Gå til innhold

La om tidligere lege til på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så enkelte folk her er enige om at det er lov å innlede et forhold til sin tidligere pasient? Etter flere år etter siste legetime? og uten brudd på etiske regler?

Anonymkode: 9ef91...e37

Lov for pasienten? Joda, men ikke særlig lurt. Lov for legen? Nei.

Anonymkode: ae287...4ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å bli en stund siden du la ham til nå eller?

Anonymkode: 1e520...ed6

Har ikke lagt han til igjen. Jeg avslo med ei gang. Som noen over skriver, så burde jeg bare prøve, går deg ikke, så er det iallefall ute av tankene mine;) 

Vil de normalt sett ikke huske på enkelte tidligere pasienter etter ett år borte? 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel dramaskrik om han godtar meg😄

Anonymkode: 9ef91...e37

Ramaskrik, kanskje. 

Anonymkode: bae39...bf1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/9/2018 at 1:57 AM, AnonymBruker said:

Jeg tror det er to forskjellige damer? Det er i hvertfall forskjellig historie på hvordan de "møtte" legen sin. :vetikke:

Anonymkode: de21c...afa

 

On 9/9/2018 at 7:45 PM, AnonymBruker said:

Åjaja, vi er jo steingale. Tenk å kan bli interessert i sin tidligere lege, en helt normal person som har tatt en helt normal utdanning, som tilslutt har tett kontakt med sine pasienter, som treffer mange forskjellige folk i alle aldre. Jeg mener deg overhodet ikke er rart å falle for en person man er så tett på over tid. 

Hva med de som faktisk fant kjærligheten med en tidligere pasient, kjærlighet som kan oppstå overalt, selv for leger. De har da like mye rett i å finne kjærlighet som alle andre. Skal vi si at de også er steingale? Her snakker vi om en mann som er i sin beste alder, et utseende som er til å ja....smelte av. Jeg opplevde god kjemi, men føler på ingen måte han har likt meg. Om jeg sier at jeg ikke hadde noe han, så lyver jeg. Hvorfor rakke ned på folk som opplever spenning, betatthet eller forelskelse? Slutt å bland inn barn i bildet. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Nå skjønner jeg ikke. Har du kanskje svart feil person her? Som du ser har jeg verken skrevet at du er gal eller blandet inn barn..

Anonymkode: de21c...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Nå skjønner jeg ikke. Har du kanskje svart feil person her? Som du ser har jeg verken skrevet at du er gal eller blandet inn barn..

Anonymkode: de21c...afa

Jeg vet det, det var ikke rettet mot deg:-) Det var til de andre over her som nevnte noe om barna. Så siterte til feil person. Blir bare sprø av folk som overdramatiser absolutt alt og at det ikke er lov å legge til sin tidligere lege uten å være gal i hodet. 

Anonymkode: 9ef91...e37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skjønner ikke dette. 

Du har trukket tilbake venneforespørselen samtidig som du er spent på om han godkjenner den? 🤔🤔🤔

Anonymkode: bab6d...4aa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg skjønner ikke dette. 

Du har trukket tilbake venneforespørselen samtidig som du er spent på om han godkjenner den? 🤔🤔🤔

Anonymkode: bab6d...4aa

Fordi angret der og da...🤪 

Gir oppdatering om jeg er så heldig å få være i vennelista hans;) 

Anonymkode: 9ef91...e37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi angret der og da...🤪 

Gir oppdatering om jeg er så heldig å få være i vennelista hans;) 

Anonymkode: 9ef91...e37

Så da har du lagt han til igjen?

Anonymkode: dadba...230

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare legge han til og bli ferdig med det? 

Jeg skjønner hva som menes med gale kvinnemenneske nå:fnise:

Anonymkode: 587be...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi angret der og da...🤪 

Gir oppdatering om jeg er så heldig å få være i vennelista hans;) 

Anonymkode: 9ef91...e37

La du han til på nytt etter at du trakk tilbake venneforespørselen?

Anonymkode: de21c...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger bruker i hvert fall 6 år for å få praktisere på laveste nivå i Norge. De som vil bli sykehusleger, jobbet i minst 14 år (studium + turnus + spesialisering), før man nå i disse dager legger om spesialiseringsstrukturen. Eksen min var lege, så jeg har litt kjennskap til materien (hun var ikke fastlegen min). 

Ville du risikert å bli fratatt alt dette arbeidet, samt å risikere å aldri få jobb igjen, måtte gå på NAV resten av livet for kjærlighet? Når vi vet at de fleste forhold går til helvete?

