AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #1 Skrevet 24. august 2018 Nå har jeg nesten litt panikk her, så håper noen kan berolige meg slik at nattesøvnen sikres. Dattera mi på 8 år pusset tennene sine i kveld, og så skulle jeg gå over etterpå, og synes tydelig jeg ser brune områder på flere av jekslene. Jeg er livredd tannlegen selv, og nå sitter jeg og har helt vondt magen og tenker at hun har flere store hull. Hun har aldri hatt hull tidligere, men tannlegekontoret her er underbemannet, og det er 1,5 år siden forrige kontroll selv om vi har purret flere ganger. Vi har normalt kosthold, drikker brus kanskje 1 gang i mnd, men ser samtidig at alle bursdager og arrangementer er en utfordring ift å begrense søtsaker. Hun pusser to ganger om dagen og tar fluor. Hun har pusset selv siden skolestart, men nå lurer jeg på om det kanskje har vært helt feil...pusser i 2 min, men samtidig kan det hende vi skulle hjulpet henne lengre. Men alså: Lysebrune (eller kanskje mer gule) områder på tennene..betyr det alltid hull? Det er vel uansett sånn at dette er tenner hun skal miste, er det ikke? Har kun mistet 4 tenner hittil.. Anonymkode: bade1...ba7
Sushi Skrevet 24. august 2018 #2 Skrevet 24. august 2018 Barn skal ikke pusse tennene selv før de er 10-12 år. Bestill en tannlegetime og begynn å pusse for henne Tanntråd og fluorskyll (i stedet for fluortablett) er også bra for tannhelsa. Flekkene kan være tannstein, men det finner tannlegen ut av.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2018 #3 Skrevet 24. august 2018 Det kan bare være misfarginger i furene i tyggeflaten. Bestill en time til kontroll, du kan også si at du er urolig for at hun kanskje kan ha hull og beskrive hva du har sett. Alle barn blir ikke innkalt hvert år, intervallene fastsettes individuelt for hvert barn. Dette vurderes ved hver kontroll. Noen barn innkalles annethvert år, noen oftere enn årlig. De aller bakerste jekslene (nr 6 fra midtlinjen) er permanente tenner («6-årsjeksler») Anonymkode: 1a802...fab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå