Gå til innhold

Hvor lav bør HCG være før man prøver igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistet ved MA for noen uker siden, HCG var fortsatt litt høyt sist uke. Har kontroll i morgen og skal be om ny hcg test for å se hvor mye det har sunket til nå. Hvor lav bør/må HCG være før man prøver igjen? Vil jo ikke bli lurt av nye tester og tro vi er gravid igjen, men er redd vi må vente en stund hvis hcg fortsatt er litt høyt. Nå hadde jeg litt høye verdier når jeg fortsatt var gravid og da, så skjønner at det tar litt mer enn et knips ;) Skal høre med gyn og, men vet det sies ekstremt mye forskjellig. 

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, BethD skrev:

Ville ventet en eller to menstruasjoner. 

Hvorfor? :)

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? :)

Anonymkode: 80f1c...675

Ble gravid etter en sa, som var en BO. har veldig troen på at kroppen og slimhinnen bør bygges opp og få hvile etter en slik påkjenning. :) Legen min som sa dette da. Virker logisk. 

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, BethD skrev:

Ble gravid etter en sa, som var en BO. har veldig troen på at kroppen og slimhinnen bør bygges opp og få hvile etter en slik påkjenning. :) Legen min som sa dette da. Virker logisk. 

Sant det, men veldig ulikt hva leger sier merker jeg. Noen sier kjør på, og at kroppen blir ikke gravid før den er klar uansett og andre sier som deg/legen din. Men takk som delte, veldig trist å høre utfallene dine, og håper dere lykkes eller har gjort det allerede 🤗 

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får neppe eggløsning før hcg er nærmere null, så dette begrenser seg selv.

Anonymkode: 702dc...dc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistet ved MA for noen uker siden, HCG var fortsatt litt høyt sist uke. Har kontroll i morgen og skal be om ny hcg test for å se hvor mye det har sunket til nå. Hvor lav bør/må HCG være før man prøver igjen? Vil jo ikke bli lurt av nye tester og tro vi er gravid igjen, men er redd vi må vente en stund hvis hcg fortsatt er litt høyt. Nå hadde jeg litt høye verdier når jeg fortsatt var gravid og da, så skjønner at det tar litt mer enn et knips ;) Skal høre med gyn og, men vet det sies ekstremt mye forskjellig. 

Anonymkode: 80f1c...675

HCG skal følges opp av lege inntil den er under 5, eller på null for de labene som bruker det svaralternativet. Grunnen til at HCG skal følges nedover er at det skal passes på at den går i null/under 5, for å være sikker på at der ikke er ting igjen eller oppvekst av ting du ikke skal ha oppvekst av. Snakk med legen. 

Når HCG er uten utslag kan du prøve på nytt, eller etter anbefaling fra egen lege. 

Anonymkode: db284...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant det, men veldig ulikt hva leger sier merker jeg. Noen sier kjør på, og at kroppen blir ikke gravid før den er klar uansett og andre sier som deg/legen din. Men takk som delte, veldig trist å høre utfallene dine, og håper dere lykkes eller har gjort det allerede 🤗 

Anonymkode: 80f1c...675

Ja jeg føler det er veldig individuelt hva som blir sagt så en må nesten bare føle på det selv :) 

Tusen takk, vi er gravide nå,8 uker på vei med et (foreløpig) bankende hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BethD skrev:

Ja jeg føler det er veldig individuelt hva som blir sagt så en må nesten bare føle på det selv :) 

Tusen takk, vi er gravide nå,8 uker på vei med et (foreløpig) bankende hjerte :)

Så fantastisk, gratulerer så mye 🌼

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk eggløsning igjen da graviditetstesten fremdeles var ganske positiv (målte ikke HCG hos legen så vet ikke eksakt verdi). Ble gravid igjen med det samme og har nå tre uker igjen til termin 👍🏼

Anonymkode: 74103...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk eggløsning igjen da graviditetstesten fremdeles var ganske positiv (målte ikke HCG hos legen så vet ikke eksakt verdi). Ble gravid igjen med det samme og har nå tre uker igjen til termin 👍🏼

