Gå til innhold

Nekter og dusje etter gymmen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er i siste time, kan jeg ikke forstå hvorfor læreren tvinger deg å dusje. Du dusjer jo bare når du kommer hjem. Få moren din til å skrive det i meldeboka!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr ikke at alle andre lignende situasjoner i landet vil ende likt som din. Slutt å skrive som om du har fasit.

Anonymkode: e8a63...cbd

Vel, jeg syns det er dust å påstå man bare skal dusje i undertøy eller ta med bikini. Da stikker man seg så voldsomt ut at det ikke er mulig å gjøre det verre. Har du kanskje et annet forslag? Så skriv det i stedet for å gå etter person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det kan jeg aldri tenke meg blir noe problem. Det er vel uansett et bedre altermativ enn å ikke dusje i det hele tatt, og bli mobbet fordi du lukter vondt og er "grisete".

Haha dusje i undertøy er jo helt retard. Bedre å skulke da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen har argumenter som er solide betyr forresten ikke at de skriver som om de har fasiten. Så selv om noen føler seg truet av at de ikke kan svare imot, kommer jeg ikke til å slutte å si det jeg sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vampen skrev:

Jo, det er faktisk slik at vi til tider må gjøre ting vi er ukomfortabel med. 

Innenfor rimelighetens grenser... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nappetass1 skrev:

Herregud så sarte ungdommen er blitt. Gled deg til voksenlivet der en  gjøre en rekke ting man er ukomfortabel med. 

jojo, men det er vel ikke og dusje naken etter gymmen? 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS, først og fremst, absolutt ingen kan tvinge deg til å dusje. Delta i timene, ja. Men dusje etterpå? Nei. Men, husk at mange kan synes du lukter (selv om du ikke alltid lukter det selv). I verste fall blir du kjent som den som lukter svette, og det er fryktelig dumt. Har du mulighet til å gå på nærmeste toalett, og kjapt vaske deg under armene/andre steder du føler du svetter? Kanskje nakke og ansikt? Da vil du lukte mindre svette, og du vil føle deg ren og pen. Da vil du garantert ikke lukte vondt, og det er jo bra. :) 

Det er skremmende at så mange her inne tenker at dette bare er noe TS må gjøre fordi vi alle må gjøre ting vi ikke liker.

Nakenhet er personlig. Det er bare sånn det har blitt, enten du liker det eller ikke. Hvis noen ikke ønsker å vise frem kroppen sin naken for andre er det da selvfølgelig deres eget valg. Man kan ikke sammenligne det å dusje naken med andre man kanskje ikke stoler på 100 %, med hverdagslige ting i voksenlivet. Tenk deg om noen sa du skulle kle deg naken foran en tilfeldig folkemengde? At du "måtte gjøre det"? De aller fleste hadde syntes det var fryktelig feil, og hadde protestert sterkt. Jeg synes det er bra at TS står i mot, og er ærlig med seg selv og andre om sine egne grenser.

Hvis noen prøver å fortelle deg at du må dusje TS, forklarer du de bare at din nakne kropp er det DU som bestemmer over. DU bestemmer hvem som skal se kroppen din naken. Og hvis du ikke vil dusje foran andre er det DITT valg.

Du kan også ta kontakt med helsesøster på skolen din. Hun kan hjelpe deg å finne en løsning, som f.eks. å vaske deg med en klut der du synes du svetter, eller få hjelp til å spørre om en egen dusj. Vær helt ærlig om det du føler, og stå på din sak. Som sagt, du bestemmer over kroppen din. Ingen skal se den naken med mindre du synes det er greit. :) 

Anonymkode: 7c631...a90

Tusentakk, slike ord betyr virkelig mye for meg!💓 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Finnes ingen mer bankers måte å sikre at man blir mobbet på enn å skulle dusje i undertøyet sammen med alle i klassen som dusjer nakne. Da roper man jo mer eller mindre ut at man er ukomfortabel med situasjonen og både annerledes og et enkelt bytte. Veldig synd at det er sånn, men å dusje i undertøyet/badetøy som den eneste er virkelig å rope "Se på meg, legg mer merke til kroppen min enn alle andres kropper og se hvor ukomfortabel jeg er og hvor enkel jeg er å hakke på".

Anonymkode: 9d390...27c

TS her.

 

Ja, kanskje jeg burde dusje i truse og bh for og vise at jeg faktisk er ukomfortabel med og dusje naken til en haug med jenter. Men det betyr ikke jeg ikke er fornøyd med kroppen min, og enkel og hakke på? 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Javel, men her er det snakk om å velge mellom to onder. Enten får hun la tullingene kommentere at hun dusjer med undertøy/badetøy på, og så bare svare dem at "pass deres egne saker, drittunger", eller så får hun slengt etter seg at hun stinker og er en skitten gris. Personlig vil jeg si det siste er verst. Å bli kjent som den som går  rundt og lukte vondt er verre.

