Gå til innhold

Hva er galt med russere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, Bæreposemedekstra said:

Kjenner at jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer liker jeg Russland og russere mye bedre enn nordmenn. Hipp hurra! 

Kan du ikke flytte dit da?

Anonymkode: e41db...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke flytte dit da?

Anonymkode: e41db...6e8

Nei, jeg kan jo ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WCKD skrev:

Men hvorfor faen skal man være mot homofili? På hvilken måte skader homofili deg?

Hvorfor banner du hele tiden? Føler du deg tøff når du gjør det? 

Grunnen til at enkelte er imot homofili er at de mener at det riktige er at menn og kvinner er sammen. Enten av ymse årsaker, eller f.eks. av religiøse årsaker. De fleste i verden er jo imot homofili.

Det betyr ikke at de er imot homofile, du må skille der ;)

Anonymkode: 01070...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2018 den 20.51, Minesveiper skrev:

Har inntrykket av at de er et kaldt folkeslag generelt. Zukablyat. 

 

På 4.9.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Det jeg være enig med! 😂 

Anonymkode: 8e004...a0c

Er kaldt folkeslag er det vel absolutt ikke. Skandinavere og finner er kalde folkeslag. 

De russerne jeg kjenner er blant de varmeste,  ærligste menneskene jeg har møtt. Jeg elsker russisk kultur og russiske mennesker nettopp fordi du alltid vet hvor du står og fordi det er lov å være emosjonell. Og maten, da!

Anonymkode: 9711d...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor banner du hele tiden? Føler du deg tøff når du gjør det? 

Grunnen til at enkelte er imot homofili er at de mener at det riktige er at menn og kvinner er sammen. Enten av ymse årsaker, eller f.eks. av religiøse årsaker. De fleste i verden er jo imot homofili.

Det betyr ikke at de er imot homofile, du må skille der ;)

Anonymkode: 01070...32b

Hele tiden? Jeg har bannet én gang, veit du hva hele tiden betyr?

Jeg kan likevel forklare hvorfor: Fordi det er jævlig provoserende at du føler deg berettiget til å bestemme hvem andre mennesker enn deg selv skal elske og tilbringe livet sitt sammen med.

De fleste i verden er også underutdannede ignoranter som tror på ånder og spøkelser.

Og nei, det er ikke noe skille på å være mot homofili og være mot homofile. Er du mot homofili er du mot hele livsvalget til homofile, og dermed mot dem. Dette er semantikk du benytter deg av for å forsøke å legitimere hatefulle ytringer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2018 den 0.28, FrodeF skrev:

Har du vært i Russland? Møtt mange russere? De er generelt frekke, ufordragelige og sure hele tiden. 

Har du vært i Russland?

Hvis ja, tipper jeg at du var ganske sur og ufordragelig selv. Man får gjerne tilbake med samme mynt.

Anonymkode: 9711d...55c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du vært i Russland?

Hvis ja, tipper jeg at du var ganske sur og ufordragelig selv. Man får gjerne tilbake med samme mynt.

Anonymkode: 9711d...55c

Jeg har møtt på mye russere når jeg har besøkt andre land i Europa og Asia. Det eneste folkeslaget som er mer ufordragelig og oppfører seg mer berettiget enn dem er kinesere.

Og da har jeg tatt med nordmennene på Granka.

Anonymkode: 2204a...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe som helst imot russere. Har vært i Russland et par ganger, og i hovedsak bare møtt trivelige folk. Har også noen venninner (og ei inngiftet dame i familien min) som er fra Russland.

Det jeg ikke liker er den russiske politikken. Bare det å se på de store forskjellene mellom de store byene og enkelte av utkantene er ganske tankevekkende når man er vant til å bo i Norge. Homofobien som blir understøttet av myndighetene er ikke ok. Og jeg synes generelt myndighetene er dårlige til å ta vare på store deler av befolkningen sin.

Men igjen: dette går ikke på individnivå. De russerne jeg kjenner er flotte mennesker. Derfor synes jeg også de fortjener bedre enn det styret de har i dag.

De har også en historie som krigshissere. Og med en president som er glad i å vise muskler, og fremstille seg som en militær overmakt er det ikke rart folk tenker sitt. Bor selv nord i Norge, og her driver russiske krigsfly og tuller med grensene våre konstant slik at vi må sende opp våre jagerfly for å be dem holde seg unna. Tror ingen måte de vil angripe, men det sier jo litt om deres respekt for oss nordmenn.

Endret av heipådegsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innavl, fattigdom og alkohol. 👍

Anonymkode: 84b92...91f

Jeg tror nok det er innavl i betydelig større grad i Norge enn hva det er i Russland. Og nesten like stort alkoholforbruk. Har du sett hvordan nordmenn drikker fredag-søndag? 

