Gå til innhold

Hvorfor spiser feite folk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 6.9.2018 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Ide?

Dette er jo ren fakta. Nekter du for at en kalori er en kalori?

Hvorfor spiser feite folk hvis de vil ned i vekt?

Anonymkode: e7ce9...a91

Les litt mer biologi du, og litt mindre bil og motor, så finner du svaret 😉👍🏻 Du må forstå hvordan forbrenningen og fordøyelsen fungerer, hvordan vi er satt sammen i forhold til hvordan vi er ment å leve. Feite folk ender bare opp som dobbelt så feite til slutt, hvis de slutter helt å spise. Kroppen tror at den er i hungersnød og lagrer mer fett, dessuten har fettcellene hukommelse. Osv osv.. Les, så forstår du.

Anonymkode: 510c6...3f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har åpenbart aldri møtt en eneste golden retriever. 

Anonymkode: 65e89...8ef

Eller katta vår! 

Anonymkode: 25c3c...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 21.55, AmandaVI skrev:

Fordi man har glukoselagre i kroppen kalt glykogen. Før eller siden tar disse også slutt og da blir man utmattet og mister yteevne.

Det finnes mennesker som er i ketose i flere år, hele livet! 

Det er dette kroppen egentlig er skapt for. Huleboerne spiste ikke pasta og sjokolade. De levde på bær, røtter og kjøtt og var nok i ketose hele tiden.

Ketogen dieyt funker fjell for flere med sykdommer. Bla epilepsi. Der medisiner ikke virker kutter de ALL karbo. De verken dør eller blir utmattet. De lever på fett og proteiner og kroppen omdanner dette til det glyko-greiene som hjernen trenger. (Ikke helt oppdatert. Jeg er glad vi slapp det! Ketose er ikke noe for meg! 😂)

Endret av sortenke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er ofte plaget med at jeg forsøker å tenke logisk, noe som ofte ikke passer. Men nå er det en ting jeg går å lurer på: Hvorfor spiser feite folk?

Maten er jo energien som får kroppen til å virke, drivstoffet man går på. Når jeg fyller bensin på bilen, så driver jeg ikke og fyller litt hver dag, men venter til pila begynner å nærme seg det røde, eller i hvert fall når varsellampa lyser. Om jeg vil kjøre fortere, eller kjører et tyngre lass el.l, så får jeg jo ikke mer energi av å fylle på mer bensin. (Skjønt det går nok kortere tid før jeg må fylle igjen)

Hvis du trenger 2400 kcal per dag for at kroppsmaskineriet ditt skal virke, men er 10kg overvektig, så har du 10 x 7700 kcal på tanken. Det burde rekke til 32 dager.

Kalorier inn minus kalorier ut er jo den magiske formelen og på innsiden har du 77000 kcal. En kalori er en kalori er en kalori. Ikke sant?

Så hvorfor spiser man egentlig om man er overvektig?

Anonymkode: e7ce9...a91

Vel, kalori og kalori.... det er 9 kalorier i rent fett, men bare 4 kalorier i sukker. Likevel er det sukkeret man legger på seg av. Og fete mennesker spiser gjerne ikke mer enn slanke. Og en ting til, ved lavt stoffskifte går forbrenningen ned og selv om man spiser lite, legger man på seg. Motsatt, ved høyt stoffskifte øker forbrenningen og selv om man er sulten og spiser mye mat, mister man vekt. Overvekt har lite med matinntak å gjøre, det handler mer om hva man spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.9.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er ofte plaget med at jeg forsøker å tenke logisk, noe som ofte ikke passer. Men nå er det en ting jeg går å lurer på: Hvorfor spiser feite folk?

Maten er jo energien som får kroppen til å virke, drivstoffet man går på. Når jeg fyller bensin på bilen, så driver jeg ikke og fyller litt hver dag, men venter til pila begynner å nærme seg det røde, eller i hvert fall når varsellampa lyser. Om jeg vil kjøre fortere, eller kjører et tyngre lass el.l, så får jeg jo ikke mer energi av å fylle på mer bensin. (Skjønt det går nok kortere tid før jeg må fylle igjen)

Hvis du trenger 2400 kcal per dag for at kroppsmaskineriet ditt skal virke, men er 10kg overvektig, så har du 10 x 7700 kcal på tanken. Det burde rekke til 32 dager.

