Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Hei! Så giret! Første barnet mitt, termin ca 3. Juni. 

Det er helt uvirkelig at jeg etter to år endelig skulle få oppleve dette. 

Er utålmodig, gleder meg så til å fortelle til folk. 

Finner ikke helt roen på at dette kommer til å holde helt inn... Tror jeg må ha meg en tidlig ul i 8. til 10. uke.... Så jeg får fortelle de nærmeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Hei jenter.

Gratulerer til våre nye medlemmer!!Jeg har det ikke bra om dagen . Formen er crap og migrenen tar helt av og kvalmen og oppkasten har blitt verre😥Attpåtil fikk jeg nærmest beskjed om at jeg mista jobben da jeg fortalte at jeg var gravid og ble sykemeldt😔Vet mine rettigheter men dette var det siste jeg trengte nå!! 

Er 7+0 i morgen . Tiden går fort men håper formen blir raskt bedre🙏

Litt av en jobb du har 😣 hvorfor takler de så dårlig at du er gravid?

41 minutter siden, Fugleskremsel skrev:

Hei! Så giret! Første barnet mitt, termin ca 3. Juni. 

Det er helt uvirkelig at jeg etter to år endelig skulle få oppleve dette. 

Er utålmodig, gleder meg så til å fortelle til folk. 

Finner ikke helt roen på at dette kommer til å holde helt inn... Tror jeg må ha meg en tidlig ul i 8. til 10. uke.... Så jeg får fortelle de nærmeste. 

Velkommen og gratulerer! Tenk det da, etter 2 år! Krysser fingrene for dere. Alltid betryggende med en ultralyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 15.43, Metzili skrev:

Har vært på tidlig UL idag (det er vanlig her jeg bor). Et embryo var å se, men gynekologen fant ingen hjerteslag. Hun sa det er normalt å se, men også normalt å ikke se enda. Så det kan være for tidlig. Skal på ny UL torsdag om litt mer enn en uke. Så får svar da. Hvis det ikke er noe hjerteslag da, er embryo dødt. Nå skal jeg utifra normal beregning være 6 + 3. 

Hvordan går det med deg? Er det nå på torsdag du skal på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Hei :) 

Dere som har barn fra før av, syns dere at svangerskapet nå «går raskere»? Hører mange sier det, men jeg syns tida går så tregt. Er bare 5+2 enda, og har tidlig UL i uke 7. Kjenner at jeg bekymrer meg mye, å er skråsikker på at jeg ikke vil se et bankende hjerte. Blir så lei av å være så pessimist, men jeg føler jeg må forberede meg på en ny SA eller MA. Har vært gjennom begge to ganger, og slappet aldri av som gravid med guttungen heller. Her er innsyn i min hjerne, både i sist svangerskap som gikk fint, og dette; 

«Jeg begynner å blø før UL i uke 7». «Det er dødt når vi ser på UL», «dersom det lever, dør det etter vi har sett», «noe skjer før uke 24 sånn at livet ikke kan berges», «navlesnora vil kvele babyen før jeg føder», «fødselen går feil, og barnet dør». 

Ser når jeg leser over dette at jeg virker gal🙈 Men jeg tror heller ikke at jeg er alene.. 😟 

Noen som har teknikker for å slippe tankene? :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Mammalivet skrev:

Hei :) 

Dere som har barn fra før av, syns dere at svangerskapet nå «går raskere»? Hører mange sier det, men jeg syns tida går så tregt. Er bare 5+2 enda, og har tidlig UL i uke 7. Kjenner at jeg bekymrer meg mye, å er skråsikker på at jeg ikke vil se et bankende hjerte. Blir så lei av å være så pessimist, men jeg føler jeg må forberede meg på en ny SA eller MA. Har vært gjennom begge to ganger, og slappet aldri av som gravid med guttungen heller. Her er innsyn i min hjerne, både i sist svangerskap som gikk fint, og dette; 

«Jeg begynner å blø før UL i uke 7». «Det er dødt når vi ser på UL», «dersom det lever, dør det etter vi har sett», «noe skjer før uke 24 sånn at livet ikke kan berges», «navlesnora vil kvele babyen før jeg føder», «fødselen går feil, og barnet dør». 

Ser når jeg leser over dette at jeg virker gal🙈 Men jeg tror heller ikke at jeg er alene.. 😟 

Noen som har teknikker for å slippe tankene? :hjerte: 

 

Jeg synes det går veldig treigt jeg også.. gikk fort de to ukene jeg jobbet.

