Gå til innhold

Nekter og dusje etter gymmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen liker å dusje med andre, mann deg opp.

Anonymkode: 5ceec...884

trenger ikke, er ikke mann

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal fortelle til en voksen (tydeligvis ikke læreren) at du ikke føler deg trygg i klassen, ikke har noen venner der og at du har plagdes i to år med dette. Dette har gått ut over skolearbeidet ditt, ved at du sliter med å holde muntlige presentasjoner og delta i gym. Dette har med stor sannsynligvis også gått ut over selvbildet ditt, og setter deg i risikogruppen for å utvikle spiseforstyrrelser, angst eller andre psykiske problemer.

Du bør derfor snakke med foreldre, lærer (din egen eller andre på skolen), helsesøster, fastlege eller en hvilken som helst voksen du stoler på. Det er faktisk ikke meningen at du skal mistrives på skolen, og siden du er barn skal det faktisk finnes voksne som kan hjelpe deg når du trenger det.

Det er ikke sikkert løsningen er at du bytter klasse. Kanskje er det gode grunner til at du er i den klassen og ikke kan bytte. Likevel er det helt galt av skolen å la deg være i en klasse der du etter to år ennå ikke er trygg, uten å sette inn tiltak for å gjøre det levelig for deg.

 

Ellers bør skolen klare å finne en løsning på at du ikke vil dusje sammen med de andre. Det er alltid noen som av en eller annen grunn ikke kan/vil dusje med de andre, og skolen skal klare å håndtere det. Hvis ikke er klut, såpe og rene klær alltid en brukbar løsning, selv om den ikke er ideell.

Anonymkode: 936ed...1d3

Tusentakk får tipset!💓

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøytigern skrev:

Det er sikkert gjort fordi TS var for knyttet til X og X, slik at skolen ville fasilitere at hun fikk nye og flere venner...

egentelig ikke, har mange venner og de er ikke særlig god venn med men er venn med dem og gikk aldri i klasse med dem før så aner ikke hva probleme er. Men X og X er kjempe gode venner da 🙂

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Vampen skrev:

Det kan være mange andre grunner til at venner ikke nødvendigvis bør være i samme klasse. Både for egen del, og for klassen sin del. Det er ikke nødvendigvis slik at læringsmiljøet blir best av at alle går i klasse med vennene sine. 

Nei nei, men jeg sier ikke x og x var sååååå innmari gode venninner av meg de var liksom venner men ikke bestevenner og jeg har mangeeeeeee venner og jeg ble splitta fra alle. Og om jeg henger med 15 stk oppover av vennene mine, ja da er det noe galt jeg ikke havna med en eneste en av dem

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei, men jeg sier ikke x og x var sååååå innmari gode venninner av meg de var liksom venner men ikke bestevenner og jeg har mangeeeeeee venner og jeg ble splitta fra alle. Og om jeg henger med 15 stk oppover av vennene mine, ja da er det noe galt jeg ikke havna med en eneste en av dem

Anonymkode: 7478e...45a

Jeg er lærer, og de gangene jeg har opplevd at man har bestemt seg for å splitte vennegjenger, så har det vært fordi det har slått negativt ut i klasserommet. Jeg vet ikke om det er tilfellet her, men jeg tror uansett det er viktig å jobbe med å forstå at det også kan være greit å være i en klasse uten de beste vennene sine. Det er Ok å ikke gå i samme klasse som vennene sine. Men om du er utrygg i klassen din, så bør du snakke med læreren din om hvorfor. Da høres det ut som dere og læreren bør jobbe med klassemiljøet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har min fulle støtte. 

Og jeg er gammel nok til å være bestemoren din. 

Jeg forstår at det er vanskelig å kle seg naken foran medelever som du ikke har et greit forhold til. Og det bør være en menneskerett å slippe dette. Be foreldrene dine kontakte skolen. Eller en annen voksenperson som du har tillit til. 

INGEN - absolutt ingen - har rett til å tvinge deg til å dusje sammen med andre. Lærerne kan sette ned karakter/vurdering dersom du ikke stiller opp i gymtimene. Men de kan ikke sette ned karakter/vurdering fordi du ikke vil dusje sammen med klassen. Det har de ikke lov til. 

 

Anonymkode: cb651...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Vampen skrev:

Jeg er lærer, og de gangene jeg har opplevd at man har bestemt seg for å splitte vennegjenger, så har det vært fordi det har slått negativt ut i klasserommet. Jeg vet ikke om det er tilfellet her, men jeg tror uansett det er viktig å jobbe med å forstå at det også kan være greit å være i en klasse uten de beste vennene sine. Det er Ok å ikke gå i samme klasse som vennene sine. Men om du er utrygg i klassen din, så bør du snakke med læreren din om hvorfor. Da høres det ut som dere og læreren bør jobbe med klassemiljøet. 

