Gå til innhold

Kjøreskolebiler med vanity plates

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en del kjøreskolebiler med vanity plates. En Golf med "NOOB" er jo egentlig vanvittig morsom. En Audi med "HAAKON" derimot...huh? Bare teit. Så er det jo slik at som elev vet jeg at kjøreskolen sløser 9000 kr ned i sluket per skilt - får en jo til å lure på om timeprisen kanskje burde ha vært litt lavere i et mer veldrevet foretak? Hva tenker dere om dette?

Anonymkode: fca65...db4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerer mer på at de kalles vanity plates. Jeg er klar over at disse skiltene er ganske nye i Norge, men det burde da være mulig å finne på et norsk ord. Forfengelighetsskilter høres litt dumt ut, men bedre enn vanity plates.

Anonymkode: 82eb7...16e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange lærere kjøper bilene selv, privat. Tror ikke Trafikkskolene pøser ut på slike unødvendige kostnader. 

Anonymkode: 322e7...172

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange lærere kjøper bilene selv, privat. Tror ikke Trafikkskolene pøser ut på slike unødvendige kostnader. 

Anonymkode: 322e7...172

Er det sant? Så de må punge ut for arbeidsverktøyet sitt? Det der virker jo veldig rart!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer mer på at de kalles vanity plates. Jeg er klar over at disse skiltene er ganske nye i Norge, men det burde da være mulig å finne på et norsk ord. Forfengelighetsskilter høres litt dumt ut, men bedre enn vanity plates.

Anonymkode: 82eb7...16e

Det heter nå faktisk "personlig bilskilt", da. Norsk nok? :) 

Anonymkode: 49812...28d

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant? Så de må punge ut for arbeidsverktøyet sitt? Det der virker jo veldig rart!

Mange kjørelærere er selvstendig næringsdrivende, de bare er innunder samme skole. Mange kjøper bilene selv. 

Anonymkode: aa2ce...5fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å kjøre på kjøregodtgjørelse kan lønne seg for enkelte lærere. Det er veldig vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte kjører de "private biler" som flere skriver. Det er altså ikke kjøreskolen som bruker disse pengene. Som privatpersoner må jo kjørelærerne få lov til å bruke pengene sine som de vil på sine egne biler.

Når det er sagt ser jeg ikke poenget med slike bilskilt jeg heller, men for all del. Jeg bruker sikkert mye penger på ting andre syntes at er tull jeg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange kjørelærere er selvstendig næringsdrivende, de bare er innunder samme skole. Mange kjøper bilene selv. 

Anonymkode: aa2ce...5fc

Dette var interessant. Har det vært slik lenge? For da sitter de jo også igjen med gjeld, ansvar, forsikringskostnader mm. Hvilke beløp snakker vi om mtp kjøregodtgjørelse?

Når det gjelder "personlige bilskilt" - veldig administrativt navn dette her- så synes jeg også at folk må gjøre hva de vil. Det er lov å være teit. Jeg hadde likevel stusset på det som elev som selvsagt er opptatt av en billigst mulig skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var interessant. Har det vært slik lenge? For da sitter de jo også igjen med gjeld, ansvar, forsikringskostnader mm. Hvilke beløp snakker vi om mtp kjøregodtgjørelse?

Når det gjelder "personlige bilskilt" - veldig administrativt navn dette her- så synes jeg også at folk må gjøre hva de vil. Det er lov å være teit. Jeg hadde likevel stusset på det som elev som selvsagt er opptatt av en billigst mulig skole.

Skjønner hva du mener, men som en engangskostnad tror jeg egentlig ikke et såpass lavt beløp vil merkes noe særlig i regnskapene hos en normalt veldrevet kjøreskole. Det blir peanuts i den store sammenhengen. 

Men teit? Ja, absolutt. Men hvert eneste dusteskilt gir klingende mynt i kassa til trafikksikkerhetsarbeid, så jeg sier bare kjør på! :danse:

Anonymkode: 49812...28d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen så jeg en bil med kjøreskolelogo og skiltet SKOLE. De har jo vært kjapt ute, i hvert fall. 

Anonymkode: b59b5...5c6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette stusser jeg også på . Det er jo dyre spesialbiler med dobbelt pedalsett osv.  De må jo ha godkjenning/autorisasjon som skolevogn. Synest det høres merkelig ut at de må stå for den kostnaden selv. 

Ellers er det jo vanlig at flere selvstendige har felles kontor/administrasjon, undervisningslokale for teorikurs og lignende.

Anonymkode: ad1ee...7a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2018 at 7:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg har sett en del kjøreskolebiler med vanity plates. En Golf med "NOOB" er jo egentlig vanvittig morsom. En Audi med "HAAKON" derimot...huh? Bare teit. Så er det jo slik at som elev vet jeg at kjøreskolen sløser 9000 kr ned i sluket per skilt - får en jo til å lure på om timeprisen kanskje burde ha vært litt lavere i et mer veldrevet foretak? Hva tenker dere om dette?

a8j690o2p1j11.jpg

😂😂

Anonymkode: d0383...72e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...