Jeg prøver å fortelle meg selv at om det går dårlig eller bra har jeg uansett ingen innflytelse på.  Så prøver å bare flyte med strømmen og se hvordan det går. Men det er vanskelig. De negative tankene kommer fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, lillemeg90 said:

Hvordan går det med deg? Er det nå på torsdag du skal på ul?

Hei ☺ takk som spør. Det går greit her. Jeg er ekstremt kvalm om dagen og orker nesten ingenting. Så håper denne kvalmen er for en god grunn.  Det stemmer, jeg skal til legen på torsdag. Akkurat nå føler jeg at det som skjer, det skjer, og skulle embryo ikke være i live, så var det vel ikke meningen. Når det er sagt, er det slitsomt å være så kvalm og trøtt og ikke vite om det blir baby eller ikke. 

Hvordan går det med deg? Den kvalmen din høres helt grusom ut! Er du hjemme fra sykehuset? Er du blitt bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Metzili skrev:

Hei ☺ takk som spør. Det går greit her. Jeg er ekstremt kvalm om dagen og orker nesten ingenting. Så håper denne kvalmen er for en god grunn.  Det stemmer, jeg skal til legen på torsdag. Akkurat nå føler jeg at det som skjer, det skjer, og skulle embryo ikke være i live, så var det vel ikke meningen. Når det er sagt, er det slitsomt å være så kvalm og trøtt og ikke vite om det blir baby eller ikke. 

Hvordan går det med deg? Den kvalmen din høres helt grusom ut! Er du hjemme fra sykehuset? Er du blitt bedre? 

Høres ut som alt kommer til og ordne seg. Jeg er i så dårlig form at jeg dør. Har vært det begge gangene . PG begge gangene har det gått bra💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Metzili skrev:

Hei ☺ takk som spør. Det går greit her. Jeg er ekstremt kvalm om dagen og orker nesten ingenting. Så håper denne kvalmen er for en god grunn.  Det stemmer, jeg skal til legen på torsdag. Akkurat nå føler jeg at det som skjer, det skjer, og skulle embryo ikke være i live, så var det vel ikke meningen. Når det er sagt, er det slitsomt å være så kvalm og trøtt og ikke vite om det blir baby eller ikke. 

Hvordan går det med deg? Den kvalmen din høres helt grusom ut! Er du hjemme fra sykehuset? Er du blitt bedre? 

Krysser fingrene for deg! De sier jo det er positivt med noe kvalme da det tyder på at hormonene herjer i kroppen. Men kjipt å gå i uvisshet..

Det går bedre:) har begynt på to typer kvalmestillende så det holder oppkastet i sjakk, men er likevel kvalm hele døgnet. Hjemme nå ja, men åpen retur. Greit å vite man slipper å gå gjennom lege neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Noen av dere som opplevde løs mage i de første ukene? Er 5+5 i dag, og har i den siste uka hatt en del mageknipe og løs mage. Tenkte heller at forstoppelse skulle melde ankomst :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2018 at 4:38 PM, Mamma 2 gang said:

Høres ut som alt kommer til og ordne seg. Jeg er i så dårlig form at jeg dør. Har vært det begge gangene . PG begge gangene har det gått bra💖

Takk ❤ Så et bittelite embryo med bankende hjerte i dag 😊😊

On 9/25/2018 at 5:44 PM, lillemeg90 said:

Krysser fingrene for deg! De sier jo det er positivt med noe kvalme da det tyder på at hormonene herjer i kroppen. Men kjipt å gå i uvisshet..

Det går bedre:) har begynt på to typer kvalmestillende så det holder oppkastet i sjakk, men er likevel kvalm hele døgnet. Hjemme nå ja, men åpen retur. Greit å vite man slipper å gå gjennom lege neste gang :)

Så fint at det går bedre. Kan tenke meg det er greit å vite at du kan dra direkte til sykehus om du trenger det. Alt som minimerer stress er gull verdt. 

Hjertet slo i dag og alt så fint ut. Ble regnet til å være 7+3. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 14.35, Mamma 2 gang skrev:

Hei jenter.

Gratulerer til våre nye medlemmer!!Jeg har det ikke bra om dagen . Formen er crap og migrenen tar helt av og kvalmen og oppkasten har blitt verre😥Attpåtil fikk jeg nærmest beskjed om at jeg mista jobben da jeg fortalte at jeg var gravid og ble sykemeldt😔Vet mine rettigheter men dette var det siste jeg trengte nå!! 