VI gikk aldri i samme klasse og det var liksom vi var såvidt venner liksom! Men vi snakka ikke sammen og du skjønner liksom at vi aldri var sammen men var bare venner?!....

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har mange venner, kjempe mamge! både gutter og jenter! Har over 30++ venner som går i de andre klassene. 

 

Jeg vil også nevne at min tidlige lærer når jeg sa ifra noen slo meg (var en gutt som var sikkelig slem mot meg, altså mobbing) Så tok læreren alltid det som min feil, så etter det har jeg aldri sakt til noen om mine problemer. Den læreren var også veldig slem mot meg og sa blant annet jeg var sikkelig dårlig i ditt og datt. Heldigvis har jg ikke hun læreren mer. 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan tvinge noen til å dusje naken sammen med andre dersom de ikke ønsker det. 

Snakk med foreldrene dine, forhåpentligvis er de forståelsesfulle og vil støtte deg dersom læreren skulle lage noe støy pga. dette. 

Så tar du med deg en klut, går inn på toalettet og vasker deg under armene, tar på deodorant og drar hjem, dersom gymmen er i siste time. Spør noen av de andre om hvorfor du ikke dusjer sier du at du dusjer hjemme. Ferdig snakka. 

Anonymkode: b490f...060

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har nettop starta i 7 klasse og det er gym neste uke. Jeg vil ikke ha gym, fordi vi må dusje etter gymmen og læreren sa vi MÅ dusje. Jeg har slett ikke lyst til og dusje med klassen min (jentene assa) fordi i 5 klasse ble jeg splitta fra ALLE jeg kjente og havna i en klasse med VILJE der jeg ikke kjente noen (vår skole bytter alltid klasser i 5) og jeg får ikke lo og bytte klasse og jeg føler meg sikkelig utrygg på klassen og HATER og ha muntlig presentasjon og svømming og slike ting med klassen siden jeg føler meg sikkelig utrygg): Men får ikke lov og liksom være med en annen klasse når vi hadde svømming og i gymmen og jeg har blitt mye værre i muntlig framføring pga den nye klassen der jeg ikke er trygg på noen): Og jeg vil IKKE dusje naken der jeg føler meg utrygg, ingen andre en meg i klassen har verken fått mensen, hår på tissen og under armene så det SKJER ikke jeg dusjer med dem, jeg slapp unna de to årene men nå er det strengere regler med dusjing): Tips råd? får ikke lov pg bytte klasse, og jeg vil ikke på skolen pga alle jeg kjenner går i a og b mens jeg går i C!!! (Ja, jeg ble delt opp i en sikkelig dårlig klasse og har prøvd og bli kjent med folk men det er komplisert) i tilleg sa læreren min at jeg ble delt opp slik med vilje): TIPPPS RÅD TAKK, vil nyte helgen ikke gråte og føle meg utrygg når vi må dusje!):

Anonymkode: 7478e...45a

Har du sagt dette til læreren? Jeg husker da jeg gikk på skolen at læreren hadde egen bås å dusje i. Kanskje det er mulighet for at du får dusje der om det er mulighet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusentakk for alle svar!💓 Skal snakke med foreldrene mine!😁💓 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Vampen skrev:

Det kan være mange andre grunner til at venner ikke nødvendigvis bør være i samme klasse. Både for egen del, og for klassen sin del. Det er ikke nødvendigvis slik at læringsmiljøet blir best av at alle går i klasse med vennene sine. 

Ja, det er sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusentakk for alle svar!💓 Skal snakke med foreldrene mine!😁💓 

Anonymkode: 7478e...45a

Gjør det. Dette ordner seg sikkert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.8.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at Ts bare må finne seg i å dusje fordi man som voksen må gjøre ting man ikke liker, det er INGEN som tvinges til å gå naken som vokse , dette blir da sett på som kraftig overtramp å bli tvunget til å være naken. Man må faktisk ikke gå naken blandt folk, hvorfor i alle dager skal man det hvis man er ukomfortabel med det?

Jeg dusjet aldri etter gym da vi heldigvis hadde gym siste timen på skolen, å i svømming dusjet vi med badedrakten på og skiftet på do. Jeg har hverken komplekser med kroppen min eller problemer med å være naken med samboer. Har heller ingen problemer med å dusje naken i garderober på treningssenter eller svømmehaller nå som voksen. Det er bare tull at man som ung skal tvinges til sånne ting, det fører ingenting godt med seg annet en mer usikkerhet blandt mange. 

