Gå til innhold

Hvis du kunne reise i tid.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du kunne reise tilbake i tid f.eks 400 år. Hvordan ville du bevist at at du var fra fremtiden. Bare prat ville jo fremstilt deg som gal. ? 

Anonymkode: 740e1...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville reist tilbake til 2002 og ikke blitt sammen med eksen min.

Anonymkode: 48edf...e85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man kunne dratt 400 år tilbake i tid og man skulle bevise at man kom fra fremtiden, så ville jeg tatt med historiebøker om hva som kommer til å skje neste år, dvs. om hva som skjedde for 399 år siden.

Det blir vanskelig å bruke f.eks. matematikk, da mesteparten av matematikken vi lærer i dag faktisk er eldre enn det. Det finnes selvsagt nyere matematikk, men da må man nesten ha en doktorgrad innenfor matte for å kunne forklare den til de beste matematikerne som fantes for 400 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare gjort det om jeg kunne vært usynlig. Jeg ville ikke ha blandet meg inn eller snakket med noen. Jeg ville bare observert hvordan folk levde på den tiden. Jeg hadde besøkt alle perioder i Europas historie. 

 

Men jeg må si jeg forstår meg ikke på folk som bare vil reise noen år tilbake i tid. Du har mulighet til å reise i tid og hva gjør du jo du drar tilbake til 2008 eller noe og opplever et år du allerede har opplevd. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar nok tilbake for å se om Jesus virkelig gikk på vannet og alt det der.

Anonymkode: a0df4...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er om du reiser 400 år tilbake i tid. Uten noe i bagasjen. Men ut i fra noe i naturen skal bevise at du kommer fra fremtiden. Teknologien er jo kommet langt i dag,men er det noe du kunne dradd frem? 

Anonymkode: 740e1...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2018 den 21.29, AnonymBruker skrev:

Ville tatt med iphonen og vist bilder

Anonymkode: 00c21...40c

De ville jo brennt deg på bålet for slik svart magi.

Anonymkode: 907f6...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er om du reiser 400 år tilbake i tid. Uten noe i bagasjen. Men ut i fra noe i naturen skal bevise at du kommer fra fremtiden. Teknologien er jo kommet langt i dag,men er det noe du kunne dradd frem? 

Anonymkode: 740e1...3ee

Hadde gitt blaffen i å bevise noen ting og dratt likevel:-)

Anonymkode: a0df4...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
23 hours ago, AnonymBruker said:

Poenget mitt er om du reiser 400 år tilbake i tid. Uten noe i bagasjen. Men ut i fra noe i naturen skal bevise at du kommer fra fremtiden. Teknologien er jo kommet langt i dag,men er det noe du kunne dradd frem? 

Anonymkode: 740e1...3ee

Nei, teknologien er absolutt ikke kommet dit den er i dag takket være meg.

Kanskje kunnskap om hvordan sykdommer spres, hvor viktig det er med god hygiene og sunt kosthold, finne ut av ting gjennom statistikk, litt sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaa....jeg kunne jo ha funnet opp rockemusikken 350 år før sin tid. Men ellers er det vel fint lite teknikaliteter jeg kunne ha briefet med; ikke kan jeg lage en telefon eller en noe som helst. Ingen kan slikt i våre dager. Jeg kunne ha nevnt at jorden er rund og planetene og slikt, men sannsynligheten er nok større for at jeg blir sett på som en kjetter. Samme hvis jeg hadde luftet evolusjonsteorien. Kunne jeg ha funnet opp penicillinet? Næh, lite trolig.. Briefe med lysets hastighet? E = mc2. For spesielt interesserte. Jeg kan store deler av det periodiske system, forresten, og en del om kjemi. Bohrs rosinkakemodell? Atomer, protoner og elektroner, kvarker og gluoner. Men er så vanskelig å vise dem frem..

Anonymkode: 91d82...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Det nytter jo sjeldent å si hvordan ting fungerer om man ikke kan bevise det, for da er man jo "gal", "tulling" ol. Så det hadde blitt veldig vanskelig ja.

