Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å være utro?


ikkerepresentativ

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Trolltunge skrev:

Hadde jeg vært mann hadde jeg faktisk blitt fornærmet av HI. 

Som kvinne ser jeg godt hvordan innlegg som dette får kvinner til å tenke negativt om menn. 

Dersom et idiotisk innlegg postet av en mann på KG får kvinner til å tenke negativt om menn, ja da sier det sitt om de kvinnene. KG er et forum fullt av klovner, av både menn og kvinner som elsker å provosere hverandre. Tar man slike innlegg på KG som generelle oppfatninger blant menn bør man melde seg ut fort som faen, da har man blitt KG-skada. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, RoH skrev:

Jeg tenker at kvinner som leser dette innlegget må ha sirkulasjon nok til og gjenkjenne en "kødd" som ikke har stort annet og gjøre enn og være totalt uærlig, og mest sannsynlig akkurat har lagd en tråd om hvor jævlige kvinner er som kan få seg når som helst, med alle de de ønsker. 

Det gjør vi. De fleste av oss! En kvinne som allerede har fått nok av hvor idiotiske og umoralske menn er derimot, der er slikt som dette godt påfyll. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trolltunge skrev:

Nei, men den som ikke forstår alvoret i en spøk, eller kan se det humoristiske i det alvorlige, den har misforstått begge deler. 

Om en mann har startet denne tråden latterliggjør han menn, om det er en kvinne det samme. Ment som spøk kanskje, men med kjønnsnedlatende undertone. Morsom spøk? 

Jøss så mye du la i en tulletråd. Synd ts selv ikke la så mye i det. 

Anonymkode: 30e46...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Det gjør vi. De fleste av oss! En kvinne som allerede har fått nok av hvor idiotiske og umoralske menn er derimot, der er slikt som dette godt påfyll. 

 

WOW Det er jo DU som sier menn er idiote og umoralske. Ikke ts. 

Anonymkode: 30e46...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss så mye du la i en tulletråd. Synd ts selv ikke la så mye i det. 

Anonymkode: 30e46...f27

Jeg er vel bare lei. Lei kjønnskamp og idiotifisering av kjønn her på forumet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

1. Jo.

2. Nei - men hvorfor er det relevant?

Det er derfor det blir verre jo lenger man holder på.

Men å ikke prøvekjøre før man bytter kjerra, eller kjerringa, det er heller ikke veldig lurt. Hva hvis hun nye er helt klin gæærn, eller er skikkelig prippen i senga? Ting forandrer karakter etter den første forelskelsen.

Hvorfor klarer ikke dere enkelte menn å være alene en eneste dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

WOW Det er jo DU som sier menn er idiote og umoralske. Ikke ts. 

Anonymkode: 30e46...f27

Jeg refererte ikke til mitt syn, men til den kvinnelige potten her på KG som går inn for å tråkke på menn. Som vi har den mannlige potten som synes kvinner er idioter og umoralske. Så har vi det gående tråd etter tråd. Kjønn mot kjønn. 

Beklager at jeg bare er lei det! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvorfor klarer ikke dere enkelte menn å være alene en eneste dag? 

Av samme grunn som "dere enkelte" kvinner ikke klarer å være alene en eneste dag?! Skulle jeg tro. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Av samme grunn som "dere enkelte" kvinner ikke klarer å være alene en eneste dag?! Skulle jeg tro. 

Tråden handler om en mann (ts) som spør hvor lenge det er ok å være utro. Ikke gjør det til kjønnskamp. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ItchyBitchySpider skrev:

Tråden handler om en mann (ts) som spør hvor lenge det er ok å være utro. Ikke gjør det til kjønnskamp. 

Jeg gjør det ikke til en kjønnskamp; da missforstår du poenget mitt, hvilket er at det er av de samme grunnene som enkelte kvinner ikke klarer å være alene. Det handler ikke om kjønn, men om psykologiske mekanismer og enkeltindivider. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

Ja, enkelt og greit. Det er mange her som snakker om at "man må ha ryggrad," at man bør "avslutte forholdet, før man innleder et nytt" - men jeg lurer på om bakgrunnen for sånn type "råd" er alt annet enn den som spør sine interesser.

