Gå til innhold

Lukter hodebunn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt hele livet med at det lukter skikkelig hodebunn av hodebunnen min etter veldig kort tid etter vask, bare noen få timer etter. Nå f.eks vasket jeg håret for 8 timer siden og har ikke svettet eller vært i aktivitet, og hvis jeg tar fingrene og gnir oppi hodet så lukter det hodebunn av fingrene, lukten blir bare værre og værre for hver time som går og etter 1 døgn så henger lukten i lufta når jeg går. Kjenner det hvis jeg bøyer meg fort opp og ned foreksempel. Jeg har det siste året vasket håret mitt ca hver 3 dag istedenfor hver dag men det hjelper ikke noe på problemet. Jeg er også nøye med å få vasket skikkelig og skylle ordentlig ut. Har prøvd ut flere forskjellige sjampoer også. Det eneste som dekker over denne lukten litt er tørrshampo, men hadde vært deilig å slippe dette her... Noen som har noen tips? :(

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du overproduserer nok talg.  Talg kan lukte.  Du kan jo prøve å forandre på kostholdet ditt for å se om det hjelper, er nok ikke så mye  du kan gjøre som kan forandre på kroppskjemien din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Du overproduserer nok talg.  Talg kan lukte.  Du kan jo prøve å forandre på kostholdet ditt for å se om det hjelper, er nok ikke så mye  du kan gjøre som kan forandre på kroppskjemien din. 

Jeg har et veldig sunt kosthold, så hvis jeg skulle forandret det så måtte det blitt til et usunt ett. Er det en kroppskjemi at det lukter av huet mitt? Jeg produserer jo ikke noe spesielt med talg i ansiktet liksom. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har et veldig sunt kosthold, så hvis jeg skulle forandret det så måtte det blitt til et usunt ett. Er det en kroppskjemi at det lukter av huet mitt? Jeg produserer jo ikke noe spesielt med talg i ansiktet liksom. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Ja alle har forskjellig kropplukt, noe av kroppslukten kommer fra hodet.  Ville bare vasket håret daglig.  Har du veldig tykt hår?  Hvis du har det kunne du jo ha tynnet det ut for at hodebunnen skal få mer luft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Ja alle har forskjellig kropplukt, noe av kroppslukten kommer fra hodet.  Ville bare vasket håret daglig.  Har du veldig tykt hår?  Hvis du har det kunne du jo ha tynnet det ut for at hodebunnen skal få mer luft. 

Har helt vanlig hår, og man kan ikke tynne ut håret oppi hodebunnen. Kan heller ikke drive å vaske håret daglig. Det ødelegger håret mitt og ikke hjelper det heller da jeg har vasket håret hver dag frem til for et år siden. Da begynte det å lukte 1 time etter dusj, nå som jeg ikke vasker det hver dag så kan det gå kanskje et halvt døgn ihvertfall. Jeg kan ikke gå rundt å ha sånn kropslukt, må være sjenerende for andre. Man må da kunne gjøre noe. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du spurt frisøren? Hva med en sjampoo som gir mye lukt? Evt prøv er sjampo i fast form, jeg kjøper de på IHerb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp tørrsjampo i tillegg og bruk den hver dag 

Anonymkode: eac81...ad8

Som skrevet i innlegget så bruker jeg tørrsjampo, men hadde vært litt fint hvis jeg fant en måte som fjernet dette og ikke bare dekket over. Det hadde vært det beste. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Duff skrev:

Har du spurt frisøren? Hva med en sjampoo som gir mye lukt? Evt prøv er sjampo i fast form, jeg kjøper de på IHerb. 

Jeg spurte flere frisører for noen år siden, men ingen hadde noen spesielle forslag annet enn å vaske håret sjeldnere, men ser ikke ut til at det hjelper så mye. Hva er Shampo i fast form ? :)

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte flere frisører for noen år siden, men ingen hadde noen spesielle forslag annet enn å vaske håret sjeldnere, men ser ikke ut til at det hjelper så mye. Hva er Shampo i fast form ? :)

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Shampoo som en god gammeldags håndsåpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med mye flass og lukt hele livet. Flasshampo har ikke hjulpet. 