Kalorier inn minus kalorier ut er jo den magiske formelen og på innsiden har du 77000 kcal. En kalori er en kalori er en kalori. Ikke sant?

Så hvorfor spiser man egentlig om man er overvektig?

Anonymkode: e7ce9...a91

 

Du forstår at mennesker trenger vitaminer og mineraler for å overleve, eller?

Uansett hvor mye fett du har på kroppen, om det så er 2 år med energi, dør du om du ikke får i deg vitaminer og mineraler, og de har du ikke store lagre av... 

Grunnen til at du plages med å tenke logisk, er fordi du ikke greier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xanadus skrev:

Vel, kalori og kalori.... det er 9 kalorier i rent fett, men bare 4 kalorier i sukker. Likevel er det sukkeret man legger på seg av. Og fete mennesker spiser gjerne ikke mer enn slanke. Og en ting til, ved lavt stoffskifte går forbrenningen ned og selv om man spiser lite, legger man på seg. Motsatt, ved høyt stoffskifte øker forbrenningen og selv om man er sulten og spiser mye mat, mister man vekt. Overvekt har lite med matinntak å gjøre, det handler mer om hva man spiser.

 

Det er ikke sukkeret man legger på seg av. Kroppen har faktisk ingen spesielt enkle prosesser for å gjøre sukker om til fett, så det den gjør er å først lagre alt fettet du spiser, som fett, så øker den forbrenningen din, feks ved å gjøre deg rastløs, for å fjerne overflødig sukker, så går den over på de vanskelige prosessene hvor den gjør sukker til fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yme skrev:

 

Det er ikke sukkeret man legger på seg av. Kroppen har faktisk ingen spesielt enkle prosesser for å gjøre sukker om til fett, så det den gjør er å først lagre alt fettet du spiser, som fett, så øker den forbrenningen din, feks ved å gjøre deg rastløs, for å fjerne overflødig sukker, så går den over på de vanskelige prosessene hvor den gjør sukker til fett.

Man legger på seg fordi man spiser  sukker ( sukker er også stivelse, stivelse er mel, mel er brød, pasta, ris, potet)sukker og stivelse blir til fett i kroppen . Sukker og stivelse er karbohydrater som forandres til fett i kroppen. Skal man ned i vekt bør man redusere karbohydratene og gjerne øke inntak av fett. Slik kan man etterhvert klare å tvinge kroppen til å spise av kroppens  lagrede fett istedet for å samle det opp. På dette stadiet kan man komme i ketose.

På 6.9.2018 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er ofte plaget med at jeg forsøker å tenke logisk, noe som ofte ikke passer. Men nå er det en ting jeg går å lurer på: Hvorfor spiser feite folk?

Maten er jo energien som får kroppen til å virke, drivstoffet man går på. Når jeg fyller bensin på bilen, så driver jeg ikke og fyller litt hver dag, men venter til pila begynner å nærme seg det røde, eller i hvert fall når varsellampa lyser. Om jeg vil kjøre fortere, eller kjører et tyngre lass el.l, så får jeg jo ikke mer energi av å fylle på mer bensin. (Skjønt det går nok kortere tid før jeg må fylle igjen)

Hvis du trenger 2400 kcal per dag for at kroppsmaskineriet ditt skal virke, men er 10kg overvektig, så har du 10 x 7700 kcal på tanken. Det burde rekke til 32 dager.

Kalorier inn minus kalorier ut er jo den magiske formelen og på innsiden har du 77000 kcal. En kalori er en kalori er en kalori. Ikke sant?

Så hvorfor spiser man egentlig om man er overvektig?