Helsetilsynet tillater ikke innsyn i mer enn et par eksempelsaker som de velger ut til avskrekking - men man ser av statistikken at dop og sex er den største kategorien man mister lisensen for. Så er det en "ymse" kategori. Den kategorien rommer f.eks arabere som ikke blir komfortable med at man som lege i Norge behandles som dritt av hjelpepleiere, sykepleiere, ambulansepersonell, sekretærer og pasienter. De er vant med sjefsrollen, og klarer ikke late som om de er underdanige. Når jeg hørte om hvilke taktiske hensyn eksen måtte ta i turnus, så fikk jeg bakoversveis. Jeg fatter ikke at noen vil jobbe under så dårlige arbeidsbetingelser, det høres helt Orwellsk ut. Men litt av cluet er vel at man har liknende personlighetstrekk som de man jobber sammen med. Da går det nok greiest, fordi da deler dere problemer. De fleste legene er nok rimelig forsiktige og anonyme. Sier veldig lite, helt til de blir overleger.

Du kan si, hvorfor skulle ikke en øyelege få lov til å ligge med pasientene sine? Å røpe om noen har forhøyet trykk i øyet kan neppe være mer kontroversielt enn å være life coach for en person. Og etter hva jeg har skjønt, kan life coachen pule de hun veileder, mens en øyelege, om øyelegen har en attraktiv pasient, vil få livet sitt ødelagt, selv om pasienten er initiativtakende. Det er ganske sykt. Det er faktisk ganske viktoriansk.

Det hadde vært fullt mulig å ha lover som straffer det å bruke inside-kunnskap om en annen person som utpressing, om ikke allerede etablert lovverk mot utpressing er godt nok. Men av en eller annen grunn, så skal det være spesielt strenge regler for leger. Jeg aner ikke hvem som fant ut at det var en god ide. Jeg syns det er latterlig. Hvis jeg i en ny by gikk til en banal konsultasjon for forkjølelse og ville ha sykemelding, fikk god kjemi, og hadde sex, så ville hun risikert karrieren. Er ikke det litt sykt? Mtp hvor vanskelig det er å treffe passende partnere for legedamer, er dette en ordning vi har samfunnsmessig fordel av?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, BeachOnTheEx skrev:

Leger bruker i hvert fall 6 år for å få praktisere på laveste nivå i Norge. De som vil bli sykehusleger, jobbet i minst 14 år (studium + turnus + spesialisering), før man nå i disse dager legger om spesialiseringsstrukturen. Eksen min var lege, så jeg har litt kjennskap til materien (hun var ikke fastlegen min). 

Ville du risikert å bli fratatt alt dette arbeidet, samt å risikere å aldri få jobb igjen, måtte gå på NAV resten av livet for kjærlighet? Når vi vet at de fleste forhold går til helvete?

Helsetilsynet tillater ikke innsyn i mer enn et par eksempelsaker som de velger ut til avskrekking - men man ser av statistikken at dop og sex er den største kategorien man mister lisensen for. Så er det en "ymse" kategori. Den kategorien rommer f.eks arabere som ikke blir komfortable med at man som lege i Norge behandles som dritt av hjelpepleiere, sykepleiere, ambulansepersonell, sekretærer og pasienter. De er vant med sjefsrollen, og klarer ikke late som om de er underdanige. Når jeg hørte om hvilke taktiske hensyn eksen måtte ta i turnus, så fikk jeg bakoversveis. Jeg fatter ikke at noen vil jobbe under så dårlige arbeidsbetingelser, det høres helt Orwellsk ut. Men litt av cluet er vel at man har liknende personlighetstrekk som de man jobber sammen med. Da går det nok greiest, fordi da deler dere problemer. De fleste legene er nok rimelig forsiktige og anonyme. Sier veldig lite, helt til de blir overleger.

Du kan si, hvorfor skulle ikke en øyelege få lov til å ligge med pasientene sine? Å røpe om noen har forhøyet trykk i øyet kan neppe være mer kontroversielt enn å være life coach for en person. Og etter hva jeg har skjønt, kan life coachen pule de hun veileder, mens en øyelege, om øyelegen har en attraktiv pasient, vil få livet sitt ødelagt, selv om pasienten er initiativtakende. Det er ganske sykt. Det er faktisk ganske viktoriansk.

Det hadde vært fullt mulig å ha lover som straffer det å bruke inside-kunnskap om en annen person som utpressing, om ikke allerede etablert lovverk mot utpressing er godt nok. Men av en eller annen grunn, så skal det være spesielt strenge regler for leger. Jeg aner ikke hvem som fant ut at det var en god ide. Jeg syns det er latterlig. Hvis jeg i en ny by gikk til en banal konsultasjon for forkjølelse og ville ha sykemelding, fikk god kjemi, og hadde sex, så ville hun risikert karrieren. Er ikke det litt sykt? Mtp hvor vanskelig det er å treffe passende partnere for legedamer, er dette en ordning vi har samfunnsmessig fordel av?

