Gå til innhold

Hvorfor går kalde menn etter følsomme damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg som er veldig følsom, og en gang i tiden stor romantiker med drømmen om den ene store kjærligheten, har så langt bare tiltrukket meg iskalde menn som gir totalt faen i meg, og er helt følelsesløse. Tror ikke de hadde brydd seg om jeg så døde foran øynene på dem. Hvorfor kan ikke kalde menn gå til andre kalde damer, og være fornøyd med det? 

Anonymkode: 28ddc...a58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanlig fyr

Dessverre er det slik at de som ønsker å utnytte andre går spesifikt etter sårbare mennesker, enten det gjelder kjærlighet eller økonomi eller hva det nå enn skulle være. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vanlig fyr said:

Dessverre er det slik at de som ønsker å utnytte andre går spesifikt etter sårbare mennesker, enten det gjelder kjærlighet eller økonomi eller hva det nå enn skulle være. 

 

Har ikke god økonomi, og kjærligheten min har de ikke ville vite av så er et mysterium. Og verste er at de har kamuflert seg som at de bryr seg om meg og mitt indre, og så vist sitt sanne jeg etter jeg har sluppet dem inn :( er så utrolig sint over at de ikke kunne finne seg likesinnede eller vært ærlige med hvem de var med en gang, da hadde alle vært fornøyd og ingen blitt sittende ribbet for selvfølelse. Enten har de 100 andre damer på si, ignorerer meg uten grunn eller i verste fall er voldelige som jeg også har opplevd. Har begynt å lure på om jeg er stygg og talentløs som opplever dette gang på gang. 

Anonymkode: 28ddc...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Har begynt å lure på om jeg er stygg og talentløs som opplever dette gang på gang. 

Anonymkode: 28ddc...a58

Slik må du ikke tenke, du er ikke stygg eller talentløs. Kanskje du kan være litt mer selektiv, altså at menn må bevise litt mer at de virkelig er interessert i deg? Det finnes nok av menn som ikke er kalde, kanskje du leter på feil sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som er veldig følsom, og en gang i tiden stor romantiker med drømmen om den ene store kjærligheten, har så langt bare tiltrukket meg iskalde menn som gir totalt faen i meg, og er helt følelsesløse. Tror ikke de hadde brydd seg om jeg så døde foran øynene på dem. Hvorfor kan ikke kalde menn gå til andre kalde damer, og være fornøyd med det? 

Anonymkode: 28ddc...a58

De liker vel at partner viser dem kjærlighet og omsorg... 

Anonymkode: 5b8dd...a8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik som jeg tiltrekker meg venner som har psykiske lidelser. Har konkludert med at de blir tiltrukket av meg som venn fordi jeg utstråler trygghet og omsorg. Tre av mine venner har prøvd å ta livet sitt og to av de har utført selvmord, så jeg ser et mønster der. Jeg har også selv blitt tiltrukket av menn som er følelsesmessig utilgjengelige, det tror jeg er fordi min far var følelsesmessig utilgjengelig da jeg var liten, før han døde. Mye som er logisk. 

Anonymkode: 335f9...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Vanlig fyr said:

Slik må du ikke tenke, du er ikke stygg eller talentløs. Kanskje du kan være litt mer selektiv, altså at menn må bevise litt mer at de virkelig er interessert i deg? Det finnes nok av menn som ikke er kalde, kanskje du leter på feil sted? 

Takk. Hvis jeg hadde vært penere hadde menn kanskke vært redd for å miste meg, og oppført seg bedre, er sånn jeg tenker.

35 minutter siden, Lee Jones said:

Hvordan kan menn som gir faen i deg bli tiltrukket av deg? Det er jo motsetninger.

Det jeg bare ikke kan forstå?! De lar meg ikke gå heller, er ofte et evig mas etter jeg gjør det slutt, selv om grunnen til at jeg har gjort det slutt er at de behandlet meg veldig kaldt på hver sin måte. Høres ut som om jeg har datet overalt nå kanskje, har hatt 3 forhold og en langvarig date i mitt liv. 

26 minutter siden, AnonymBruker said:

De liker vel at partner viser dem kjærlighet og omsorg... 

Anonymkode: 5b8dd...a8f

Han siste jeg viste omsorg til slo meg. Tror han bare likte å ha sex med meg. Han jeg var sammen med i mange år uffet og akket seg da jeg ga kos, og ønsket ingen fysisk kontakt annet enn sex.

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Slik som jeg tiltrekker meg venner som har psykiske lidelser. Har konkludert med at de blir tiltrukket av meg som venn fordi jeg utstråler trygghet og omsorg. Tre av mine venner har prøvd å ta livet sitt og to av de har utført selvmord, så jeg ser et mønster der. Jeg har også selv blitt tiltrukket av menn som er følelsesmessig utilgjengelige, det tror jeg er fordi min far var følelsesmessig utilgjengelig da jeg var liten, før han døde. Mye som er logisk. 

Anonymkode: 335f9...d16

Interessant, det er definitivt et mønster hos deg også. Og det er logisk i sitte tilfelle. Jeg har et veldig godt forhold til pappa, han har alltid vist MYE kjærlighet for meg, dog ting var litt problematisk i barndommen hvor jeg tidvis følte meg ansvarlig om han hadde det vanskelig og hadde et behov for å holde han trygg. Vet ikke om det kan ha noe sammenheng med hva jeg tiltrekker meg. 

Anonymkode: 28ddc...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Hvis jeg hadde vært penere hadde menn kanskke vært redd for å miste meg, og oppført seg bedre, er sånn jeg tenker.

Det jeg bare ikke kan forstå?! De lar meg ikke gå heller, er ofte et evig mas etter jeg gjør det slutt, selv om grunnen til at jeg har gjort det slutt er at de behandlet meg veldig kaldt på hver sin måte. Høres ut som om jeg har datet overalt nå kanskje, har hatt 3 forhold og en langvarig date i mitt liv. 

Han siste jeg viste omsorg til slo meg. Tror han bare likte å ha sex med meg. Han jeg var sammen med i mange år uffet og akket seg da jeg ga kos, og ønsket ingen fysisk kontakt annet enn sex.

Interessant, det er definitivt et mønster hos deg også. Og det er logisk i sitte tilfelle. Jeg har et veldig godt forhold til pappa, han har alltid vist MYE kjærlighet for meg, dog ting var litt problematisk i barndommen hvor jeg tidvis følte meg ansvarlig om han hadde det vanskelig og hadde et behov for å holde han trygg. Vet ikke om det kan ha noe sammenheng med hva jeg tiltrekker meg. 

Anonymkode: 28ddc...a58

Jeg hadde også et godt forhold til min far, men jeg også følte meg ansvarlig om han hadde det vanskelig og hadde også behov for å holde han trygg. I dette tilfellet var han dødsdømt av hjernesvulst men stort sett oppegående i 8 år, så jeg fikk en enorm ansvarsfølelse pga det. De mennene jeg har vært sammen med som har vært følelsesmessig utilgjengelige har jeg hatt det behovet med også - gitt alt av meg selv (nesten litt for mye) og gjort alt for å være en perfekt kjæreste, men det hjalp ikke, og da satt jeg også lenge igjen med tanken om at kanskje jeg bare ikke er bra nok, fin nok ol. Men jeg får jo mye oppmerksomhet.. bare ikke fra de jeg gjerne blir tiltrukket av. Så det er en ond sirkel det der! Kanskje du utstråler litt som meg, at man er litt dumsnill? Altså at man er en typisk person som vil gjøre alt for den man er glad i og som kanskje finner seg i mye? Vet jo ingenting om hvordan du er, men jeg tror at jeg utstråler nettopp det.

Anonymkode: 335f9...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde også et godt forhold til min far, men jeg også følte meg ansvarlig om han hadde det vanskelig og hadde også behov for å holde han trygg. I dette tilfellet var han dødsdømt av hjernesvulst men stort sett oppegående i 8 år, så jeg fikk en enorm ansvarsfølelse pga det. De mennene jeg har vært sammen med som har vært følelsesmessig utilgjengelige har jeg hatt det behovet med også - gitt alt av meg selv (nesten litt for mye) og gjort alt for å være en perfekt kjæreste, men det hjalp ikke, og da satt jeg også lenge igjen med tanken om at kanskje jeg bare ikke er bra nok, fin nok ol. Men jeg får jo mye oppmerksomhet.. bare ikke fra de jeg gjerne blir tiltrukket av. Så det er en ond sirkel det der! Kanskje du utstråler litt som meg, at man er litt dumsnill? Altså at man er en typisk person som vil gjøre alt for den man er glad i og som kanskje finner seg i mye? Vet jo ingenting om hvordan du er, men jeg tror at jeg utstråler nettopp det.

Anonymkode: 335f9...d16

Så trist å høre at du var gjennom det med faren din, må ha vært tøft :( jeg tror absolutt at jeg fremstår som litt dumsnill ja, står opp for meg selv men lar mye ugreit gå gjennom fingrene så lenge vedkommende hankjønn vier meg god oppmerksomhet etterpå, da får jeg heller dårlig samvittighet og tenker at jeg er problemet. Føler en slags plikt for menn jeg er involvert med, som går på akkord med meg selv. Flaut nok gjorde jeg det med han som slo og, jeg møtte han aldri igjen men etter jeg fikk en lang og omsorgsfull melding klarte jeg ikke være like sint på han lenger, og begynte å bekymre meg om HAN følte seg dårlig pga meg. Skamfullt å innrømme. Takk for at du har gjort ting litt klarere for meg i kveld. 

Anonymkode: 28ddc...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "går" ikke spesifikt etter deg. Menn som er ute etter sex, eller kortvarige og flyktige relasjoner, legger an på alle. Forskjellen er at der andre jenter sier nei, sier du ja. 

Mange menn legger an på alle, slik er det bare. Å filtrere dem ut er byrden som ligger på kvinner. Du kan ikke kontrollere hvem som sjekker deg opp, men du kan kontrollere hvem du gir en sjanse.

Anonymkode: 119fc...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også et godt forhold til min far, men jeg også følte meg ansvarlig om han hadde det vanskelig og hadde også behov for å holde han trygg. I dette tilfellet var han dødsdømt av hjernesvulst men stort sett oppegående i 8 år, så jeg fikk en enorm ansvarsfølelse pga det. De mennene jeg har vært sammen med som har vært følelsesmessig utilgjengelige har jeg hatt det behovet med også - gitt alt av meg selv (nesten litt for mye) og gjort alt for å være en perfekt kjæreste, men det hjalp ikke, og da satt jeg også lenge igjen med tanken om at kanskje jeg bare ikke er bra nok, fin nok ol. Men jeg får jo mye oppmerksomhet.. bare ikke fra de jeg gjerne blir tiltrukket av. Så det er en ond sirkel det der! Kanskje du utstråler litt som meg, at man er litt dumsnill? Altså at man er en typisk person som vil gjøre alt for den man er glad i og som kanskje finner seg i mye? Vet jo ingenting om hvordan du er, men jeg tror at jeg utstråler nettopp det.

Anonymkode: 335f9...d16

Det første jeg tenkte da jeg leste H.I var: "hvorfor velger du som følsom dame, bare kalde menn"?

Jeg tror mange tiltrekkes til det som virker "uoppnåelig", så det å være "kald" blir en utfordring du kan bryne deg på. Mange menn spiller bevisst på dette kortet; mystisk og uoppnåelig. Og noen er det kanskje også, men da er det ofte bare et like hardt skall inni dem som utenpå, fylt med selvforherligelse og arroganse.

Det er du som går etter feil menn. 

Følsomme menn går også etter følsomme damer. Men ikke alle følsomme damer synes de er like spennende som kalde menn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist å høre at du var gjennom det med faren din, må ha vært tøft :( jeg tror absolutt at jeg fremstår som litt dumsnill ja, står opp for meg selv men lar mye ugreit gå gjennom fingrene så lenge vedkommende hankjønn vier meg god oppmerksomhet etterpå, da får jeg heller dårlig samvittighet og tenker at jeg er problemet. Føler en slags plikt for menn jeg er involvert med, som går på akkord med meg selv. Flaut nok gjorde jeg det med han som slo og, jeg møtte han aldri igjen men etter jeg fikk en lang og omsorgsfull melding klarte jeg ikke være like sint på han lenger, og begynte å bekymre meg om HAN følte seg dårlig pga meg. Skamfullt å innrømme. Takk for at du har gjort ting litt klarere for meg i kveld. 

