Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frk.fersken skrev:
 

Går straks inn i uke 16 nå, sliter fortsatt mye med oppkast så håper det gir seg snart. Vi har akkurat fått vite at vi venter ei jente 💗 Veldig stas når vi har en gutt fra før. 

Når var du på ul og fikk vite kjønn? Håper på jente her og. Sliter mye med kvalme!Men blir ikke skuffa om vi får en gutt til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Mamma 2 gang skrev:
 

Når var du på ul og fikk vite kjønn? Håper på jente her og. Sliter mye med kvalme!Men blir ikke skuffa om vi får en gutt til😊

Var 15+0 når jeg var på ul, jordmor så kjønnet veldig tydelig og hun var ikke i tvil 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 8.18, frk.fersken skrev:
 

Går straks inn i uke 16 nå, sliter fortsatt mye med oppkast så håper det gir seg snart. Vi har akkurat fått vite at vi venter ei jente 💗 Veldig stas når vi har en gutt fra før. 

Gratulerer :) Heldig er du også som har kommet så langt som 15+ (svangerskapsuke16). :) Her er vi enda på 9+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 10.40, Mamma 2 gang skrev:
 

Når var du på ul og fikk vite kjønn? Håper på jente her og. Sliter mye med kvalme!Men blir ikke skuffa om vi får en gutt til😊

Ok gratulerer så mye er bare 13+0 i morgen så da får jeg vente litt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært til 1.svangerskapskontroll hos legen.

Vi gikk gjennom epikrise fra gynekologen og det stod at jeg hadde fremfall(betyr prolaps) av fremre og bakre skjedevegg (blære og rectum) og at jeg hadde vaginal descens (prolaps av livmor) etter fødselen. Fødsel var for under 7mnd siden.

Jeg har fått time til gynekolog i morgen for å undersøke i forbindelse med at jeg har tung jobb i helsevesenet..

Jeg er 9+4 og har kjent at det stikker mer ut vaginalt. Buler ut og klistrer seg i trusa. Det er ubehagelig ja.. 

Noen som vet om det er for tidlig å gå til gynekolog nå om vurderingen ville bli bedre om jeg gikk senere?

Mvh kvinne35+.

Endret av kvinne35+
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+6 idag og 12-ukers kontroll på torsdag. Tirsdag er det TUL! Veldig spennende..

Jeg er i fin form om morgenen nå, brekker meg når jeg står opp, men føler meg helt Ok etter det. Men fra kl 14 går det bratt nedoverbakke og jeg spyr opp alt mageinnhold rundt kl 17-18 :( etter det får jeg en slags fred, men er da så utslitt at jeg går og legger meg. Spiser nå kun mat som er noenlunde behagelig å spy opp igjen. Indisk anbefales ikke!

Håper at all spying har roet seg om et par uker. Gleder meg sånn til jul og god mat. Kjedelig om jeg må spy hele desember også.

Er det forresten flere som opplever å bli dårlig av å ikke spise konstant? Jeg spiser is til frokost.. bare for å putte noe iskaldt og lettfordøyelig i munnen. Skulle helst spist is hele dagen, men kan jo ikke det! Eneste jeg greier å spise er is, sjokoladedrikker og youghurt med sjokolade. Tar mye hjemmekontor for å kunne spise dette i fred. Kan ikke sitte med en 2-litersboks med is på kontorpulten i åpent landskap..

Endret av murray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@kvinne35+ har dessverre ingen erfaring med det. Håper du får god oppfølging hos gynekologen :)

@murray hadde det også slik når kvalmen begynte å avta.kvalmen ble byttet ut med ulvehunger og når jeg ikke spiste ble jeg kvalm igjen 😅 det har også begynt å avta litt men går det for lang tid uten mat kommer kvalmen nå også :) lykke til på ultralyd! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Fikk høre hjertelyd i dag 😍 det er så koselig! 14+0 i dag og 4 uker til OUL!

Herlig!💜 Jøss, tiden går nesten fort😱 Jeg er straks 13 uker.. å har ordinær u.l i uke 20😱 Synes dette var veldig seint..😞 blir da i uke 52😑 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maya89 skrev:
 

Herlig!💜 Jøss, tiden går nesten fort😱 Jeg er straks 13 uker.. å har ordinær u.l i uke 20😱 Synes dette var veldig seint..😞 blir da i uke 52😑 

 

Ja nå synes jeg også det går fort! Gleder meg til å kjenne liv om noen uker! ❤ 

Sist fikk jeg i uke 21 😱 men ringte inn og spurte om de hadde noe ledig før og fikk når jeg var 19+5 om jeg ikke husker feil. Skader ikke å prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, murray skrev:
 

11+6 idag og 12-ukers kontroll på torsdag. Tirsdag er det TUL! Veldig spennende..

Jeg er i fin form om morgenen nå, brekker meg når jeg står opp, men føler meg helt Ok etter det. Men fra kl 14 går det bratt nedoverbakke og jeg spyr opp alt mageinnhold rundt kl 17-18 :( etter det får jeg en slags fred, men er da så utslitt at jeg går og legger meg. Spiser nå kun mat som er noenlunde behagelig å spy opp igjen. Indisk anbefales ikke!

Håper at all spying har roet seg om et par uker. Gleder meg sånn til jul og god mat. Kjedelig om jeg må spy hele desember også.

