Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal starte, men er frustrert over meg selv og alt det idiotkjøpet jeg kjøper. Har kjempe mye gjeld, vurderer å ringe l


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo fantastisk ut. Hvordan skrev du søknaden og tok det lang tid å få svar ? 

Om jeg ikke får sandnering så er det dårlig gjort av staten, noen som meg er uheldige å da bør de hjelpe til. Skal søke luksusfellen også

Anonymkode: 5959c...8f2

Du kommer ikke langt med å gjøre deg til stakkar, bare for å hisse opp folk til å svare deg. Du har oppført deg som en tulling mtp økonomien, la det bli med det.

Tok kontakt med namsmannen i kommunen, de forklarer om det er mulig å få ordning eller ikke. Så tar de det videre.

Anonymkode: d0917...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hvis jeg ikke får støtte og hjelp så skal jeg ikke betale noe regninger ? Jeg synes og mener jeg har krav på sandnering noen som meg som er uheldige i livet bør staten være greie med å slette pnge kravene mot meg

Anonymkode: 5959c...8f2

Igen, slutt å innta den offerrollen der. Slikt vas hjelper ingen.

Anonymkode: d0917...b9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, barbent skrev:

stikk til thailand i 5 år så kom tilbake da er all gjeld slettet😊

Gammel myte.

Anonymkode: d0917...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du få ordnet opp i det så må du VILLE det. Nytter ikke å skrive på kg for så å gjemme hodet under hodeputen etterpå. Ikke stygt ment.

Som andre skriver kontakt Nav til å få orden på økonomi. Du kan begynne selv, med å sette opp en oversikt.

Dette KOMMER du til å klare om du VIL.

Anonymkode: 5fe5a...264

Jeg gjør alt jeg kan for å få orden på det, men det er så utrolig tungvint å få hjelp til noe her i landet. Enten må jeg sitte i en hel dag i telefon kø før jeg får kontakt ellers føle meg til en byrde for alt og alle. Det skulle heller bare vært å skrevet en kort søknad for så å få sandnering . 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, barbent skrev:

stikk til thailand i 5 år så kom tilbake da er all gjeld slettet😊

Er det virkelig sant ?

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke langt med å gjøre deg til stakkar, bare for å hisse opp folk til å svare deg. Du har oppført deg som en tulling mtp økonomien, la det bli med det.

Tok kontakt med namsmannen i kommunen, de forklarer om det er mulig å få ordning eller ikke. Så tar de det videre.

Anonymkode: d0917...b9f

Gjør meg så ikke til stakkar, men mener alle kan gjøre feil valg i livet og da bør noen ta seg av det og hjelpe. Er utrolig slitsomt å gå å tenke på dette altid, kan jeg ikke heller få fengsel i en mnd i steden og slette alt, mye lettere det så hadde nok latt meg blitt buret inn for det

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sant ?

Anonymkode: 5959c...8f2

ja visst du klarer å holde deg skjult og kreditorer ikke finner deg blir gjeld slettet etter 5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, barbent skrev:

ja visst du klarer å holde deg skjult og kreditorer ikke finner deg blir gjeld slettet etter 5 år

Vil egentlig ikke være kriminell for å slippe, men er det lovlig ? Blir jeg ikke etterlys av alle politier i land da ?

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, barbent skrev:

nei du er ikke kriminell men bare uansvarlig, kan du leve med det så kjør på

Må være ærlig å si at det frister meg mye. Blir da bare plusser med det med at gjelden blir slettet og jeg får vært i et varmt og godt land da jeg hater vinter og kulde. Men vil ikke politie lete etter meg da ?

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, barbent skrev:

ja visst du klarer å holde deg skjult og kreditorer ikke finner deg blir gjeld slettet etter 5 år

Overhodet ikke.

Anonymkode: d0917...b9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hei der skrev:

:murvegg:serriøst ingen som skjønner at råd er et troll?

😂😂😂😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Hei der skrev:

:murvegg:serriøst ingen som skjønner at ts  er et troll?

