Gå til innhold

Kjolegal? Eller?


LiseTV

Anbefalte innlegg

Hadde i sommer oppteling av kjoler og andre kle.   Fant ut at jeg hadde 107 kjoler.Gav vekk 29, så nå har jeg bare 78 igjen. Bruker bare 20-25 av dem mye.

Har 9 skjørt igjen etter jeg gav bort 13 stykker.

Denne vår og sommer har jeg kjøpt  10 kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Hvorfor beholde 78 når du bare bruker 20-25? Hvorfor beholder du ikke bare de du bruker, og kvitter deg med resten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har flere kjoler enn jeg har klesplagg totalt. Heldige de som ikke er syke og går på nav

Anonymkode: 7504f...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kjoler også men 107 var vanvittig mange. Jeg har vel omtrent 15 stk selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LiseTV skrev:

Hadde i sommer oppteling av kjoler og andre kle.   Fant ut at jeg hadde 107 kjoler.Gav vekk 29, så nå har jeg bare 78 igjen. Bruker bare 20-25 av dem mye.

Har 9 skjørt igjen etter jeg gav bort 13 stykker.

Denne vår og sommer har jeg kjøpt  10 kjoler.

Hvorfor sløser du penger og miljø på ting du ikke bruker?

Anonymkode: d056f...bbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke vitsen med  å kjøpe flere når du ikke klarer å bruke de du allerede har. 

 

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har flere kjoler enn jeg har klesplagg totalt. Heldige de som ikke er syke og går på nav

Anonymkode: 7504f...48b

Buhu, buhu. Alltid viktig å dra det selvmedlidende nav-kortet der anledningen byr seg. De fleste med mange klesplagg har samlet over flere år, ikke shoppet en sesong. Jeg har også et velfylt klesskap, men det eldste plagget der som fremdeles er i bruker fra 2001, ikke årets kolleksjon altså. 

Anonymkode: 4574d...2ac

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har flere kjoler enn jeg har klesplagg totalt. Heldige de som ikke er syke og går på nav

Anonymkode: 7504f...48b

Hun har også flere kjoler enn jeg har antall klesplagg totalt, men jeg er verken syk eller går på nav. Og jeg har de klærne jeg trenger og mere til. Man trenger ikke hundrevis av klær, uansett om man går på nav eller ikke.

Endret av Solsmil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får høre at jeg har mye kjoler og jeg har vel 10-15 stk. Over 100 klesplagg eiger jeg ikke en gang, så ja, jeg vil si du er kjolegal.

Anonymkode: 3fa78...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Solsmil skrev:

Hvorfor beholde 78 når du bare bruker 20-25? Hvorfor beholder du ikke bare de du bruker, og kvitter deg med resten?

Bruker alle, men bare 20 talls jeg bruker dagleg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sløser du penger og miljø på ting du ikke bruker?

Anonymkode: d056f...bbf

Det er ikke alle som er nye, og har kjøpt mesteparten på tilbud.   Alle har blitt brukt, men noen få er for pyntet til daglegdags bruk.  Kjoler og reiser er det jeg bruker pengene til. Kjører eldre bil og lever ikke noe luksus liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telte kjolene mine for en stund tilbake og kom frem til at jeg har ca 70 kjoler. 

Anonymkode: ad145...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok over 200 kjoler. Og sikkert mer enn 1000 klesplagg. 

Mye kunnet nok vært kastet og gitt bort. Men har samtidig god plass og godt system, og liker å ha litt å velge i. Har mange anledninger til å bruke kjolene. Det er et eller annet arrangement eller sammenkomst 2-4 ganger i uka. Er mye på reise. Dresscode på jobb. Denne uka har jeg vært gjennom seks kjoler og fire andre antrekk. (ut og spise*2, venninnelunsj, fem arbeidsdager, bursdagsfeiring og middagsselskap.)

Anonymkode: 2a6e0...916

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
25 minutter siden, LiseTV skrev:

Bruker alle, men bare 20 talls jeg bruker dagleg

Du ser ikke selv hvor usannsynlig det høres ut? Det er 30 dager i en måned, så hvis du bruker alle de 25 kjolene relativt regelmessig og «likt fordelt», så får du brukt hver kjole 1,2 ganger per måned... og da har jeg ikke tatt med skjørtene som du sikkert også bruker, eller om du noen dager bruker bukse. Når skal du egentlig få tid til å bruke de resterende kjolene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du har flere kjoler enn jeg har klesplagg totalt. Heldige de som ikke er syke og går på nav

Anonymkode: 7504f...48b

Jeg er syk og går på NAV, har ingen problem med å handle flere kjoler pr måned... 

Anonymkode: 5d8b1...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ca 50 kjoler. Syr selv

Anonymkode: a8d8e...302

Skulle lert meg å sy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har flere kjoler enn jeg har klesplagg totalt. Heldige de som ikke er syke og går på nav

Anonymkode: 7504f...48b

Går ikke på nav, men hamstrer ikke fordet.

Anonymkode: 0ed65...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 timer siden, LiseTV skrev:

Plutsleg ble det 80 kjoler.

Ok...

Anonymkode: 0a52a...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du er kjolegal TS! :fnise: 

Nå er jeg en sånn festbrems å sier forbrukersamfunnet er ikke bra eller bærekraftig... så ok med det du har, men bruk det, du trenger ikke kjøpe 10 mer etc! 

Jeg har sånn ca 10 kjoler inkl sommerkjoler og ca 10 skjørt. 

Anonymkode: ba028...c63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...