Gå til innhold

Dagens ungdomsjenter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Virker som det blir mer og mer botox, fillers, sillikon når man er rundt 20. Noen her som er født mer tidlig på 90- tallet som merker stor forskjell fra da dere vokste opp? var jo kroppsfokus da jeg var ung også, men ikke like ille som nå virker det som. Da var det å være tynn, ha store pupper. Nå har jo alle fake utseende, i hvertfall mange. 
Er det ikke et rent helvete for disse ungen jentene å få så fokus på utseendet? 

Anonymkode: c71bf...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er født i 93, og jeg merket ingenting til kroppspress, mote press o.l. Men er ikke mange åra etter meg det begynte. Skjønner ikke hva som skjedde.. Ordentlig synd er det! 

Anonymkode: 2c173...586

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg kan se på de kvinnene som er noenlunde like gamle som meg og de som er en del yngre. De yngre er mer ekstremt sminket, kan være sminket de eldre og men det virker ikke som de er så tidlig ute med fillers og har gjerne litt andre ting enn kropp å fokusere på.

Jeg måtte ta en titt på Ex on the beach, det er jo paradise inspirert. Men det var faen meg ei som vifta med musa i bassenget der. Så på Paradise 1 år, det var vel i 2009 😛 ser jeg tilbake på dem er det kjempe forskjell! der hadde de i det minste ikke ansiktet fullt av fillers, noen hadde sillikon.
Men de er jo så mye løsere også. Er det litt slik det har blitt i virkeligheten og? Synes det er kvalmt. Blir ikke så stolt av å være norsk kvinne i utlandet hvis det er slik norske jenter offører seg :S 

Anonymkode: c71bf...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født enda tidligere og før i tiden var vi mer feminine og naturlig pene. I dag opererer de seg til å se ut som menn, dragqueens eller misforster. Vi drev heller ikke og trente oss halvt ihjel. Det er et ekstremt utseende og kroppsfokus nå. Det har med at folk tjener penger på det, treningssentre, ernæringseksperter, kirurgiske klinikker, osv. Alt skal fikses på. Fra det indre til det ytre. Disse pengemaskinene konstruerer problemer som de skal fikse/vi skal kjøpe.

Anonymkode: 2ba11...cb3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre har norske kvinner rykte på seg om å være lett å få i seng. Vårt dating "system" blir latterliggjort i andre land. Vi har sex først, så blir vi kanskje kjent etterpå. 

Anonymkode: 2c173...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er født enda tidligere og før i tiden var vi mer feminine og naturlig pene. I dag opererer de seg til å se ut som menn, dragqueens eller misforster. Vi drev heller ikke og trente oss halvt ihjel. Det er et ekstremt utseende og kroppsfokus nå. Det har med at folk tjener penger på det, treningssentre, ernæringseksperter, kirurgiske klinikker, osv. Alt skal fikses på. Fra det indre til det ytre. Disse pengemaskinene konstruerer problemer som de skal fikse/vi skal kjøpe.

Anonymkode: 2ba11...cb3

jepp.
Jeg ser ikke noe galt i ta litt fillers når ting virkelig begynner å falme. Tar nok restylane selv en gang i tiden , og tannbleking. Puppene mine er heldigvis små så de kommer nok ikke til å henge med det første..har ikke behov for større. men de i dag er nesten bokstavelig talt stygge. 

Anonymkode: c71bf...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Desverre har norske kvinner rykte på seg om å være lett å få i seng. Vårt dating "system" blir latterliggjort i andre land. Vi har sex først, så blir vi kanskje kjent etterpå. 

Anonymkode: 2c173...586

enig. men det fornektes jo også. Skriver man hvor teit den moderne norske datingkulturen er så kommer noen "det er det beste landet for kvinner" "du skal være takknemmelig for at du er født her!" "kvinner i andre land har det jævlig!" . jeg er ikke enig. jeg støtter den litt mer gammeldagse kulturen. og ja, jeg ser ned på de super moderne kvinnene.

Anonymkode: c71bf...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

enig. men det fornektes jo også. Skriver man hvor teit den moderne norske datingkulturen er så kommer noen "det er det beste landet for kvinner" "du skal være takknemmelig for at du er født her!" "kvinner i andre land har det jævlig!" . jeg er ikke enig. jeg støtter den litt mer gammeldagse kulturen. og ja, jeg ser ned på de super moderne kvinnene.

Anonymkode: c71bf...21f

Jeg er helt enig i at vi norske kvinner har det bedre enn mange andre kvinner i andre land. 

Men. Vi har tatt likestillingen for langt. Jeg er også noe "gammeldags", men med et snev av moderne. 

Jeg er helt for at mennekser opererer det som plager dem så mye at det går ut over livskvaliteten. Men slik det er idag opererer alle seg likt, samme nese, samme pupper, samme rumpa, boto, fillers, tannbleking. Har jeg glemt noe? Uansett, kvinnene ser mer og mer like ut, synes jeg. Med de forferdelige falske vippene, det tonnet med sminke og den lasset med parfyme. 

Herregud, selv er jeg 25, så jeg skulle vel vært en av de? Men jeg ønsker ikke å se ut som alle andre, og sminke meg 20 år eldre, og ikke minst, ødelegge huden min. 

