Gå til innhold

Katt som ble kidnappet av noen og de dro å kastrerte katten


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Hulderen skrev:

I fall det er kidnapperens navn, så er det jo ganske tåpelig. Da blir de jo avslørt.

Ja, men er man dum nok å kidnappe en katt er man nok også dum nok til å skrive sitt eget navn. Om de har tatt et fake navn er det kanskje overvåkningskamera i området som politiet kan sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Sannsynligvis ja, eieren skal dra til dyrlegen å sjekke hvem den ble registrert av

Da er det bare å håpe at dyrlegen tror på den riktige eieren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan vet eier at katten er chip'et?

Chip'en er mindre en et riskorn, og du skal nesten vte at en katt har chip for å finne den med hendene/fingrene.

Anonymkode: b9aad...027

Var tatovert i øret 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Så lenge det ikke er påbudt med kastrering eller sterilisering så kan ikke folk bare kidnappe katter å dra til dyrlegen å gjøre det selv

Egentlig ikke, men av og til må man velge mellom pest og kolera ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hulderen skrev:

Ok, takk for svar. Synd at du kke finner igjen facebookoppdateringen, jeg ble litt nysgjerrig nå :)

Han har sikkert sannsynligvis slettet oppdateringen da han fikk litt mye pepper for at han selv ikke kastrerte. Men han skrev han skulle dra til dyrlegen idag mandag, håper han finner ut hvem vedkommende er hvertfall 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Egentlig ikke, men av og til må man velge mellom pest og kolera ;) 

Må være noen med jævla bra økonomi hvertfall, eller psykisk syke folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Han har sikkert sannsynligvis slettet oppdateringen da han fikk litt mye pepper for at han selv ikke kastrerte. Men han skrev han skulle dra til dyrlegen idag mandag, håper han finner ut hvem vedkommende er hvertfall 

Men spiller det strengt tatt noen rolle hvem det er? Katten kan jo ikke bli fertil igjen og han bør jo bare være glad for at noen både tok seg bryderiet og betalte for det når han er for lat og uansvarlig som dyreeier selv! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Må være noen med jævla bra økonomi hvertfall, eller psykisk syke folk

Hvorfor det? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge katten ikke er chippet, er katten i teorien eierløs. Enkelt og greit. 

På tide at noen tok ansvar. 

Anonymkode: 7afe2...f08

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leo skrev:

Men spiller det strengt tatt noen rolle hvem det er? Katten kan jo ikke bli fertil igjen og han bør jo bare være glad for at noen både tok seg bryderiet og betalte for det når han er for lat og uansvarlig som dyreeier selv! 

Ja det spiller stor rolle, da dette er straffbar. Er selv for kastrering og sterilisering men så lenge det ikke er påbudt å gjøre det så er det opp til eieren om han vil kastrere eller ikke. 

Det må bli en stadfestet lov om at alle katter som ikke er rasekatter må steriliseres og kastreres

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja, men er man dum nok å kidnappe en katt er man nok også dum nok til å skrive sitt eget navn. Om de har tatt et fake navn er det kanskje overvåkningskamera i området som politiet kan sjekke

Jeg tror neppe politiet sjekker overvåkningskamera.

Anonymkode: eb13a...b30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Ja det spiller stor rolle, da dette er straffbar. Er selv for kastrering og sterilisering men så lenge det ikke er påbudt å gjøre det så er det opp til eieren om han vil kastrere eller ikke. 

Det må bli en stadfestet lov om at alle katter som ikke er rasekatter må steriliseres og kastreres

Men hvordan vil han bevise at vedkommende som tok katten med seg til dyrlegen visste at katten hadde en eier når den ikke var chipet? Og hvor alvorlig tror du politiet tar en anmeldelse som gjelder kastrering av en pr. definisjon eierløs katt? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror neppe politiet sjekker overvåkningskamera.

Anonymkode: eb13a...b30

Om dette blir politianmeldt så bør de gjøre det, det er faktisk en straffbar handling av vedkommende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Om dette blir politianmeldt så bør de gjøre det, det er faktisk en straffbar handling av vedkommende 

Jeg håper, og tror, at politiet har langt bedre ting å bruke ressursene sine på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leo skrev:

Men hvordan vil han bevise at vedkommende som tok katten med seg til dyrlegen visste at katten hadde en eier når den ikke var chipet? Og hvor alvorlig tror du politiet tar en anmeldelse som gjelder kastrering av en pr. definisjon eierløs katt? 

