Gå til innhold

Hvor lang reisevei har du til jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynner nå i ny jobb og reiseveien er intet mindre enn 9 min én vei. Syns egentlig det er forbanna langt og plutselig mister jeg 3 timer av dagen på reise.

Så, hvor lang er deres vei? 😊

Anonymkode: 8a1f9...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en del, men kan være verdt det hvis man syntes jobben er god, og man faktisk har mulighet til å avspasere evt. det man jobber ekstra osv. 

Selv har jeg ca 7 km, en god halvtime. Det er helt ok for min del. 

Anonymkode: 2e0af...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 min eller 9 mil?

Jeg har en time med sykkel eller 40 min med kollektivtransport :)

 

Anonymkode: 7b7df...f71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner nå i ny jobb og reiseveien er intet mindre enn 9 min én vei. Syns egentlig det er forbanna langt og plutselig mister jeg 3 timer av dagen på reise.

Så, hvor lang er deres vei? 😊

Anonymkode: 8a1f9...18b

9 min pr vei? 20 min ca på reising blir det. 

Jeg bruker 30 min pr vei. 

Anonymkode: 57165...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjører selv er det 20 min en veg, altså 40 min totalt. Kollektivt er det 50 min en veg, altså 1t og 40 min tilsammen. 

Anonymkode: 38de0...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det er 9 mil, altså halvannen time hver vei. Det er langt. Pendleravstand er vel ca 45 minutt? Jeg har en prosjektstilling i et år nå med 45 min kjøring hver vei. Jeg får gjort en hel del planlegging og telefoner på veien til og fra. (Handsfree, selvsagt) Og av og til bare kjører jeg og lytter til lydbok. Det krever litt planlegging på hjemmebane, middager og kjøring av barn må være grundig påanlagt, og ingredienser innkjøpt. Men det har blitt en vanesak. 9 mil synes jeg er i overkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3,5 km, så ca. 10 minutter med bil eller sykkel. Så lenge jeg har små barn ønsker jeg ikke lengre reisevei, så lenge det kan unngås. På sikt ser jeg at jeg nok må belage meg på en annen hverdag, hvis jeg skal kunne komme videre karrieremessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en times togrtr, samt litt gange i hver ende. Bruker tiden til å sove og lese. Tidligere bodde jeg i gangavstand fra jobben, så jeg gikk inn i pendlertilværelsen helt selvvalgt og frivillig - fant ut at det var bedre å ha reisevei til jobben enn reisevei til alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mener så klart 9 mil ja..

Jeg er nyutdanna og det er egentlig utrolig at jeg har fått en slik jobb i utgangspunktet, så derfor jeg tenker å prøve det ut. Jeg føler ikke jeg er i en situasjon der jeg kan tillate meg selv å takke nei til en slik mulighet pga reiseveien. Har ikke barn så trenger heldigvis ikke ta hensyn til det.

 

Anonymkode: 8a1f9...18b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.5-2 timer hver vei avhengig av trafikk:( 

Anonymkode: abcf4...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.5-2 timer hver vei avhengig av trafikk:( 

Anonymkode: abcf4...50a

Samme som jeg får omtrent det da. Hvordan syns du det er, og hvor lenge har du gjort det?

Anonymkode: 8a1f9...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Totalt 2 timer og 15 min. Blir vant til det. Bruker tiden til å duppe av på buss o.l. Må gå et stykke også, men det er stort sett greit med luft før og etter jobb. Pendler også på videregående, da totalt 1,5 timer, så vant med det fra før. 

Anonymkode: 08e93...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 40-45 minutter med bil. Synes egentlig det er litt mye, men det er ikke så lett å få jobb der jeg bor med min utdanning. Jeg kan ta toget også, med mulighet for å jobbe på toget, men det tar mye lengre tid, og tidene er dårlig tilpasset henting i barnehage.

Anonymkode: b4437...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4-5 min.

For å si det enkelt: tidligere jobber har jeg hatt mellom 30-60 min hver vei til jobb,

Nå har jeg mellom 1-2 timer mer fritid, hver dag! Altså opptil 20-30% mer fritid hver dag!

Absolutt verdt det, noe man bør tenke på i forhold til lønn!

Endret av puppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter kjøring til jobben. Bytte over til service bilen etterpå og reise fra hus til hus alt ettersom hva som er lagt opp den dagen. Blir mye kjøring uansett.

Anonymkode: 3d5aa...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under en kilometer, tar rundt seks minutter å gå.

Nå med kommunesammenslåingene blir nytt arbeidssted enten 35 eller 45 km unna. Ingen kollektivtrafikk, må visst kjøpe meg bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...