Er 7+0 i morgen . Tiden går fort men håper formen blir raskt bedre🙏

Så kjedelig med dårlig form. Noen arbeidsgivere altså, det er så unødvendig å komme med slike kommentarer og strengt talt ikke lov å si opp noen på det grunnlaget. Skjønner at det er kjedelig å ha det sånn 😔

 

Her begynner formen å bli litt bedre, kaster fortsatt opp hver dag, men ikke like intens kvalme som tidligere. Skal på ul til onsdag, veldig spent! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Metzili skrev:

Takk ❤ Så et bittelite embryo med bankende hjerte i dag 😊😊

Så fint at det går bedre. Kan tenke meg det er greit å vite at du kan dra direkte til sykehus om du trenger det. Alt som minimerer stress er gull verdt. 

Hjertet slo i dag og alt så fint ut. Ble regnet til å være 7+3. ❤

Så fantastisk! Det var gode nyheter ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble innlagt igjen i dag.. dette blir er langt svangerskap. 😣

Håper dere andre har det bra ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg ble innlagt igjen i dag.. dette blir er langt svangerskap. 😣

Håper dere andre har det bra ❤

Huff, stakkar deg!! Håper du får noe som gjør deg bedre!

Her går jeg rundt og føler meg konstant fyllesyk, sliten og uvell. Åpenbart ingenting i forhold til dere som er ordentlig syke, men likevel så gleder jeg meg fælt til å føle meg mer som meg selv igjen. Det rareste er når matpreferansene endres totalt. Nå liker jeg plutselig ikke smør på brødskiva. Aldri spist brødskive uten smør før, men nå; blæ!! Hadde noen sånne sist også husker jeg. Sist ble jeg generelt bedre rundt uke 10-11, så jeg er optimist. 8+2 idag. 

Tenker tidlig UL i uke 11-12, før vi annonserer graviditeten. De fleste gjør kanskje det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gillie skrev:

Huff, stakkar deg!! Håper du får noe som gjør deg bedre!

Her går jeg rundt og føler meg konstant fyllesyk, sliten og uvell. Åpenbart ingenting i forhold til dere som er ordentlig syke, men likevel så gleder jeg meg fælt til å føle meg mer som meg selv igjen. Det rareste er når matpreferansene endres totalt. Nå liker jeg plutselig ikke smør på brødskiva. Aldri spist brødskive uten smør før, men nå; blæ!! Hadde noen sånne sist også husker jeg. Sist ble jeg generelt bedre rundt uke 10-11, så jeg er optimist. 8+2 idag. 

Tenker tidlig UL i uke 11-12, før vi annonserer graviditeten. De fleste gjør kanskje det? 

Startet med zofran nå og har god effekt av en tablett så krysser fingrene. Ellers så blir det væskepåfyll 2-3 ganger i uken. Så håper det vil hjelpe.

Det er ikke nok å ha vanlig svangerskapskvalme! Og rart hvordan preferansene endres ja 😅 

Her også blir det en ul i uke 11-12 ca 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, frk.fersken skrev:

Så kjedelig med dårlig form. Noen arbeidsgivere altså, det er så unødvendig å komme med slike kommentarer og strengt talt ikke lov å si opp noen på det grunnlaget. Skjønner at det er kjedelig å ha det sånn 😔

 

Her begynner formen å bli litt bedre, kaster fortsatt opp hver dag, men ikke like intens kvalme som tidligere. Skal på ul til onsdag, veldig spent! 

Er så glad i denne gjengen hvor alle er der for hverandre og er aktive på siden🙏💖Tusen takk for fine ord!!! Formen er til og bli gal av. Men er bedre i dette sv.skapet enn forrige og det er jo noe. Det eneste som er synd er at stemningen her hjemme ikke er all verden 😔Jeg er så syk at jeg så vidt kan være der for meg selv , så må jeg jo ta meg sammen for sønnen min og deretter kommer mannen. Og jeg vet han føler han ikke får nok kjærlighet og jeg har prøvd og si til han at dette visste vi kom til og skje og at han må skjerpe seg! Er meg d er synd på her og ikke han. Alt han gjør om dagen og spes på morran er og la alt gå utover sønnen vår og meg . Ikke lett dette og jeg prøver og finne en løsning her.