Anonymkode: 28ddc...a58

Takk ❤ Ikke skamfullt å innrømme det - det kalles manipulasjon og det er noe som de fleste en eller annen gang opplever! Den ene eksen min, som drev med mye psykisk mishandling (iskald person) kom på døra mi med et selvskrevet brev om hvor dårlig samvittighet han hadde, hvor mye han slet osv. Jeg gikk fem på og tok han tilbake. Synst rett og slett synd i han og følte at nå måtte jeg IHVERTFALL være en god kjæreste. Man ser seg så sykt blind på mennesker man er glad i / har behov for bekreftelse av. Han her hadde uten tvil observert meg som person og sett at meg kunne han virkelig lure. Husker at han bare satt og observerte meg en kveld vi var på samme vors (jeg var sjåfør og edru), han snakket ikke til meg selv om vi satt rundt samme bord i flere timer. Da jeg dro for å hente noen og da hadde han spurt en felles kompis om nr mitt med én gang jeg dro, så fikk jeg en melding om jeg ikke kom tilbake, at jeg var så nydelig. Jeg synst han så litt mystisk og kjekk ut, men ble ikke momentant interessert. Han strevde veldig, og ga seg ikke. Husker at jeg stusset på hvor mange komplimenter han gav meg resten av den kvelden da jeg kom tilbake, virket så overdrevet for meg - i ettertid innser jeg jo at det hele var veldig utspekulert. Så ja, det finnes slike menn som ser seg ut "dumsnille" jenter.

Jeg tolker dette som at du er en god og godtroende person jeg, som velger å se det beste i alle. Det er en god egenskap, bare ikke alltid når det kommer til parforhold. ❤ Man må bare ta lærdom av det, bli flinkere å være skeptisk, se personen an før man lar seg falle. Det er det jeg har begynt å prøve på nå, uten å bli paranoid.

Anonymkode: 335f9...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Handler vell kanskje om at det er relativt få kvinner som er  kalde, og om noen først er det vil de fleste menn synes det er temmelig lite tiltrekkende. 

Ellers så tror jeg de færreste er "kalde" ved enhver anledning og ovenfor alle, men kan være det ovenfor noen de ikke har så mye følelser for. Om du hele tiden ender opp med menn som ikke bryr seg er det kanskje lurt å spare seg til en som faktisk gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er så vanskelig det der.

Man får høre at "Du går etter feil menn", men SVÆRT MANGE menn er flinke til å leke hyggelig når til de har deg og viser sitt sanne jeg.

Dessverre er menn flest kalde,egosentriske og vil bare bruke damer.

Anonymkode: 2b703...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dessverre er menn flest kalde,egosentriske og vil bare bruke damer.

Anonymkode: 2b703...e0d

Neida, men menn flest vil nok ha andre følelser for jenta som kun er en kilde til lettvint sex enn til den en elsler og vil tilbringe resten av livet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er så vanskelig det der.

Man får høre at "Du går etter feil menn", men SVÆRT MANGE menn er flinke til å leke hyggelig når til de har deg og viser sitt sanne jeg.

Dessverre er menn flest kalde,egosentriske og vil bare bruke damer.

Anonymkode: 2b703...e0d

Til de "har deg"? Man kan da gå ut av et forhold når som helst. Alt for mange selvutnevnte martyrer der ute. På tide å ta ansvar for seg selv og eget liv. 

Anonymkode: e7850...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIsse mennene trenger vel omsorg de og, kanskje de savner mammaen sin. :P Uegnede partnere er de, og det er ikke ditt ansvar. Du skal heller ikke skamme deg over å ha gitt de omsorg eller tilgitt dem, det betyr bare at du er et godt menneske som vil andre vel! Du er sikkert helt fantastisk! :) Kanskje selvfølelsen din ikke er helt på topp? Prøv å lese en selvhjelpsbok, for eksempel av Mia Tørnblom (?). Vær sterk og ikke la deg sjarmere. Over tid vil de vise noen tegn og nå har du erfaringen til å gjennomskue det om det skjer igjen. Tenk også gjennom hva som gjør at du tiltrekkes av disse mennene, har de et fellestrekk? De virkelig gode mennene er ikke gentleman-snille, de forteller historier fra eget liv som viser hvem de er, eller du hører hva slags verdier de har gjennom hvordan de omtaler andre.  Forteller de at de hjalp en dame over veien, eller ler de av en gammel dame som snublet i søla? Se også litt på hva de liker og ikke på Facebook og slikt. Er de medlem av grupper som Amnesty, liker de Røde Kors eller bare fotballsider og lettkledde damer. For å sette det på spissen. Det er masse snille, gode menn der ute! :)  

Endret av McMary
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...