De hadde ikke noen forståelse av bakterier/virus, hygiene ol. De trodde ikke på håndvask engang. Så å begynne å forklare om det tror jeg ikke hadde hjulpet noe. 

Da tenker jeg at jeg måtte ha lest meg opp om hva som skjedde akkurat i det året og ha snakket om hva som ville skje i nær fremtid. Men man kunne da risikere å bli tatt som heks, så litt skummelt.

Og som kvinne så hadde det vel vært håpløst. Da kvinner ikke skulle ha noen mening eller kunnskap om annet enn hus og hjem. 

 

Men å observere som anonym hadde vært veldig interessant. 

Anonymkode: 1ad9e...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.8.2018 den 10.07, AnonymBruker skrev:

Hvis du kunne reise tilbake i tid f.eks 400 år. Hvordan ville du bevist at at du var fra fremtiden. Bare prat ville jo fremstilt deg som gal. ? 

Anonymkode: 740e1...3ee

Å bevise at jeg var fra fremtiden er det SISTE jeg ville ha gjort. Jeg hadde heller blitt zillionær på patenter, aksjer og veddemål. Hadde "funnet opp" vaksiner, antibiotika, solceller, og batterier 400 år før tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde drept Hitler som baby og dermed bevist at jeg kom fra fremtiden ved å vise til at vi unngikk 2. verdenskrig. 

Anonymkode: 449c8...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde drept Hitler som baby og dermed bevist at jeg kom fra fremtiden ved å vise til at vi unngikk 2. verdenskrig. 

Anonymkode: 449c8...dfb

 

Du hadde faktisk ikke tengt å drepe Hitler som barn for å unngå 2 verdenskrig. Hadde du f.eks dratt tilbake dagen da Franz Ferdinand ble skutt i Sarajevo og gjørt slik at sjåføren til Franz hadde kjørt riktig vei og ikke feil slik han gjorde som ga Gavrilo Princip mulighet til å skyte Franz Ferdinand som var det som ble starten på veien til 1 verdenskrig. Unngår du 1 verdenskrig så unngår du 2 verdenskrig.

Også blir det en feil tanke gang at man unngår 2 verdenskrig om man hadde drept Hitler. Det er faktisk ikke sikkert hvem vet kanskje med  å drepe Hitler vlle enn enda være krig ha startet som tok langt flere liv og var enda mer grussom. Som varte enda lenger. Og gjøre noe som forandrer historien kan gå i alle rettninger og drepe Hitler som barn betyr ikke at du hadde stoppet 2 verdenskrig det kan like godt betyr at du bannet vei til en enda være mann som var enda mer brutal hvem vet kanskje Stalin ville starten den i steden og han var langt mer brutal enn Hitler.

Forresten så ville du ikke bevist at du kom fra framtiden ved å hypoteitisk sett stoppe 2 verdenskrig siden om 2 verdenskrig aldri skjedde så ville ingen ha vist om den. siden den skjedde aldri du ville ha forandret historien og vi ville levd i den alternative verden hvor 2 verdenskrig ikke skjedde.

Men sannheten er denne om du ville ha forandret verden ved å stoppe 2 verdenskrig så ville det vært et bedre valg å stoppe Gavrilo Princip i å drepe Franz Ferdinand. 2 verdenskrig kom som en direkte årsak på grunn av versailles traktaten unngår du 1 verdenskrig så får du ingen versailles traktat og dermed heller ikke noe ønske om hevn fra Tyskland.

 

 

Ja jeg vet jeg staver som en fem åring.

Endret av Eugene Onegin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger litt av om turen er enveis eller ikke.. ? Helsestell var litt mangelfullt på den tiden, for å si det forsiktig. Bl.annet ingen bedøvelse om du trengte en operasjon, og en særdeles høy risiko for å dø siden ingen forsto noe om hygiene.

Sikkert ok å besøke den tidsperioden (selvsagt tungt bevæpnet, og med skuddsikker vest), men ikke for å bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...