Gå til innhold

Revefruas Dagbok


Revefrua

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg begynt å bære kjøkkenutstyr og klær inn på sine respektive rom. En deilig følelse av at nå nærmer vi oss målet veldig! Nå er det bare småplukk som gjenstår. Og jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: at vi skal ha halloweenfest passer utrolig bra når alt småplukk likevel ikke er på stell :fnise: Gleder meg så masse til å få gjester på besøk, og endelig få en helg hvor jeg gjør noe annet enn å pusse opp. Har vært lange dager i leiligheten denne uka, og nå er det siste innspurt på torsdag og fredag. Så nå er det bare å gi jernet, og være stolte av oss selv. For et arbeid vi har lagt ned, og for noen supre erfaringer å ha med seg videre i fremtidige oppussingsprosjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lørdagens innflytningsfest ble stor suksess! Vi ble ikke helt ferdige, men det var godt nok til å ta i mot gjester og ha en strålende feiring. Vi fikk også vår første natt i leiligheten, og søndagen har gått med til å få på plass noen detaljer. Nå kan vi endelig snart flytte inn og bo der fast. Det blir stas! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bodd i leiligheten i tre dager, og det meste er på plass 😄 Det er ikke fullt så mye å gjøre alle steder lenger, hvilket jeg tror er helt greit nå som tentamentiden står for dør. Skal bli godt med første helgen i leiligheten, og bare slappe av og rydde på plass restene. Samboer og jeg har begge blitt syke, så blir en sløv fredag under dyna, med film rullende over skjermen, C-vitaminer i glasset og halspastiller i uante mengder :natti:

 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med dagbok er å kunne se tilbake, og huske hvor man var for både en, to og tre måneder siden. Nå er vi flyttet ut og endelig på plass. Det er morsomt å kunne lese om alt vi har jobbet med, og endelig sitte her og være stolt over den fine leiligheten vår. Vi koser oss masse både med ny leilighet, og som samboere ❤️

Tiden har fløyet av gårde siden vi overtok leiligheten. Det har så smått begynt å rulle julereklamer over skjermen, mor har satt dato for julekakebaking og første julebord nærmer seg med stormskritt. Jeg gleder meg fryktelig mye til slutten av november/starten av desember og all kosen som følger med. Julebord med familie og venner, god mat, juletrepynting, pepperkaker og eplegløgg 🎄 Skal bli morsomt å pynte leilighet, og lage tradisjoner med samboer også ❤️ 

Er så herlig å ha masse å glede seg til. Med jul kommer også et nytt år, og 2019 blir et spesielt spennende år. Vi har snakket lenge om at vi ønsker oss barn, men ville selvsagt ha vårt eget hjem først. Nå som vi har egen leilighet, og begge har tatt ønsket utdannelse, blir 2019 forhåpentligvis vårt år. Da skal vi forsøke å bli en liten familie  :strix: 

Endret av Revefrua
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har dratt tilbake på jobb, og jeg koser meg med leiligheten og rydder og plasserer både møbler, interiør og ymse annet. Til uka skal vi få inn ovner, og liste ferdig siste resten. Var så heldige å få tre flotte ovner i julegave av mine foreldre. Det trenger vi nå, så vi holder oss varme her inne når kulda virkelig setter inn :sno:

Denne uken hadde jeg møte med veileder, og det var det siste møte før jeg skal samle inn materiale til oppgaven min. Det er kjempespennende, samtidig som det er nervepirrende. Alt må være svært nøye planlagt, og jeg må gjøre alt jeg kan for at det skal bli så godt gjennomført som overhode mulig. Dermed ble det litt arbeid denne morningen for å få på plass noen detaljer, og ikke minst planlegge gjennomføringen for å samle inn materiale. Men det er viktig med noen pauser også, så jeg ikke blir dritlei og tappet for motivasjon. Dermed ble det et kafe besøk med min mor. Vi har jo bodd sammen i 24 år, så det er rart å ikke se hverandre hverdag, og veldig hyggelig å møtes når vi har mulighet. Så det har vært en deilig og rolig lørdag, hvilket jeg trengte etter en uke med mye tut og kjør. 