Rent rasjonelt, så virker det rart å kvitte seg med et forhold, før man har et nytt. Spesielt for menn, ettersom man er mer attraktiv når man er i et forhold. Men det er ganske urimelig å holde på med to over lang tid. Hvor mange ganger skal man ligge sammen før man vet om man har bedre kjemi totalt sett, og bør gå videre? Motsatt, blir forholdet med partner, om man allikevel ikke velger å bytte, enda bedre, fordi man blir sikrere i sin sak på at hun er bedre enn alle de andre kortvarige knullene?

Med den tankegangen der må du enten tulle for å lage diskusjon her, eller så burde du ta noen timer hos psykolog for å finne ut hvorfor du sliter med å være alene. Og hvorfor du er sammen med noen kun pga sex og frykt for ensomhet! 

Anonymkode: 537e9...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ikkerepresentativ said:

Ja, enkelt og greit. Det er mange her som snakker om at "man må ha ryggrad," at man bør "avslutte forholdet, før man innleder et nytt" - men jeg lurer på om bakgrunnen for sånn type "råd" er alt annet enn den som spør sine interesser.

Rent rasjonelt, så virker det rart å kvitte seg med et forhold, før man har et nytt. Spesielt for menn, ettersom man er mer attraktiv når man er i et forhold. Men det er ganske urimelig å holde på med to over lang tid. Hvor mange ganger skal man ligge sammen før man vet om man har bedre kjemi totalt sett, og bør gå videre? Motsatt, blir forholdet med partner, om man allikevel ikke velger å bytte, enda bedre, fordi man blir sikrere i sin sak på at hun er bedre enn alle de andre kortvarige knullene?

Bedre å prøve sånn ca 10-12 stykker før du bytter ut den gamle kjerringa med en ny en vel? . Du kjøper ikke den første bilen du prøvekjører heller, gjør du?? Amatør...

Anonymkode: 05b44...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner faktisk en person som er som TS i virkeligheten. Vedkommende er psykisk syk med personlighetforstyrrelse. 

Anonymkode: e85f1...729

Artig at du skrev akkurat det, jeg er også psykisk syk med personlighetsforstyrrelse. Men, noen har bare en bedriten personlighet, uavhengig om man er litt forstyrret eller ei.

Anonymkode: 21608...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med den tankegangen der må du enten tulle for å lage diskusjon her, eller så burde du ta noen timer hos psykolog for å finne ut hvorfor du sliter med å være alene. Og hvorfor du er sammen med noen kun pga sex og frykt for ensomhet! 

Anonymkode: 537e9...fae

Altså, seriøst. Er ikke sex god nok grunn til å være sammen?

Det er da glidende overgang mellom pulevennforhold og all-inclusive forhold. Verden flyter, som Thales sa.

I utgangspunktet, så har man "The Secretary Problem." (Altså, når skal man stoppe å se etter noe bedre.) Du leter etter dame/mann, og hver make du prøver, men ikke finner bra nok, får du ikke igjen. Du gambler da på at det fins noen bedre der ute. Opprinnelige versjonen; du intervjuer til en sekretærjobb, men intervjuer suksessivt, og den du har intervjuet, men ikke ville ha, kan du ikke ombestemme deg og få allikevel. Samme versjonen fins også i lete-etter-parkeringsplass-scenariet. Du ser en ledig parkeringsplass - men det kan være en litt nærmere jobben. Dersom du sjanser på det, så blir parkeringsplassen du kjører forbi, mest sannsynlig tatt.

Optimum stopping theory.

Hva hvis utroskap er en måte å sikre at man kan spre genene på, enda bedre enn ved å følge logikken til optimal stopping theory?

