Gå til innhold

La om tidligere lege til på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Elektra skrev:

Men kjekt å ha det tilgjengelig til når du må inn til avhør for stalking, så jeg hadde tatt vare på oversikten 👍

Er du seriøs her..? 

Hva er stalking for deg da? Det å oppsøke mennesker på Facebook? Det er vel kanskje noe av det vi gjør mest innpå nettet. Sjefer for eks som ansette en ny person, som har jobbintervjuer, har i sin fulle lovrett til å søke opp på navnet på Facebook. Du kan ikke si at man er stalker av den grunn. 

Du hører pasienter som ringer legen's private tlf. Dukker opp hjemme for å spør om råd etc. Det er noe jeg ser på unormal oppsøking. Deg har aldri jeg gjort med andre ord. 

Igjen, du kan ikke ha mye til overs for pasienter som liker legen sin du. Et skummelt, bittert hat.  

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs her..? 

 

Du hører pasienter som ringer legen's private tlf. Dukker opp hjemme for å spør om råd etc. Det er noe jeg ser på unormal oppsøking. Deg har aldri jeg gjort med andre ord. 

 

Anonymkode: 9ef91...e37

Du HAR brukt legens private nummer! 🤣🤣🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen er overhodet ikke interessert, sorry!

Når skal det nå inn?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 3118c...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.9.2018 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Eller er det bedre med en privat mld om at han var en dyktig lege, som å ønsker han lykke til videre? Han er blitt en nokså viktig lege for større personer enn bare "vanlige" pasienter, uten at jeg kan gå mer i dybden om dette. 

 

 

Anonymkode: 9ef91...e37

La han være i fred

Anonymkode: db33d...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er veterinær sier du. 

Kan ikke sammenligne en lege og en veterinær? Kjære tid. Vesentlig forskjell på kunde og pasient. Dessuten er du i et yrke som omhandler dyr, ikke mennesker. 

Ja, da får jeg bare være creepy. 

Nytter ikke si noe når alt blir galt uansett. Kan jo heller oppdatere om jeg plutselig skulle få kontakt med han😉 

Anonymkode: 9ef91...e37

Derfor brukte jeg ordet kunde, jeg snakket om eierne.Poenget er at uavhengig av om legen hadde hatt lov å ha kontakt med deg eller ikke er en slik oppførsel creepy. Hadde en kunde (eier) oppført seg slik hadde jeg opplevd det som ubehagelig selv om kontakten er helt lovlig.

Anonymkode: 9bc2e...77a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt du ser likt på forespørselet sendt til han som lege, som det skulle vært en kassegutt på rema. 

Når det er sagt så skjønner jeg ikke problemet. 

Min adferd: 

▪Jeg la han til på Snap i april mnd. Merker ingenting tilbake da. Jeg sender han, inkludert 7 andre en snap om trening. 

▪ Han åpner den, å det la jeg ikke merke til før deg hadde gått noen uker. 

▪Jeg spør etterhvert om råd om å legge han til på facebook. Noe jeg gjør ettersom flere mente jeg ikke hadde noe å tape. 

▪Jeg trakk det tilbake igjen, angret der og da.

▪ La han til igjen for at jeg lettere skulle glemme han. Få bekreftet at jeg faktisk ville ha han som venn i lista, da visste han det iallefall. 

▪ Mer har jeg ikke gjort. 

Hvor finner du dette masete og synd i legen egentlig? Hva vet du om han likte snapen jeg sendte da? Ikke det at jeg tror det, men du virker tilsynelatende sikker på ting du ikke en gang vet noe om. 

 

Anonymkode: 9ef91...e37

Dette er stalking

Anonymkode: db33d...829

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at hun har bestemt seg for å ha han uansett, så lenge det er ingen restraining order mot henne. 

Anonymkode: dc08d...c1c

*besøksforbud*

Anonymkode: db33d...829

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2018 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du dette? 

Sier ikke jeg tror han har vært interessert i meg - for det vet de at de ikke har lov til. Det er de profesjonelle til. En lege sa at han hadde heller sluttet å være lege for den pasienten om en tiltrekning/romantiske følelser skulle skje  

Hvorfor har jeg hørt om en fastlege bli kjæreste med en tidligere pasient da? Da snakker vi utenom gråsona som du nevner. Det gikk mange år før de traff hverandre igjen, da oppstod det følelser. En lege som er singel, å som er på utkikk, han har da ikke mulighet til å spørre damene om de har vært hans pasienter? Hva om han ikke husker på alle? 

Kjærligheten kan strekkes langt. 

Alt i alt, burde ikke kjærlighet opphøre fordi det hadde vært en tidligere pasient for mange herren år siden.

 

Anonymkode: 9ef91...e37

Jeg kjenner en lege som har blir stalket. Jeg har hvertfall gitt han råd om å blokkere denne dama på alle kanaler

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tidligere legen din vet at etablering av nære personlige relasjoner mellom helsepersonell og pasienter er i strid med kravet til forsvarlig og omsorgsfull helsehjelp i helsepersonelloven §4. Dette anses som misbruk av tillit, noe som er grunnlaget for å yte og ta imot hjelp. Og dette gjelder også i en tidsperiode etter at pasient-behandlerrelasjonen har opphørt.

