Gå til innhold

Spørsmål om IVF - nybegynner


Stellia

Anbefalte innlegg

Vi har vært prøvere i litt over ett år. Har begge sjekket oss hos privat fertilitetsklinikk, og alt ser bra ut. Likevel klaffer det ikke...... Vurderer nå sterkt IVF.

Hva er ca. prisen (inkl. medisiner) privat vs offentlig? Er det forskjell i kvalitet? Er det flere som lykkes ved privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ivf er veldig bra ☺️👍🏽 Vi skulle egentlig gjøre det og kjøpte pakkke for 67 000 (inkludere 3 ivf forsøk) så kommer det hormoner i tillegg, men du får refundert alt over 17 000. 

Tror ett forsøk ligger på rundt 30 000,- 

har dere midler til det, hadde jeg gjort det privat for å slippe ventelistene..☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler for medisiner frem til man når egenandelsgrensen for dette, ca 17.000kr. Samme beløp uavhengig om det er privat eller offentlig.

I det offentlige betaler man egenandeler for timene man har på sykehuset (kontroller med UL osv), noen hundre hver gang, frem til man når frikortgrensa. I tillegg betaler man 1500kr per forsøk (usikker på om det er per uttak eller innsett)

Vi var igjennom ett forsøk i det offentlige, og betalte ca 10.000kr i medisiner, og ca 5000kr i legetimer (inkludert utredning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man slipper ikke helt ventelister og ventetid med privat IVF.

Jeg har regnet å måtte ut med ca 100.000 på Fertilitetskliikken (litt avhengig av om man bruker alle forsøkene/medisinene+++). Vi må velge privat fordi vi har 1 barn fra før.

Vi prøvde i 1 år uten hell, da bestilte jeg time hos fastlegen for å be om utredning. Så gikk det 4 måneder å vente på time og sjekk hos gynekolog, som da henviste meg videre til fjerning av polypp på Ullevåll. Der var det 3-4 måneders ventetid.

Så valgte vi å prøve noen sykluser med Letrozol uten hell, og når vi da ringte Fertilitetsklinikken i januar så sa de at om vi ønsket oppstart i juni, så måtte jeg bestille time senest i god tid før påsken.

Da jeg var utslitt av prøving i 2 år bestemte vi oss for å ta en «ferie» fra alt på sommeren (de har jo sommerstengt uansett privat eller offentlig) - og nå i august ble jeg innlagt med store smerter i underlivet på Ullevåll, noe som jeg går utfra at forsinker prosessen med inntil 6 mnd igjen om jeg må henvises til kikkhullsoperasjon osv (den ene henviser til den andre, vente på timer osv). 

Så totalt kan vi kjapt gått diverse runder i 2 år fra utredning startet til IVF er igang, men om vi ikke hadde hatt noen skjær i sjøen så vil jeg tro det privat ville gått raskt. 

Foreløpig har jeg ingen diagnoser, det bare er ting som kreves at blir sjekket/avkreftet før de anbefaler IVF. 

Vi har veldig gode resultater på alle tester, og til nå er ingenting unormalt avdekket. 

Anonymkode: 7fdd3...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...