Men i ren fortvilelse i vinter pga altfor mye flass, tok jeg en tør minihåndkle og brukte den til å skrubbe hodebunnen grundig. Håndkleet var dekket av fuktig flass. 

Jeg har siden gjort dette en gang i uken etter en dusj. Har ikke slitt med lukt og flass  etter det😊

Anonymkode: af0a3...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med mye flass og lukt hele livet. Flasshampo har ikke hjulpet. 

Men i ren fortvilelse i vinter pga altfor mye flass, tok jeg en tør minihåndkle og brukte den til å skrubbe hodebunnen grundig. Håndkleet var dekket av fuktig flass. 

Jeg har siden gjort dette en gang i uken etter en dusj. Har ikke slitt med lukt og flass  etter det😊

Anonymkode: af0a3...478

Jeg har ikke noe flass da, aldri hatt et fnugg av flass i hodebunn. Men kan jo prøve å skrubbe bort talget, kanskje det sitter for godt til at en Shampo tar det helt bort eller noe... 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Duff skrev:

Shampoo som en god gammeldags håndsåpe. 

Hmm, aldri hørt om, men kan jo teste det! 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, aldri hørt om, men kan jo teste det! 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Evt kan du forsøke hudlege/dermatolog. Det er jo ikke gøy å føle at man lukter men du skal ikke se bort ifra at du er den eneste som kjenner lukten. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Duff skrev:

Evt kan du forsøke hudlege/dermatolog. Det er jo ikke gøy å føle at man lukter men du skal ikke se bort ifra at du er den eneste som kjenner lukten. 

 

Ja, kanskje jeg skal spørre en hudlege! Eksen min nevnte ved et tilfelle en gang at det luktet hodebunn av håret mitt, når han lå tett inntil. Han sa at han aldri hadde luktet det før men har alltid vært påpasselig med at han ikke nærmet seg med nesa oppi huet mitt.  Og en annen gang skulle jeg ha en veninne til å lukte på håret mitt for å høre om shampoen jeg brukte luktet godt, hadde akkurat dusjet og da sa hun: haha! Luktet bare hodebunn egentlig. Men aldri hørt noen har nevnt det ved normal avstand. Så er vemmelig ja hvis jeg lukter hodebunn når jeg sover tett inntil folk og sånt. Måtte alltid passe på at han eksen min aldri begynte å snuse på håret mitt og sånt som man vanligvis gjør når man koser med hverandre... var alltid jeg som spoona han og ikke omvendt. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har et veldig sunt kosthold, så hvis jeg skulle forandret det så måtte det blitt til et usunt ett. Er det en kroppskjemi at det lukter av huet mitt? Jeg produserer jo ikke noe spesielt med talg i ansiktet liksom. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Spiser du melkeprodukter?

Anonymkode: 99aa6...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du melkeprodukter?

Anonymkode: 99aa6...4c3

Ja, er ikke allergisk så

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å kutte meieriprodukter fullstebdig for en periode. Selv slet jeg meg en forferdelig ånde hele mitt liv og legen fant aldri ut av hva det var før han endelig foreslo dette og det hjalp på tre dager. Aldri hatt dårlig ånde siden, men det samme jeg får i meg meieriprodukter... Rett tilbake til forferdelig lukt. 

Anonymkode: 48c7d...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville prøvd å kutte meieriprodukter fullstebdig for en periode. Selv slet jeg meg en forferdelig ånde hele mitt liv og legen fant aldri ut av hva det var før han endelig foreslo dette og det hjalp på tre dager. Aldri hatt dårlig ånde siden, men det samme jeg får i meg meieriprodukter... Rett tilbake til forferdelig lukt. 

Anonymkode: 48c7d...4ed

Men jeg har ikke dårlig ånde. Og pluss at jeg spiser veldig lite av meieriprodukter, hvis jeg spiser havregrøt eller en skvett melk i kaffen en sjelden gang. Smøret jeg bruker er melkefritt og yoghurt og sånt spiser jeg sjeldent. Går mest i egg, makrell i tomat, knekkebrød, salat, omeletter, laks og kylling og karbonadedeig og grønnsaker. Sauser spiser jeg ikke. 

Anonymkode: 2ef8b...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...