Det kan du si, det er streng rundt lege og pasient. Men det er nok fordi legen vet veldig mye om pasienten, som igjen kan føre til utnyttelse, osv. 

I dette tilfellet, så har jo den legen jeg snakket om sluttet som vanlig lege for over ett år siden. Hvis jeg traff han tilfeldig, å det oppstod kjærlighet, skal ikke det ha noe betydning.

Ts

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det ble avslag da..eller forteller du deg selv at han ikke har sett forespørselen enda? 

Anonymkode: 57a77...56e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, BeachOnTheEx skrev:

Helsetilsynet tillater ikke innsyn i mer enn et par eksempelsaker som de velger ut til avskrekking - men man ser av statistikken at dop og sex er den største kategorien man mister lisensen for. Så er det en "ymse" kategori. Den kategorien rommer f.eks arabere som ikke blir komfortable med at man som lege i Norge behandles som dritt av hjelpepleiere, sykepleiere, ambulansepersonell, sekretærer og pasienter. De er vant med sjefsrollen, og klarer ikke late som om de er underdanige. Når jeg hørte om hvilke taktiske hensyn eksen måtte ta i turnus, så fikk jeg bakoversveis. Jeg fatter ikke at noen vil jobbe under så dårlige arbeidsbetingelser, det høres helt Orwellsk ut. Men litt av cluet er vel at man har liknende personlighetstrekk som de man jobber sammen med. Da går det nok greiest, fordi da deler dere problemer. 

Hahaha. Ambulansepersonell, sykepleiere og sekretærer har FORSKJELLIGE yrker fra leger, og trenger absolutt IKKE late som om de er underdanige dem, for det er de nemlig ikke heller. Jeg vil heller si (etter egen erfaring innenfor helsevesenet) at det er mange, mange leger med en skrudd holdning til tverrfaglig samarbeid. «Jeg har lengst utdanning, jeg har stetoskop, jeg er best.» :rolleyes: Du har ikke peiling på hva du snakker om. For noen holdninger!

Anonymkode: 9b275...db7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2018 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Min mann jobber på sykehuset, han sier det skjer stadig vekk at leger/sykepleiere har sex med pasienter/pårørende på sånne hvilerom

Anonymkode: 70af7...863

Må være utrolig lav aktivitet på det sykehuset. Sikker på at du ikke snakker om FakeHospital?

Anonymkode: 1d563...156

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha. Ambulansepersonell, sykepleiere og sekretærer har FORSKJELLIGE yrker fra leger, og trenger absolutt IKKE late som om de er underdanige dem, for det er de nemlig ikke heller. Jeg vil heller si (etter egen erfaring innenfor helsevesenet) at det er mange, mange leger med en skrudd holdning til tverrfaglig samarbeid. «Jeg har lengst utdanning, jeg har stetoskop, jeg er best.» :rolleyes: Du har ikke peiling på hva du snakker om. For noen holdninger!

Anonymkode: 9b275...db7

Her ville jeg nok bli skutt av Finn Erik Vinje, fordi den setningen ble misforstått, og det tar jeg på meg skylda for. Det er legene som spiller underdanige. De spiller underdanige for å unngå represalier fra disse andre yrkesgruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller si (etter egen erfaring innenfor helsevesenet) at det er mange, mange leger med en skrudd holdning til tverrfaglig samarbeid. «Jeg har lengst utdanning, jeg har stetoskop, jeg er best.» :rolleyes: Du har ikke peiling på hva du snakker om. For noen holdninger!

Anonymkode: 9b275...db7

Her er det spm hvor mye av dette som foregår i ditt hode, og i hvor stor grad dette er den eneste tolkningen av den adferden du møter på.

Helsevesenet preges av at mennesker har overlappende ansvarsområde. Hvor ofte skjer det at leger har en formening om den jobben sykepleiere utfører, og vice versa. Du vil sannsynligvis se at den ufine oppførselen går fra sykepleiere i retning lege.

Det er alt fra kommentarer foran pasient ment å være nedsettende, f.eks til turnuslege "ja, du har vaska nok nå," (faren min som observatør på legevakta) til ufine slengbemerkninger, beordringer om hvilke pasienter hvem skal se i akuttmottaket (eksen min sine stories), beordringer om at man skal komme for å ta imot elektive pasienter umiddelbart mens man står opptatt med hjerteinfarkter i akuttmottaket, og avviksmeldinger som hevn. Eller som en klatrekompis av meg, eks-sykepleier forteller, at han satt sammen med de andre sykepleierene og diskuterte hvordan de skulle sabotere assistentleger, rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...