Anonymkode: 5fe7a...819

Jeg jobber som gymlærer, og er tvunget til å dusje uten klær etter gym. Har ikke egen garderobe :) den brukes av ei jente som er engstelig for å dusje sammen med de andre. Kjære TS, det er bare å lage en avtale med lærer om at du enten går tidligere i dusjen enn de andre, vask med vaskeklut på toalettet, eller ei melding hjemmefra om at du skal dusje hjemme (dersom du har gym i siste timen). Ingen vil tvinge deg :) Men for din egen del bør du prøve å øve deg opp til å tørre å dusje sammen med de andre, og også be lærer om hjelp til å bli mer kjent med de andre jentene, slik at du blir tryggere i den nye klassen. Men da må du endre holdning litt, vær åpen for nye vennskap, og ikke heng deg for mye opp i at "den gamle klassen var bedre, " og at "alle de andre kom i æ og b, mens jeg i c" lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at Ts bare må finne seg i å dusje fordi man som voksen må gjøre ting man ikke liker, det er INGEN som tvinges til å gå naken som vokse , dette blir da sett på som kraftig overtramp å bli tvunget til å være naken. Man må faktisk ikke gå naken blandt folk, hvorfor i alle dager skal man det hvis man er ukomfortabel med det?

Jeg dusjet aldri etter gym da vi heldigvis hadde gym siste timen på skolen, å i svømming dusjet vi med badedrakten på og skiftet på do. Jeg har hverken komplekser med kroppen min eller problemer med å være naken med samboer. Har heller ingen problemer med å dusje naken i garderober på treningssenter eller svømmehaller nå som voksen. Det er bare tull at man som ung skal tvinges til sånne ting, det fører ingenting godt med seg annet en mer usikkerhet blandt mange. 

Anonymkode: 5fe7a...819

Det stemmer ikke helt. SAMTLIGE svømmehaller jeg har vært i krever av hygieniske årsaker at de som besøker bassenget dusjer naken og vasker seg grundig med såpe før de tar på badetøy og går ut i bassenget... så da er det jo faktisk slik at man blir tvunget til å dusje naken i fellesdusj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 27.8.2018 den 2.41, Maleficenta skrev:

Det stemmer ikke helt. SAMTLIGE svømmehaller jeg har vært i krever av hygieniske årsaker at de som besøker bassenget dusjer naken og vasker seg grundig med såpe før de tar på badetøy og går ut i bassenget... så da er det jo faktisk slik at man blir tvunget til å dusje naken i fellesdusj

Enkelte regler er til for å brytes😉 

Skjønner deg veldig godt TS. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Enkelte regler er til for å brytes😉 Har ikke dusjet naken i en fellesdusj siden jeg var 10-11 tror jeg. Og nei, jeg dusjer ikke naken i svømmehaller. Om jeg hadde blitt tvunget i skole/jobbsammenheng hadde jeg heller droppet å dra dit og skulket/tatt ut egenmelding. 

Skjønner deg veldig godt TS. 

Så du syns det er greit å skitne ut offentlige svømmehaller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det stemmer ikke helt. SAMTLIGE svømmehaller jeg har vært i krever av hygieniske årsaker at de som besøker bassenget dusjer naken og vasker seg grundig med såpe før de tar på badetøy og går ut i bassenget... så da er det jo faktisk slik at man blir tvunget til å dusje naken i fellesdusj

Og jeg, 43 år gammel, går kun på slike annlegg som har egne båser til å dusje i. Er heldigvis blitt vanligere. Har alltid følt det ubekvemt å dusje sammen med andre.  Er det ikke egne båser, har jeg med egen klut, vasker meg nedentil på wc, før jeg med bikinibukse dusjer resten av kroppen. 

GMissliker det så sterkt at jeg ikke oppsøker svømmehaller av gammel type. De nye rundt her har hedligvis båser.

 

Anonymkode: a72fa...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg, 43 år gammel, går kun på slike annlegg som har egne båser til å dusje i. Er heldigvis blitt vanligere. Har alltid følt det ubekvemt å dusje sammen med andre.  Er det ikke egne båser, har jeg med egen klut, vasker meg nedentil på wc, før jeg med bikinibukse dusjer resten av kroppen. 

GMissliker det så sterkt at jeg ikke oppsøker svømmehaller av gammel type. De nye rundt her har hedligvis båser.

 

Anonymkode: a72fa...25a

Har aldri sett noen med båser. Selv nye anlegg. Du er heldig som fant det da. Men er enig i at det er kleint å dusje med andre men er trist at nakenhet er blitt så skambelagt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
4 timer siden, Maleficenta skrev:

Så du syns det er greit å skitne ut offentlige svømmehaller?

Nei, men det er ikke et problem å dusje rett før jeg drar dit. Det finnes andre måter å bli ren på som ikke innebærer at de må se meg naken. Når det så sies så drar jeg sjeldent slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...