Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Jeg er så kvalm 🤢 Spiser litt, men så blir jeg dårlig og løper på do etterpå. Alt renner ut. Og ikke ut munnen faktisk, men skikkelig løs mage. Det hadde jeg i første svangerskapet også. Sliter med å få i meg noe næring. Hvilepulsen min i går var på 97, er det innafor? 

TUL på tirsdag, gruegleder meg sykt! ❤️

Noe man kan gjøre mot vonde bryster? De har blitt sykt mye større og er vonde hele dagen! Får lyst å kappe dem av 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Vaiana skrev:
 

Jeg er så kvalm 🤢 Spiser litt, men så blir jeg dårlig og løper på do etterpå. Alt renner ut. Og ikke ut munnen faktisk, men skikkelig løs mage. Det hadde jeg i første svangerskapet også. Sliter med å få i meg noe næring. Hvilepulsen min i går var på 97, er det innafor? 

TUL på tirsdag, gruegleder meg sykt! ❤️

Noe man kan gjøre mot vonde bryster? De har blitt sykt mye større og er vonde hele dagen! Får lyst å kappe dem av 😫

Huff! Mitt BH-triks er å ikke lukke den bak, men bare ha den over skuldrene med singlet over så den holder seg noenlunde på plass, da blir de ikke så presset og ømme iløpet av dagen 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vaiana skrev:
 

Jeg er så kvalm 🤢 Spiser litt, men så blir jeg dårlig og løper på do etterpå. Alt renner ut. Og ikke ut munnen faktisk, men skikkelig løs mage. Det hadde jeg i første svangerskapet også. Sliter med å få i meg noe næring. Hvilepulsen min i går var på 97, er det innafor? 

TUL på tirsdag, gruegleder meg sykt! ❤️

Noe man kan gjøre mot vonde bryster? De har blitt sykt mye større og er vonde hele dagen! Får lyst å kappe dem av 😫

Et forslag.. Kjøp en løs (både i byste og livvidde) amme bh uten slike stenger i.. Det hjelper veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere uker med lammende kvalme, har den endelig begynnt å gi etter. Det er SÅ deillig! Flere uker klarte jeg ikke å gjøre annet enn å ligge, og nå kan jeg leve som normalt igjen. Kvalme skal virkelig ikke undervurderes. Det kan være ekstremt slitsomt. 

Neste uke skal jeg til ultralyd, da er jeg i uke 14. Jordmor har også vært på besøk hos meg, så jeg tenker å gå annen hver gang til jordmor og lege.

En liten kul på magen har jeg også fått, sist fikk jeg ikke før rundt uke 20. Flere som har begynnt å få mage? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Vaiana så utrolig kjedelig med kvalmen og dårlig mage! Du får høre med legen hva han tenker! 97 i hvilepuls begynner å bli i høyeste laget, men den stiger jo uansett litt når man er gravid :)

@Metzili så godt kvalmen endelig slipper hos deg også! Det skal virkelig ikke undervurderes nei! Her også har magen begynt å komme ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lillemeg90 said:

@Vaiana så utrolig kjedelig med kvalmen og dårlig mage! Du får høre med legen hva han tenker! 97 i hvilepuls begynner å bli i høyeste laget, men den stiger jo uansett litt når man er gravid :)

@Metzili så godt kvalmen endelig slipper hos deg også! Det skal virkelig ikke undervurderes nei! Her også har magen begynt å komme ❤

Så koselig med mage ❤️ Har dere begynnt å fortelle det til venner og famillie? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Metzili skrev:

Så koselig med mage ❤️ Har dere begynnt å fortelle det til venner og famillie? 

Ja, siden jeg var så dårlig visste nærmeste familie og venner det fra veldig tidlig. Nå sier vi det når vi møter folk og det føles naturlig :) storebroren vet det også. 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemeg90 said:

Ja, siden jeg var så dårlig visste nærmeste familie og venner det fra veldig tidlig. Nå sier vi det når vi møter folk og det føles naturlig :) storebroren vet det også. 

Dere da?

Vi har også sagt det til nærmeste familie, og noen naboer. Vi begynner vel å fortelle til andre nå dersom det kjennes naturlig. Til kommende storebror har vi også fortalt det. Han er 2,5 år så jeg  tror ikke han forstår så mye av det. Han mener bestemt at det er han som har baby i magen og ikke jeg 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

12 timer siden, Andreaaaa skrev:
 

Huff! Mitt BH-triks er å ikke lukke den bak, men bare ha den over skuldrene med singlet over så den holder seg noenlunde på plass, da blir de ikke så presset og ømme iløpet av dagen 🙈 

 

12 timer siden, kvinne35+ skrev:
 

Et forslag.. Kjøp en løs (både i byste og livvidde) amme bh uten slike stenger i.. Det hjelper veldig :)

Har gått litt med ammebhen, det hjelper bittelitt fra starten på dagen. Men så er det best å gå uten 🤪 Men vonde er de likevel. 

 

 

Jeg har kun sagt det til noen få venner. Prøver å holde det hemmelig til uke 14 da har vi vært på UL. Men vi får se, føler magen kommer til å avsløre meg før den tid 😅 Uke 10 øyeblikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte til familien, storesøster og noen venner forrige uke, uke 13. Var på ultralyd i uke 12 og så at alt sto bra til. Storesøster ble faktisk lettet når jeg sa det var lenge til babyen skulle komme. Godt med god tid til å forberede seg for henne også virker det som😉 hun rekker å bli 5 år før baby skal komme, og sier at man må være 5 år for å få være storesøster 😂

mer det flere som har sterk følelse på kjønn? Jeg er helt sikker på gutt denne gang. Gøy å gjette og se om man har rett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Metzili skrev:

Så koselig med mage ❤️ Har dere begynnt å fortelle det til venner og famillie? 