Anonymkode: 9711d...55c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt på mye russere når jeg har besøkt andre land i Europa og Asia. Det eneste folkeslaget som er mer ufordragelig og oppfører seg mer berettiget enn dem er kinesere.

Og da har jeg tatt med nordmennene på Granka.

Anonymkode: 2204a...c81

Hva legger du i "mye russere"? Og i hvilke sammenhenger traff du disse?

Stor forskjell på nyrike russere og "ekte" russere. Du kan ikke gjøre seg opp en mening uten å ha besøkt Russland.

Jeg hadde seriøst aldri turt å reise til Norge om jeg som utlending kun hadde møtt nordmenn i form av Kine og Roy på 2-ukers fylleferie på Gran Canaria. 

Anonymkode: 9711d...55c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i "mye russere"? Og i hvilke sammenhenger traff du disse?

Stor forskjell på nyrike russere og "ekte" russere. Du kan ikke gjøre seg opp en mening uten å ha besøkt Russland.

Jeg hadde seriøst aldri turt å reise til Norge om jeg som utlending kun hadde møtt nordmenn i form av Kine og Roy på 2-ukers fylleferie på Gran Canaria. 

Anonymkode: 9711d...55c

Men hadde nok gjort meg opp en helt annen mening om jeg traff nordmenn i andre settinger. 

Anonymkode: 9711d...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nesten like stort alkoholforbruk. Har du sett hvordan nordmenn drikker fredag-søndag? 

Anonymkode: 9711d...55c

6 liter ren alkohol i året i Norge, 12.2 liter i Russland. Det er gjennomsnittet. Det er fakta.

Hva du tror er helt irrelevant.

Endret av WCKD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si de russerne jeg har møtt har virket kalde og ganske strenge, men så ble jeg kjent med dem og tror ikke jeg kan komme på noen andre personer jeg har møtt som har vært mer åpne og ønsket meg velkommen. Jeg trodde de tok seg selv så seriøst men så fort maska ble borte så var det egentlig motsatt.  Det er jo det mange sier om nordmenn?

En russer fortalte meg at når man går rundt på gata osv i Russland så smiler man aldri, eller ser på folk bortsett fra hvis det er  ett barn. Da kan visst den mest hardbarka fyren dulle med de.

Anonymkode: d0afa...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater ikke russere generelt, men har et veldig negativt inntrykk av styret der. Tenker på innblandingen i det amerikanske valget, Ukraina og andre naboland, angrepet på russere i England, ubåten i svensk farvann, dopingen i idretten. På mange måter et råttent land.

Hvor mange andre utviklede land ville tillatt en mann å styre i så mange år, til og med ved å jukse seg til makt (han har jo i praksis vært president i alle disse årene)?

Personlig har jeg til og med blitt forsøkt hacket av russere gjentatte ganger i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på politikken i Russland, så må jeg si at vi ikke er så mye bedre i Norge. Her skal vi betale for absolutt alt. Det går utover de svakeste i landet. Og det er ikke til å kimse av. For det blir hardere og hardere for de som allerde sliter. Nordmenn godtar alt og tror på alt som bli sagt i media. Man skal ikke være kritisk i Norges land, da er det noe innmari galt med deg og du trenger hjelp. ( vi trenger psykriatisk hjelp for alt i Norge om dagen)  

Personlig har jeg ingenting i mot russere. Det er personligheter der som i alle andre land. Har et inntrykk av at dere er hardbarka generelt. Lurer egentlig på hva andre land tenker om Norge noen ganger. Pent land, men det er litt av hvert å ta tak i her også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Innavl, fattigdom og alkohol. 👍

Anonymkode: 84b92...91f

Innavl i Russland??Jeg liker ikke dette landet i det hele tatt, men noe jeg hater mest er folk som kommer med såpass drøye  påstander om andre land/etnisiteter som ikke har noe rot i virkeligheten. Det er urettferdig og respektløst. Her er linken som viser hvor utbredt innavl er i verden

http://www.consang.net/index.php/Image:Globalcolorsmall.jpg

 

 

Anonymkode: 7b9a5...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noen ha noe i mot en koselig og gjennomkorrupt aggressiv stormakt som har hatt invasjonsplaner mot norge siden den kalde krigen? Det er da helt urimelig.

Anonymkode: 4184f...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan noen ha noe i mot en koselig og gjennomkorrupt aggressiv stormakt som har hatt invasjonsplaner mot norge siden den kalde krigen? Det er da helt urimelig.

Anonymkode: 4184f...ba4

Vi snakker vel om russere ikke Russland. Betydelig forskjell.

 

Anonymkode: 9711d...55c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker vel om russere ikke Russland. Betydelig forskjell.

 

Anonymkode: 9711d...55c

Selv om tittelen sier russere så snakker hovedinnlegget om Russland...

Anonymkode: 2204a...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...