Gå til innhold

Hvis du kunne reise i tid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er alle et resultat av fortiden. Forhindrer man verdenskrigene fra å ha brutt ut, ville hele historiens gang sett annerledes ut. Alle født under og etter verdenskrigene, dvs nesten alle nålevende mennesker, ville ikke blitt født. Med unntak av de aller eldste, ville jorden vært befolket av andre mennesker enn i dag. På sett og vis ville det vært en større urett å nekte flere milliarder av dagens nålevende mennesker fra å bli født enn å forhindre de noen millioner dødsfall på slagmarkene og fangeleirene under verdenskrigene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.8.2018 den 21.34, Stella Rose skrev:

Hadde reist til 1500 tallet  og tatt med meg denne

maxresdefault.jpg

 

Lykke til med å få ladet den 😂 

Anonymkode: e709f...b69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til med å få ladet den 😂 

Anonymkode: e709f...b69

En som går på bensin da vel, kan jo bare ta med et par kanner 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Stella Rose skrev:

En som går på bensin da vel, kan jo bare ta med et par kanner 🙄

Sant. Hadde heller sikkert ikke trengt å kjøre den så veldig langt for å imponere/skremme heller..

Anonymkode: e709f...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 11.52, Eugene Onegin skrev:

Jeg hadde bare gjort det om jeg kunne vært usynlig. Jeg ville ikke ha blandet meg inn eller snakket med noen. Jeg ville bare observert hvordan folk levde på den tiden. Jeg hadde besøkt alle perioder i Europas historie. 

Dette ja! Alt annet ville vært utrolig farlig, og  slik jeg ser det aldri kunne skje. Det å endre på noe ville kunne føre til noe man overhodet ikke kunne kontrollere. Nå skjer jo dette bare i vår fantasi :)  Men om det hadde latt seg gjøre ? Som du sier bare dokumenter det som skjedde da, som vi er i tvil om idag! Men selv dette ville være ekstremt farlig. Heldigvis lar det seg aldri gjøre, selv ikke innenfor fysikken er dette noe som lar seg gjøre annet enn i helt ville hypoteser som krever hele universet sin energi, om det noengang kan la seg gjøre. Noe det selvfølgelig ikke gjør, den muligheten vil aldri åpne seg.

Men du verden for en nytelse det måtte være å kunne møte Hitler, fortalt han for en stor idiot han egentlig var, for feil han tok, og skjebnen som ventet han :)  Men også det ville vært ekstremt farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Dette ja! Alt annet ville vært utrolig farlig, og  slik jeg ser det aldri kunne skje. Det å endre på noe ville kunne føre til noe man overhodet ikke kunne kontrollere. Nå skjer jo dette bare i vår fantasi :)  Men om det hadde latt seg gjøre ? Som du sier bare dokumenter det som skjedde da, som vi er i tvil om idag! Men selv dette ville være ekstremt farlig. Heldigvis lar det seg aldri gjøre, selv ikke innenfor fysikken er dette noe som lar seg gjøre annet enn i helt ville hypoteser som krever hele universet sin energi, om det noengang kan la seg gjøre. Noe det selvfølgelig ikke gjør, den muligheten vil aldri åpne seg.

Men du verden for en nytelse det måtte være å kunne møte Hitler, fortalt han for en stor idiot han egentlig var, for feil han tok, og skjebnen som ventet han :)  Men også det ville vært ekstremt farlig.

Med den vitenskapen man besitter i dag framstår det som noe som aldri vil la seg gjøre. Framtidens nyskapning kan muligens endre på det. Kanskje er ikke fysikkens lover helt hva dagens vitenskap forteller oss. For alt vi vet kan det hende våre etterkommere fra langt fram i tid er midt blant oss og iakttar oss uten at vi har noen som helst anelse om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Klossmajor skrev:

Med den vitenskapen man besitter i dag framstår det som noe som aldri vil la seg gjøre. Framtidens nyskapning kan muligens endre på det. Kanskje er ikke fysikkens lover helt hva dagens vitenskap forteller oss. For alt vi vet kan det hende våre etterkommere fra langt fram i tid er midt blant oss og iakttar oss uten at vi har noen som helst anelse om det.

Nei, dette er så ekstremt at det vil kreve så enorme former for energi at selv universet idag slik vi kjenner det ikke kan kontrolleres på den måten, selv innenfor de villeste teorier. Selv disse "teoriene" om sorte hull som vi ikke engang vet hva er for noe, og ormehull som er enda mer fantasi kan ikke endre på dette. Mennesket vil aldri kunne kontrollere dette, bare sitere meg på dette om det endrer seg :)  Om de ville latt seg gjøre ville det rasert hele universet, og det i seg selv sier seg ikke vil kunne skje. Som troende er jeg klar over at det finnes "virkeligheter" etter død og grav som vi aldri vil kunne fatte rekkevidden av en gang, men det er en helt annen diskusjon. 

