Gå til innhold

Samboeren min har vært utro igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min gjennom 7 år har vært utro igjen. Hun har kysset en kollega på jobben. Hun sa at kysset var kleint, så det var ikke noe kjemi. Hun vil ikke være sammen med han men vil satse på oss. Fra før har hun tekstet med en eks 2 ganger tilbake i tid (et par år). Hun sa at hun følte seg tiltrukket av fyren, derfor kysset de. Men det føltes helt feil. Vi har hatt noen tøffe år med prøverør som har vært negativt og at hun sliter med å finne jobb hun trives i. Vi ble enig om at hun skal forsøke å finne seg en ny jobb og eventuelt få henne på kurs for å få det som skal til innen utdannelsen hennes. Er jeg dum som tilgir henne? Jeg har selv hatt lyst til å gå noen ganger pga. det er så tøft med prøverør behandling. Men jeg jeg vet at det ikke gjør det lettere, og selv om jeg også kan bli sjarmert av en jente ser jeg ikke for meg livet uten samboeren min.

Anonymkode: c3566...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stella Rose

Kvitt deg med henne, hun er ikke til å stole på, hun har jo vært utro før som du sier, så hvorfor skulle hun ikke være det igjen, neste gang er det kanskje noe mer enn et kyss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for noen utsagn hun kommer med etter hun har gjort det. Akkurat som at hun går inn for å finne seg noen andre, men må nøye seg med deg frem til det? 

Jeg ville dumpa hun, dette kommer ikke til å være siste gangen. Hun er bevisst på handlingene sine og gjør jo dette med vilje.

Anonymkode: d5ec7...e34

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IGJEN?!

Her hadde personen fått klar beskjed om å pelle seg bort første gangen. En gang utro, dessverre alltid utro

Anonymkode: 6193e...309

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å flørte med eksen sin på meldinger og kysse en person er ikke greit. Forstå meg rett, men hun var i det minste ærlig med meg og fortalte det hver gang. Det betyr ikke heller at det et greit så lenge man er ærlig, men det kunne ha vært verre liksom. Det har ikke vært noe seksuell kontakt. Det er totalt no, no... Hvem kan ærlig si at de aldri har flørtet med noen når man har vært i et forhold, eller følt seg sjarmert av noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har kysset? Ikke innafor, men utroskap innebærer relativt større kroppsflater i kontakt enn det. Dere har det tøft, mye skjer, hun har forklart seg, jeg synes at du beskriver en bagatell, et symptom på et forhold i litt ubalanse, og et varsko om å ta vare på hverandre. Ikke utroskap. Ro ned og ta vare på hverandre.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke noe kjemi...?????

Dette må være noe av det verste jeg har hørt noen si til sin kjære. Har du tenkt noe over hva som hadde skjedd om de hadde hatt kjemi? Det er jo tydelig hun eksperimenterer. Noe man ikke må gjøre når man er sammen med noen. Og så virker det som om du prøver å lage unnskyldninger for hennes utroskap med negativ prøverør, hun ikke har jobb osv. Hæ? Tror du virkelig at alle som sliter er utro mot folk de er glad i?

Hvordan kan man si at man ikke kan se livet sitt uten noen som er utro mot seg IGJEN? Da godtar man utroskap. 

Anonymkode: 2476a...8b1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ikke har vært gjennom prøverør så vet man ikke hvor jævlig det er. Når man får negativt svar hver gang føles det som om man nesten har mistet en liten en. Det er tross alt et befruktet egg som settes inn. Man må også vente lenge mellom hvert forsøk hvis man ikke er veldig rik og kan ta det privat. For å ikke snakke om sprøyter og at hun må ligge å sprike foran et team med sykepleiere og lege. Skjønner henne at hun har det tøft. Føler meg også skyldig, men den finner ikke noen grunn til at hun ikke skal bli gravid heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82

Det hun sier er altså at hun var tiltrukket av kollegaen sin, men fordi det ikke var noe kjemi så vil hun satse på deg. Til det dukker opp noen hun har kjemi med, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen ikke har vært gjennom prøverør så vet man ikke hvor jævlig det er. Når man får negativt svar hver gang føles det som om man nesten har mistet en liten en. Det er tross alt et befruktet egg som settes inn. Man må også vente lenge mellom hvert forsøk hvis man ikke er veldig rik og kan ta det privat. For å ikke snakke om sprøyter og at hun må ligge å sprike foran et team med sykepleiere og lege. Skjønner henne at hun har det tøft. Føler meg også skyldig, men den finner ikke noen grunn til at hun ikke skal bli gravid heller.

