Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2019


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Drister meg til å lage denne skravletråden ✌ 

Velkommen til skravletråd for oss med termin i mai og juni 2019. Håper den fyller seg opp med masse forventningsfulle mammaer 👌 

Babyene er født ❤️ 

21.april: Maya89 :babygutt: 

1. Mai: albbas :babyjente:

2. Mai: Gillie :babyjente:

5. Mai: mamma 2 gang :babygutt:

7. Mai: lillemeg90 :babygutt:

 

 

Terminliste: 

1. Mai - frk. Fersken, 101momtobe101 

5. Mai - Albbas :babyjente:

7. Mai - Gillie :babyjente:

11. Mai - Metzili  :babysmokk:

12. Mai - Lillemeg90 :babygutt:

17. Mai - Slaben

19. Mai - Maya89 :babysmokk:, Mamma 2 gang :babygutt:

25. Mai - Murray :babygutt: Mammalivet :babyjente:, NotYou :babyjente:

30. Mai - mamiC  :babygutt:

1. Juni - febmamma :babyjente::babygutt:, Purple Basil :babyjente:

3. Juni - Fugleskremsel  :babyjente:

4. Juni - Koalaa

6. Juni - Andreaaaa :babygutt:

9. Juni - Kvinne35+

15. Juni - Vaiana  :babygutt:

16. Juni -  california :babyjente:

18. Juni -  butter  :babyjente:, Linsina :babyjente:

20. Juni - sprinter91 :babygutt:, sportsidioten

22. Juni - HellCat

24. Juni - Redd123

29. Juni - Mayah :babygutt:, Avalon :babygutt:

 

 

Endret av lillemeg90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt om meg. 

Har en gutt på 3 år fra før og fir et år siden begynte vi å prøve på nummer to. Jeg har dessverre hatt to spontanaborter siden da, så selv om jeg er veldig glad for at jeg er gravid har det en liten bismak og mye bekymringer med seg.. nå får vi bare håpe det går fint denne gangen, hvis ikke er i h Erdal teksten at vi da får utredning for habituell abort. 

Krysser fingrene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) her blir jeg med! I dag er IKM, men jeg testet positivt allerede for noen dager siden. Termin er 14. mai. 

Jeg har en gutt på 2 år (også et mai barn)  fra før. Med gutten min prøvde vi i 7 måneder og hadde 1 SA før det klaffet. Denne gangen gikk det på PP4, eller egentlig PP3, siden PP1 begynte etter EL. Så vi ble litt overrasket over at det gikk så fort. Nå håper jeg bare at alt går fint denne gangen også. Foreløpig symptom er masse mensmurringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Metzili skrev:

Hei :) her blir jeg med! I dag er IKM, men jeg testet positivt allerede for noen dager siden. Termin er 14. mai. 

Jeg har en gutt på 2 år (også et mai barn)  fra før. Med gutten min prøvde vi i 7 måneder og hadde 1 SA før det klaffet. Denne gangen gikk det på PP4, eller egentlig PP3, siden PP1 begynte etter EL. Så vi ble litt overrasket over at det gikk så fort. Nå håper jeg bare at alt går fint denne gangen også. Foreløpig symptom er masse mensmurringer. 

Hei! Kjekt med flere 😊 

Her er det også mye murringer, har begynt å kjenne svak kvalme. Er spent på det før hadde hyperemesis sist. Krysser fingrene for at det ikke blir det nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg sniker meg også inn her. Fikk tydelig positiv test onsdag 29.08, på antatt IKM. Er dermed 4+6 idag, foreløpig termin 11. mai. Har ei jente på 4 år fra før, så det er med skrekkblandet fryd vi gikk igang med prøving etter ferien. Jammen satt den på første forsøk denne gangen også. Krysser fingrene for at den fortsetter å sitte godt! 

Endret av Gillie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gillie skrev:

Hei!

jeg sniker meg også inn her. Fikk tydelig positiv test onsdag 29.08, på antatt IKM. Er dermed 4+6 idag, foreløpig termin 11. mai. Har ei jente på 4 år fra før, så det er med skrekkblandet fryd vi gikk igang med prøving etter ferien. Jammen satt den på første forsøk denne gangen også. Krysser fingrene for at den fortsetter å sitte godt! 

Så gøy! 😊 gratulerer! Håper vi forblir her inne alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det med dere om dagen? Jeg kjenner allerede en del på kvalmen og trøttheten 😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker egentlig ingenting nå. Sist kom kvalmen snikende i uke 6, så er spent på om det samme skjer neste uke🙈 er 5+2 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Gillie skrev:

Jeg merker egentlig ingenting nå. Sist kom kvalmen snikende i uke 6, så er spent på om det samme skjer neste uke🙈 er 5+2 idag.

Ja, er spennende å se om det er lik forrige gang  😅 sist kastet jeg opp før positiv test, så er litt bedre nå. Men må spise annenhver time for å holde kvalmen i sjakk 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter . 

Jeg har termin 15.mai og har også en sønn på 3år. Fikk sjokk at det gikk så fort med nr 2! 

Skal sies at før jeg fikk nr 1 hadde jeg 6 spontanaborter og en exu( graviditet utenfor livmor) var da gravid med tvillinger( visste ikke det)Ene satt rett, miste den.Ble sååå dårlig etter det i en mnd nesten og inn og ut av legevakt og fikk bare beskjed om at jeg hadde en cyste på høyre side. Dette stemte ikke og var en exu. Kort fortalt kollapset jeg, inn på legevakt, lå og skrek av smerte i 2,5 t før ambulansen kom. Og da de kom og fikk beskjed om at jeg ikke tålte morfin var det full fart til ahus. Var heldig og møtte rett personell til rett tid og de fikk reddet livet mitt. Tømte magen for 2,5 liter blod. Siden jeg hadde en eggleder på høyre side som hadde sprukket så hadde jeg indre blødninger. Fikk tilført blod under operasjonen og jeg er glad jeg enda er her! 

