Gå til innhold

hvorfor venter mange kvinner med å bli mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vell, min norske mann er ikke som skissert i denne tråden. Hadde han fått bestemme, hadde vi hatt i hvertfall 2 barn nå. Vi er i slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene. Her er det jeg som bremser fordi jeg ikke finnes klar for barn.

Alt handler om hvordan både en mann og en kvinne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.9.2018 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Importere ved at du var i syden på ferie?

Anonymkode: 5c49c...c09

Du vet at det finnes andre land i verden enn "Syden"? 

Anonymkode: 2da15...ca0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi samfunnet har blitt vanskelig og livet er krevende nok for et individ å overleve, pluss mye dårlige og slemme menn som ikke er gode ektemateriale og fedre...

Anonymkode: 385c6...fa2

Jeg signerer denne. Ettersom det er mange menn som blåser i både ekteskap og barnebidrag,  enda værre, blåser i selve ansvaret og jobben med barn og tror det er som en PlayStation de kan leke med når de har lyst og ikke har noe bedre å gjøre, slik at heldøgnsjobben faller på kvinnen, så utsetter jeg å få barn til jeg finner en mann som skjønner at å være pappa handler ikke om å trille en tur om dagen men om å selvoppofre seg og sette alle egne behov helt sist i rekka. Og jeg utsetter fordi jeg selv fortsatt vil kunne ha muligheten til å utfolde meg selv og egne hobbyer og liv, i og med at livet frem til nå har bestått av utdannelse og karriere og ikke noe for meg selv og min indre kjerne. Vil at familielivet skal bli et felles prosjekt mellom samlivspartnerne man er 100% dedikert til med glede og mot, og ikke et ork som vi mister oss selv i, noe som er bound to happen med så late og egoistiske, umodne og bortskjemte/ansvarsfraskrivende  veldig mange menn i dag er. 

Anonymkode: 9965b...c94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jolene skrev:

Vell, min norske mann er ikke som skissert i denne tråden. Hadde han fått bestemme, hadde vi hatt i hvertfall 2 barn nå. Vi er i slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene. Her er det jeg som bremser fordi jeg ikke finnes klar for barn.

Alt handler om hvordan både en mann og en kvinne er.


Jammen vi vet jo det, at det finnes enkelte slike flotte fyrer, du har vært heldig der :)

Uten at jeg mener eller håper det skal skje med dere altså - men - det er jo disse som må produsere to kull (eller mer), fordi så mange andre unge menn har angst og vegring for å stifte familie.

Anonymkode: 48d7b...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2018 den 16.58, AnonymBruker skrev:

Eller så er dere ikke så tilfredssillende selv😂

Anonymkode: 40109...224

Eventuelt finnes det ikke så mange menn som vil ha barn i tjueåra eller begynnelsen av tredveåra. Og tro det eller ei, men det er ikke mulig å falle for alt og alle, så det er ikke sånn at man nødvendigvis har andre ting til felles med de få mennene i tjueåra som også vil ha barn. Det er liksom ganske viktig om et forhold skal vare livet ut at man har noe mer enn desperasjon etter noen å lage avkom med å bygge forholdet på. 

Anonymkode: 71f5b...940

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det finnes andre land i verden enn "Syden"? 

Anonymkode: 2da15...ca0

iran?

Anonymkode: 5c49c...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/5/2018 at 4:44 PM, AnonymBruker said:

Fordi vi ikke finner menn som er tilfredsstillende nok til å få barn med. 

Anonymkode: d3be3...a56

Dette er nok delvis sant. Det finnes nok av kvinner som ønsker god arbeidserfaringer eller ikke noen anelse om hva de skal utdanne seg til.

Anonymkode: fb799...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:


Jammen vi vet jo det, at det finnes enkelte slike flotte fyrer, du har vært heldig der :)

Uten at jeg mener eller håper det skal skje med dere altså - men - det er jo disse som må produsere to kull (eller mer), fordi så mange andre unge menn har angst og vegring for å stifte familie.

Anonymkode: 48d7b...7fc

For egen del mener jeg ikke at jeg har vært heldig. Det er aldri heldig når to personer som ikke mener det samme om barn finner hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ulike grunner.

Min grunn er ikek det at jeg ikke kunne ha fått barn i den alderen jeg er nå (28). Skulle gjerne, for jeg har lyst på. Men or det første så er jeg ikke i noe forhold, så jeg må jo finne en fyr jeg passer med først. Jeg gjør ferdig studier enda, og må isåfall flytte og få meg jobb osv osv....

Jeg var også generelt sett sen i livet med å begynne med utdannelse osv pga lengre tids sykdom, og det tok en del krefter og tid å komme seg på bena igjen. 

Hadde jeg fått tilbudet akkurat nå om å bli gravid så hadde jeg sagt nei, men det er jo fordi jeg ikke føler jeg har på plass de forutsetningene jeg ønsker før jeg får en unge. Jeg er jo såklart opptatt av å kunne ha noen trygge rammer før jeg setter et liv til verden.

Så der har du min grunn. Jeg kommer mest sannsynligvis ikke til å få en unge før jeg ihvertfall har fylt 30, kanksje etter 30 og...men det viktigste er at jeg har en stabil livssituasjon.

Anonymkode: 7bb62...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samfunnet i seg selv som har forstyrret syklusen der barn kan få mye yngre mor? er staten i veien for at kvinner starter fødslene mye tidligere?

Anonymkode: 5c49c...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ville jeg ha barn... Jeg var ordentlig verpesyk mellom 17-20...
Så fant jeg ut at det å reise! Det er gøy!
Så fant jeg ingen mann mellom 22-28..
Fant en mann og har vært med ham i 1 år.
Mann vil ikke ha barn enda.
Så fant vi ut at jeg har økt risiko for abort og blodpropp, så jeg må ta blodfortynnende ved en eventuell graviditet.
Nå;
Fullfører siste året utdanning.
Så får vi se da om jeg får unge mellom 32-33 :fnise: 

--
Har en god del venninner som aldri fant seg mann, før de bikket 30, de fleste av mine venninner går gravide nå og de er 32-33 :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyller alle unge mødre som står frem som et eksempel ved tidlig å tilrettelegge et familieliv. :)

Anonymkode: 5c49c...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

hyller alle unge mødre som står frem som et eksempel ved tidlig å tilrettelegge et familieliv. :)

Anonymkode: 5c49c...c09

Ja for det er så smart å få barn når man ikke har det økonomiske i orden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Jolene skrev:

Ja for det er så smart å få barn når man ikke har det økonomiske i orden....

besteforeldre og familietilknytning

Anonymkode: 5c49c...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

besteforeldre og familietilknytning

Anonymkode: 5c49c...c09

Dermed skal man ikke ta vare på barnet selv? Det er jo flott når man får barn, det å ikke greie å ta vare på dem både praktisk og økonomisk. Også så flott med alenemødre a gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de ikke møter noen egna menn å få barn med, og derfor gjør andre ting i stedet.

Grunnen til at de ikke møter egna menn, er vel fordi gutta ikke blir voksne. Men hvem vil vel bli det, så lenge vi lever i et samfunn der mannlige egenskaper blir snakket ned? I mediene er det alltid noe negativt det er snakk om, om ordet "mann" blir nevnt. Og kvinner skal absolutt konkurrere med menn og vise at de er best på alle områder. Slikt setter seg. 

På samme måte som vi er flinke til å hylle kvinners egenskaper, får vi begynne å hylle menn også for det som er unikt med dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...