Hva hvis man snur på det: Den oppførselen du har, er ikke et resultat av forståelse. Det er ikke sånn at intelligente personer er snillere, fordi de har forstått at det er moralsk riktig å være hensynsfull. Nei, hodene våre er skrudd sammen slik at noen søker mer spenning enn andre, noen tør å ta mer risiko, noen føler mer skam og skyld, og lar seg lettere manipulere av sosiale spilleregler, mens andre gir mer faen.

Hvis du er en som gir mer faen - altså hvis - la oss bare overse spm hva du teoretisk bør - så vil det påvirke forholdene dine og hvordan omgivelsene ser deg. Det vil være vanskelig for deg å skape et inntrykk av at du er snill, og selv om du kanskje klarer å skaffe dette inntrykket til fjerne omgivelser, så vil det personlige forholdet ditt bli preget av psykopati, og ikke varm gjensidighet.

Om du er snillere, mer hensynsfull, aldri utro, bidrar mer økonomisk enn du får osv - så vil du bli sett på som snill - men du vil også bli utnyttet. Du vil som oftest være den som blir bedratt, ikke den som bedrar.

Da tar vi en U-turn og later som om du kunne bestemt hva slags personlighet du skal ha.

Altså, du later som om du kunne bestemt nøyaktig hvor mye asshole og hvor mye snill du skal være. Ikke "aldri utro," men da nærmere: "hvordan og hvor mye skal du være utro" Og da balansere fordeler opp mot ulemper, akkurat som om du kunne vært den optimale personen. Akkurat nok samvittighet, til at du kan skylde på svakt øyeblikk og tilgi deg selv, akkurat nok hensynsløshet, til at du utvider din genetiske horisont, og får ligget med en mann/kvinne som ikke er 1/3 av det potensialet du søker, men kanskje 1/2.

Det er ikke direkte et kjønnskamp-spm, men det blir det kanskje om man faktorerer inn forskjeller i seksuell kapital og aldersfordeling. Men det var ikke spm, strengt tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, ikkerepresentativ skrev:

Ja, enkelt og greit. Det er mange her som snakker om at "man må ha ryggrad," at man bør "avslutte forholdet, før man innleder et nytt" - men jeg lurer på om bakgrunnen for sånn type "råd" er alt annet enn den som spør sine interesser.

Rent rasjonelt, så virker det rart å kvitte seg med et forhold, før man har et nytt. Spesielt for menn, ettersom man er mer attraktiv når man er i et forhold. Men det er ganske urimelig å holde på med to over lang tid. Hvor mange ganger skal man ligge sammen før man vet om man har bedre kjemi totalt sett, og bør gå videre? Motsatt, blir forholdet med partner, om man allikevel ikke velger å bytte, enda bedre, fordi man blir sikrere i sin sak på at hun er bedre enn alle de andre kortvarige knullene?

Det skal mer til enn å ligge sammen for å vite om man passer sammen. Utroskap er tilstjålet tid med spenning og kun det behagelige i en relasjon. Hverdagen kommer en eller annen gang uansett, så man vet ikke hvem man passer best med før man har gjort det slutt med den gamle.

Anonymkode: adc9d...d69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ItchyBitchySpider skrev:

Hvorfor klarer ikke dere enkelte menn å være alene en eneste dag? 

Det er et veldig, veldig bra spm.

 

Ny tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal mer til enn å ligge sammen for å vite om man passer sammen. Utroskap er tilstjålet tid med spenning og kun det behagelige i en relasjon. Hverdagen kommer en eller annen gang uansett, så man vet ikke hvem man passer best med før man har gjort det slutt med den gamle.

Anonymkode: adc9d...d69

Man vet jo aldri - det er problemet - men kan man øke sjansen for at man ender opp med "det gode forholdet" om man er "litt" utro - og i så fall - hvor mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor lenge man er utro, ender man i så fall opp med ei dame som er litt mer skruppelløs enn gjennomsnittet og kanskje den dama man forlot. Det kommer selvsagt an på om en synes det er en fordel eller ei at dama er om seg og tar for seg. I det minste er det jo i relative termer sånn at man er verre selv, når man ikke bare er utro men også har planlagt det før man møter dama. 

Anonymkode: 7bbef...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...