Gå til innhold

Katt som ble kidnappet av noen og de dro å kastrerte katten


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Leste på Facebook om en fra Kristiansand som har vært redd for at katten har vært død etter å ha vært lenge borte. Da den til slutt kom hjem igjen hadde noen tatt og kidnappet katten å dratt til dyrlegen å kastrert og chippa katten! 

Greit at eieren selv bør gjøre det, men det vedkommende gjorde her mener jeg er langt over streken!

Hva mener dere om det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt umulig uttale seg om uten mer info. 
Hadde eier etterlyst katten? Har dem som har kastrert den etterlyst eier? Hvilken helse hadde katten da den ble tatt inn til veterinær? Er det privatpersoner eller organisasjoner som har kastrert og chippet katten? Hvor lenge har katten gått ute før den ble tatt inn? ble den tatt inn i sitt eget nabolag? 

Anonymkode: 3349d...b16

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLOTT mener jeg. At ikke kastrering ikke er påbudt for lenge siden synes jeg er rart. Ihvertfall på vanlige huskatter.

Anonymkode: a8832...49c

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ulovlig, men når katteeierne er så sløve at de ikke gidder å gjøre det selv så synes jeg ikke så voldsomt synd på dem. Ikke skader det dem eller katten på noen måte heller. Tvert i mot. Katten får nesten helt sikkert et lenger og bedre liv og eierne sparte penger. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært eieren så hadde jeg vært kjempe flau over andre tok ansvar for å kastrere og chippe katten min. Tipper det er en ganske desperat handling av noen i nabolaget. Kanskje har han vært å markert en gang for mange hos dem? Eller kanskje har han terrorisert de andre kattene i nabolaget, og andre eiere ble lei av at sine katter måtte inn og ut av dyrlegen p.g.a han? For å ikke nevne alle kattungene som de har bidratt med når de lar en ukasterert mons være ute.

Så selv om de skulle snakket med eieren først, så kan jeg skjønne desperasjonen bak handlingen.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater mennesker som kidnapper andre sine katter!!😡😡😡 Jeg har selv vært utsatt for at noen stjal katten min!!

De trodde mest sannsynlig at det var en rasekatt som kunne brukes til avl. Men det var en eldre, kastrert hannkatt! Vi så aldri noe mer til den! 😭😭😭

 

Endret av Thildamor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

FLOTT mener jeg. At ikke kastrering ikke er påbudt for lenge siden synes jeg er rart. Ihvertfall på vanlige huskatter.

Anonymkode: a8832...49c

Når noen andre kidnapper katten din, kastrerer katten og chipper den med sitt navn som kattens eier? Synes du virkelig det er ok?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Thildamor skrev:

Jeg hater mennesker som kidnapper andre sine katter!!😡😡😡 Jeg har selv vært utsatt for at noen stjal katten min!!

De trodde mest sannsynlig at det var en rasekatt som kunne brukes til avl. Men det var en eldre, kastrert hannkatt! Vi så aldri noe mer til den! 😭😭😭

 

Hvordan vet du at den er kidnappet, når du ikke har sett mer til den? Katten kan ha blitt overkjørt eller omkommet på annen måte.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FLOTT mener jeg. At ikke kastrering ikke er påbudt for lenge siden synes jeg er rart. Ihvertfall på vanlige huskatter.

Anonymkode: a8832...49c

Enig i at kastrering burde vært påbudt på vanlige huskatter, men det gir ikke andre lov å kidnappe katten og kastrere og chippe uten eierens samtykke

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Millimani skrev:

Når noen andre kidnapper katten din, kastrerer katten og chipper den med sitt navn som kattens eier? Synes du virkelig det er ok?

Hvrdan vet du hvem sitt navn katten er chippet i? Kjenner du saken? Ut fra HI trodde jeg at katten var chippet i eiers navn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Hvordan vet du at den er kidnappet, når du ikke har sett mer til den? Katten kan ha blitt overkjørt eller omkommet på annen måte.

Fordi noen så at den ble tatt, med i en bil. Men vedkommende kunne jo ikke vite at de stjal en noen annens katt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hulderen said:

Hvrdan vet du hvem sitt navn katten er chippet i? Kjenner du saken? Ut fra HI trodde jeg at katten var chippet i eiers navn.

Jeg tolka det som den var chippet i kidnappers navn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Leo skrev:

Det er selvfølgelig ulovlig, men når katteeierne er så sløve at de ikke gidder å gjøre det selv så synes jeg ikke så voldsomt synd på dem. Ikke skader det dem eller katten på noen måte heller. Tvert i mot. Katten får nesten helt sikkert et lenger og bedre liv og eierne sparte penger. 

Så lenge det ikke er påbudt med kastrering eller sterilisering så kan ikke folk bare kidnappe katter å dra til dyrlegen å gjøre det selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Millimani skrev:

Jeg tolka det som den var chippet i kidnappers navn

Da får vi håpe at TS kommer med en oppklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Millimani skrev:

Jeg tolka det som den var chippet i kidnappers navn

Sannsynligvis ja, eieren skal dra til dyrlegen å sjekke hvem den ble registrert av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Hulderen skrev:

Da får vi håpe at TS kommer med en oppklaring :)

Sannsynligvis er den registrert i didnappers navn, han skal dra til dyrlegen å finne ut av hvem som står bak handlingen. Er ikke venn med vedkommende, men så facebookoppdateringen da den ble delt. Finner den dessverre ikke igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Sannsynligvis ja, eieren skal dra til dyrlegen å sjekke hvem den ble registrert av

I fall det er kidnapperens navn, så er det jo ganske tåpelig. Da blir de jo avslørt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet eier at katten er chip'et?

Chip'en er mindre en et riskorn, og du skal nesten vte at en katt har chip for å finne den med hendene/fingrene.

Anonymkode: b9aad...027

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Sannsynligvis er den registrert i didnappers navn, han skal dra til dyrlegen å finne ut av hvem som står bak handlingen. Er ikke venn med vedkommende, men så facebookoppdateringen da den ble delt. Finner den dessverre ikke igjen

Ok, takk for svar. Synd at du kke finner igjen facebookoppdateringen, jeg ble litt nysgjerrig nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...