Da finner man trøst hos hverandre. Ikke hos ANDRE. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marie_82
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde 5 spontanaborter før vi klarte å få et barn, men jeg var aldri i nærheten av å være utro. Hverken fysisk eller emosjonelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det høres jo veldig uskyldig ut, men jeg vet at hadde det vært min samboer, hadde jeg slitt med å stole på han selv etter noe småtterier som dette.

Et kleint kyss eller to er ikke verdens undergang, men det ville gjort at jeg ligger våken om nettene når han er ute på byen, at jeg blir mistenksom når han får snaps fra jentenavn jeg ikke kjenner til og lignende. Tanken om at det kan skje igjen, at det utvikler seg, eller at årsaken til at han gjør dette er fordi han leter etter noe bedre å bytte meg ut med.

Så jeg ville nok revurdert forholdet sånn at jeg slipper å leve med min egen sjalusi, for det er ganske vondt.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EN GANG UTRO, ALLTID UTRO!

Anonymkode: cc392...e9b

Gah, som jeg hater at folk sier dette! 😶 🔫

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, marie_82 skrev:

Det hun sier er altså at hun var tiltrukket av kollegaen sin, men fordi det ikke var noe kjemi så vil hun satse på deg. Til det dukker opp noen hun har kjemi med, da. 

Nettopp! TS, du kommer til å tenke på dette hver gang hun er på byen eller det plinger i telefonen hennes. Det kommer til å gjøre vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Ikke noe kjemi? Så hvis det var det hadde du bare blitt glemt da? Kjære deg, du fortjener SÅ mye bedre. Kom deg videre❤️

Endret av Evelynita
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke en som flyr rundt på byen og er nesten aldri noe sted uten at jeg vet hvor hun er. Men klart, det kan jo bli litt tøft å stole på hun siden det er en kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tenker at du kan tilgi så tilgir du.

Jeg har også hatt lyst til å ta opp kontakten med en gammel flamme, men valgt å ikke gjøre det fordi jeg vet at det kunne vært en potensiell risiko for foroldet vårt. Det vil si at hvis jeg opplever kjemi med noen andre enn mannen min velger jeg vekk å ha kontakt med den personen så langt det lar seg gjøre. 

Jeg ville kunne tilgitt både et kyss og noen tekstmeldinger, men ikke forklaringene på din samboer gar gitt deg. Hvis ikke hun prøcde å si at hun kysset ham fordi hun hadde så god kjemi med ham, men at det ble kleint fordi det ikke føltes riktig siden du ventet hjemme på henne.. 

Anonymkode: aab19...717

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min gjennom 7 år har vært utro igjen. Hun har kysset en kollega på jobben. Hun sa at kysset var kleint, så det var ikke noe kjemi. Hun vil ikke være sammen med han men vil satse på oss. Fra før har hun tekstet med en eks 2 ganger tilbake i tid (et par år). Hun sa at hun følte seg tiltrukket av fyren, derfor kysset de. Men det føltes helt feil. Vi har hatt noen tøffe år med prøverør som har vært negativt og at hun sliter med å finne jobb hun trives i. Vi ble enig om at hun skal forsøke å finne seg en ny jobb og eventuelt få henne på kurs for å få det som skal til innen utdannelsen hennes. Er jeg dum som tilgir henne? Jeg har selv hatt lyst til å gå noen ganger pga. det er så tøft med prøverør behandling. Men jeg jeg vet at det ikke gjør det lettere, og selv om jeg også kan bli sjarmert av en jente ser jeg ikke for meg livet uten samboeren min.

Mannen her er tydligvis ett svakt menneske uten selvrespekt....

Anonymkode: dd640...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen her er tydligvis ett svakt menneske uten selvrespekt....

Anonymkode: dd640...f72

Du trenger ikke å være stygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale at dere leser boken "5 kjærlighetsspråk av Gary Chapman.

Anonymkode: e8fe5...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...