Anonymkode: e7ce9...a91

Vel, kalori og kalori.... det er 9 kalorier i rent fett, men bare 4 kalorier i sukker. Likevel er det sukkeret man legger på seg av. Og fete mennesker spiser gjerne ikke mer enn slanke. Og en ting til, ved lavt stoffskifte går forbrenningen ned og selv om man spiser lite, legger man på seg. Motsatt, ved høyt stoffskifte øker forbrenningen og selv om man er sulten og spiser mye mat, mister man vekt. Overvekt har lite med matinntak å gjøre, det handler mer om hva man spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xanadus skrev:

Man legger på seg fordi man spiser  sukker ( sukker er også stivelse, stivelse er mel, mel er brød, pasta, ris, potet)sukker og stivelse blir til fett i kroppen . Sukker og stivelse er karbohydrater som forandres til fett i kroppen. Skal man ned i vekt bør man redusere karbohydratene og gjerne øke inntak av fett. Slik kan man etterhvert klare å tvinge kroppen til å spise av kroppens  lagrede fett istedet for å samle det opp. På dette stadiet kan man komme i ketose.

 

Man legger på seg fordi man spiser mer enn man forbrenner, uansett hva man spiser, men fett lagres enklere som fett, så det skjer først.

Den beste måten å gå ned i fett på, er å redusere kalorier på en fornuftig måte, hvor man sørger for at det er fett som forsvinner istedenfor muskler. Karbohydrater og proteiner sørger for at man beholder muskler. Fett har ingen positiv påvirkning på det området.

Det går fint an å redusere fett på et lavkarbokosthold, men det gjør ikke noe positivt for kropskomposisjonen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Yme skrev:

 

Man legger på seg fordi man spiser mer enn man forbrenner, uansett hva man spiser, men fett lagres enklere som fett, så det skjer først.

Den beste måten å gå ned i fett på, er å redusere kalorier på en fornuftig måte, hvor man sørger for at det er fett som forsvinner istedenfor muskler. Karbohydrater og proteiner sørger for at man beholder muskler. Fett har ingen positiv påvirkning på det området.

Det går fint an å redusere fett på et lavkarbokosthold, men det gjør ikke noe positivt for kropskomposisjonen din.

Det meste av drt du skriver her er ikke riktig. Ok, man kan nok redusere kroppsvekten ved å redusere ant. Kalorier og spise mindre enn man forbrenner, om man ikke allerede har ødelagt forbrenningen sin og blitt insulinresistent  pga tidligere jojoslanking. Men skal man virkelig lykkes, og samtidig ikke miste musklene sine og bli kraftløs, så spis fett og minimer karbohydratene. 

Jeg anbefaler å lese om flg:. Sten Sture Skaldeman, Andreas Enfeldt, Lars Erik Litsfeldt, Wolfgang Lutz, Sofie Hexeberg, Atkins, Ola Norrman. Samtlige har skrevet bøker. Når jeg først er i gang kan jeg også nevne Fedon Lindberg, Susan Pierce Thompson, Irina Lee. 

Anonymkode: 8c4eb...b3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les litt mer biologi du, og litt mindre bil og motor, så finner du svaret 😉👍🏻 Du må forstå hvordan forbrenningen og fordøyelsen fungerer, hvordan vi er satt sammen i forhold til hvordan vi er ment å leve. Feite folk ender bare opp som dobbelt så feite til slutt, hvis de slutter helt å spise. Kroppen tror at den er i hungersnød og lagrer mer fett, dessuten har fettcellene hukommelse. Osv osv.. Les, så forstår du.

Anonymkode: 510c6...3f5

Som om jeg skulle sagt dette selv. 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr

Kjenner en sterkt overvektig person. Hun klager på vekta men fy fillern så glad i sjokolade og snop hun er. Legger ut bilder på Instagram av kaker og godterier hele tiden. Sikker på at hun hadde mistet 20kg bare ved å slutte å spise godteri (hun er minst 50kg overvektig) 

Som en som har gått både opp og ned i vekt skjønner jeg heller ikke hvordan folk kan si at overvektige ikke spiser mer enn slanke, en slik påstand krever mental akrobatikk. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor glor folk i mobil når det bare er fjas? Type McDonald’s-fjas. 