Anonymkode: 2c173...586

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at moten for unge jenter i dag ofte er litt for mye preget av "fake" og et voldsomt fokus på ellers tanketomme bloggere osv. På samme måte er det påfallende hvor mange som tar mange, og veldig synlige, tatoveringer fordi det er inn akkurat nå. Tror nok veldig ange av disse kommer til å se ganske snurrige ut når kroppen eldes litt, tatoveringene ikke er inn lenger og en slutter med de kunstige innsprøytningene og eventuelle konsekvenser kommer til syne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært en sau som likte å følge flokken. Brukte aldri hårgele eller voks i håret selv om de fleste andre guttene gjorde det. Hørte ikke på listepop musikk selv om de fleste andre gjorde det. Jeg trente styrke, men det var pga meg selv, jeg ønsket å bli sterkere for å gjøre hverdagen enklere, men det har ignenting med kroppspress å gjøre.

Enkelt og greit jeg ga faen i forventninger angående kroppen så kroppspress merka jeg ingenting til. Fikk meg også 2 kjærester i løpet av ungdomsskolen og videregående så dette meg kroppspress er bare noe tull. 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tenåring skulle man være tynn og brun, ha liten rumpe og dyre klær. Nå skal man være formfull og ha stor rumpe, store pupper, supersmal midje og store lepper, falske vipper og falske negler, altså ting mange må betale for. Jeg hadde BDD på vgs og brukte derfor mye sminke for å kamuflere meg, dette ble jeg mobbet for og kalt hore. Sånn sminkebruk ser jeg nå hver dag, hele tiden, så det har definitivt endret seg. For meg personlig hadde jeg hatt det bedre om jeg vokste opp i dag siden jeg ikke hadde stukket meg ut og blitt mobbet for det, men for jenter flest tror jeg de hadde hatt det bedre før. 

Anonymkode: 85002...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du selv? Du fokuserer jo på denne type utseende og bryr deg. Og du skriver som en mannlig, prippen mulla (Banner, kaller kvinner løse, ser ned på "de super moderne kvinnene"). Ingen ting moderne med deltakere i slike tv-programmer, og det er veldig lett å unngå dem. De unge kvinnene jeg kjenner er ikke slik i det hele tatt, og jeg vil anslå at det er én av hundre som har et slikt utseende etter hva jeg ser på gata. Så kanskje 99% klarer helt fint å stå i mot?

Anonymkode: b5631...bf8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desverre har norske kvinner rykte på seg om å være lett å få i seng. Vårt dating "system" blir latterliggjort i andre land. Vi har sex først, så blir vi kanskje kjent etterpå. 

Anonymkode: 2c173...586

Enig i at dette er noe tragisk, men det gjelder da menn i like stor grad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Tusseladen skrev:

Enig i at dette er noe tragisk, men det gjelder da menn i like stor grad.

Forskjellen er at det gjelder menn i alle land, men ikke kvinnene i alle land. Dermed er det kvinnene som får dette ryktet fordi det er kvinnene her som skiller seg ut fra kvinner ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desverre har norske kvinner rykte på seg om å være lett å få i seng. Vårt dating "system" blir latterliggjort i andre land. Vi har sex først, så blir vi kanskje kjent etterpå. 

Anonymkode: 2c173...586

Hæ? Kontekst og relevans? 

Anonymkode: 15bd0...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er født i 93 og som nevnt tidligere i tråden merket jeg mest til typ klespress, hår og sminke. Var ikke før jeg gikk vg2 at jeg merket noe til kroppspress/skjønnhetspress. 

Er glad jeg ikke er barn eller tenåring nå, tror det er tøffere nå enn før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 20.8.2018 den 2.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er født i 93, og jeg merket ingenting til kroppspress, mote press o.l. Men er ikke mange åra etter meg det begynte. Skjønner ikke hva som skjedde.. Ordentlig synd er det! 

Anonymkode: 2c173...586

Jeg er født i 98 og merker heller ingenting av det der omtrent. 

Anonymkode: 46be2...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere at kvinner i andre land er så "ordentlige" egentlig? Skulle tro det var et enormt behov for å rakke ned på norske kvinner. Kvinner i land hvor de har mer rettigheter ligger da rundt de også,  ikke med norske menn kanskje da de foretrekker egne. Og for all del, alle norske damer er heller ikke slik. Er så lei av det evige stemplet vi får av de forbanna horebukkene i Syden som puler alt de får napp på. De bør seriøst holde kjeft. Og kan ingen norske menn stå opp for oss når de rakker ned på oss? Vær menn da! 

Og ts, det var press for oss født på 80 tallet også. Et ideal har det alltid vært, og Baywatch bidro masse. 

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, August 20, 2018 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Virker som det blir mer og mer botox, fillers, sillikon når man er rundt 20. Noen her som er født mer tidlig på 90- tallet som merker stor forskjell fra da dere vokste opp? var jo kroppsfokus da jeg var ung også, men ikke like ille som nå virker det som. Da var det å være tynn, ha store pupper. Nå har jo alle fake utseende, i hvertfall mange. 
Er det ikke et rent helvete for disse ungen jentene å få så fokus på utseendet? 

Anonymkode: c71bf...21f

Jeg ble født i 1991, og har aldri følt noe til dette "presset" som det snakkes så mye om...       

Anonymkode: 02e5a...c69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...