Gå til innhold

La om tidligere lege til på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt i samme båt følelsesmessig her. Hadde en lærer gjennom ungdomsskolen som jeg aldri klarer å glemme. Det er 5 år siden han var læreren min. Jeg fantaserte villt om oss på den tiden og jeg var ekstremt betatt de 2 siste årene, holdt på å bli gal. Det er 14 år mellom oss... Jeg har mange tanker og fantasier om hva som kunne skjedd mellom oss i ettertid hvis vi møttes. Noen ganger lurer jeg på om han følte noe for meg også, selv om det nok bare var og er ønsketenkning. Prøver egentlig å glemme han for godt fordi han er gift og jeg er i et forhold. Men han kommer seg aldri helt ut av hodet mitt. 

Synes det var bra du hoppet i det og sendte han legen venneforespørsel forresten :) Viktig å ta sjanser imens man lever, uansett er det greit å få svar i stedet for å gå rundt og lure og gruble. Lykke til :)

Anonymkode: 44eef...270

Takk😉 Ja jeg kjenner meg absolutt igjen. Av og til sier blikk mer en tusen ord. Her ble jeg rett å slett bare helt tom da han flyttet og da selvfølgelig sluttet som lege. 

Glemmer ikke hans fine vesen å smil. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virket det noen gang som om han var interessert i deg? Var du der kun mens du var gravid? Hvor lenge var han legen din, og hvor mange ganger traff dere hverandre totalt? Snakket dere noe om privatlivene deres? 

Anonymkode: a5269...5d9

Virket kanskje litt interessert, på en eller annen måte jeg ikke helt kan forklare. 

Var der kun i svangerskapet. Han ringte da jeg gikk i byen, spurte om jeg kunne komme neste dag. Ble bare mer og mer glad for hver gang han ringte. 

Det ble litt klumsete mellom oss, pinlig rett å slett. Han spurte om noe, det kom feil ut - da smilte han bare å lo det vekk. Han ville jeg skulle sitte på kontoret ekstra lenge den ene gangen, da ca 6mnd etter jeg fikk barnet. Det var få på legekontoret, å var litt pratesjuk. Det irriterer bare meg med tanken på å sjenert jeg ble med han, ble nesten stum. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk😉 Ja jeg kjenner meg absolutt igjen. Av og til sier blikk mer en tusen ord. Her ble jeg rett å slett bare helt tom da han flyttet og da selvfølgelig sluttet som lege. 

Glemmer ikke hans fine vesen å smil. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Helt enig, blikk kan si så mye mer enn ord. Håper det blir et positivt utfall med venneforespørselen da 😄 Vi lever bare en gang, så hvorfor ikke ta sjanser på det som kan gjøre oss lykkelig? Tommel opp for at du tok den sjansen. 

Nå skal det sies at jeg ikke har vært forelsket i denne læreren på den måten at jeg har drømt om en felles fremtid sammen, det har bare vært og er betatthet og seksuelle fantasier ute og går 🤣🙈🙈

Anonymkode: 44eef...270

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke han leser dette, da vil jeg iallefall røpes. 

Men hvordan ville dere ha tolket det at han sjekket magen (fordi jeg var gravid), med et intenst blikk mens han tok på meg. Husker han så meg dypt inn i øynene lenge den ene gangen, så lenge at jeg måtte se bort. Jeg ble sprutrød i ansiktet. Er deg bare meg som innbiller meg noe? Eller sier "magefølelsen" det riktige? 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, blikk kan si så mye mer enn ord. Håper det blir et positivt utfall med venneforespørselen da 😄 Vi lever bare en gang, så hvorfor ikke ta sjanser på det som kan gjøre oss lykkelig? Tommel opp for at du tok den sjansen. 

Nå skal det sies at jeg ikke har vært forelsket i denne læreren på den måten at jeg har drømt om en felles fremtid sammen, det har bare vært og er betatthet og seksuelle fantasier ute og går 🤣🙈🙈

Anonymkode: 44eef...270

Kanskje det var en greie mellom dere begge to?:) Du kan jo bare gønne på, å prøve. Ikke noe å tape du da😊 Dessuten då begiver du ikke ut for å være en galning, siden han var læreren din. Føler meg hakket mer 'raring' som går etter min tidligere fastlege å tilfeldigvis finner han på Facebook uten bilde... 🙉🙈

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han husket meg halvåret etter jeg hadde vært hos han. Han sa også til meg ei gang at jeg ble godt gjenkjent hos han siden jeg var en av de få unge han hadde der. 

Så det er ikke helt bak mål å legge han til? Vet jo hvem han er. Foreløpig ikke skjedd noe. ;)

Anonymkode: 9ef91...e37

Beklager TS men dette høres nok mer ut som at du spurte om han kjente deg igjen, og han sa noe sånt som: "Ja, det er jo ikke så vanlig for så unge mennesker å være så ofte hos legen sin, så jeg husker deg" 

Jeg har selv tatt ofte kontakt med fastlegen min tidligere da jeg var psykisk syk, fordi jeg hadde stort behov for kontakt med noen som kunne vise litt omsorg for meg. Fastlegen min på den tiden tok meg ikke helt på alvor og var ingen god lege, men han sa nøyaktig det samme til meg som over. Og jeg tenker at det legen din sa til deg var akkurat det samme. 

