Gå til innhold

Fikk ikke betalt i juni fordi jeg skulle ha ferie i juli.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var 1 års vikariat med mulighet for jobb videre. Så søkte jeg om ferie 3 uker i juli, den blir jo da "ubetalt" pga jeg nettopp hadde begynt. Så fikk jeg vite i juni at jeg ikke fikk jobb der videre pga jeg ikke hadde høyskole utdanning.

Så til poenget: Jeg fikk ikke betalt for full juni måned fordi de pengene gikk til juli ferien?? Går det virkelig an? 

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske vanlig at ferieukene trekkes i juni, uansett når de tas ut. 

Anonymkode: f27ca...e59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke fikk fortsette der. Når er siste dagen din? Om du hadde siste dag i juni, så henger det ikke på greip at du har blitt trukket for en ferie når du likevel har sluttet på jobb. Jeg ville tatt dette opp med leder. 

Anonymkode: 7ab77...bf5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du ikke fikk fortsette der. Når er siste dagen din? Om du hadde siste dag i juni, så henger det ikke på greip at du har blitt trukket for en ferie når du likevel har sluttet på jobb. Jeg ville tatt dette opp med leder. 

Anonymkode: 7ab77...bf5

Godt poeng. To viktige opplysninger mangler: 1) Hva er siste arbeidsdag? 2) Avviklet TS fremdeles 3 uker ferie i juli, om stillingen varte så lenge? 

Anonymkode: f27ca...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du ikke fikk fortsette der. Når er siste dagen din? Om du hadde siste dag i juni, så henger det ikke på greip at du har blitt trukket for en ferie når du likevel har sluttet på jobb. Jeg ville tatt dette opp med leder. 

Anonymkode: 7ab77...bf5

Min siste dag ble 29 juni. På møte helt i starten av juni fikk jeg vite at jeg ikke fikk jobb videre. Så skulle jeg ha lønning 20 juni, men fikk ingenting. Så spurte jeg 27 juni og da fikk jeg den beskjeden.

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt poeng. To viktige opplysninger mangler: 1) Hva er siste arbeidsdag? 2) Avviklet TS fremdeles 3 uker ferie i juli, om stillingen varte så lenge? 

Anonymkode: f27ca...e59

Vikariatet var over den 29 juni, ikke juli.

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at neste lønning da kom 20 juli og da kom det heller ikke noe. Så sitter jeg her å føler meg lurt. Jobbet 100 hele juni uten å få betalt for det

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen sjans for at jobben er forskuddsbetalt? 

Anonymkode: e3702...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vikariatet var over den 29 juni, ikke juli.

Anonymkode: 1d96e...20c

Da skulle du hatt lønn som normalt i juni + det du har opparbeidet deg i feriepenger for i år. (Feriepenger skal utbetales med siste lønning når du slutter) 

Anonymkode: 7ab77...bf5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen sjans for at jobben er forskuddsbetalt? 

Anonymkode: e3702...abb

Nei, den er ikke det. Har tenkt tanken og telt opp lønninger og jobb tid. Så det mangler en lønning. 

Begynte 12 september i fjor og fikk første hele lønning i oktober.

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da skulle du hatt lønn som normalt i juni + det du har opparbeidet deg i feriepenger for i år. (Feriepenger skal utbetales med siste lønning når du slutter) 

Anonymkode: 7ab77...bf5

Fikk ikke det heller. 

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tar ikke ut ferie etter at vikariatet er over? Da skal du ha lønn for alle timene du har jobbet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fastlønn eller timebetaling?

Anonymkode: e80bf...be5

Timer, men har faste timer da.

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Carrot skrev:

Du tar ikke ut ferie etter at vikariatet er over? Da skal du ha lønn for alle timene du har jobbet. 

Vikariatet var fra september til og med juni. Så skulle ferien starte 9 juli om jeg hadde fortsatt i jobben.

Anonymkode: 1d96e...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vikariatet var fra september til og med juni. Så skulle ferien starte 9 juli om jeg hadde fortsatt i jobben.

Anonymkode: 1d96e...20c

OM du hadde fortsatt i jobben skulle du blitt trukket for ferie. Slik det er nå skal du ha utbetalt timene du har jobbet fordi du ikke fortsetter i jobben.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carrot skrev:

OM du hadde fortsatt i jobben skulle du blitt trukket for ferie. Slik det er nå skal du ha utbetalt timene du har jobbet fordi du ikke fortsetter i jobben.

 

Så da skylder de meg en hel lønning ja. Syns dette var veldig snikete. Da kan jeg gå videre med det.

Anonymkode: 1d96e...20c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er ikke det. Har tenkt tanken og telt opp lønninger og jobb tid. Så det mangler en lønning. 

Begynte 12 september i fjor og fikk første hele lønning i oktober.

Anonymkode: 1d96e...20c

Det sier seg jo selv at om du skulle ha ferie i juli og ble trukket for dette, men hadde siste arbeidsdag før du rakk å ta ut ferien skal du selvsagt ha betalt for alt du jobbet i juni. De kan selvsagt ikke trekke deg for ferie du ikke har fått lov til å ta ut! 

Svarte du på om du har fått utbetalt feriepengene du har opparbeidet i år? Det skal du i alle fall ha. 

Og bare for å dobbeltsjekke, siden jeg fikk inntrykk av at du ikke hadde tjent opp feriepenger: Har du fått utbetalt feriepenger opptjent i fjor, da? Det er nok ikke mange kronene siden du bare jobbet noen få måneder, men du skulle likevel ha opptjent noen kroner. Og denne arbeidsgiveren høres ut til å være troende til litt av hvert. 

Anonymkode: f27ca...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...