Gå til innhold

Er det tilfeldig at menneskers armer er akkurat lange nok til å tørke oss selv i rumpa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det tilfeldig eller er det evolusjon?

Anonymkode: 719bc...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror armene bare er tilpasset sånn at man rekker seg selv over alt på kroppen,  f.eks hvis man klør. 

Anonymkode: c8a4f...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Vi kan jo klø oss under føttene også hvis vi setter oss ned. Tror ikke det er noen stor mening bak det. Bortsett fra at vi er en selvstendig art i sin helhet.

Anonymkode: ca524...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror armene bare er tilpasset sånn at man rekker seg selv over alt på kroppen,  f.eks hvis man klør. 

Anonymkode: c8a4f...f71

Hvorfor det? Vi kunne jo gjort som bjørnen og klødd oss mot et tre?

Jeg tenker at det er mer det at vi stamer fra apene (som har lengre armer enn oss i forhold til kroppen), men at våre armer har blitt kortere etter at mennesket reiste seg opp etc og dermed ikke hadde behov for så lange armer.

Anonymkode: 4cb20...9b9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inlegget kommer fra en som har for mye fritid...

Anonymkode: 9f84b...7a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Vi kunne jo gjort som bjørnen og klødd oss mot et tre?

Jeg tenker at det er mer det at vi stamer fra apene (som har lengre armer enn oss i forhold til kroppen), men at våre armer har blitt kortere etter at mennesket reiste seg opp etc og dermed ikke hadde behov for så lange armer.

Anonymkode: 4cb20...9b9

Vi stammer ikke fra apene. Gud skapte oss 

Anonymkode: 75423...8d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan man spørre seg om. Rumpen er jo en naturlig del av kroppen og det hadde vært unaturlig om vi ikke rakk frem til den. På en annen side hadde vi funnet andre måter å vaske oss bak på. Finnes et eneste punkt på ryggen man ikke når frem, hvorfor er ikke armene litt lengre så de blir lange nok til å nå overalt på kroppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Terrasse skrev:

Ja det kan man spørre seg om. Rumpen er jo en naturlig del av kroppen og det hadde vært unaturlig om vi ikke rakk frem til den. På en annen side hadde vi funnet andre måter å vaske oss bak på. Finnes et eneste punkt på ryggen man ikke når frem, hvorfor er ikke armene litt lengre så de blir lange nok til å nå overalt på kroppen?

Tja. For tusener av år siden kanskje menneskene var flinkere til å klø hverandre på ryggen og til å vaske hverandre på ryggen? :) 

Anonymkode: 4cb20...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Terrasse skrev:

Ja det kan man spørre seg om. Rumpen er jo en naturlig del av kroppen og det hadde vært unaturlig om vi ikke rakk frem til den. På en annen side hadde vi funnet andre måter å vaske oss bak på. Finnes et eneste punkt på ryggen man ikke når frem, hvorfor er ikke armene litt lengre så de blir lange nok til å nå overalt på kroppen?

Menneskene laget vel redskaper  eller brukte pinner el.l til å klø seg på ryggen med, slik at vi ikke trengte lengre armer? Det er sikkert også andre grunner til at det hadde vært upraktisk om armene våre var lengre.

Anonymkode: 4cb20...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. For tusener av år siden kanskje menneskene var flinkere til å klø hverandre på ryggen og til å vaske hverandre på ryggen? :) 

Anonymkode: 4cb20...9b9

Absolutt mulig! De hadde nok ikke det rushet som et i dagens samfunn. Og om noen var alene er det flust av hjelpemidler. Mennene på jakt, hva skulle kvinnene gjøre hvis det plutselig klødde. Akkurat som vi i dag kan kjøpe kløpinne eller vaskesvamp til kropp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Terrasse skrev:

Ja det kan man spørre seg om. Rumpen er jo en naturlig del av kroppen og det hadde vært unaturlig om vi ikke rakk frem til den. På en annen side hadde vi funnet andre måter å vaske oss bak på. Finnes et eneste punkt på ryggen man ikke når frem, hvorfor er ikke armene litt lengre så de blir lange nok til å nå overalt på kroppen?

Jeg rekker alle punkter på ryggen. Men alltid syntes det ser ut som at jeg har lenger armer forhold til resten av kroppen. Ble kaldt ape når jeg var liten pga det. 

Anonymkode: c8a4f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi stammer ikke fra apene. Gud skapte oss 

Anonymkode: 75423...8d5

Begge deler er feil. Vi har en felles stamfar med apene.

Anonymkode: 349ba...2b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg rekker alle punkter på ryggen. Men alltid syntes det ser ut som at jeg har lenger armer forhold til resten av kroppen. Ble kaldt ape når jeg var liten pga det. 

Anonymkode: c8a4f...f71

Jeg hadde lengre armer i forhold til kroppen enn nå, før  jeg ble ferdig utvokst. Jeg husker at jeg kunne dunke meg i hoftene med albuene når jeg sto oppreist. Nå rekker albuene meg til midjen. Så det er nok ryggen min som har blitt lengre siden den tid.

Anonymkode: 4cb20...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde lengre armer i forhold til kroppen enn nå, før  jeg ble ferdig utvokst. Jeg husker at jeg kunne dunke meg i hoftene med albuene når jeg sto oppreist. Nå rekker albuene meg til midjen. Så det er nok ryggen min som har blitt lengre siden den tid.

Anonymkode: 4cb20...9b9

Er ferdig utvokst jeg å forhåpentligvis nå som jeg er 25, men har fortsatt lange armer og kan nå over alt. 

Anonymkode: c8a4f...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Terrasse skrev:

Ja det kan man spørre seg om. Rumpen er jo en naturlig del av kroppen og det hadde vært unaturlig om vi ikke rakk frem til den. På en annen side hadde vi funnet andre måter å vaske oss bak på. Finnes et eneste punkt på ryggen man ikke når frem, hvorfor er ikke armene litt lengre så de blir lange nok til å nå overalt på kroppen?

Jeg kan ta over alt på ryggen min. :klo: Det er vel helt normalt det? Er vel heller bare at mange er stive og derfor ikke klarer å ta der, eller så gjelder det kanskje mer for menn, som gjerne har bredere rygg

Anonymkode: 01d56...ca3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ta over alt på ryggen min. :klo: Det er vel helt normalt det? Er vel heller bare at mange er stive og derfor ikke klarer å ta der, eller så gjelder det kanskje mer for menn, som gjerne har bredere rygg

Anonymkode: 01d56...ca3

Ja kanskje jeg har vært litt stiv i alle år? Ikke vært noen idrettsutøver, bare generell trening. Vil tro at begge deler er normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi stammer ikke fra apene. Gud skapte oss 

Anonymkode: 75423...8d5

Du er faen meg dum i huet. 

Anonymkode: 01f51...4ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/23/2018 at 1:00 AM, AnonymBruker said:

Jeg kan ta over alt på ryggen min. :klo: Det er vel helt normalt det? Er vel heller bare at mange er stive og derfor ikke klarer å ta der, eller så gjelder det kanskje mer for menn, som gjerne har bredere rygg

Anonymkode: 01d56...ca3

Jeg har et område på 20x15cm jeg ikke rekker til selv, og det er alltid der det klør. Jeg tror det har lite med å være myk å gjøre. Skuldrene og albuene mine bøyer seg ihvertfall ikke den veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 22.45, AnonymBruker skrev:

Vi stammer ikke fra apene. Gud skapte oss 

Anonymkode: 75423...8d5

Har du dokumentasjon på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...