Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Mammalivet skrev:

Noen av dere som opplevde løs mage i de første ukene? Er 5+5 i dag, og har i den siste uka hatt en del mageknipe og løs mage. Tenkte heller at forstoppelse skulle melde ankomst :vetikke:

Hadde litt forrige gang husker jeg, denne gangen er det andre veien 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, lillemeg90 skrev:

 

Gratulerer og velkommen! Så godt at du slipper å plages så mye! Men forstår jo du også blir bekymret.. Det er slik vi er skapt 🙈 

Men stusset litt på termindatoen din. Jeg er 8+3 og jordmor sier jeg har termin 10 mai 🤔

 

Altså, akkurat som forrige gang, så er ikke hodet mitt på plass og jeg gjør mye rart. Du har helt rett, jeg er jo 7+, ikke 8+..... 

Apropos termindato, har dere opplevd å få forskjellige datoer? Hos meg er ikke engang babyverden enig med seg selv. Jeg får to dager forskjell på nettsiden og appen 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hønselouisa skrev:

Altså, akkurat som forrige gang, så er ikke hodet mitt på plass og jeg gjør mye rart. Du har helt rett, jeg er jo 7+, ikke 8+..... 

Apropos termindato, har dere opplevd å få forskjellige datoer? Hos meg er ikke engang babyverden enig med seg selv. Jeg får to dager forskjell på nettsiden og appen 😏

Jeg brukte babyverden og fikk da 12 mai og forholdt meg til det. Men hos jordmor ble det 10 mai. Hun sier at den babyverden har ikke samsvarer med den helsevesenet bruker, og henviste meg heller til denne:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kalkulator-og-oversikter/terminkalkulator/

Ikke godt å forstå seg på alltid 😂😂 vi får vel uansett en ny dato på OUL så det er jo bare midlertidig uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Jeg brukte babyverden og fikk da 12 mai og forholdt meg til det. Men hos jordmor ble det 10 mai. Hun sier at den babyverden har ikke samsvarer med den helsevesenet bruker, og henviste meg heller til denne:

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/kalkulator-og-oversikter/terminkalkulator/

Ikke godt å forstå seg på alltid 😂😂 vi får vel uansett en ny dato på OUL så det er jo bare midlertidig uansett 😊

Den der kan jo ikke være riktig... Den forholder seg jo ikke til syklus lengde i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fugleskremsel skrev:

Den der kan jo ikke være riktig... Den forholder seg jo ikke til syklus lengde i det hele tatt? 

Jeg vet ikke jeg, det var i hvertfall den jordmor sa skulle brukes 🙈 

Skal sies at når jeg brukte den fra babyverden ble ikke terminen endret om jeg endret sykluslengde 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Fugleskremsel said:

Den der kan jo ikke være riktig... Den forholder seg jo ikke til syklus lengde i det hele tatt? 

Men helsevesenet forholder seg heller ikke til sykluslengde, frem til OUL er det første dag i siste mens som gjelder (med mindre man har hatt prøverør, eller mens fullstendig på bærtur). Så sånn sett stemmer den overens med hva lege og jordmor vil komme frem til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går skrev jeg at jeg ikke har merket noenting, men i dag.... har jeg fått en eller annen nerve i klem??? Trodde først det var SA, men det er litt for «muskulært» og smerten er gjenkjennelig fra en strekk/smerte som satt i lenge etter en sirkeltrening tidligere i våres.. det kjennes ut som noen stikker en kniv inn ca. Rett ovenfor venstre rumpeballe til tider og plutselig er det helt fint, men så kan det gå noen minutter og det stråler og blir numment nedover hele venstre bein...

Og ikke minst stivt bekken..

Har lest meg opp på svangerskapsisjas, er det noen med erfaringer her? 😳😳 eller isjas/nerver generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Andreaaaa skrev:

I går skrev jeg at jeg ikke har merket noenting, men i dag.... har jeg fått en eller annen nerve i klem??? Trodde først det var SA, men det er litt for «muskulært» og smerten er gjenkjennelig fra en strekk/smerte som satt i lenge etter en sirkeltrening tidligere i våres.. det kjennes ut som noen stikker en kniv inn ca. Rett ovenfor venstre rumpeballe til tider og plutselig er det helt fint, men så kan det gå noen minutter og det stråler og blir numment nedover hele venstre bein...

Og ikke minst stivt bekken..

Har lest meg opp på svangerskapsisjas, er det noen med erfaringer her? 😳😳 eller isjas/nerver generelt.