Er det forresten flere som opplever å bli dårlig av å ikke spise konstant? Jeg spiser is til frokost.. bare for å putte noe iskaldt og lettfordøyelig i munnen. Skulle helst spist is hele dagen, men kan jo ikke det! Eneste jeg greier å spise er is, sjokoladedrikker og youghurt med sjokolade. Tar mye hjemmekontor for å kunne spise dette i fred. Kan ikke sitte med en 2-litersboks med is på kontorpulten i åpent landskap..

Føler sånn med deg! 🙈 Jeg er i uke 11 nå, og har vært konstant kvalm siden uke 5.. 

Jeg kan ikke være sulten i et minutt engang før jeg blir så kvalm at jeg må sette meg ned, brekke meg eller i verste fall kaste opp.. Sjokomelk funker som frokost fordi det kan inntas første minuttet jeg står opp! 

Tror bare vi må holde ut, virker som det avtar for de fleste om 2-4 uker 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Ja nå synes jeg også det går fort! Gleder meg til å kjenne liv om noen uker! ❤ 

Sist fikk jeg i uke 21 😱 men ringte inn og spurte om de hadde noe ledig før og fikk når jeg var 19+5 om jeg ikke husker feil. Skader ikke å prøve:)

Ja, det skal bli fantastisk!😃 Håper ikke vi må vente så lenge før knøttet lager liv i magen😂👍 Kjente det i uke 15 sist gang jeg gikk gravid, krysser fingrene for noe det samme denne gangen🤭 

Jeg skal prøve og skifte time ja, hadde vært flott før julaften egentlig😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maya89 skrev:
 

Ja, det skal bli fantastisk!😃 Håper ikke vi må vente så lenge før knøttet lager liv i magen😂👍 Kjente det i uke 15 sist gang jeg gikk gravid, krysser fingrene for noe det samme denne gangen🤭 

Jeg skal prøve og skifte time ja, hadde vært flott før julaften egentlig😂 

Nei 😅 jeg kjente rundt uke 16 sist så håper på å kjenne rundt samme tid, om ikke før.

Ja, det ville jeg også gjort 😅 jeg regnet på det og om jeg hadde fått time i uke 20 hadde jeg fått rett før julaften. Gjør ingenting at det er tidligere altså 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Nei 😅 jeg kjente rundt uke 16 sist så håper på å kjenne rundt samme tid, om ikke før.

Ja, det ville jeg også gjort 😅 jeg regnet på det og om jeg hadde fått time i uke 20 hadde jeg fått rett før julaften. Gjør ingenting at det er tidligere altså 🙄

Da er det kanskje ikke lenge igjen😃 Blir spennende og se☺️ 

Ja riktig! Nei, siste uken i dette året synes jeg er alt for sent😂 Men får se hva som skjer, er desverre ikke jeg som bestemmer😝 

Hvordan går det med deg forresten?☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Noen her som syns det er vondt å nyse når man er gravid? Jeg får så sinnsykt vondt nederst i magen hver gang jeg nyser 🙈 Akkurat som om livmora sprekker. Det er vondt akkurat der og da, og kjenner ingen ubehag etter nyset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mammalivet skrev:
 

Noen her som syns det er vondt å nyse når man er gravid? Jeg får så sinnsykt vondt nederst i magen hver gang jeg nyser 🙈 Akkurat som om livmora sprekker. Det er vondt akkurat der og da, og kjenner ingen ubehag etter nyset :) 

Ja, jeg hadde det sånn tidligere i graviditeten. Sånn var det forrige gang også. Krøker meg i smerte når jeg nyser. Har gått over nå i uke 12 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mammalivet
13 minutter siden, murray skrev:
 

Ja, jeg hadde det sånn tidligere i graviditeten. Sånn var det forrige gang også. Krøker meg i smerte når jeg nyser. Har gått over nå i uke 12 :) 

Okei :) Får håpe det gir seg mer og mer snart da. 12 uker til helga nå. Spørs også litt hvordan jeg står/sitter kjenner jeg🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maya89 skrev:
 

Da er det kanskje ikke lenge igjen😃 Blir spennende og se☺️ 

Ja riktig! Nei, siste uken i dette året synes jeg er alt for sent😂 Men får se hva som skjer, er desverre ikke jeg som bestemmer😝 

Hvordan går det med deg forresten?☺️ 

Hvis du spør har du i hvertfall prøvd 😀 

Jo, det går mye bedre! Har faktisk prøvd meg noen timer på jobb i dag og det var veldig fint! Med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mammalivet skrev:
 

Noen her som syns det er vondt å nyse når man er gravid? Jeg får så sinnsykt vondt nederst i magen hver gang jeg nyser 🙈 Akkurat som om livmora sprekker. Det er vondt akkurat der og da, og kjenner ingen ubehag etter nyset :) 

Ja! Dette var mitt aller første tegn på graviditet. Skjedde første gang noen dager før jeg testet positivt, begge gangene! Nå går det bedre, men vondt enkelte ganger. Er vel ligamentsmerter? 

Jeg er14+1 idag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvis du spør har du i hvertfall prøvd 😀 

Jo, det går mye bedre! Har faktisk prøvd meg noen timer på jobb i dag og det var veldig fint! Med deg da?

Det er sant☺️

Så godt! Må være deilig og kunne leve litt normalt igjen😃 

Jeg er ute av «drift»🙈 Har skikkelig bekkenløsning, sliter med å løfte, sitte og gå til tider.. Men jeg skal ikke klage, det kunne helt sikkert vært verre😃 

Har idag hatt mye strekk nederst i magen, det har vært meget ubehagelig🤔 Regner med det er livmoren.. Kommer og går, når jeg reiser meg osv😂 Man kjenner at man lever😂 Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...