Nå skal jeg sløve, kose meg med en film på tv og scrolle nedover Pinterest på jakt etter julegaveideer.  :mynona:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovnene er på plass, og forskjellen er stor! Nå er det deilig og varmt på alle rom. Endelig har jeg også somlet meg til å henge opp bilder. Nå er det ordentlig hjemmekoselig her 💕

Det er første kveld jeg har hunden min her også. Det har jo blitt mamma sin, fordi hun fra dag en har tråkket etter henne. Ikke minst er hun også blitt vant med hus og hage. Det har jeg ikke hjerte til å ta fra henne. Så da får jeg heller være vaffsevakt i ny og ne, og når mamma og pappa reiser. Hun pleier å bli urolig av alle lydene fra andre leiligheter, men nå er hun rolig, og det virker som om hun koser seg. Har bestukket henne med noe snacks, og det ser ut til å ha vært godkjent betaling. Har savnet å gå på tur med henne. Det er deilig å komme seg ut på kveldsturer, og slippe å gå alene :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en etterlengtet hyttetur denne helgen. Jeg kjenner på perfeksjonspresset rundt masteroppgaven, og trenger sårt denne hvilepausen. Min mor kjenner sine døtre inn og ut, og det er godt når man trenger litt oppmuntring og ord som roer. Så nå har hun servert god middag, eplegløgg og nøtteblanding. Det er fint å dele tanker og unødvendige bekymringer hos en som vet hva som trengs av støttende ord og råd. Plutselig føles ting litt lettere, og jeg vet at når datamaterialet er samlet, vil jeg bli tryggere på oppgaven igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden flyr, og desember nærmer seg med stormskritt! :tree: Alle helgene fylles opp med både bakedager, julebord og juleverksted. Allerede til helgen er det første julebordet, og det blir koselig. Deilig med julekos i eksamenstid, og med masteroppgaven i bakhodet.

Nå starter julekosen og varer helt til nyttårsaften. Jeg og samboer er blitt invitert på fjellet med en vennegjeng. Det gleder jeg meg masse til. For en fantastisk start på det nye året 💕

Nå skal jeg avslutte uka med en rekke gode filmer jeg har ønsket å se lenge. 

Ønsker alle en fin ny uke! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første julebord unnagjort. Jeg sier unnagjort fordi jeg og samboer var verter. De tre neste er vi gjester på, så da blir det hakket mer tilbakelent. Helgen har vært fylt opp med besøk fra venner og familie, så vi var verter både fredag, lørdag og søndag. 

Selv om helgen har vært travel, er jeg mer enn klar for ny uke. Og denne uka blir kjempespennende! Nå skal jeg samle materiale til masteroppgaven. Alt er klappet og klart til gjennomføring. Kjenner jeg har kontroll igjen over tiden, og at jeg ligger godt an. Det blir deilig i julen å kjenne på forspranget, og ikke ta dårlig samvittighet når jeg skal kose meg med julemat og familie 💕 blir godt å skyve oppgave litt unna, for nå er jeg inne på detaljnivå. Det blir fryktelig slitsomt. Desto mer bruk for en uformell dagbok, hvor alt ikke trenger å være prikkfritt. 

Nå blir det kvelden på meg! Ønsker alle en fin ny uke! 

 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt to dager med fri. De har gått med til å rette tentamener, samt forberede forskningsprosjekt og egen eksamen. Skal bli godt å komme i mål med alt sammen. Det er jo veldig spennende, og godt å kjenne på utfordringene. Er likevel veldig klar for å roe ned, og ta julefreden innover meg snart! Gleder meg til å kjenne følelsen av å ikke ha noe nervepirrende, og småstressende, på agendaen.

