Gå til innhold

Brazilian butt lift - hvor lenge varer resultatet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heia,

jeg driver å gjør mye research på BBL og ser flere nevner at det ikke er permanent, selv om andre påstår at fettet (ikke alt, bare 20-60% av det som blir flyttet) overlever og gror på plass for alltid. 

Noen erfaringer? 

Anonymkode: 135f5...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som har gjort dette med helt FANTASTISK resultat, men det er vel knapt et år siden hun gjorde det, så jeg kan dessverre ikke si noe mer om varig resultat.. 

Anonymkode: 723fa...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men er 80% sikker på at om 10-15 år så ler vi av denne trenden slik vi nå ler av sorte lipliners og pote-tatovering på silikonpuppene som var trenden på 90 tallet, og de som har tatt det angrer på hvor freakshow de ser ut.

Rumpe er fint, men tren den eller spis opp så du får mer kurver. Rumpeimplantat og fetttransplantasjon ser bare komisk og stygt ut med mindre det er bilde i perfekt vinkel, se videon på sophie elise sin Instagram, spesielt den nye der hun danser i bukse og ser ut som hun har putta to ballonger i buksa på tull, og den ca 4 mnd gamle videon i rød badedrakt hvor hun åler seg innpå en vegg og et speil, legg merke til hvor unaturlig og merkelig det ser ut når hun sitter sidenfra og beveger seg.
Disse rumpene er jo heller ikke faste, de er dvaske som en vannmadrass som skvulper og blir fulle av mye mer cellulitter enn det hadde blitt ellers, med åra. Er en video av SE der hun blir daska på rumpa også og man ser hvordan den skvulper og ser ut som en slapp pose med vann, ikke en sånn fast naturlig bouncing i et halvt sekund men skvulper i flere sekunder omtrent... Mener ikke  å snakke stygt om henne, men syntes altså at BBL er en dårlig ide! Nok en ting som er trendy bare fordi noen har overflod med penger og bruker de på hva som helst klinikker reklamerer for, og spres fordi jobben deres er å ta bilder av seg selv i perfekte vinkler og poseringer, og sjokkere lesere.

Anonymkode: 86c32...7d1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller pengene på et medlemsskap på treningssenter og løft vekter. Søk på videoer på YouTube om glutes f.eks glute brigde, for trening av rumpe. Å operere er det dummeste du gjør.

Anonymkode: 078b0...e1d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en som døde av det

Anonymkode: 25ce8...a3f

Noen dør av alt hvis en leter godt nok.

På den annen side ville jeg ikke gjort dette, synes det er en forskjell på f eks å legge silikon i brystene da man tross alt ikke bruker de til å sitte på... Bare tenk på den belastningen det er på rumpa! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, LeneXCII skrev:

Noen dør av alt hvis en leter godt nok.

På den annen side ville jeg ikke gjort dette, synes det er en forskjell på f eks å legge silikon i brystene da man tross alt ikke bruker de til å sitte på... Bare tenk på den belastningen det er på rumpa! 

Silikon er silikon

Anonymkode: d4682...d33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2019 den 19.43, LeneXCII skrev:

Noen dør av alt hvis en leter godt nok.

På den annen side ville jeg ikke gjort dette, synes det er en forskjell på f eks å legge silikon i brystene da man tross alt ikke bruker de til å sitte på... Bare tenk på den belastningen det er på rumpa! 

Silikon i rumpa er en dårlig ide. Men fettransplantasjon er ikke skadelig på samme måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av fettet forsvinner innen 6 mnd fordi de dør som følge av inngrepet, men de som blir igjen er der permanent og med årene så vil også fettcellene synke og gi mer deformert rumpe hvor det legger seg mer i bunnen og mot lårene og ikke oppe som en sprettrumpe lenger. Flere fettceller = mer cellulitter. 

Jeg kan godt forstå hvorfor man blir fristet, jeg har selv vært i kontakt med klinikk men la det heldigvis fra meg etter å ha sett Insider dokumentaren om Turist kirurgi , og så hvor vondt hun som gjorde det hadde. En bekjent av meg gjorde det også og det så kjempe bra ut på bilde når hun poserte noen måneder senere, men hun så ikke ut i virkeligheten, og hadde ikke kunnet fungere på 1 måned , bare måttet ligge på maven i senga og ble avhengig av smertestillende og sovemedisiner fordi det var så vondt. 

Kan forøvrig informere om at for å få en vesentlig og synlig forskjell skal man ha minst 10 kg fett til overs som de kan ta av, de får kun skilt ut 1/3 av fettet de tar ut.  Jeg hadde 6 kg å ta av, og det sa de på klinikken var altfor lite, de ba meg komme tilbake når jeg hadde lagt på meg 15 kilo til hvis ikke var det ikke noe vits å gjennomføre en så omfattende operasjon for et ikke synlig resultat. En bukse størrelse opp er det ingen andre enn deg selv som merker... 

