Gå til innhold

Hvor ofte har dere sex?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver

Hei!

Det er kanskje et upassende spørsmål, men jeg lurer på hvor ofte dere andre prøvere har sex.

Jeg har hørt noen som har sagt at man ikke skal ha sex for ofte når man prøver. Men skjønner ikke hvorfor... Stemmer dette? I så fall, hvor ofte bør man ha sex når man prøver? Vi har sex 5-6 ganger i uka den tiden jeg tror jeg er mest fruktbar. 4-5 ellers.

Lurer også på om bruk av glidemiddel kan hindre meg i å bli gravid? Sikkert dumme spørsmål dette, men tenkte bare jeg ville spørre.

Har prøvd aktivt å bli gravid i 6 mnd nå, eller jeg er i 6. prøveperiode nå. Så nå er det ca 2 uker å vente å se om tanta kommer på besøk. Imens koser vi oss med prøvinga :wink:

Har vært babysyk i to år nå, så begynner å bli ganske klar for at det skal skje..... Vil så gjerne ha en liten spire i magen min :-)

Klem fra Prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vel ekstra mye sex under prøve perioden.

Glidemiddel er ikke vennlig mot sædcellene nei, så dette bør dere unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøver

Tusen takk for svar dere :)

Og ekstra takk til deg BayliZ. Har droppa glidemiddelet nå. Veldig greit å vite at glidemiddel ikke er særlig vennlig mot svømmerne hans... Vi har nemlig brukt det ganske ofte, det var først nå jeg begynte å lure på om det kunne ha noen innvirkning.

Noen som vet hvor ofte det er anbefalt å ha sex når man prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tusen takk for svar dere :)

Og ekstra takk til deg BayliZ. Har droppa glidemiddelet nå. Veldig greit å vite at glidemiddel ikke er særlig vennlig mot svømmerne hans... Vi har nemlig brukt det ganske ofte, det var først nå jeg begynte å lure på om det kunne ha noen innvirkning.

Noen som vet hvor ofte det er anbefalt å ha sex når man prøver?

I den fruktbare perioden er det anbefalt å ha sex hver dag hvis mannen har normal sædkvalitet, annenhver hvis han har dårlig sædkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøver

Vet du hvorfor man bare bør ha sex annenhver dag om mannen har dårlig sædkvalitet? Skulle jo nesten tro at det skulle vært omvendt... Er det for at det skal få tid til å "bygge seg opp" der nede da eller?

Nå tror jeg ikke vi har det problemet ihvertfall.... men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Det er slik at jo oftere mannen har utløsning, dess mindre antall sædceller lager han i hver utløsning. Derfor er liksom best annenhver dag (det bør ikke bli sjeldnere sidn man skal faktisk befrukte et egg innen få dager).

Det var noe med kvinnen også (som jeg ikke husker helt nå noe mottakelighet) men det var mest viktig for mannens vegne.

Finner ikke noen linker nå, men det har blitt gjort flere slke undersøkelser (jeg har lest mest fra forskning fra England)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...