Gå til innhold

I mitt neste liv vil jeg bli mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 Positive ting med å være mann:

- Slipper å gå gravide i 9 måneder og en grusom fødsel og alle ettervirkninger

- Trenger ikke være bekymret når vi går hjem alene sent på natta

- Fysisk sterkere, dersom vi trener er vi fullt egnet til å beskytte oss selv, selv uten våpen tilgjengelig

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, hind skrev:

Hvis man slummer, kanskje. Prøv å sikte litt høyere, du.

Neida, sitatet er 100% dead on. Må være det beste som er sagt noensinne.

Anonymkode: a51d0...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Åjada, visst har jeg innsett dette for lenge siden, dette er en del av virkeligheten, og viktig at alle kvinner klarer erkjenne og sette ord på. På mange måter kan man si at vi kvinner er samfunnets syndebukker. Menn trenger syndebukker for å klare leve med seg selv, for å kunne tillate seg å være frie og autentiske, med alt det innebærer av dårlige egenskaper. Man kan fint leve med sine dårlige egenskaper dersom det alltids finnes en kvinne man kan projisere faenskapen sin over på. 

Noen eksempler:

Feite menn som absolutt ikke skal ha en overvektig kjæreste, og bodyshamer kvinner.

Aldrende menn som snakker stygt om kvinners aldring. Gud bedre hvor mange venninner har jeg ikke som fortviler over ta mennene deres kan bruke stygge ord om kroppene deres, om deres aldringstegn, være seg pupper som henger litt eller at rumpe ikke er spretten nok, mens mennene selv har forfalt. NULL fokus på egen aldring, men kvinnene skal holde seg ungdommelige, hvis ikke er det påføring av skam med en gang. Og videre: det er greit for menn å gå etter yngre damer, mens når kvinner går etter yngre menn må det være noe galt med henne..

Så har man all mobbingen generelt rettet mot kvinner, fra menn. All volden, seksuell utnyttese, objektivisering, generell utnyttelse av kvinners samvittighet ift oppfølging av barn og husarbeid. Menn seiler bare gjennom livet og forventer at kvinner skal gjøre grovarbeidet.

Menn sosialiseres opp til å tenke på seg selv. Kvinner sosialiseres opp til å tenke på alle andre enn seg selv. Dette utnytter menn til det fulle.

Anonymkode: 100a5...bac

Og noen eksempler på kvinner som gjør akkurat det samme:

Brukeren over.

Feite kvinner som absolutt ikke skal ha en overvektig kjæreste, og som bodyshamer andre kvinner og menn.

Kvinner som ser ned på andre kvinner og nærmest mobber dem for hver eneste lille skavank som vi menn ikke kunne brydd oss mindre om.

Så har man all mobbingen generelt rettet mot menn, mest fra kvinner, men også fra menn. All volden, seksuell utnyttese, objektivisering, generell utnyttelse av menns samvittighet ift å være behjelpelig med børehjelp, fiksing av bil, husarbeid, pengebruk, etc. Kvinner seiler bare gjennom livet og forventer at menn skal gjøre grovarbeidet.

Kvinner sosialiseres til å kun tenke på seg selv og å ikke bry seg om andre, samt at slike som deg sosialiseres til å se ned på og hate menn.

Anonymkode: 507e6...6b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Tror nok ikke det er helt slik som du tror..

Jo, det tror jeg. På samme måte som sukker ikke er bra for deg.

Anonymkode: a51d0...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det tror jeg. På samme måte som sukker ikke er bra for deg.

Anonymkode: a51d0...3e7

Du tok deg vist nær av det jeg sa om sukker, beklager for det 😉😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en mann et snev av talent i noe, blir han hjulpet opp og fram. Folk heier på ham og kaller ham et geni. Har en kvinne talent, får hun beskjed om å starte på bunn og i typisk kvinneyrker. Jeg så dette på NAV, som jeg dessverre søkte hjelp hos. Jeg hadde en flott høy utdanning, toppkarakterer. De kom med demotiverende utsagn, så aldri på mine karakterer/talenter, henviste meg til å jobbe som vaskehjelp, kantinemedarbeider. Etter årevis med demotivering, det er overhodet ingen som har støttet meg og mine ambisjoner (som faktisk ikke var spesielt høye), er utdanningen min bare et stykke verdiløst papir.

Anonymkode: 374d1...e11

Og du lar deg bremse av andre? En mann hadde bare blitt mer motivert av slike mennesker. Motiveringen må du stå for selv og ikke fraskrive deg ansvaret for deg selv. Det er du som bestemmer selv hvor langt du vil nå, ikke andre.