Nei er ikke det faktisk, håper du får dårlig samvittighet når du ser meg på TV om jeg får hjelp. Kunne skrevet med nicket mitt men vil ikke at alle skal vite hvem jeg er om jeg blir fremstilt på TV så de kan se alt jeg skriver her inne med mitt Nick etter TV  

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett spørsmål, Ts. Hvor tenkte du alle pengene, som du aldri har hatt, skulle komme fra da du dro på alle luksusferiene, kjøpte en sykkel til 100000kr (!!??), tok botox etc.? Synes det er vedlig rart og uansvarlig å bruke så mye penger når du ikke har jobb eller noen anelse om hvordan du skal betale tilbake. 

Om dette er en trolletråd vet jeg ikke, men om det er sant bør du gjøre absolutt ALT du kan for å ordne opp. For det blir verre i lengden.

Anonymkode: 47787...752

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusfellen 

eller stikk til utlandet, få deg ny ID og lev livet 

Anonymkode: 31083...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ett spørsmål, Ts. Hvor tenkte du alle pengene, som du aldri har hatt, skulle komme fra da du dro på alle luksusferiene, kjøpte en sykkel til 100000kr (!!??), tok botox etc.? Synes det er vedlig rart og uansvarlig å bruke så mye penger når du ikke har jobb eller noen anelse om hvordan du skal betale tilbake. 

Om dette er en trolletråd vet jeg ikke, men om det er sant bør du gjøre absolutt ALT du kan for å ordne opp. For det blir verre i lengden.

Anonymkode: 47787...752

Hadde en drømme jobb tidligere men mistet den. Etter det har hele livet mitt gått i grus er etter det alt har hopet seg opp. Dro på luksusferier for å trøste meg selv men det ble jo alt for mye totalt sett og har alltid likt å se bra ut og vise at jeg har det bra mot kjente og ukjente, har alltid villet være forbilde for alle og at jeg gjør alt jeg vil. Hvorfor må dere dra frem at jeg bare tuller hvis dere tror det kan dere like gjerne holde det for dere selv, har nok å kjempe med om jeg ikke skal bli beskylt det og i tilegg 

Anonymkode: 5959c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev:

Huff. Bipolar lidelse?

Du må begynne et sted. Skaff deg jobb. Jobb natt og dag. Kan ikke være kresen. Selg bilen, begynn å gå eller ta buss. Ring banken og kreditorer å få til en ordning. Forstår meg ikke på de som får rusmani av shopping. Fylle huset opp med døde ting. Viktigere med husleie, mat og strøm. 

Anonymkode: 7b798...f4b

Wow selge bilen ? Den har ikke noe verdi sier ts og dessuten kommer ts til å trenge den for å kunne jobbe! Det må du da skjønne, brødhue... alle kommer med det dumme rådet der. Offentlig transport funker BARE i Oslo sånn at du vet det... er det rart jeg hater folk og blir oppgitt

Anonymkode: b9799...e93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Du kan selvfølgelig ta kontakt med gjeldsrådgiver i NAV, men det har dessverre ingen hensikt siden du er arbeidsledig. Dette da du har ingen som helst kapital, og da får du ganske enkelt ingen avtale med kreditorene. Det er jo dette en eventuelt gjeldsrådgiver kan hjelpe deg med, altså å kontakte kreditorer for en avtale. NAV betaler jo ikke regninger på mange tusen for folk!! Blir skremt over hvor enkelt folk tror det er. 

Ta kontakt med Namsmannen. Dersom det er gammel gjeld (gjeld som er mer enn 1 år gammel) har du en god sjanse for å få gjeldsanering. 

Hilsen NAV-ansatt (som blir skremt over hvor mye gjeldsproblematikk unge brukere utsetter seg selv for).

Anonymkode: b0083...caa

Dette må da være feil? Eller at det varierer fra kommune til kommune?

En av mine venner lever på sosial stønad, og har mye gammel gjeld. Han fikk time hos gjeldsrådgiver hos NAV, og fikk hjelp til å ordne opp. Selv om han ikke har hverken penger, jobb eller verdier. 

Han fikk selvfølgelig ikke penger fra NAV for å betale gjelden. Men han fikk hjelp til å rydde opp i uåpnete krav, inkasso, renter (rådgiveren hjalp ham til at han fikk strøket ut omtrent all "strafferente" og gebyrer). 

Anonymkode: 0535c...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, barbent skrev:

stikk til thailand i 5 år så kom tilbake da er all gjeld slettet😊

Det der er tull. Gjeld slettes ikke etter 5 år. Den er bare MYE høyere når du kommer tilbake.... 

Anonymkode: 0535c...052

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...