Gå til innhold

Kan man skaffe venner selv uten fadderuka(BI)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tanker? Eller er det umulig? Om man dropper fadderuka som varer 10 dager her .i Trondheim, er det sånn at folk allerede har fått seg venner da og at det er nytteløst å studere?

Anonymkode: 6023f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du igjen? 

Nei, det er ikke håpløst, så lenge man har sosiale antenner/finner en likesinnet, og møter der folk er. 

Anonymkode: 7e0e3...56b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du igjen? 

Nei, det er ikke håpløst, så lenge man har sosiale antenner/finner en likesinnet, og møter der folk er. 

Anonymkode: 7e0e3...56b

Hvordan er det ikke håpløst? Folk har jo allerede skaffet seg venner gjennom fadderuka.

Anonymkode: 6023f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da. Det er bare vanskeligere. Hvis du liker utfordringer, kjør på!

Anonymkode: 25843...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det ikke håpløst? Folk har jo allerede skaffet seg venner gjennom fadderuka.

Anonymkode: 6023f...990

Jeg håper inderlig du vet at fadderuka ikke er eneste sjanse til å skaffe venner? Du går på universitetet 3-5 år avhengig av hvor lang utdanning du tar, det er masse tid til å skaffe venner så lenge du er åpen og imøtekommende og finner noen du har noe til felles med. 

Har selv fått mer kontakt med folk nå andreåret som jeg så vidt sa hei til i fjor. Fadderuka er for å møtes og bli kjent med skolen og ha det gøy, det er ikke sånn at en dør for nye vennskap lukkes så fort fadderuka er over. Jeg var ikke med på fadderuka selv en gang pga flytting og jobb og jeg gadd rett og slett ikke. Har fremdeles fått meg venner.

Anonymkode: c9130...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det ikke håpløst? Folk har jo allerede skaffet seg venner gjennom fadderuka.

Anonymkode: 6023f...990

Jeg går ikke på BI, men jeg hadde ingen problemer med å skaffe meg venner selv om jeg ikke var med på fadderuken så lenge jeg var med på mesteparten av undervisningen i starten. 

Anonymkode: 25200...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er så redd for og ikke få venner, hvorfor droppet du fadderuka da?

Tror ikke det er umulig å få venner om man dropper fadderuka. Tror for mange at det er lettere om man møter opp, for da kjenner man hverandre ikke så godt. Men ta initiativ og snakk med folk, inviter dem med ut, vær kreativ. 

Anonymkode: f3288...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er så redd for og ikke få venner, hvorfor droppet du fadderuka da?

Tror ikke det er umulig å få venner om man dropper fadderuka. Tror for mange at det er lettere om man møter opp, for da kjenner man hverandre ikke så godt. Men ta initiativ og snakk med folk, inviter dem med ut, vær kreativ. 

Anonymkode: f3288...42a

Fordi jeg var bortreist på ferie. 

Men fadderuka varer visstnok fra 15-25 august. Vil det si at vanlig skolestart er den 25?

Anonymkode: 6023f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg var bortreist på ferie. 

Men fadderuka varer visstnok fra 15-25 august. Vil det si at vanlig skolestart er den 25?

Anonymkode: 6023f...990

Ikke nødvendigvis. Har du ikke møtt opp enda? Jeg vet ikke hvordan det er på BI, men på en offentlig høyskole/universitet mister man plassen om man ikke møter opp til skolestart. 

Anonymkode: 25200...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Har du ikke møtt opp enda? Jeg vet ikke hvordan det er på BI, men på en offentlig høyskole/universitet mister man plassen om man ikke møter opp til skolestart. 

Anonymkode: 25200...c9c

Ikke på universitetet (med mindre emnene dine er obligatoriske kanskje), de tar jo ikke akkurat opprop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Har du ikke møtt opp enda? Jeg vet ikke hvordan det er på BI, men på en offentlig høyskole/universitet mister man plassen om man ikke møter opp til skolestart. 

Anonymkode: 25200...c9c

Går bra om man ikke møter opp.

Anonymkode: 6023f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ombestemt deg nå og skal begynne på BI likevel? 

Anonymkode: fad3c...fdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, gobbledigook skrev:

Ikke på universitetet (med mindre emnene dine er obligatoriske kanskje), de tar jo ikke akkurat opprop...

Man må likevel møte opp for å sikre seg plassen sin, så jo de tar opprop/krysser av på liste. 

Anonymkode: 25200...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk deg inn i utvalg. Vet ikke hvordan det fungerer i Trondheim, men kjenner flere som har vært avhengig av å bli med i utvalg for å få venner i Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Safiye skrev:

Søk deg inn i utvalg. Vet ikke hvordan det fungerer i Trondheim, men kjenner flere som har vært avhengig av å bli med i utvalg for å få venner i Oslo. 

Hva legger du i utvalg?

Anonymkode: 6023f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må likevel møte opp for å sikre seg plassen sin, så jo de tar opprop/krysser av på liste. 

Anonymkode: 25200...c9c

Ikke på studiene jeg har gått på. Har kun vært med på opprop/nedskriving på obligatoriske seminar og forelesninger som uansett ikke er før senere i semesteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, gobbledigook skrev:

Ikke på studiene jeg har gått på. Har kun vært med på opprop/nedskriving på obligatoriske seminar og forelesninger som uansett ikke er før senere i semesteret.

De jeg har gått på har hatt obligatorisk oppmøte en av de første dagene for å sikre studieplassen, selv om studiet ellers ikke har noe obligatorisk oppmøte.

Anonymkode: 25200...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere møtt opp på BI selv uten å ha møtt opp på fadderuka som 20-åring, eller hadde dere tatt et friår for å bli med på neste års fadderuke?

Anonymkode: 6023f...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dere møtt opp på BI selv uten å ha møtt opp på fadderuka som 20-åring, eller hadde dere tatt et friår for å bli med på neste års fadderuke?

Anonymkode: 6023f...990

Hvorfor stiller du så mange dumme spørsmål? Hvorfor klarer du ikke å ta dine egne valg?

Det å vurdere et friår fordi man går glipp av fadderuken er det dummeste jeg har hørt. Du faller ikke av sosialt, selv om du ikke er med i fadderuken. 

Anonymkode: 089ab...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 1.11, AnonymBruker skrev:

Tanker? Eller er det umulig? Om man dropper fadderuka som varer 10 dager her .i Trondheim, er det sånn at folk allerede har fått seg venner da og at det er nytteløst å studere?

Anonymkode: 6023f...990

Du får deg venner, jeg både lover og garanterer det. Faktisk skal du legge ned en hel del innsats for ikke å få deg venner i studietiden. Jeg prøvde hardt, men selv jeg feilet der, venner fikk jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...