Gå til innhold

Har kåret Norges mest attraktive dialekt


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Stella Rose skrev:

https://www.startsiden.no/nettliv/2018/09/06/195427050/har-karet-norges-mest-attraktive-dialekt

Er dere enige ?

Jeg er ikke, den dialekten som vant, syns jeg er en av de styggeste, sorry til dere som snakker denne dialekten.

Når man deler inn i hovedgruppene i artikkelen er jeg helt enig i at sørlandsk er vakrest. Har generelt ikke særlig sans for hverken trøndersk, stavangersk (og særlig ikke fra Jæren o.l.), bergensk eller nordnorsk. Diverse østlandsdialekter liker jeg heller ikke, men har sansen for både hallingdøl og gudbrandsdøl, f.eks. fra Lom eller Skjåk. Nordvestlandet, f.eks. Ålesund, synes jeg også har fin dialekt.

 

Men dette er høyst subjektive oppfatninger og ikke noe jeg regner som en fasit. Det er nok like mange meninger her som det er mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Autumnia

Haugesund, de snakker så utrolig fint 😅 Generelt stavanger- dialekten. Selv snakker jeg klingende sunnmørsk, om dét ikke er en av de grusomste så vet ikke jeg. Høres forbanna ut hele gjengen når vi prater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltid diskutere hva som er best og mest populært, men tror det har en veldig spesiell sjarm med forskjellige dialekter.

Så bare tenk det er kult, det er forskjellige måter å snakke på i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns av en eller annen merkelig grunn at både Stavanger- og sørlandsdialektene er fine på kvinner, men heslige på menn 😅Aner ikke hvorfor, men når jeg hører menn med de dialektene blir jeg nesten kvalm - men hos kvinner er det riktig så pent! 

Motsatt med trøndersk. Flott på menn, grusomt på kvinner. 

Aner ikke hvorfor jeg deler dialektene inn i kjønn 😅

På 7.9.2018 den 9.33, Autumnia skrev:

Haugesund, de snakker så utrolig fint 😅 Generelt stavanger- dialekten. Selv snakker jeg klingende sunnmørsk, om dét ikke er en av de grusomste så vet ikke jeg. Høres forbanna ut hele gjengen når vi prater.

Syns sunnmørsk er nydelig! 

Anonymkode: 92058...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gromme Mannfolk som snakker Nordnorsk med mørk stemme er uhyre sexy! Jeg må finne meg en Nordlenning assa! 😛

Anonymkode: 03bc5...f88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandsdialekt og Stavangerdialekten er jeg helt enig i. Resten er jeg veldig uenig i. 

Anonymkode: 297f8...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke enig.

Nå synes jeg ingen dialekter er sexy, men Totendialekta er søt, de høres så naive og søte ut. Bor på toten nå og flirer fælt over hvor uniteligente de høres ut. Er selv fra Fredrikstad, så høres nok like dum ut som de her😂

Skarring på r er horribelt å høre på, da er Dansk bedre.

Anonymkode: 74f0e...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt mest sexy dialekten er trøndersk, syns jeg. 

Før kunne jeg ikke utstå bergensk, men så ble jeg kjent med en mann fra Bergen og etter det så har bergensk også blitt sexy.

Jeg syns østlandsk er "styggest", det er min egen dialekt. Syns ikke det høres bra ut. Liker heller ikke stavangersk eller de deromkring. 

Liker nordnorsk og trødersk. Ønsker meg en sexy trønder med sexy trønderdialekt. :hjerter: 
(så må jo alt annet være på plass også da, som å ha en fin personlighet som matcher med meg, ellers hjelper det ikke å være sexy og snakke "riktig" hehehe) 

Anonymkode: ecbda...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at sørlendingene har den peneste dialekten. Nordnorsk kan også være vakkert, men ikke alltid. Synes hun nordnorske værdamen på TV2 har en nydelig dialekt, mens de i for eksempel Alta har en mindre sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke enig.

Nå synes jeg ingen dialekter er sexy, men Totendialekta er søt, de høres så naive og søte ut. Bor på toten nå og flirer fælt over hvor uniteligente de høres ut. Er selv fra Fredrikstad, så høres nok like dum ut som de her😂

Skarring på r er horribelt å høre på, da er Dansk bedre.

Anonymkode: 74f0e...363

Danskene skarrer!!   Så hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønderdialekten er vakker, men den er skummel og. Dominant som den tar makt over deg.

Anonymkode: 1e9f2...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/7/2018 at 10:24 AM, Stella Rose said:

https://www.startsiden.no/nettliv/2018/09/06/195427050/har-karet-norges-mest-attraktive-dialekt

Er dere enige ?

Jeg er ikke, den dialekten som vant, syns jeg er en av de styggeste, sorry til dere som snakker denne dialekten.

Hva er så din dialekt? Tar meg ikke nær av at du ikke liker min dialekt, jeg hadde ikke noe valg da jeg ble født her. Håper for din del at du ikke har Stavanger, Bergen eller Trønder dialekt for da har du ikke stemmerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
1 minutt siden, Merovingian skrev:

Hva er så din dialekt? Tar meg ikke nær av at du ikke liker min dialekt, jeg hadde ikke noe valg da jeg ble født her. Håper for din del at du ikke har Stavanger, Bergen eller Trønder dialekt for da har du ikke stemmerett.

Har ingen av dem ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen er den vondeste for mine ører! Itillegg til at den får så utrolig mange bergensere til å virke klagete. 

Trøndersk derimot den digger jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...