Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

På 19.10.2018 den 0.42, Andreaaaa skrev:
 

Jeg var på tidlig ultralyd i går, termin ble satt tilbake 2 dager, til 4.juni 🤗 er 7+5 nå.

143 var hjerteslagene så alt var fint, til tross for at jeg har hatt en del brunlig utflod de siste dagene (beklager detaljene😅), men hvis det er andre som er i samme situasjon, så fortalte jordmord meg at det ikke var noe å bry seg om siden det var brunt og ikke rødt. Kvalmen har også meldt seg for fullt og slått meg ut i snart tre uker døgnet rundt 🤦🏼‍♀️ 

Så godt å se at alt er fint på ultralyd ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Kanskje det kunne være aktuelt med 50% sykemelding? Slik at dagene ikke blir så lange? 

Du er heldigvis ikke gravid hele tiden,  det er bare for korte perioder gjennom livet :) det er ganske vanlig å være veldig sliten i første trimester, så om det ikke hjelper med tilrettelegging fra sjefen er det ingen skam med noen prosent sykemelding ❤ ingen takker deg om du møter veggen..

Ja sjefen nevnte faktisk at det er en mulighet. Hvis jeg føler det likt på mandag tenker jeg å ringe legen. Så kjipt å føle det sånn her 😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet

Blir gal av denne graviditeten.. Nå har jeg blødd igjen. Uke 9. Mer enn tidligere, så jeg vet ikke hva som skjer. Var på ultralyd for to dager siden, men det kan jo gå galt når som helst. 

Har ny ultralyd i uke 11, men jeg greier jo ikke vente så lenge 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Mammalivet skrev:
 

Blir gal av denne graviditeten.. Nå har jeg blødd igjen. Uke 9. Mer enn tidligere, så jeg vet ikke hva som skjer. Var på ultralyd for to dager siden, men det kan jo gå galt når som helst. 

Har ny ultralyd i uke 11, men jeg greier jo ikke vente så lenge 😳

Huff! Håper at det ikke er noe farlig. Skjønner det må være vanskelig å slå seg til ro når sånn skjer.. kanakje du får ny ul via legen pga blødning? 

jeg har ikke blødd, og har hatt masse klassiske symptomer, men kvalmen har gradvis forsvunnet de siste 2 ukene, og ikke har jeg gått opp i vekt, selv om jeg er totalt inaktiv om dagen, så nå er jeg spent og litt nervøs før ul på tirsdag. Da er jeg 12+0..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsina skrev:
 

Ja sjefen nevnte faktisk at det er en mulighet. Hvis jeg føler det likt på mandag tenker jeg å ringe legen. Så kjipt å føle det sånn her 😫

Høres fornuftig ut :) prøv å sove og samle krefter når du kan! Det er ingen spøk å lage et nytt menneske ✌

1 time siden, Mammalivet skrev:
 

Blir gal av denne graviditeten.. Nå har jeg blødd igjen. Uke 9. Mer enn tidligere, så jeg vet ikke hva som skjer. Var på ultralyd for to dager siden, men det kan jo gå galt når som helst. 

Har ny ultralyd i uke 11, men jeg greier jo ikke vente så lenge 😳

Så utrolig kjedelig med blødninger. Man føler jo at blod+graviditet=ikke sant... Men leste her i dag at så mange som 1 av 5 blør under normale graviditeter. Men når man selv blør tar jo bekymringene over ❤

Hva sa de når de tok ultralyden om blødningene da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gillie skrev:
 

Huff! Håper at det ikke er noe farlig. Skjønner det må være vanskelig å slå seg til ro når sånn skjer.. kanakje du får ny ul via legen pga blødning? 

jeg har ikke blødd, og har hatt masse klassiske symptomer, men kvalmen har gradvis forsvunnet de siste 2 ukene, og ikke har jeg gått opp i vekt, selv om jeg er totalt inaktiv om dagen, så nå er jeg spent og litt nervøs før ul på tirsdag. Da er jeg 12+0..

Heldig du som har kommet så langt. Håper din UL blir hyggelig :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, linsina skrev:
 

Ja sjefen nevnte faktisk at det er en mulighet. Hvis jeg føler det likt på mandag tenker jeg å ringe legen. Så kjipt å føle det sånn her 😫

Sjefen din har alt å vinne på at du heller sykemelde deg, enn å gjøre en dårlig jobb. Da slipper de jo å betale deg for å jobbe dårlig😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
16 timer siden, Gillie skrev:
 

Huff! Håper at det ikke er noe farlig. Skjønner det må være vanskelig å slå seg til ro når sånn skjer.. kanakje du får ny ul via legen pga blødning? 

jeg har ikke blødd, og har hatt masse klassiske symptomer, men kvalmen har gradvis forsvunnet de siste 2 ukene, og ikke har jeg gått opp i vekt, selv om jeg er totalt inaktiv om dagen, så nå er jeg spent og litt nervøs før ul på tirsdag. Da er jeg 12+0..