Anonymkode: 74103...66f

Elsker solskinnshistorier 🌞🌞🌞🌞 Lykke til 🧡

Anonymkode: 80f1c...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sant det, men veldig ulikt hva leger sier merker jeg. Noen sier kjør på, og at kroppen blir ikke gravid før den er klar uansett og andre sier som deg/legen din. Men takk som delte, veldig trist å høre utfallene dine, og håper dere lykkes eller har gjort det allerede 🤗 

Anonymkode: 80f1c...675

Ingen lege skal si kjør på før HCG er fulgt ned til under 5 eller i null. Det kan få alvorlige konsekvenser å bli gravid på nytt før en er sikker på at forrige graviditet er helt avsluttet fra kroppens side. 

Anonymkode: db284...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen lege skal si kjør på før HCG er fulgt ned til under 5 eller i null. Det kan få alvorlige konsekvenser å bli gravid på nytt før en er sikker på at forrige graviditet er helt avsluttet fra kroppens side. 

Anonymkode: db284...690

Og skulle det herske noen tvil om denne påstanden så gå inn til gynekologeksperten og still spørsmålet der. 

Litt for rask med å poste forrige innlegg.

Anonymkode: db284...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og skulle det herske noen tvil om denne påstanden så gå inn til gynekologeksperten og still spørsmålet der. 

Litt for rask med å poste forrige innlegg.

Anonymkode: db284...690

Ingen har sagt det til meg altså, men lest at veldig mange har fått beskjed om å bare prøve igjen så raskt de slutter å blø helt etter aborten. Vil jo da tro de har hatt hcg nivåene godt med i vurderingen også :) Jeg er skeptisk til fastlegen fordi hun kan litt om alt. Da snakker jeg jo heller med gynekologen min på det hun kan aller best :)

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistet ved MA for noen uker siden, HCG var fortsatt litt høyt sist uke. Har kontroll i morgen og skal be om ny hcg test for å se hvor mye det har sunket til nå. Hvor lav bør/må HCG være før man prøver igjen? Vil jo ikke bli lurt av nye tester og tro vi er gravid igjen, men er redd vi må vente en stund hvis hcg fortsatt er litt høyt. Nå hadde jeg litt høye verdier når jeg fortsatt var gravid og da, så skjønner at det tar litt mer enn et knips ;) Skal høre med gyn og, men vet det sies ekstremt mye forskjellig. 

Anonymkode: 80f1c...675

Det er ingen forskning som sier det er bedre å vente en syklus eller to enn å kjøre på med en gang. Siste nytt er:dersom dere føler for det så er det bare å prøve. Det er ikke vitenskapelig bevist at man skal eller bør vente.

Anonymkode: 4179d...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Vi fikk beskjed om 3 mnd, men hadde exu..

Ja er vel litt annerledes med exu. Nå blir det utskraping på meg så da synker det nok fint ned etterpå. 

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja er vel litt annerledes med exu. Nå blir det utskraping på meg så da synker det nok fint ned etterpå. 

Anonymkode: 80f1c...675

Det blir vel det. 

Håper det går bra, masse lykke til ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prettylittlemisfit skrev:

Det blir vel det. 

Håper det går bra, masse lykke til ❤️ 

Tusen takk ❣ Etter flere uker med dette pågående er jeg lettet over at det ble utveien nå. Da blir man ferdig med det kjappere, og nå er jeg litt sliten og lei. Tusen takk for at du delte, og håper det går bra/har gått bra med dere etter exu 🌱

Anonymkode: 80f1c...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❣ Etter flere uker med dette pågående er jeg lettet over at det ble utveien nå. Da blir man ferdig med det kjappere, og nå er jeg litt sliten og lei. Tusen takk for at du delte, og håper det går bra/har gått bra med dere etter exu 🌱

Anonymkode: 80f1c...675

Ja det er sånne ting man helst bare vil bli ferdig med å de fremover. Det går bra med oss, "trøster" oss med at det aldri var noe i livmoren, og at det ikke hadde blitt noe av og at vi kan prøve igjen :)

Lykke til videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...