Midt i blant skole og jobb titter julestemningen innom. Mangler en julegave til, så er jeg i mål. Har vært ganske behagelig i år, da jeg og mine søstre bestemte oss for å droppe gaver til hverandre. Nå blir det heller fokus på barna, og det syns jeg er så koselig. I dag skal jeg ut og handle nellikspiker og rødt julebånd. Det blir årets kalender hos meg. Er lenge siden jeg har hatt appelsinkalender, så det vekker barndomsminner. Selv om jeg er 24 er dette første året jeg ikke har kalender fra min mor. Og det har ikke vært noe problem for meg. Syns det har vært koselig å ha i alle år, men er klar over at jeg kanskje er litt på overtid 😅 Ble likevel en tidlig kakendergave på meg da samboer plukket meg opp på jobb med nyvasket bil, og med nytt påfyll av bensin. Så deilig! Han overrasket også med å ha kjøpt inn alle åtte Harry Potter filmene. Jeg elsker dem, så det var stor stas 💕 har en flott samboer 💕

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tentamener er ferdig rettet, og nå begynner fokus på egen eksamen :bond: Gleder meg til å bli ferdig, og senke skuldrene ti hakk. Dette blir min siste eksamen på en lang stund, og nå vil jeg bare få den unnagjort og godkjent. Krysser fingre og tær for at det går i orden. 

Teller ned til ferie, og det er under tre uker igjen 😍 gleder meg masse, for da byr dagene på mye kos og hygge. Eksamen vil være over, og det nye året bringer meg inn i mitt siste semester! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har samboer reist tilbake på jobb, så da fikk jeg lagt inn en skikkelig god arbeidsøkt i masteroppgaven. Det var utrolig deilig, og gjør at jeg føler meg i kontroll igjen. I morgen bærer det avsted på en spennende forelesning, som kan være til stor nytte i oppgaven min. Jeg koser meg veldig med å skrive, og syns det er kjempespennende. Har fått gjennomført innsamling av materiale denne uka også. Så nå kan jeg sitte og skrive, analysere og lære. Det er veldig behagelig, og ikke minst utrolig interessant arbeid. 

Jeg har også endelig funnet ut hva jeg skal kjøpe i gave til samboer, og gleder meg til lønning. Blir en spennende julekveld, for dette tror jeg ikke han forventer overhodet!  :nissegutt: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen kommer oppgaven for eksamen 😱 Jeg håper så inderlig at jeg kan sitte på mandag neste uke med en god følelse, og tenke: dette gikk jo alldeles ikke så altfor verst. Krysser fingrene 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Har litt andre aktiviteter å bedrive mens eksamen er i gang. Den varer over fem dager, og jeg er ikke typen til å låse meg inne alene i fem dager for å lese og skrive. Da blir jeg gæren. Blir julebord på fredag blant annet, også skal jeg jobbe tre av dagene. Tror det kan være lurt med korte avbrekk. Så skal jeg nok absolutt klare å legge fokuset og høygiret inn når jeg skal skrive. Etter disse fem dagene blir det julekos 💕🎄🎅🏼

 

Endret av Revefrua
Trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er eksamen i gang, og oppgavene ser greie ut, så jeg skal nok klare å besvare disse. Men så er det så typisk for meg at jeg starter å skrive, også blir jeg usikker på om jeg har lest oppgaven riktig eller om jeg bare skriver og er helt på bærtur. Ulempen med skriftlig eksamen, er at det tar lang tid før man vet om man har driti seg loddrett ut 😅 Trenger virkelig å bli ferdig med dette, og ikke måtte ta eksamen enda en gang. Krysser fingrene, og gjør mitt aller beste så får jeg håpe at det holder. 

Her snør det i dag, så det er god stemning til syvende og sist til tross for eksamens forvirringer 😁❄️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig med eksamen!