Anonymkode: 927e3...524

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvrig så husker jeg skrivestilen og smileyene som er brukt i alle de andre "forelsket i legen"-trådene som har florert hyppig på forumet her i det siste. Hvis jeg hadde sagt at jeg ikke tror du er samme person, så hadde jeg løyet. 

Anonymkode: 927e3...524

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke han leser dette, da vil jeg iallefall røpes. 

Men hvordan ville dere ha tolket det at han sjekket magen (fordi jeg var gravid), med et intenst blikk mens han tok på meg. Husker han så meg dypt inn i øynene lenge den ene gangen, så lenge at jeg måtte se bort. Jeg ble sprutrød i ansiktet. Er deg bare meg som innbiller meg noe? Eller sier "magefølelsen" det riktige? 

Anonymkode: 9ef91...e37

Ærlig talt. Mannen var på jobb. Det er klart det føltes spesielt for deg at han skulle ta på din mage, men for ham er magen din bare én av x antall mager han har måttet ta på i løpet av en arbeidsuke.

Anonymkode: ada30...753

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen så kan det bare være en følelse jeg fikk der og da med det han viste meg. Det lå litt i øynene hans, blikket han ga meg noen ganger...Det blikket hadde han selvfølgelig ikke under GU da. 😄

 

Anonymkode: 9ef91...e37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

4YhLAEB.gif.dff929051b10e9fe561266d19416e6e7.gifLOYcttp.gif.0ec91ceae3e4bb280432280afe7c9cc1.gif

Anonymkode: dc08d...c1c

Ikke bare meg ser du...😅

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke leger vise en liten interesse for pasienten uten at det blir galt iforhold til de etiske reglene? Å er det lov å innlede et forhold til tidligere pasient uten at det har vært behov for avhengighetsgrunnlag eller psykisk lidelse i bildet?

Noen leger her som kan svare? Eller vet. 👨‍⚕️🙋‍♀️

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enda en ting, han har tatt celleprøve på meg e ganger. Men tenker det er helt naturlig det å se et underliv for en lege. Selv om vi ei gang hadde blitt Facebook venner;)

Anonymkode: 9ef91...e37

wtf. did i just read. 

Anonymkode: 1e520...ed6

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

wtf. did i just read. 

Anonymkode: 1e520...ed6

Hva er galt med det? 

Tatt celleprøve, sett meg nedentil, ja. Men det er i så måte naturlig for en lege å se. Tror neppe han husker synet😄

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp....... 

Anonymkode: d1152...0e8

+1

Anonymkode: 1e520...ed6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS, vær så snill og slutt med dette! Vi vil gjerne slippe at du om et års tid skriver innlegget "Min tidligere fastlege har anmeldt meg for trakassering".  

Er du gravid og legen skal undersøke magen, må vedkommende ta på den. Ved celleprøve må man nødvendigvis se underlivet til pasienten.  Noen har bare et "intenst blikk".

Noen husker også særdeles godt.  Jeg var til ny lege for første gang med lungebetennelse.  3 år seinere traff jeg på samme lege på legevakta. "Vi har truffet hverandre før", sa hun. Hun husket meg altså igjen etter 3 år og etter 1 15-minutters konsultasjon. Jeg tror ikke hun var forelska i meg, altså! 

Anonymkode: 9d029...f13

Sier ikke at det er forelskelse her heller. Langt ifra. Det var meg som ble betatt av han etter flere lege-besøk. Å nei, jeg dro ikke til legen bare for å se på han, men det var de vanlige kontrollene man har. Bare jeg måtte oftere inn av andre årsaker. 

Hvis du sveiper litt lengre opp, så var det ei som spurte hvordan jeg kunne merke kjemien var god. Der kom også spm om jeg ofte var hos han, om han spurte meg om privatlivet osv. Jeg syntes vi hadde en god tone (som mange pasienter har med sin lege.) Merket kanskje spesielt noe i blikket, uforklarlig. Av og til blunket han også litt diskret. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier ikke at det er forelskelse her heller. Langt ifra. Det var meg som ble betatt av han etter flere lege-besøk. Å nei, jeg dro ikke til legen bare for å se på han, men det var de vanlige kontrollene man har. Bare jeg måtte oftere inn av andre årsaker. 

Hvis du sveiper litt lengre opp, så var det ei som spurte hvordan jeg kunne merke kjemien var god. Der kom også spm om jeg ofte var hos han, om han spurte meg om privatlivet osv. Jeg syntes vi hadde en god tone (som mange pasienter har med sin lege.) Merket kanskje spesielt noe i blikket, uforklarlig. Av og til blunket han også litt diskret. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Har han godtatt venneforespørselen da? 

Anonymkode: 3c807...5e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier ikke at det er forelskelse her heller. Langt ifra. Det var meg som ble betatt av han etter flere lege-besøk. Å nei, jeg dro ikke til legen bare for å se på han, men det var de vanlige kontrollene man har. Bare jeg måtte oftere inn av andre årsaker. 

Hvis du sveiper litt lengre opp, så var det ei som spurte hvordan jeg kunne merke kjemien var god. Der kom også spm om jeg ofte var hos han, om han spurte meg om privatlivet osv. Jeg syntes vi hadde en god tone (som mange pasienter har med sin lege.) Merket kanskje spesielt noe i blikket, uforklarlig. Av og til blunket han også litt diskret. 

Anonymkode: 9ef91...e37

Å herregud...

Anonymkode: ada30...753

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...