Jeg vet jeg lukter svette, det vet jeg. Jeg bare tar på deo, skifter klær og drar rett hjem. Og de som noen sinne skulle kalle meg en skitten gris, så om de synes det HELT greit for meg forid jeg vet jeg ikke er en skitten gris

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Så kan alle le av at hun dusjer i bikini/trusa? Jadda. Problem solved... De vil ta bilder av henne med mobilen og sende rundt...

Da er det bedre for henne å bare ta seg sammen, kle av seg og dusje uten å tiltrekke seg en masse oppmerksomhet. Sånn som alle andre gjør.

" bare å ta seg sammen " er det latterligste og mest uvitende utsagn jeg vet om når det gjelder andres frykt for noe!!!

Nei! Det ER ikke BARE å gjøre det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal ta en prat med dine foresatte for å få hjelp til å bytte klasse. Dette ødelegger jo hele skolehverdagen din! Utrolig slitsomt å grue seg til noe som egentlig skal være lærerikt og artig! Om det kun er et klassebytte som skal til for at du skal føle deg trygg, kan jeg ikke skjønne hvorfor det ikke kan la seg gjøre. 

Anonymkode: 922b6...089

har prøvd, virkelig hard og bytte klasse. Ingenting funker):

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Jeg ville ikke ofret en karakter når det er så enkelt som å ta med en lapp hjemmefra.

vi får ikke karakterer, jeg går i 7 som jeg sa

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi får ikke karakterer, jeg går i 7 som jeg sa

Anonymkode: 7478e...45a

Hva er problemet ditt med å ta med en lapp hjemmefra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hva er problemet ditt med å ta med en lapp hjemmefra?

Hva er problemet ditt...med å prøve å tukte noen til å gjøre som DU vil? Gi deg nå, er du grei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fælt på hvorfor du ble plassert i den klassen med hensikt, og hvorfor du ikke får bytte. Vil du skrive litt om det?

Anonymkode: ccec9...03f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hva er problemet ditt...med å prøve å tukte noen til å gjøre som DU vil? Gi deg nå, er du grei.

Tukte?  Det er skolen som prøver å tukte til å dusje... Hun vil ikke. Jeg sier hun ikke trenger det. Hvordan er det å tukte noen til å gjøre som jeg vil? Og hvem er du til å si jeg skal "gi meg"? Har du i det hele tatt lest det jeg har skrevet? 

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer fælt på hvorfor du ble plassert i den klassen med hensikt, og hvorfor du ikke får bytte. Vil du skrive litt om det?

Anonymkode: ccec9...03f

Jeg aner ikke hvorfor de ikke tok noe hensikt, det eneste læreren sa når det ble et nei til og bytte var «Det var meningen og splitte deg fra X og X og så ble det bare sånn at du havna i denne klassen» Og da sa jeg Hæ? ble jeg splitta pga X og X, og liksom vi går overens og vi er venner osv?!! Og jeg synes det var ganske så dårlig gjort og havne i en sånn klasse, der alle andre fikk sine ønsker og var meget fornøyde og jeg kom med folk som ja... ikke er min type selvom jeg har prøvd og bli kjent med dem, så føler meg meg falsk og blir utestengt av alt som skjer i klassen min): 

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dusje sammen mef fremmede i fellesdusj vil alltid være problematisk for noen. 

Jeg hatet det, og det handlet om kropp. Mine «pene» klassevenninner elsket det. De tok faktisk på seg skoene før de tok på BHen! 

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor nye dusjanlegg fortsatt lages uten båser! 

Til TS: ta en samtale med helsesøster, få melding fra foreldrene dine og finn en løsning. (Klut, deo og rene klær).

Anonymkode: b7f9d...c5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer fælt på hvorfor du ble plassert i den klassen med hensikt, og hvorfor du ikke får bytte. Vil du skrive litt om det?

Anonymkode: ccec9...03f

ts igjen.

 

De sa bare at jeg ikke får bytte og når jeg spurte hvorfor så sa de bare at sånn er det. Og jeg vil nevne at 2 andre har fått lov og bytte klasse, men ikke jeg. Rart.

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ts igjen)

 

Jeg vil også nevne at jeg hadde lagt ut en link til en anonym post at folk kunne skrive anonymt til meg

 

Jeg fikk mange kommentarer om hvorfor jeg bruker bh og at de har sett jeg har flat (nei jeg er ikke flat)

 

Og at hvorfor bruker du push up? (har aldri vist bhen min til noen unatt når jeg måtte skifte i gymmen)

 

Føler det var extra ubehagelig men fikk masse støtte av vennene mine at folk må ta seg sammen osv så ja💓

Anonymkode: 7478e...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...