Kjenner ikke til saken, men sannsynligvis var det noen i området som irriterte seg over at den pisset markerte seg. Katten var ikke tynn og avmagret, så at de trodde det er lite sannsynlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Jeg håper, og tror, at politiet har langt bedre ting å bruke ressursene sine på. 

Jeg anser faktisk dette som en ting politiet bør prioritere, er tross alt kidnapping av et levende vesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Leste på Facebook om en fra Kristiansand som har vært redd for at katten har vært død etter å ha vært lenge borte. Da den til slutt kom hjem igjen hadde noen tatt og kidnappet katten å dratt til dyrlegen å kastrert og chippa katten! 

Greit at eieren selv bør gjøre det, men det vedkommende gjorde her mener jeg er langt over streken!

Hva mener dere om det?

 

Handler dette om at noen bokstavelig talt kidnappet en katt de hadde lyst på og tok den til dyrlegen og chipset og kastrerte den? Eller var det en bortkomne katt de fant eller som kom til dem, som de trodde var forlatt og derfor bestemte seg for å ta seg av? Stor forskjell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger et par slike kattegrupper på facebook. Synes det er provoserende å se hvordan de utlyser eier for en helt vanlig katt. Ikke tynn, ikke klumpete pels, ikke vært ute på samme området dag og natt i flere dager. Det er snakk om å se en katt for første gang, også utlyser de etter eier på facebook "Tatt han inn jeg, god og rund men fikk litt mat". Det klikket for meg for noen uker siden, da det var lignende scenario som denne tråden. Utekatt, frisk og fin, gir mat og spør om donasjoner for å kastrere katten og spurte om noen i gruppa hadde kattefelle. Fordi de mente denne karen hadde satt barn på ei ung hukatt de hadde fanget inn fra samme nabolagt litt tidligere. Den gravide katten hadde et hjem for faen! Og eieren selv måtte dra til dyrebeskyttelsen for å hente katten sin. Også fanger de inn en tilfeldig hannkatt og skal kastrere han. Fy faen da klikket det for meg, ble kastet utav gruppen fordi jeg sa min mening. Heldigvis så ble denne gale kattekjerringa kastet ut også, fordi hun ødela ryktet til gruppen og ingen likte henne. Men ingen nevnte at de selv hadde hjulpet henne med både feller, skyss til veterinær og chip-avleser flere ganger. 🙄

Har sett kronerulling (vipps/spleis) for å fange en helt vanlig katt med litt klumper i pelsen (ellers feit og god, altså ikke utsultet!) for å ta den med til veterinær og klippe pelsen. Hvem i helvete stjeler en katt og gjør noe sånt?! Heldigvis så kjenner jeg eieren til denne katten og fikk varslet hun med en gang. Denne katten dukker opp hele tiden i gruppen, fordi folk har tatt katten inn og gitt den mat, finner en klump her og der og da uler jo alle lamper i hodet på folket. Så den forsvinner fra eier hele tiden og blir fanget av gale kattekjerringer. Det er 70% bullshit i disse gruppene, resterende er folk som legger ut savnet annonse for sine katter og beskjeder om døde katter som blir funnet i veien rundt om kring. 70% er innlegg av folk som spør om hjelp til å fange katter og "Hvem eier denne"-tråder som er... sykt! Bullshit, friske og fine katter som klart og tydelig har et hjem, som de da har fanget inn. Koker inni meg når jeg snakker om det.

Det at de kan finne på å kastrere og chippe en annen person katt sjokkerer meg ikke. 
Dessverre så er det fint lite vi andre kan gjøre. Politianmelde så mye du vil, du kommer ingen vei. Katter blir skutt med luftpistol, eierne går til media, men blir det noen forandring? Nei. Ingen orker en gang å løfte en finger for å prøv å finne ut hvem som har gjort det. Politiet ser på det som en død-sak uten mulighet til å finne den skyldige. Folk stjeler andres katter støtt og stadig, men det er ingenting vi kan gjøre med det. Og det provoserer meg, at disse folkene får lov til å holde på slik! 

Anonymkode: 06278...32b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk stjeler andres katter støtt og stadig, men det er ingenting vi kan gjøre med det. 

Anonymkode: 06278...32b

Jo, man kan chippe katten sin.........

Anonymkode: 6d43b...72a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, man kan chippe katten sin.........

Anonymkode: 6d43b...72a

Hjelper sykt lite når folk fortsatt tar inn katten din og gir den mat. Fordi de liksom vil "hjelpe". De trenger ikke å stjele en katt fysisk ved å stenge den nede i kjelleren for alltid. Det å ta inn en katt og gi den mat, er alt som skal til. Katter er illojale og følger maten! 

Anonymkode: 06278...32b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...