 

Anonymkode: bbd35...d7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.8.2019 den 2.48, AnonymBruker skrev:

Mye av fettet forsvinner innen 6 mnd fordi de dør som følge av inngrepet, men de som blir igjen er der permanent og med årene så vil også fettcellene synke og gi mer deformert rumpe hvor det legger seg mer i bunnen og mot lårene og ikke oppe som en sprettrumpe lenger. Flere fettceller = mer cellulitter. 

Jeg kan godt forstå hvorfor man blir fristet, jeg har selv vært i kontakt med klinikk men la det heldigvis fra meg etter å ha sett Insider dokumentaren om Turist kirurgi , og så hvor vondt hun som gjorde det hadde. En bekjent av meg gjorde det også og det så kjempe bra ut på bilde når hun poserte noen måneder senere, men hun så ikke ut i virkeligheten, og hadde ikke kunnet fungere på 1 måned , bare måttet ligge på maven i senga og ble avhengig av smertestillende og sovemedisiner fordi det var så vondt. 

Kan forøvrig informere om at for å få en vesentlig og synlig forskjell skal man ha minst 10 kg fett til overs som de kan ta av, de får kun skilt ut 1/3 av fettet de tar ut.  Jeg hadde 6 kg å ta av, og det sa de på klinikken var altfor lite, de ba meg komme tilbake når jeg hadde lagt på meg 15 kilo til hvis ikke var det ikke noe vits å gjennomføre en så omfattende operasjon for et ikke synlig resultat. En bukse størrelse opp er det ingen andre enn deg selv som merker... 

 

Anonymkode: bbd35...d7a

Legger du på deg femten kilo må du opp mer en EN buksestørrelse.  Jeg går opp en av 3-4 kg.  Det gjør mange. 15 kg er mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SupaWoman skrev:

Legger du på deg femten kilo må du opp mer en EN buksestørrelse.  Jeg går opp en av 3-4 kg.  Det gjør mange. 15 kg er mye. 

Jeg påstod ikke det heller. Jeg sa at for et ordentlig synlig resultat må man ha minst 15 kg ekstra å ta av i følge kirurgen jeg hadde konsultasjon med. Av det man tar ut kan kun 1/3 gjenvinnes (eller om det var 2/3?) og skilles ut til å være forsvarlig å bruke til fett transplantasjon, dvs 5 kg. Og at en buksestørrelse er det ingen andre enn en selv som kan se at man har gått opp, så det er ikke noe vits å ta operasjon med mindre mengder fett (6 kg i mitt tilfelle, hvor da kun 1/3 av fettet, dvs 2 kg er mulig å bruke, og minst 25% av det forsvinner fra rumpa innen det første halvåret fordi fettcellene dør) . Da står 1,5 kilo igjen, og så liten mengde vil ikke være synlig for øyet spredt over rumpa. Så vi er enige men du har misforstått hva jeg skrev :)

Anonymkode: bbd35...d7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg påstod ikke det heller. Jeg sa at for et ordentlig synlig resultat må man ha minst 15 kg ekstra å ta av i følge kirurgen jeg hadde konsultasjon med. Av det man tar ut kan kun 1/3 gjenvinnes (eller om det var 2/3?) og skilles ut til å være forsvarlig å bruke til fett transplantasjon, dvs 5 kg. Og at en buksestørrelse er det ingen andre enn en selv som kan se at man har gått opp, så det er ikke noe vits å ta operasjon med mindre mengder fett (6 kg i mitt tilfelle, hvor da kun 1/3 av fettet, dvs 2 kg er mulig å bruke, og minst 25% av det forsvinner fra rumpa innen det første halvåret fordi fettcellene dør) . Da står 1,5 kilo igjen, og så liten mengde vil ikke være synlig for øyet spredt over rumpa. Så vi er enige men du har misforstått hva jeg skrev :)

Anonymkode: bbd35...d7a

Sprøyter de virkelig inn 5 kg i rumpa?   Ikke rart de som gjør det får  stygge gigaræver!

Jeg vil tro at 1,5 kg gjenlevende fettceller ville være mer enn nok for å gi rumpa et løft!   Men alle vil ha giga, javel.   Hver sin smak, heller flat rumpe enn en giga deformert en!  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SupaWoman skrev:

Sprøyter de virkelig inn 5 kg i rumpa?   Ikke rart de som gjør det får  stygge gigaræver!

Jeg vil tro at 1,5 kg gjenlevende fettceller ville være mer enn nok for å gi rumpa et løft!   Men alle vil ha giga, javel.   Hver sin smak, heller flat rumpe enn en giga deformert en!  