Siden vi prøvde i 3 år med nr 1 hadde jeg aldri trodd at sex 3-4 dager før eggløsning skulle holde!

Men er nå i uke 4 og sinnsykt trøtt og sliten😔😊Har en del stikkninger og smerter på kvelden.Hva med dere? Fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Hei jenter . 

Jeg har termin 15.mai og har også en sønn på 3år. Fikk sjokk at det gikk så fort med nr 2! 

Skal sies at før jeg fikk nr 1 hadde jeg 6 spontanaborter og en exu( graviditet utenfor livmor) var da gravid med tvillinger( visste ikke det)Ene satt rett, miste den.Ble sååå dårlig etter det i en mnd nesten og inn og ut av legevakt og fikk bare beskjed om at jeg hadde en cyste på høyre side. Dette stemte ikke og var en exu. Kort fortalt kollapset jeg, inn på legevakt, lå og skrek av smerte i 2,5 t før ambulansen kom. Og da de kom og fikk beskjed om at jeg ikke tålte morfin var det full fart til ahus. Var heldig og møtte rett personell til rett tid og de fikk reddet livet mitt. Tømte magen for 2,5 liter blod. Siden jeg hadde en eggleder på høyre side som hadde sprukket så hadde jeg indre blødninger. Fikk tilført blod under operasjonen og jeg er glad jeg enda er her! 

Siden vi prøvde i 3 år med nr 1 hadde jeg aldri trodd at sex 3-4 dager før eggløsning skulle holde!

Men er nå i uke 4 og sinnsykt trøtt og sliten😔😊Har en del stikkninger og smerter på kvelden.Hva med dere? Fortell!

Oi! Litt av en historie. Håper det går veien denne gangen da 😊 

Jeg er også veldig trøtt, murringer og kvalm. Litt godt å kjenne på det også selv om det er plagsomt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Oi! Litt av en historie. Håper det går veien denne gangen da 😊 

Jeg er også veldig trøtt, murringer og kvalm. Litt godt å kjenne på det også selv om det er plagsomt 🙈

Joda men tør ikke slippe jubelen løs før jeg har sett et bankende hjerte😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mamma 2 gang skrev:

Joda men tør ikke slippe jubelen løs før jeg har sett et bankende hjerte😳

Nei, samme her. Jeg har "bare" hatt to SA, men er veldig redd det skal skje igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på her. Foreløpig termin er 1/5, så er akkurat påbegynt uke nå. Formen er helt elendig, superkvalm. Hadde hypermesis forrige svangerskap, heldigvis ikke like dårlig som den gangen. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.fersken skrev:

Slenger meg på her. Foreløpig termin er 1/5, så er akkurat påbegynt uke nå. Formen er helt elendig, superkvalm. Hadde hypermesis forrige svangerskap, heldigvis ikke like dårlig som den gangen. ☺️

Velkommen 😊 jeg hadde også hyperemesis sist. Kvalmen er ikke så ille som sist, men jeg er jo bare 5+3. Er spent på hvordan det er om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Hadde ekstrem svangerskapskvalme selv forrige gang. Var sengeliggende i 8 mnd og kastet opp konstant. Var innlagt på Aker sykehus i uke 6 og 8😥

Er så redd jeg skal bli like ikke denne gang. 

Akkurat nå har jeg blitt super tett og forskjøla . Hoster osv. Ellers så er jeg TRØØØØØTT. Kunne sovet hele dagen. Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei. 

Sluttet på p-pillen i juni, har hatt to vanlige menssykluser etter det. En i juni og en i juli, og de har kommet på samme dato begge gangene, så syklusen er tilbake til normalen igjen. Men mensen kom ikke i august, ifølge flo-app er mensen forsinket med 20 dager. Tok en test i morges, og den viste to streker (usikker på om jeg kan stole på det), det var en billigtest fra billigtest.no. Legger ved bilde av testen. 

Er denne positiv eller negativ ?

80D74385-35F7-4940-BAA6-00177E564FF0.jpeg

Endret av 101Momtobe101
Stort bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 101Momtobe101 skrev:

Hei. 

Sluttet på p-pillen i juni, har hatt to vanlige menssykluser etter det. En i juni og en i juli, og de har kommet på samme dato begge gangene, så syklusen er tilbake til normalen igjen. Men mensen kom ikke i august, ifølge flo-app er mensen forsinket med 20 dager. Tok en test i morges, og den viste to streker (usikker på om jeg kan stole på det), det var en billigtest fra billigtest.no. Legger ved bilde av testen. 

Er denne positiv eller negativ ?

80D74385-35F7-4940-BAA6-00177E564FF0.jpeg

Uten tvil positiv 😊 gratulerer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mamma 2 gang skrev:

Hei hei.

Hadde ekstrem svangerskapskvalme selv forrige gang. Var sengeliggende i 8 mnd og kastet opp konstant. Var innlagt på Aker sykehus i uke 6 og 8😥

Er så redd jeg skal bli like ikke denne gang. 

Akkurat nå har jeg blitt super tett og forskjøla . Hoster osv. Ellers så er jeg TRØØØØØTT. Kunne sovet hele dagen. Hva med dere??

Trøtthet og kvalme her:) kunne sovet hele dagen ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...