Når jeg har mistet så mange ganger før, så stresser det meg mye. 

Blødninga gikk over til lyserosa og brunt i natt/dag. Skal ringe legen i morgen. Er jo uansett ikke noe å forsøke å redde hvis jeg mister, men det er beroligende å vite at alt er bra. 

Krysser fingrene for at alt er fint på tirsdag til deg :hjerte: Kvalmen gikk mye opp og ned i mitt forrige svangerskap, og alt gikk fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammalivet
15 timer siden, lillemeg90 skrev:
 

Høres fornuftig ut :) prøv å sove og samle krefter når du kan! Det er ingen spøk å lage et nytt menneske ✌

Så utrolig kjedelig med blødninger. Man føler jo at blod+graviditet=ikke sant... Men leste her i dag at så mange som 1 av 5 blør under normale graviditeter. Men når man selv blør tar jo bekymringene over ❤

Hva sa de når de tok ultralyden om blødningene da? 

Ja, drittblødnining 🙄 Jeg blødde noen ganger i svangerskapet med guttungen også, men ble jo like stressa hver gang da og. Var dog mer i går da. Fikk GU sammen med ultralyden på torsdag. Mulig blødningene kommer av GU’n. Hun sa jeg hadde såre slimhinner, men livmorsmunnen var helt lukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mammalivet skrev:
 

Ja, drittblødnining 🙄 Jeg blødde noen ganger i svangerskapet med guttungen også, men ble jo like stressa hver gang da og. Var dog mer i går da. Fikk GU sammen med ultralyden på torsdag. Mulig blødningene kommer av GU’n. Hun sa jeg hadde såre slimhinner, men livmorsmunnen var helt lukket. 

Det kan jo godt være at det er det da:) veldig positivt at det var helt lukket! Krysser fingrene for deg! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere andre om dagen? 

Jeg har det mye bedre om dagen og i stede for å nyte det blir jeg bekymret 🙈 men var ute blant folk i dag før første gang på lenge og jeg ble så sliten at jeg måtte hjem og sove 3 timer. Så symptomene er jo ikke borte. Jeg er også 12 uker på tirsdag men klarer ikke å forstå at jeg skal være så heldig å få mindre kvalme allerede i uke 12! Blir en ultralyd denne uken ja 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvordan går det med dere andre om dagen? 

Jeg har det mye bedre om dagen og i stede for å nyte det blir jeg bekymret 🙈 men var ute blant folk i dag før første gang på lenge og jeg ble så sliten at jeg måtte hjem og sove 3 timer. Så symptomene er jo ikke borte. Jeg er også 12 uker på tirsdag men klarer ikke å forstå at jeg skal være så heldig å få mindre kvalme allerede i uke 12! Blir en ultralyd denne uken ja 😅

Skjønner du blir bekymret . Kjenner det veldig igjen 😜❤️ Ikke noe godt å ha det sånn, så syns du skal spandere på deg en ul så du slipper tanker og bekymringer :) 

jeg er veldig sliten om dagen. Har vært alene med mini i helgen så er utslitt nå 😅 men vi har hatt en veldig fin helg og man klarer jo mye når man bare «må».

Gjør meg klar til ny uke i praksis og gleder meg allerede til neste helg hvor jeg kan sove ...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Skjønner du blir bekymret . Kjenner det veldig igjen 😜❤️ Ikke noe godt å ha det sånn, så syns du skal spandere på deg en ul så du slipper tanker og bekymringer :) 

jeg er veldig sliten om dagen. Har vært alene med mini i helgen så er utslitt nå 😅 men vi har hatt en veldig fin helg og man klarer jo mye når man bare «må».

Gjør meg klar til ny uke i praksis og gleder meg allerede til neste helg hvor jeg kan sove ...  

Er noe med det der 😬 spesielt når jeg hadde intens kvalme til uke 20 sist. Men kom i gang med behandling tidligere så sykehuset sier det er grunnen. Og jeg må jo ta kvalmestillende. Så jeg ser selv at jeg kanskje er litt hysterisk 🙈 men denne tiden frem til man kjenner liv er så vanskelig! 

Hvilket yrke er det du er i praksis i forbindelse med? Håper du får legge deg tidlig på kveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Er noe med det der 😬 spesielt når jeg hadde intens kvalme til uke 20 sist. Men kom i gang med behandling tidligere så sykehuset sier det er grunnen. Og jeg må jo ta kvalmestillende. Så jeg ser selv at jeg kanskje er litt hysterisk 🙈 men denne tiden frem til man kjenner liv er så vanskelig! 

Hvilket yrke er det du er i praksis i forbindelse med? Håper du får legge deg tidlig på kveldene!

