Gå til innhold

Hvor lang reisevei har du til jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drøyt 50 minutter kjøring om jeg kjører hele veien eller en time og 15 minutter om jeg tar toget det meste av veien (10 minutter kjøring, 5 min gange fra parkering til stasjonen 45 minutter på toget og 15 min gange fra stasjonen til arbeidsplassen). Siden jeg jobber airside på Oslo Lufthavn må jeg beregne tid til å gå gjennom sikkerhetskontrollen for ansatte på vei til jobb, så må være fremme på OSL 20-30 minutter før arbeidstiden starter.

Jeg drar som regel hjemmefra halvannen time før jeg starter på jobb og er hjemme en drøy time etter arbeidstidens slutt når jeg kjører bil. Når jeg tar toget drar jeg hjemmefra to timer før arbeidstiden starter og er hjemme ca halvannen time etter arbeidstidens slutt (pga togtidene) og at det tar ca 15 min å gå mellom stasjonen i terminalen og arbeidsplassen min.

Anonymkode: 5c71d...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 45 min hver vei. Men jeg jobber 13 timers vakter så jobber bare halvparten av dagene.

Anonymkode: c4e15...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, puppi skrev:

4-5 min.

For å si det enkelt: tidligere jobber har jeg hatt mellom 30-60 min hver vei til jobb,

Nå har jeg mellom 1-2 timer mer fritid, hver dag! Altså opptil 20-30% mer fritid hver dag!

Absolutt verdt det, noe man bør tenke på i forhold til lønn!

TS her. Jeg har vel vært bortskjemt før med mine tidligere jobber og hatt max 20 min til jobb 😅

Anonymkode: 8a1f9...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, applestories skrev:

Under en kilometer, tar rundt seks minutter å gå.

Nå med kommunesammenslåingene blir nytt arbeidssted enten 35 eller 45 km unna. Ingen kollektivtrafikk, må visst kjøpe meg bil.

TS her: Samme måtte jeg nå. Måtte kjøpe meg bil etter endt studietid. Har ikke vært mye å rutte med denne sommeren gitt. Men forhåpentligvis verdt det med ny jobb da! 

Anonymkode: 8a1f9...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Totalt 2 timer og 15 min. Blir vant til det. Bruker tiden til å duppe av på buss o.l. Må gå et stykke også, men det er stort sett greit med luft før og etter jobb. Pendler også på videregående, da totalt 1,5 timer, så vant med det fra før. 

Anonymkode: 08e93...1f9

TS her. Veldig greit med tog og buss da! Håper med gode spillelister og podcaster at kjøreturen går greit 

Anonymkode: 8a1f9...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med bil bruker jeg 15-25 minutter, avhengig av trafikk(jeg begynner som regel litt før og slutter som regel litt før det verste rushet). Med buss en time en vei. I helger kan det lett ta to(inkluderer opp til 20 min venting mellom busser).

Anonymkode: 3399e...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kun to km! En fin spasertur når det er vær til det. Tidligere hadde jeg seks mil. Syns det var ok. Savner faktisk morgenene i bilen det stykket. Med kaffe og p4 ( som jeg aldri hører på ellers) . Tok gjerne frokosten i bilen også.

Så lenge du slipper kø, så er det vel greit, selv om jeg også kan skjønne at det er litt kjedelig med så lang reisevei. Gratulerer uansett med jobb 🙂 du var jo heldig der da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor 400 meter unna jobb. Tar meg alt fra 3-6 minutter å gå, avhengig av hvor travelt jeg har det. Gull verdt. Elsker å slippe å pendle.

Anonymkode: e233c...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 9 til 45 km, avhengig av hvor jeg skal. Jeg må ta ferge til stedene lengst unna, så da blir reisetiden på +/- en time hver vei på det meste. 

Anonymkode: 67140...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min med bil hver vei. Hadde ikke forventa mindre. Bor i en bygdekommune i sør-Norge. Brukte 1,5t til skolen og mellom 2-3t hjem fra skolen når jeg pendla til VGS i tre år, så. 

Anonymkode: 1734a...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

o km, hjemmekontor. utrolig deilig . Hadde tidligere ca 1 time hver vei

Anonymkode: c1d9e...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omtrent 40-45 minutter med kollektiv. 2 minutter gange til bussen som skal gå 07:29 (som regel flere minutter forsinket men jeg står jo og venter lell), tar buss til toget i ca 15-20 minutter - eller mer om det er mye kø, og deretter tog som går 07:54, i 7 minutter. Ca. 5-10 minutter å gå fra stasjonen og ned til kontoret, hvor jeg som regel er fremme 08:10-08:15. Syns det er ganske kort tid.

Turen hjem irriterer mer ettersom bussen min går fra togstasjonen i det minuttet toget stanser, så jeg må vente i 15 minutter på neste buss. Noen ganger er bussen sen og jeg rekker den, da vet jeg at det er en god dag.

Jeg jobber midt i grøten hvor svært mange store selskaper har kontorer her i byen, og det er ekstremt mye kø og trafikk fra 07-09, så jeg tror det hadde tatt meg lenger tid å kjøre hele veien enn å ta buss/tog som nå. Det mest tidbesparende hadde nok vært å kjøre til toget, men jeg har uansett ikke egen bil, så det er ikke et alternativ nå. Får se når jeg får kjøpt ny bil, men det er relativt dyrt å parkere i så mange timer til dagen, så jeg tror nok at jeg da hadde valgt å kjøre helt ut likevel og parkere gratis på jobb. Hadde nok prøvd å kjøre før eller etter rushet i stedet.

Som student jobbet jeg på et senter som var minst 1,5 time med buss unna der jeg bodde, og jeg fikk som regel bare 4-5 timer lange vakter i butikken. Det hadde jeg nok ikke gjort igjen, føltes som veldig bortkastet tid å bruke over 7 timer av dagen og bare få betalt for 4..

Anonymkode: 8bc4a...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 4-5 min på å gå. Gidder ikke bruke livet mitt på å stå i kø eller sitte på buss, så det er absolutt verdt å flytte nært jobb syns jeg. 

Anonymkode: cc089...9ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker 4-5 min på å gå. Gidder ikke bruke livet mitt på å stå i kø eller sitte på buss, så det er absolutt verdt å flytte nært jobb syns jeg. 

Anonymkode: cc089...9ac

Å flytte nærmere jobb hadde absolutt vært lettere dersom det fantes noe som helst til leie der 😅 jeg og samboeren pendler også i hver vår retning så å flytte nå blir bare bedre for en av oss 

Anonymkode: 8a1f9...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...