Kanskje det er bekkenlåsning? Hadde det en gang før jeg ble gravid med første. Hadde da stivt bekken og stråling nedover end foten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Kanskje det er bekkenlåsning? Hadde det en gang før jeg ble gravid med første. Hadde da stivt bekken og stråling nedover end foten. :)

Hm jaa kanskje det er det det er.. takk for svar😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreaaaa skrev:

Hm jaa kanskje det er det det er.. takk for svar😊 

Jeg gikk til kiropraktor og hadde god effekt av det. Var heldigvis ikke plaget forrige svangerskap med bekkenet. Blir spennende å se denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg tørre å skrive her tro?! 🤭 Testet positiv 8 dpo i går og enda sterkere i dag 😍 

Da blir det termin 18 juni sålangt ❤️

Kjenner faktisk godt med murringer og må opp å tisse på natten 😅  Det måtte jeg med de to andre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kvalm må man være før man får kvalmestillende på resept? Jeg bader i kvalme, skjønner ikke hvordan jeg skal greie komme meg på jobb imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Vaiana skrev:

Skal jeg tørre å skrive her tro?! 🤭 Testet positiv 8 dpo i går og enda sterkere i dag 😍 

Da blir det termin 18 juni sålangt ❤️

Kjenner faktisk godt med murringer og må opp å tisse på natten 😅  Det måtte jeg med de to andre også. 

Hurra! Veldig gøy å komme i samme termingruppe igjen ❤

22 minutter siden, murray skrev:

Hvor kvalm må man være før man får kvalmestillende på resept? Jeg bader i kvalme, skjønner ikke hvordan jeg skal greie komme meg på jobb imorgen. 

De bruker noe som heter puqe score, søk den opp og så ser du hvor alvorlig kvalmen din regnes for å være :)

Jeg fikk beskjed at jeg får ikke kvalmestillende for å klare meg på jobb, men for å klare å få i meg vått og tørt. At om man er så kvalm bør man sykemeldes uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, lillemeg90 skrev:

Hurra! Veldig gøy å komme i samme termingruppe igjen ❤

De bruker noe som heter puqe score, søk den opp og så ser du hvor alvorlig kvalmen din regnes for å være :)

Jeg fikk beskjed at jeg får ikke kvalmestillende for å klare meg på jobb, men for å klare å få i meg vått og tørt. At om man er så kvalm bør man sykemeldes uansett.

Jeg havner på «moderat». Det mest plagsomme er at kvalmen er der konstant. Den gir seg aldri. Tar lett imot en sykmelding nå kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, murray skrev:

Jeg havner på «moderat». Det mest plagsomme er at kvalmen er der konstant. Den gir seg aldri. Tar lett imot en sykmelding nå kjenner jeg. 

Ja det er slitsomt når det står på hele tiden 😕 forstår deg veldig godt. Ta deg en tur til legen du. Jeg har lest en del om det da jeg har hyperemesis og leste da at man tre her ikke å ha full score for at det er aktuelt med kvalmestillende. Det må vurderers for hver person 😊 Lykke til! 

Har du vert het i tråden før foresten eller er du ny? ☺🙋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Ja det er slitsomt når det står på hele tiden 😕 forstår deg veldig godt. Ta deg en tur til legen du. Jeg har lest en del om det da jeg har hyperemesis og leste da at man tre her ikke å ha full score for at det er aktuelt med kvalmestillende. Det må vurderers for hver person 😊 Lykke til! 

Har du vert het i tråden før foresten eller er du ny? ☺🙋

Stakkars deg, håper du blir bedre snart! Jeg er ny i tråden. Termin er 25. Mai og har akkurat startet på de kjipeste ukene. Sist var jeg kvalm og spydde fra uke 6-14. Til forskjell fra forrige gang har jeg en aktiv 2-åring så det er ikke bare å slenge seg ned på sofaen etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, murray skrev:

Stakkars deg, håper du blir bedre snart! Jeg er ny i tråden. Termin er 25. Mai og har akkurat startet på de kjipeste ukene. Sist var jeg kvalm og spydde fra uke 6-14. Til forskjell fra forrige gang har jeg en aktiv 2-åring så det er ikke bare å slenge seg ned på sofaen etter jobb.

Velkommen hit 😊 håper du får god hjelp fra legen! En sykemelding i det tilfellet er i hvertfall gull verdt! Og tusen takk for Det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...