Jeg er enig, mye heller en flat rumpe enn en giga deformert en. Jeg er ikke helt sikker på hvordan konverteringen foregår. Men 400 cc er minimum for et synlig resultuat, tatt i betrakning at minst 20% av dette forsvinner innen de første 6 mnd er det da ikke et synlig resultat igjen. Derfor anbefales man å ta 600cc. Noen kirurger anbefaler heller to omganger , den andre etter 6 mnd, og 350cc hver gang for at det skal være helseforsvarlig. Jeg vet ikke hvordan formelen er fra fett cc (kubikk centimeter) til kilo, men jeg hadde altså 6 kg å ta av, og da anbefalte de meg å gå opp 9 kilo til (totalt 15 kg å ta av) for at det skulle være vits/synlig for øyet og ikke bare for en buksestørrelse. De sprøyter ikke inn mange kilo i rumpa, men det er så mye av det transplanterte fettet som dør etter injeksjon, og også bare 1/3 av det fettet som tas ut som kan brukes. Mye av det som kommer ut med fettet er blod , væske og avfallsstoffer, så man taper mange fler kilo enn hva som utvinnes i selve rent fett de kan bruke, derfor må man ha en god del å ta av for at det skal til sammen bli nok fett. 500 cc er bare 0,5 liter , og når man heller ut vann fra en 0,5liters flaske og ser hvor lite det er og ser for seg at det skal spre seg på hele rumpa så får man ikke økning større enn kanskje en halv centimeter jevnt over. Da vil jeg si inngrepet, som også kan være livstruende, er ganske bortkasta. 

Her er bilde av en før og etter med 500 cc 

Bilderesultat for bbl 500 cc Bilderesultat for bbl 500 cc

Ikke en forskjell som er synlig i det hele tatt med mindre man vet om det og ser før-bildet. 


Allikevel, så er mye av en BBL operasjon det å forme andre deler av kroppen,tynnere lår, smalere midje og rygg, sånn at det gir en illusjon om at rumpa er større.   Kan ikke anbefale noen å gjøre det. Resultatet blir IKKE sånn som instagram modellene som poserer med utstikkende rumpe og perfekt kameravinkel, med redigert midje og redigert rumpe både i volum og utglattet med photoshop for å ikke vise ujevnhetene og cellulittene. 

Kim kardashian uredigert 

Bilderesultat for kim kardashian bbl cellulites



Ikke bare er operasjonen farlig men man bør også vurdere senskader, eller andre helsesvekkelser. For eksempel om man skulle bli gravid vil man ha fjernet mange av fettcellene på mageregionen som gjør at magen holdes varm og beskyttet. Fettcellene som transplanteres fjernes helt fra området og dyrkes i et annet området, og ved en naturlig vektøkning som kommer av aldring og hormoner også vil man kunne ende opp med en helt deformert kropp

Anonymkode: bbd35...d7a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.9.2018 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som har gjort dette med helt FANTASTISK resultat, men det er vel knapt et år siden hun gjorde det, så jeg kan dessverre ikke si noe mer om varig resultat.. 

Anonymkode: 723fa...1ef

5 år så er det nok borte

Anonymkode: d7284...a41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

På 28.8.2019 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Lurer også på om det er permanent?

Anonymkode: d4682...d33

Ja det er det. Legger du på deg øker rumpa i volum  og går du ned i vekt går rumpa ned i volum/størrelse.

Anonymkode: 1dd00...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 1.22, AnonymBruker skrev:

5 år så er det nok borte

Anonymkode: d7284...a41

Det er det ikke. Ca 20% av fettet som sprøytes inn dør etter kort tid resten blir værende. Legger du på deg blir rumpa større, går du ned i vekt blir rumpa mindre.

Anonymkode: 1dd00...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2019 den 1.22, AnonymBruker skrev:

5 år så er det nok borte

Anonymkode: d7284...a41

👍🏻

Anonymkode: d7284...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2019 den 3.34, AnonymBruker skrev:

Jeg påstod ikke det heller. Jeg sa at for et ordentlig synlig resultat må man ha minst 15 kg ekstra å ta av i følge kirurgen jeg hadde konsultasjon med. Av det man tar ut kan kun 1/3 gjenvinnes (eller om det var 2/3?) og skilles ut til å være forsvarlig å bruke til fett transplantasjon, dvs 5 kg. Og at en buksestørrelse er det ingen andre enn en selv som kan se at man har gått opp, så det er ikke noe vits å ta operasjon med mindre mengder fett (6 kg i mitt tilfelle, hvor da kun 1/3 av fettet, dvs 2 kg er mulig å bruke, og minst 25% av det forsvinner fra rumpa innen det første halvåret fordi fettcellene dør) . Da står 1,5 kilo igjen, og så liten mengde vil ikke være synlig for øyet spredt over rumpa. Så vi er enige men du har misforstått hva jeg skrev :)

Anonymkode: bbd35...d7a

Jeg vet ikke hvilken kirurg du har snakket med med men det er mye feilaktig info du deler. Man må ha bmi mellom 20 og 30 for at det skal være nok fett å høste. 1/3 eller var det 2/3 kan gjenvinnes???? Ganske stor og vesentlig forskjell synes du ikke? 1,5 kg eller ca 1,5 l fett vil omtrent ikke synes? Jeg tror du ville blitt overrasket om du så hva det faktisk utgjør! 

Anonymkode: 1dd00...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...