Noen av dere andre her som og sliter litt forholdsmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg ble innlagt igjen i dag.. dette blir er langt svangerskap. 😣

Håper dere andre har det bra ❤

Uff da hadde det akkurat som deg med gutten min😔Så føler med deg!!! Men det venter noe helt fantastisk i enden av tunnelen😍😅Lykke til og god bedring vennen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Nå har snoka her ei stund, men kan like godt hive meg med.

Jeg har termin 16.mai, og er 8+2 i dag. Fra før har jeg en gutt som nettopp har fylt to. Han kom etter noen måneders prøving, men denne gangen gikk det altså på første forsøk🙊

I motsetning til dere andre er jeg veldig lite plaget, i grunn på samme måte som med storebror. Litt ømme bryster, men ikke noe oppkast. Jeg er en del trøtt da, og blir fort sliten. På grunn av jobben jeg har, er jeg dog sykmeldt, så dagene er litt lange. Jeg tenker tidvis mye på alt som kan være galt med fosteret, så vi skal på tidlig ul i uke 11. Hjernen er min verste fiende🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fant ut at jeg var gravid i går og fant denne heldigvis denne tråden nå.. Kjekt å lese andres erfaringer og spørsmål (dette er første gang for min del og det kom litt overraskende på).. tror jeg er i uke 5 ifølge en app, med termin 6 juni..

Merker egentlig ingenting annet enn at jeg er ganske trøtt etter jobb...

Når kontakter/kontaktet dere lege for sjekk etc?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Er så glad i denne gjengen hvor alle er der for hverandre og er aktive på siden🙏💖Tusen takk for fine ord!!! Formen er til og bli gal av. Men er bedre i dette sv.skapet enn forrige og det er jo noe. Det eneste som er synd er at stemningen her hjemme ikke er all verden 😔Jeg er så syk at jeg så vidt kan være der for meg selv , så må jeg jo ta meg sammen for sønnen min og deretter kommer mannen. Og jeg vet han føler han ikke får nok kjærlighet og jeg har prøvd og si til han at dette visste vi kom til og skje og at han må skjerpe seg! Er meg d er synd på her og ikke han. Alt han gjør om dagen og spes på morran er og la alt gå utover sønnen vår og meg . Ikke lett dette og jeg prøver og finne en løsning her.

Noen av dere andre her som og sliter litt forholdsmessig?

Så kjedelig å høre at dere har det slik! Heldigvis forstår mannen det her..

9 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Uff da hadde det akkurat som deg med gutten min😔Så føler med deg!!! Men det venter noe helt fantastisk i enden av tunnelen😍😅Lykke til og god bedring vennen 

Tusen takk :) hadde det slik sist også.. på mandag blir det piccline  (sentralt venekateter) og behandling to ganger i uken.

3 timer siden, Hønselouisa skrev:

Hei dere! Nå har snoka her ei stund, men kan like godt hive meg med.

Jeg har termin 16.mai, og er 8+2 i dag. Fra før har jeg en gutt som nettopp har fylt to. Han kom etter noen måneders prøving, men denne gangen gikk det altså på første forsøk🙊

I motsetning til dere andre er jeg veldig lite plaget, i grunn på samme måte som med storebror. Litt ømme bryster, men ikke noe oppkast. Jeg er en del trøtt da, og blir fort sliten. På grunn av jobben jeg har, er jeg dog sykmeldt, så dagene er litt lange. Jeg tenker tidvis mye på alt som kan være galt med fosteret, så vi skal på tidlig ul i uke 11. Hjernen er min verste fiende🤔

Gratulerer og velkommen! Så godt at du slipper å plages så mye! Men forstår jo du også blir bekymret.. Det er slik vi er skapt 🙈 

Men stusset litt på termindatoen din. Jeg er 8+3 og jordmor sier jeg har termin 10 mai 🤔

1 time siden, Andreaaaa skrev:

Hei!

Fant ut at jeg var gravid i går og fant denne heldigvis denne tråden nå.. Kjekt å lese andres erfaringer og spørsmål (dette er første gang for min del og det kom litt overraskende på).. tror jeg er i uke 5 ifølge en app, med termin 6 juni..

Merker egentlig ingenting annet enn at jeg er ganske trøtt etter jobb...

Når kontakter/kontaktet dere lege for sjekk etc?😊 

Gratulerer så mye! Ekstra spennende første gang 😊 om man er i fin form er det ikke nødvendig å gå til legen før uke 12 ca, men mener jeg leste noen nye retningslinjer på at man skal få time allerede fra uke 7/8 for informasjon osv. Om man ønsker det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...