Gå til innhold

Jobbsøknad, må man ha med navn/adr på samme side?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å kutte ned på søknaden som jeg har skrevet. Er veldig fornøyd med det jeg har skrevet☺️ Jeg har lest ang tips at man ikke trenger ha navn, adr lenger da arbeidsgiver vet hva vi heter pga CV’n og at det er unødvendig info... Jeg har lyst å ha med bilde, men tenkte da om jeg skulle lage en forside til søknaden. Tenker det er bra å være litt anerledels enn alle andre også☺️ Hva mener dere?

Anonymkode: 2d55c...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er søknaden din en hel A4-side? Hadde lagt deg nederst i bunken. Fatt deg i korthet, ta resten på intervju.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, domimik skrev:

Er søknaden din en hel A4-side? Hadde lagt deg nederst i bunken. Fatt deg i korthet, ta resten på intervju.

Jeg er ganske sikker på at jobbsøknader er som oppskrifter på nett. Det er om å gjøre å skrive 14 sider om hvordan du oppdaget denne fantastiske muligheten før du kommer til poenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eventuelt bilde skal i CV'en. En søknad som er mer enn en side er uansett for lang. Max en luftig side. 

Navn, adresse, kontaktinfo (tlf/epost) må stå i søknaden selv om det står i CV etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknaden er et brev - det tar seg dårlig ut om du viser at du ikke kan eller ignorerer normalt brevoppsett, 

Anonymkode: 58a66...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Kitcat skrev:

Et eventuelt bilde skal i CV'en. En søknad som er mer enn en side er uansett for lang. Max en luftig side. 

Navn, adresse, kontaktinfo (tlf/epost) må stå i søknaden selv om det står i CV etter min mening.

Her er det mange ting arbeidsgiver spørr etter og man skal jo komme med eks ang hva man kan tilby med, tidligere erfaringer og i dette tilfelle trekke inn selskapet sine verdier. Det er derfor ikke så lett å skrive veldig kort søknad! Selskapet har egen side der man skal skrive søknadet/brevet, så da tenker jeg at det er unødvendig med navn/adr der?

Anonymkode: 2d55c...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det mange ting arbeidsgiver spørr etter og man skal jo komme med eks ang hva man kan tilby med, tidligere erfaringer og i dette tilfelle trekke inn selskapet sine verdier. Det er derfor ikke så lett å skrive veldig kort søknad! Selskapet har egen side der man skal skrive søknadet/brevet, så da tenker jeg at det er unødvendig med navn/adr der?

Anonymkode: 2d55c...bdb

Det er jo en _litt_ viktig opplysning da....... 

Da kommer det an på resten av oppsettet på nettsiden - er det lagt opp til at navn/adresse skal fylles inn i eget felt annet sted? Eller er det bare for letthets skyld at de mottar standard søknadsbrev via en webside?

Uansett, viktig at du viser at forstår konteksten i kommunikasjonen deres. 
 

Anonymkode: 58a66...48a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det mange ting arbeidsgiver spørr etter og man skal jo komme med eks ang hva man kan tilby med, tidligere erfaringer og i dette tilfelle trekke inn selskapet sine verdier. Det er derfor ikke så lett å skrive veldig kort søknad! Selskapet har egen side der man skal skrive søknadet/brevet, så da tenker jeg at det er unødvendig med navn/adr der?

Anonymkode: 2d55c...bdb

Hvorfor spør du om råd hvis du vet best selv?

Enig i at det er vanskelig å fatte seg i korthet, men det er desto mer viktig. En side er mer enn nok for søknadsbrevet.  . 

Hvis du er usikker på skriftlig kommunikasjon så få hjelp av noen som er dyktig på det til å se over søknaden din! Du viser noen skrivefeil og problemer med setningsoppbygning i innleggene her, så det er nok det lureste uansett. 

Hvis websiden har et skjema hvor du skal skrive inn søknaden kan det tenkes at navn/adresse kan utelates. Vanskelig å si uten å vite mer. Hvis du skal laste opp søknaden som et dokument, tar du selvsagt med navn/adresse i toppteksten som i et normalt, formelt brevoppsett. 

Lykke til!

Endret av Kitcat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kitcat skrev:

Hvorfor spør du om råd hvis du vet best selv?

Enig i at det er vanskelig å fatte seg i korthet, men det er desto mer viktig. En side er mer enn nok for søknadsbrevet.  . 

Hvis du er usikker på skriftlig kommunikasjon så få hjelp av noen som er dyktig på det til å se over søknaden din! Du viser noen skrivefeil og problemer med setningsoppbygning i innleggene her, så det er nok det lureste uansett. 

Hvis websiden har et skjema hvor du skal skrive inn søknaden kan det tenkes at navn/adresse kan utelates. Vanskelig å si uten å vite mer. Hvis du skal laste opp søknaden som et dokument, tar du selvsagt med navn/adresse i toppteksten som i et normalt, formelt brevoppsett. 

Lykke til!

Tusen takk. Jeg vet hva de søker etter, men jeg vet jeg bør prøve å skrive noe kortere søknad. Jeg har nå betalt et selskap som skal hjelpe meg å redigere både søknaden og CV da dette er drømmejobben, så fant ut at jeg sender den ikke inn før jeg er 100% fornøyd!👍🏻☺️

Anonymkode: 2d55c...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...