Bare for å avklare på godt inglish; no pun intended.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange kvinner ser seg selv som ofre mer enn menn gjør, ta et grep om egen tilnærming og oppfatning, legg bort alt føleriet og let frem handlingskraften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å alltid ønske å være noe annet enn den man er? Å prøve å finne hva som er skyld i hvorfor en har det miserabelt i stedet for å gjøre det beste ut av situasjonen? For det er ikke vaginaen din som gjør deg miserabel, men tankene dine. Det er virkelig ikke noe problem i dagens samfunn å være seg selv. Jeg er 100% meg selv hver dag og har et supert liv. Kunne aldri tenke meg å være noen annen enn den jeg er. 

Anonymkode: 5eeb0...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og noen eksempler på kvinner som gjør akkurat det samme:

Brukeren over.

Feite kvinner som absolutt ikke skal ha en overvektig kjæreste, og som bodyshamer andre kvinner og menn.

Kvinner som ser ned på andre kvinner og nærmest mobber dem for hver eneste lille skavank som vi menn ikke kunne brydd oss mindre om.

Så har man all mobbingen generelt rettet mot menn, mest fra kvinner, men også fra menn. All volden, seksuell utnyttese, objektivisering, generell utnyttelse av menns samvittighet ift å være behjelpelig med børehjelp, fiksing av bil, husarbeid, pengebruk, etc. Kvinner seiler bare gjennom livet og forventer at menn skal gjøre grovarbeidet.

Kvinner sosialiseres til å kun tenke på seg selv og å ikke bry seg om andre, samt at slike som deg sosialiseres til å se ned på og hate menn.

Anonymkode: 507e6...6b3

Du kom meg i forkjøpet :) Alt det AB sa kan også projiseres over på kvinner. Heldigvis, både for kvinner og menn generelt, er posten til AB full av oksemøkk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg tror mange kvinner ser seg selv som ofre mer enn menn gjør, ta et grep om egen tilnærming og oppfatning, legg bort alt føleriet og let frem handlingskraften.

Da har du tydeligvis ikke lest hundrevis av tråder laget av miserable menn som skylder på kvinner for hvordan de har det. Det er bare tull at det er mer følerier hos kvinner enn hos menn. Dette er et like stort problem hos begge kjønn. Det å være en positiv og handlingskraftig person er blitt en ettertraktet egenskap fordi det er så mange som er blitt sydd puter under armene i oppveksten og opplært til å synes synd på seg selv og skylde på alle andre i stedet for å ta seg sammen. Folk er blitt en gjeng bortskjemte drittunger. 

Anonymkode: 5eeb0...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du tydeligvis ikke lest hundrevis av tråder laget av miserable menn som skylder på kvinner for hvordan de har det. Det er bare tull at det er mer følerier hos kvinner enn hos menn. Dette er et like stort problem hos begge kjønn. Det å være en positiv og handlingskraftig person er blitt en ettertraktet egenskap fordi det er så mange som er blitt sydd puter under armene i oppveksten og opplært til å synes synd på seg selv og skylde på alle andre i stedet for å ta seg sammen. Folk er blitt en gjeng bortskjemte drittunger. 

Anonymkode: 5eeb0...003

Nå var vel denne tråden ikke om menn generelt men om en kvinne som mener det er bedre å være mann ;) men joda, jeg sier ikke at menn ikke føler ting, tvert imot. Jeg sier at uansett hvem man er må man selv ta tak i livet sitt og gjøre det bra. Det handler veldig ofte for de aller fleste mer om hvordan man tar det enn hvordan man faktisk har det tror jeg, ofte er det lettere å gi andre "skylden" for ens egne problemer enn å erkjenne at det er man selv som må "fikse" det man sliter med enten det erprivat, jobb, venner, familie, skole osv osv osv.. Så jeg er enig med deg i at de som klarer dette ofte er positivite, handlingskraftige, selvstendige, og lite bortskjemt uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne heller vært mann. Men så ble jeg voldtatt regelmessig fra jeg var 5 år, og istedenfor at min mor beskyttet meg, drev hun med psykisk terror, for hvor ond var ikke jeg, som tok mannen hennes, fra henne. 

Og jeg føler gjennom hele livet mitt, så har jeg blitt seksuelt trakassert, og menn går til utrolig lengder for å prøve å få meg til sengs. Og jeg har ikke sex tidlig med noen. 

Jeg var og gift, med en mann jeg trodde var snill, omsorgsfull og skulle være der gjennom alt. Nei, det var jeg som skulle være der gjennom alt. Vi fikk 2 barn, og jeg måtte gjøre alt av husarbeid, unger, plenklipping, innkjøp, økonomi osv. Hans jobb, var og gå på jobb. Selv om jeg jobbet fult og, så telte vist ikke det. Han hjalp ikke til med noe. Han var flink før barna kom. Så jeg skilte meg. 

Så med mitt liv, så skulle jeg gitt hva som helst, for å være mann.

Anonymkode: 22ed9...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...