Ja det er vanskelig før en kjenner liv!

Ja prøver å legge meg så tidlig som mulig :) jeg er sykepleier og videreutdanner meg til å bli helsesøster , så håper å rekke å bli ferdig i mai 😆 er heldigvis mye roligere enn på sykehus , så går i grunn veldig greit :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Ja det er vanskelig før en kjenner liv!

Ja prøver å legge meg så tidlig som mulig :) jeg er sykepleier og videreutdanner meg til å bli helsesøster , så håper å rekke å bli ferdig i mai 😆 er heldigvis mye roligere enn på sykehus , så går i grunn veldig greit :) 

Så gøy da :) jeg er også sykepleier. Men jeg jobber på medisinsk sengepost og vil ta videreutdanning innenfor anestesi når dette barnet er et par år. Helsesøster virket også kjekt da!

Sier dere helsesøster enda eller bruker dere heksesykepleier

Edit: Den autokorekturen var så morsom at jeg velger å ikke endre den 😂😂😂😂😂

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Hvordan går det med dere andre om dagen? 

Jeg har det mye bedre om dagen og i stede for å nyte det blir jeg bekymret 🙈 men var ute blant folk i dag før første gang på lenge og jeg ble så sliten at jeg måtte hjem og sove 3 timer. Så symptomene er jo ikke borte. Jeg er også 12 uker på tirsdag men klarer ikke å forstå at jeg skal være så heldig å få mindre kvalme allerede i uke 12! Blir en ultralyd denne uken ja 😅

Skjønner den bekymringen.. 🙈 Har selv fått litt mindre symptomer, og ble bekymret😂 jeg er bare 10+3 idag🙈 tenker at det er normalt, siden jeg har lest dette😂😂 Ellers, er jeg bare dødsliten fortiden.. Orker knapt noe.. Håper det gir seg snart😃

Så herlig det må være, og være så nært 12 uker!👏😍 Da er snart det beste trimesteret for tur😎 (Mindre symptomer, mer energi osv)😝 For min del, håper jeg dagene går litt fortere😂👍 (vil komme til 12 uker)🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Så gøy da :) jeg er også sykepleier. Men jeg jobber på medisinsk sengepost og vil ta videreutdanning innenfor anestesi når dette barnet er et par år. Helsesøster virket også kjekt da!

Sier dere helsesøster enda eller bruker dere heksesykepleier?

Anestesi var min opprinnelige plan også, men blir ikke alltid slik man tenker seg når man er nyutdannet 😄

helsesykepleier bruker vi ikke enda nei. Selvom vi egentlig skal. Vaner er vonde og venne, gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maya89 skrev:
 

Skjønner den bekymringen.. 🙈 Har selv fått litt mindre symptomer, og ble bekymret😂 jeg er bare 10+3 idag🙈 tenker at det er normalt, siden jeg har lest dette😂😂 Ellers, er jeg bare dødsliten fortiden.. Orker knapt noe.. Håper det gir seg snart😃

Så herlig det må være, og være så nært 12 uker!👏😍 Da er snart det beste trimesteret for tur😎 (Mindre symptomer, mer energi osv)😝 For min del, håper jeg dagene går litt fortere😂👍 (vil komme til 12 uker)🙈

 

Ja det føles godt! Men er mer bekymret nå en noen sinne.. Men det er nok fordi "det trygge" er så nære! Er ikke lenge til du heller er der da 😃

1 minutt siden, Febmamma skrev:
 

Anestesi var min opprinnelige plan også, men blir ikke alltid slik man tenker seg når man er nyutdannet 😄

helsesykepleier bruker vi ikke enda nei. Selvom vi egentlig skal. Vaner er vonde og venne, gitt! 

Jeg skulle bli jordmor eller intensivsykepleier. Men nå er det anestesi som frister mest! :)

føles rart å si det synes jeg. Tipper helsesøster henger lenge i! Det er jo et ord alle kjenner og har tillit til yrkesgruppen:) 

la du merke til den fine skriveleifen min der oppe? 😂🙈 heksesykepleier, er vel noen som sier det også 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Ja det føles godt! Men er mer bekymret nå en noen sinne.. Men det er nok fordi "det trygge" er så nære! Er ikke lenge til du heller er der da 😃

Jeg skulle bli jordmor eller intensivsykepleier. Men nå er det anestesi som frister mest! :)

føles rart å si det synes jeg. Tipper helsesøster henger lenge i! Det er jo et ord alle kjenner og har tillit til yrkesgruppen:) 

la du merke til den fine skriveleifen min der oppe? 😂🙈 heksesykepleier, er vel noen som sier det også 🙈

Haha ja det er vel noen som sier det også 😆😆 men la ikke merke til det 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Haha ja det er vel noen som sier det også 😆😆 men la ikke merke til det 😂

Haha 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...