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 21.34, Stella Rose skrev:

Hadde reist til 1500 tallet  og tatt med meg denne

maxresdefault.jpg

 

Kan den fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 21.34, Stella Rose skrev:

Hadde reist til 1500 tallet  og tatt med meg denne

maxresdefault.jpg

 

Du er klar over at veier på 1500 tallet ikke akkurat var særlig kjørevennlige for bil ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 den 20.25, prt90 skrev:

Å bevise at jeg var fra fremtiden er det SISTE jeg ville ha gjort. Jeg hadde heller blitt zillionær på patenter, aksjer og veddemål. Hadde "funnet opp" vaksiner, antibiotika, solceller, og batterier 400 år før tiden.

Ja, dette hadde du nok hatt kunnskaper om, ingen tvil:hoho:

Anonymkode: a0df4...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Du er klar over at veier på 1500 tallet ikke akkurat var særlig kjørevennlige for bil ikke sant ?

Tror det hadde holdt i lange baner om den bare stod et sted der😁

Anonymkode: a0df4...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
2 minutter siden, Eugene Onegin skrev:

Du er klar over at veier på 1500 tallet ikke akkurat var særlig kjørevennlige for bil ikke sant ?

Ja da, men de hadde nok lurt på hva i all verden dette var, selv om den ikke kjørte noe, hadde holdt å bare ruse motoren litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Nei, dette er så ekstremt at det vil kreve så enorme former for energi at selv universet idag slik vi kjenner det ikke kan kontrolleres på den måten, selv innenfor de villeste teorier. Selv disse "teoriene" om sorte hull som vi ikke engang vet hva er for noe, og ormehull som er enda mer fantasi kan ikke endre på dette. Mennesket vil aldri kunne kontrollere dette, bare sitere meg på dette om det endrer seg :)  Om de ville latt seg gjøre ville det rasert hele universet, og det i seg selv sier seg ikke vil kunne skje. Som troende er jeg klar over at det finnes "virkeligheter" etter død og grav som vi aldri vil kunne fatte rekkevidden av en gang, men det er en helt annen diskusjon. 

Du er ikke klar over det. Du bare utgår fra at det finnes.

Anonymkode: a0df4...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man plent skal dra med seg en Mercedes, hva med en Unimog? Den klarer seg fint uten veier. Utfordringen blir å få tak i drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville tatt med mobilen og vist dem Pokemon Go figurene på gata. Gledet meg over å bli erklært som gud og reist tilbake til nåtid.

Anonymkode: 49f15...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ville tatt med mobilen og vist dem Pokemon Go figurene på gata. Gledet meg over å bli erklært som gud og reist tilbake til nåtid.

Anonymkode: 49f15...ba1

Tror det var ganske dårlig dekning på mobilnettet på den tiden gitt...

Anonymkode: 907f6...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha tatt med en pc med wikipedia som den er i dag. Eventuelt pugge store hendelser som har skjedd. 
Så lage blogg, avis, skriv i stein eller noe sånt. Hvor jeg gir fakta/hint om noe som vil skje i fremtiden. F.eks skrive "Dato 21.2.1898. Bxaxx x xxxmaxx, xxxx00 pxxsoxex xxxx. Hxx xxrnx Mxxx xtx xxx bxaxnxn" På den datoen etter hendelsen så vil jeg avsløre teksten "Brann i Danmark, 40,000 personer drept. Han Bernt Moen sto bak brannen.". For dere som ikke forstår det, bokstaver har blitt x'et ut, men det er fortsatt identisk tekst som i "Brann" og "xxxnx er like mange bokstaver og den som synes (N'en i dette eksemplet) er på riktig plass. 
Slik vil jeg da gjør med flere hendelser over flere år, spådd flere hundre år frem i tid, men mye detaljer som man ikke kan tvile kommer fra en person fra fremtiden. 

Anonymkode: 54e70...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville ha tatt med en pc med wikipedia som den er i dag. Eventuelt pugge store hendelser som har skjedd. 
Så lage blogg, avis, skriv i stein eller noe sånt. Hvor jeg gir fakta/hint om noe som vil skje i fremtiden. F.eks skrive "Dato 21.2.1898. Bxaxx x xxxmaxx, xxxx00 pxxsoxex xxxx. Hxx xxrnx Mxxx xtx xxx bxaxnxn" På den datoen etter hendelsen så vil jeg avsløre teksten "Brann i Danmark, 40,000 personer drept. Han Bernt Moen sto bak brannen.". For dere som ikke forstår det, bokstaver har blitt x'et ut, men det er fortsatt identisk tekst som i "Brann" og "xxxnx er like mange bokstaver og den som synes (N'en i dette eksemplet) er på riktig plass. 
Slik vil jeg da gjør med flere hendelser over flere år, spådd flere hundre år frem i tid, men mye detaljer som man ikke kan tvile kommer fra en person fra fremtiden. 

Anonymkode: 54e70...dc2

Det eneste det faktsk ville bevist er at du er synsk. Med mindre du fysisk tok med deg personer fra fortiden til framtiden så vil ikke det være bevis for at du var fra framtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...