Jeg har fortalt det til noen venner og familie + sjefen Allerede . Er 11+2😄 har vært vanskelig å skjule siden jeg har vært så dårlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Metzili haha ikke så godt når de er så små 😅 vår på 3.5 snakker mye om alt han skal gjør med babyen. F.eks skal den få high five,  han skal måte den og pusse tennene. Skal også være med å skifte bleier 😊 prøver å fortelle at babyen er veeeeldig liten når den kommer og kan ikke leke i starten. Ikke har den tenner heller 😅 

@Vaiana når fikk du mage sist? 😊 

@Mammalivet så koselig da! 😊 

@kvinne35+ nermer seg vel til ultralyd for deg også nå 😊 

@Gillie såklart må man være 5 år for å bli storesøster 😅 

Jeg har jentefølelse. Sist hadde jeg rett så blir spennende å se 😊 samtidig føler jeg meg som guttemamma 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gillie skrev:

Vi fortalte til familien, storesøster og noen venner forrige uke, uke 13. Var på ultralyd i uke 12 og så at alt sto bra til. Storesøster ble faktisk lettet når jeg sa det var lenge til babyen skulle komme. Godt med god tid til å forberede seg for henne også virker det som😉 hun rekker å bli 5 år før baby skal komme, og sier at man må være 5 år for å få være storesøster 😂

mer det flere som har sterk følelse på kjønn? Jeg er helt sikker på gutt denne gang. Gøy å gjette og se om man har rett 😊

De to forrige hadde jeg følelse på gutt og fikk gutt..
Med første hadde jeg til og med følelse på dato og klokkeslett og begge deler der også stemte! :klo: Jeg skrev det nemlig i kort til min bestemor mange måneder i forkant. Helt sprøtt.

Jeg vet ikke om det er bare det sterke ønsket som spiller meg et puss men jammen håper jeg på ei jente denne gangen..

Glad blir jeg likevel fordi det er helsetilstanden som er det viktigste :)

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lillemeg90 skrev:

 når fikk du mage sist? 😊 

Ca uke 22-23. Men tror ikke folk som ikke viste jeg var gravid kunne se det sånn fra uke 27.
Både i det første og andre svangerskapet. Har aldri hatt særlig stor mage.

4 dager til UL nå 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Vaiana skrev:

Ca uke 22-23. Men tror ikke folk som ikke viste jeg var gravid kunne se det sånn fra uke 27.
Både i det første og andre svangerskapet. Har aldri hatt særlig stor mage.

4 dager til UL nå 🤞

Rimelig nærme nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+2 og KVAAAAAAALM fortsatt !!! 

Jeg har vært kvalm siden 2+5 men ingen oppkast bare en i perioder ekstrem kvalme som henger der.

Matlysten er også totalt forandret og det luktesansen kraftig skjerpet.

Det meste smaker møkk pga endrete smaksløker til de grader.
Pizza, kylling, koteletter etc smaker ufyselig.
Frukt og grønt og gryteretter smaker godt.
Skyllemiddelet som egentlig lukter såååå godt stinker like ille som oppkast synes jeg. BLÆÆÆÆ!!!

Jeg håper dette roer seg så jeg kan spise det jeg har lyst på :fnise:

Mvh kvinne35+ med barn nummer 3 på vei (har mammaperm enda).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Vaiana skrev:

Ca uke 22-23. Men tror ikke folk som ikke viste jeg var gravid kunne se det sånn fra uke 27.
Både i det første og andre svangerskapet. Har aldri hatt særlig stor mage.

4 dager til UL nå 🤞

Hadde det sånn jeg også de kunne ikke se det (med mindre jeg tok av meg yttertøyet og bare hadde stramt tøy før jeg var 8mnd med første og 6-7mnd med andre.

Men nå har jeg blitt gravid før jeg fikk gått ned i vekt etter fødselen så nå blir jeg vel stor som en flodhest tenker jeg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

12 uker i dag. Ultralyden sist uke sa to dager fram, men jeg kjenner at jeg ikke er like opptatt av antall dager denne graviditeten.

Jeg spyr som en tulling. Tom mage er min verste fiende, og nå er det to døgn siden mitt siste måltid. Jeg har spist saftis og fått i meg vann, men mat er umulig. Legen bekreftet i går at jeg har fått betennelse på spiserøret pga all syren. Det kjennes ut som om jeg har et hull i spiserøret. Hvis jeg forsøker svelge noe større enn en liten munnfull vann så føles det som om halsen min skal sprenges! Er så vondt at jeg ikke ser muligheten for å få i meg mat før det blir bedre. Det knaskes gaviscon til den store gullmedaljen. Sure oppstøt er fader meg fæle greier :sjokkbla: Barnet mitt har refluks. Kjenner at jeg får ekstra vondt på hannes vegner når jeg kjenner på dette selv 💔 Det å gro et barn i magen er ingen skinnende historie altså.. 

Liten gravid-utblåsning til andre gravide som heeelt sikkert også kjenner på andre sider enn gleden ved å gå gravid :fnise: 

Familie og venner er i alle fall informer nå. Alle syns det var så koselig :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...