Gå til innhold

Hva sier du når du blir stilt et personlig spørsmål som du ikke ønsker å svare på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier du når du blir stilt et personlig spørsmål som du ikke ønsker å svare på, men ved å ikke svare røper du litt av svaret?

F.eks. hvis du blir spurt om fremgangen i studiene dine, og ved å ikke svare så skjønner de at du har strøket.

Anonymkode: f53ae...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit løgn og overfladisk. 

Hvordan går det i studiet ditt? 

- Det går fint, det er tøft, men det var jo som forventet. 

Anonymkode: 4e020...30e

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvit løgn og overfladisk. 

Hvordan går det i studiet ditt? 

- Det går fint, det er tøft, men det var jo som forventet. 

Anonymkode: 4e020...30e

Pleier å gjøre det, men enkelte insisterer på å få vite mer info som nøyaktig hvilket år jeg er på osv. Hva ville du sagt da? Det er gjerne folk jeg treffer sjelden, men som kan sammenligne med hva jeg har svart tidligere. Synes det er så flaut.

Skrevet

Svarer sannheten. Er i den alderen at jeg ikke er flau over meg selv eller noe jeg har gjort. Alle burde være stolte av seg selv og den innsatsen man gjør. I det minste stå for det man gjør.

Hvis det er noe veldig privat svarer jeg kort og godt: det ønsker jeg helst ikke å snakke om akkurat nå. Og skifter tema.

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på. 

Noen ganger sier jeg rett ut ikke spør, så slipper jeg å lyve. Eller la oss snakke om noe hyggelig. Det går og an å spørre om hvorfor spør du? 

Men ofte snakker jeg bare om noe annet. Siden folk ofte spør for å late som de er interessert. 

• Liker 1
Skrevet

" jeg går på andreåret ja, bare x antall  å igjen nå. Men det er jo slitsomt.phu" 

- jammen gikk ikke du andreåret i fjor?

" jo men jeg trengte faktisk en pause, så jeg jobba litt ekstra et halvår for å tenke på litt andre ting, men nå er jeg tilbake / jo men det der studiegreiene er ganske vanskelig altså, jeg synes ikke det er så gøy, så jeg bestemte meg  for å ta et år hvor jeg tok om igjen noen fag som jeg ikke var fornøyd med karakteren"

- ååå. Men så bra da! Jeg også synes ikke det der studeringsgreiene er så stilig! Jeg måtte faktisk ta om igjen første eksamenen min... blablabla/ Ååå. Men så lurt! Da får du gjort det ordentlig og ikke bare sånn halveis når du først skal gjøre det. (Hemmelig beundring for at du tør og være litt ærlig også)

Anonymkode: fbc9c...80b

• Liker 3
Gjest gjestvest
Skrevet

" Det som er bra med studier er at man blir klokere for hver dag som går ".

Du har ikke løyet. For selv om du har strøket har du blitt klokere av å ha studert. Om de skulle spørre. 

Skrevet
1 minutt siden, Terrasse skrev:

Svarer sannheten. Er i den alderen at jeg ikke er flau over meg selv eller noe jeg har gjort. Alle burde være stolte av seg selv og den innsatsen man gjør. I det minste stå for det man gjør.

Hvis det er noe veldig privat svarer jeg kort og godt: det ønsker jeg helst ikke å snakke om akkurat nå. Og skifter tema.

Er enig med det å stå for seg selv uavhengig av om det er positivt eller negativt.

Men spesielt ei som spør mange veldig inngående spørsmål er det for å "dig out the dirt" og deretter kunne kose seg med sladder. Ønsker ikke å bidra med svar til dette, men ønsker også å være høflig de få gangene jeg treffer henne.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med det å stå for seg selv uavhengig av om det er positivt eller negativt.

Men spesielt ei som spør mange veldig inngående spørsmål er det for å "dig out the dirt" og deretter kunne kose seg med sladder. Ønsker ikke å bidra med svar til dette, men ønsker også å være høflig de få gangene jeg treffer henne.

Skjønner at du ikke vil gi henne sladder å dele ut. Da ville jeg svart noe kort og diffust, men hyggelig, for eksempel: hyggelig at du spør, jeg jobber mye med det og nå som jeg har pause vil jeg fokusere på noe annet. " også spørre henne et spørsmål hun må svare på. Alle liker å snakke om seg selv, tipper det får fokuset bort fra deg.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier du når du blir stilt et personlig spørsmål som du ikke ønsker å svare på, men ved å ikke svare røper du litt av svaret?

F.eks. hvis du blir spurt om fremgangen i studiene dine, og ved å ikke svare så skjønner de at du har strøket.

Spør tilbake: Har du vært noe utro igjen forresten?

Skrevet

"Nå har jeg studert i tre år." Hvis du er taktisk kan du også fremover si at du tar færre emner for å jobbe mer, reise, ha verv eller rett og slett fordi du er litt lei av studiene og trenger litt pause. Så går det opp i opp. 

Jeg synes du skal dele så mye som du ønsker å gjøre. Jeg opplever egentlig mest at familie spør hvilket år jeg er på og hvor mange jeg har igjen fordi de er interessert i å høre litt om hvordan det går, ikke fordi de er så sabla opptatt av studieprogresjonen min. 

Anonymkode: 35d17...29d

Skrevet

Svarer kort og nøytralt.

Anonymkode: 46e49...11f

Skrevet

Hvis det er ei som er ute etter sladder så si bare at det går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...