Hvis helsepersonell har blandet rollene kan tilsynsmyndighetene gi advarsel, og i mer alvorlige tilfeller kan autorisasjonen tilbakekalles eller begrenses fordi helsepersonellet har utvist mangel på faglig innsikt. Fylkesmennene og Statens Helsetilsyn behandler hvert år tilsynssaker der helsepersonell ikke har skilt mellom rollen sin som helsepersonell og seg selv som privatperson.

Du nevner at legen kjenner eksmannen din, men den relasjonen du har hatt til ham, er som pasienten hans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Elektra skrev:

Du HAR brukt legens private nummer! 🤣🤣🤣

Med et nr han har ringt meg på ja✔

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen er overhodet ikke interessert, sorry!

Når skal det nå inn?🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 3118c...1ca

Har jeg sagt han er det da? 😅

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med et nr han har ringt meg på ja✔

Anonymkode: 9ef91...e37

Fortsatt PRIVAT. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chaya skrev:

Den tidligere legen din vet at etablering av nære personlige relasjoner mellom helsepersonell og pasienter er i strid med kravet til forsvarlig og omsorgsfull helsehjelp i helsepersonelloven §4. Dette anses som misbruk av tillit, noe som er grunnlaget for å yte og ta imot hjelp. Og dette gjelder også i en tidsperiode etter at pasient-behandlerrelasjonen har opphørt.

Hvis helsepersonell har blandet rollene kan tilsynsmyndighetene gi advarsel, og i mer alvorlige tilfeller kan autorisasjonen tilbakekalles eller begrenses fordi helsepersonellet har utvist mangel på faglig innsikt. Fylkesmennene og Statens Helsetilsyn behandler hvert år tilsynssaker der helsepersonell ikke har skilt mellom rollen sin som helsepersonell og seg selv som privatperson.

Du nevner at legen kjenner eksmannen din, men den relasjonen du har hatt til ham, er som pasienten hans.

Å dette har du kopiert fra de etiske retningslinjene?

Ja, det er helt greit. Da ville det vært et problem om eks-kjæresren min hadde hatt han som lege da? 

Ta det med ro... Alle har vel perioder i livet der man faller for personer man ikke skulle falt for. Da jeg møtte denne legen her var jeg 28, han 38år. 

Tenker at han gjemt, men heller ikke glemt.😏 det er vel uansett lov å si vi hadde god kjemi. 

 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å dette har du kopiert fra de etiske retningslinjene?

Ja, det er helt greit. Da ville det vært et problem om eks-kjæresren min hadde hatt han som lege da? 

Ta det med ro... Alle har vel perioder i livet der man faller for personer man ikke skulle falt for. Da jeg møtte denne legen her var jeg 28, han 38år. 

Tenker at han gjemt, men heller ikke glemt.😏 det er vel uansett lov å si vi hadde god kjemi. 

 

Anonymkode: 9ef91...e37

Det som er saken, er at du ikke tar det med ro.

Du henter frem igjen denne tråden, og virker ikke å slå deg til ro med hva de fleste forteller deg.

Legen din vet hva som står i helsepersonelloven, og han kommer ikke til å innlede noe forhold til deg. Derfor bør du følge ditt eget råd om å ta det med ro, og la dette ligge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette gjelder også i en tidsperiode etter at pasient-behandlerrelasjonen har opphørt.

For å pirke litt i dette, selv det er uten trådens tittel så står det "i en tidsperiode etter at pasient-behandlerrealasjonen er over" Det vil si at det går til en viss periode hvor de anser det som lovlig å etablere/utvikle følelser. 

Til alle som skulle havnet der med en tidligere lege. Psykologer derimot har høyere og strengere regler rundt dette. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chaya skrev:

Det som er saken, er at du ikke tar det med ro.

Du henter frem igjen denne tråden, og virker ikke å slå deg til ro med hva de fleste forteller deg.

Legen din vet hva som står i helsepersonelloven, og han kommer ikke til å innlede noe forhold til deg. Derfor bør du følge ditt eget råd om å ta det med ro, og la dette ligge.

Hvis du blar noen sider tilbake, midten av oktober. - så ser du at noen lurte på hvordan det gikk. Er det ikke da lov å ta opp tråden igjen? 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du blar noen sider tilbake, midten av oktober. - så ser du at noen lurte på hvordan det gikk. Er det ikke da lov å ta opp tråden igjen? 

Anonymkode: 9ef91...e37

Du hentet den frem igjen selv på lørdag. Da var det ikke skrevet i tråden siden oktober.

Hva forteller dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg sagt han er det da? 😅

Anonymkode: 9ef91...e37

Du håper vel i det lengste han er det, siden du styrer på så mye som du gjør. 

Anonymkode: 3118c...1ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 12.11.2018 den 23.52, Chaya skrev:

Du hentet den frem igjen selv på lørdag. Da var det ikke skrevet i tråden siden oktober.

Hva forteller dette?

Uansett så har jeg blitt venn med han på facebook. Etter å ha blitt kjent med han i en helt annen setting enn å være legen min. 😉

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...