Gå til innhold

kjøpe julegave til baby 6 mnd


Forever22

Anbefalte innlegg

Jeg driver å stusser over hvor vidt jeg skal kjøpe julegaver til min datter som til jul er 6 mnd. Jul er min absolutt favoritt høytid og jeg elsker å kjøpe julegaver til familien min. Jeg og min samboer har nylig fått en datter som jeg elsker å skjemme bort (vårt første barn så det er jo naturlig). Til jul ønsker jeg jo også å kjøpe gave til henne, men hvor mye skjønner hun egentlig av det? er det noe poeng? haha.. Eventuelt tips til hvordan vi kan gjøre det? eller hva vi kan kjøpe? hva gjør dere til jul når babyen er så liten? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 mnd baby skjønner fint lite av både jul og gaver...

Anonymkode: 7bef9...b1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en baby på 6 mnd skjønner ingenting av det. Den er jo fornøyd når den har fått mat, er god og varm, får klemmer og blir dullet med. Kjøp litt klær nå som det er julegaver det skal være. En skinn å ligge på, leker å bite på, for nå kommer det tenner som vil klø og da er det godt å ha noe å bite i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tussi680 skrev:

Nei, en baby på 6 mnd skjønner ingenting av det. Den er jo fornøyd når den har fått mat, er god og varm, får klemmer og blir dullet med. Kjøp litt klær nå som det er julegaver det skal være. En skinn å ligge på, leker å bite på, for nå kommer det tenner som vil klø og da er det godt å ha noe å bite i.

Det var lurt, takk for tips :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte neste bilstol - det måtte hun snart ha uansett - og en liten leke for å ha noe under treet.

Jeg har lest flere ganger her inne om noen som gav design-julekule til alle barna på deres første jul, det synes jeg var en kjempesøt idé. 

Anonymkode: c5a87...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkje vitsen med å gje gåve til sitt eige born som er så lite. For det første skjønar ho ikkje noko av det uansett, og kjem heller ikke til å huske at hun ikkje fekk gåve av foreldra sine, og for det andre kjem ho sikkert til å få meir enn nok gåver frå øvrig familie. I tillegg kan ein tenkje både økonomisk og miljøvennleg, og heller vente med gåver til ho er større. Om det er viktig for deg å ha noko under treet til ho frå dykk foreldra, så pakk inn ein av lekane ho allereie har, eventuelt kjøp noko brukt. Ho bryr seg nok ikkje så veldig mykje uansett. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er veldig koselig med en gave første jula jeg - gjerne noe som de kan ha etterhvert som de blir større også "denne fikk du den første jula di" :) 

Vi ga en babyleke fra Brio, som har vært tradisjon her i slekta et par generasjoner alt :) de trelekene holder, og blir også arva videre - bl.a et lite lekefly med propell som roterer, det fasinerte baby fra ca den alderen

Anonymkode: a09c2...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne noen fargerike bøker som dere kan kose dere med sammen. Aldri for tidlig å begynne og lese for barna. Jeg husker de koseligste stundene med min egen sønn da han var liten, var når vi satt og koste oss med en bok, vi to. Enten i sofaen, eller på sengekanten ved leggetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min minste er 5 mnd i julen og kommer til å få en julekule :) Storebror får gaver. Neste jul blir det gaver til lillesøster også, men regner med vi får nok fra familien denne julen og ikke skjønner hun noe så tidlig heller. Synes likevel det er koselig å markere hennes første jul med en liten ting som kan bli et minne når hun vokser opp. 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...