 

Hææææææææ?

 

hææææææ?

 

jeg vet du ikke akkurat leser en doktoravhandling når du bruker mobilen som skjold. 

Anonymkode: 82b6a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen - den nye bilen, hvor menneskers ekte personlighet kommer frem. 

Toleranse og fordomsfrihet - me ass 

Anonymkode: 82b6a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

Kjenner en sterkt overvektig person. Hun klager på vekta men fy fillern så glad i sjokolade og snop hun er. Legger ut bilder på Instagram av kaker og godterier hele tiden. Sikker på at hun hadde mistet 20kg bare ved å slutte å spise godteri (hun er minst 50kg overvektig) 

Som en som har gått både opp og ned i vekt skjønner jeg heller ikke hvordan folk kan si at overvektige ikke spiser mer enn slanke, en slik påstand krever mental akrobatikk. 

 

 

Høres ut som ekvivalenten til han bilgale fyren. 

Anonymkode: 82b6a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det meste av drt du skriver her er ikke riktig. Ok, man kan nok redusere kroppsvekten ved å redusere ant. Kalorier og spise mindre enn man forbrenner, om man ikke allerede har ødelagt forbrenningen sin og blitt insulinresistent  pga tidligere jojoslanking. Men skal man virkelig lykkes, og samtidig ikke miste musklene sine og bli kraftløs, så spis fett og minimer karbohydratene. 

Jeg anbefaler å lese om flg:. Sten Sture Skaldeman, Andreas Enfeldt, Lars Erik Litsfeldt, Wolfgang Lutz, Sofie Hexeberg, Atkins, Ola Norrman. Samtlige har skrevet bøker. Når jeg først er i gang kan jeg også nevne Fedon Lindberg, Susan Pierce Thompson, Irina Lee. 

Anonymkode: 8c4eb...b3c

 

Jeg liker å lese studiene studiene som er gjort. Ikke meningene om studiene, til andre folk, spesielt på dette området, med tanke på at de bringer opp inuittene som et eksempel på folk som er friske og raske med en sånn diett, når inuittene faktisk ikke er friske og raske.

Så vidt jeg kan se, finnes det bare 4 studier som forteller at lavkarbo er bedre for å beholde muskelmassen. Alle 4 studiene sammenlignet lavkarbokosthold med høyt proteininnhold, mot et høykarbkosthold med lavt proteininnhold. Lavere enn det daglige rekommanderte inntaket.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16685046

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18195164/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19246357

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21058203

Alle studier som er gjort, hvor man sammenligner lavkarbo med høykarbo, hvor proteininnhold er likt, viser av lavkarbo ikke er bedre.

Lavkarbokosthold har til og med vist seg å øke kortisonnivåer og senke testosteron.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20091182

 

Det finnes nok av mennesker som forteller at forskningen som er gjort viser en positiv effekt av lavkarbokostholdet, men når jeg ser på faglitteraturen selv, kan jeg ikke se at det stemmer... De viser til lenker, men fremstiller forskningen feil. Om det er fordi de bare ikke forstår forskningen, eller håper at folk ikke sjekker kilder, vet jeg ikke, men faglitteraturen er enig om at lavkarbo ikke er best for å bevare en god kropskomposisjonen mens man reduserer fettprosenten sin.

Jeg finner ingen forskning som sammenligner disse tingene hos mennesker som har problemer med insulinet sitt, men både fett og protein øker insulin ganske mye, og spesielt om man kombinerer dem (noe de absolutt må, i og med at det er insulin som sørger for at næringen din havner der den skal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer folk på slike tråder?

prøver dere å go forståelse til idioter?

slike burde jo holdt kjeft. 

ENESTE LOGISKE!!!

LOGIKK!! Smak på det. Du vet ikke hva det er. Hold kjeft. 

Anonymkode: 82b6a...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er folk dumme eller så har de for mye fritid...

Anonymkode: 074e4...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...