 Nå går det julemusikk på repeat, og jeg har tent lysene på det lille juletreet mitt, det blafrer i stearinlys og nellikappelsinen sprer god lukt. Nå er jeg i ordentlig julestemning :nissegutt: De to neste dagene har jeg fri og skal på julemarked, samt ordne den siste julegaven! Så er det to dager på jobb med planlagt julekos i form av film, kaker, godterier og kahoot. Det gleder jeg meg til! Til helgen bærer det avsted nordover. Da er det nemlig duket for årets fjerde og siste julebord. Jeg har gledet meg til å komme meg forbi den 10.desember, for nå gjenstår bare kos ❤️  

Hadde akkurat besøk av storesøster og niesene mine, de kom for å bake pepperkaker. Så mye kos, og hele leiligheten lukter vidunderlig ❤️ 

Endret av Revefrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det ikke lenge til julaften 🎄 Gleder meg til å tilbringe juleferien med venner og familie. Det blir mange koselige dager ❤️

Jeg har alltid vært av typen som har spart all kosen til julaften, enda jeg syns hele desember er en stor del av julen. Denne måneden, samt deler av november, har jeg kost med masse med å tenne lys, pynte, se filmer, møte venner på julebord, hatt flere bakedager og jeg har hørt masse på musikk. Jeg har hatt så mye julestemning, og gledet meg så mye! Det skal jeg passe på å gjøre hver desember. Nyte og kose meg med alt, og ikke bare i ferien og på selveste julaften. 

Nå blir det to dager med fri og mer sanking av julekos 🎅🏼 Så har jeg siste arbeidsdag på torsdag 😁🎄 så er det juleferie 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter livet og nyter juleferie sammen med samboer i leiligheten vår ❤️Det har vært en rolig dag med filmer, lydbok og slakke timer under ullteppet. Utrolig deilig å bare la dagene flyte slik, spesielt når det blir mye reising mellom familiene våre i julen. Er så koselig at vi rekker rundt hos alle. Men samtidig er det koselig å være alene også, så vi har bestemt oss for å starte julaften sammen, bare oss to, med julefrokost, filmer og gaver mellom hverandre ❤️ Syns det er utrolig koselig at vi gjør litt sammen bare oss, og leker med tanken om å feire julen alene når vi får barn sammen. Enda jeg er veldig glad i å feire med mange, da fellesskapet mellom mennesker er en stor del av julen for meg. 

Nå har samboer laget middag til oss, og juleferien skal nytes videre med god mat. Så blir det en tur på kjøpesenteret for å gjøre ferdig noen siste ærender. Ønsker alle en gledelig og fredfylt julefeiring ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en herlig julefeiring nytes romjulen til det ytterste. Rolige dager med samboer og våre familier, som bygger opp energilagrene og motivasjonen for nyåret. Det er så deilig når et nytt år står for dør. Jeg har alltid vært glad i nye begynnelser med blanke ark. Det føles som om man får et nytt lass med nye muligheter. Jeg har kjøpt meg en ny almanakk med vakre farger og tegninger. Den er fylt opp med tips, sitater og positive innspill. Gleder meg til å ta den i bruk, tror den blir fin å ha i året som kommer. Trenger mye positivt og motiverende nå som siste halvår med masteren står for tur. Skal bli så deilig å bli ferdig med den og endelig få 100% stilling. 

Samboer og jeg skal også begynne prøvingen vår til våren 👶🏽💕 jeg har kjøpt inn både eggløsningstester, graviditetstester og folatsyre. Er en spennende tid 😁 gleder meg masse til 2019!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er nyåret i gang, og jeg er klar for å hive meg tilbake på jobb og i masteroppgaven. Jeg kan ikke skjønne at det bare er fem måneder til jeg skal levere. Fikk også en kjempefin start på nyåret med bestått eksamen! Utrolig deilig. Siste eksamen på dette studiet ute av verden. Nå skal jeg kose meg med å komme tilbake på jobb, samt gjøre en skikkelig innsats på masteren. Dette halvåret kommer til å gå fort med tanke på skrivingen, og ikke minst planleggingen av en graviditet. Det er så spennende. Jeg skal oppleve så mye nytt dette året 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...