Gå til innhold

Frekk kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig frekk kollega, ikke bare mot meg, men mot oss yngre som jobber der. Hun er en blanding mellom grei og veldig frekk. Vet om fler som har sluttet pga henne. 

Hun hever stemmen for å si hvor dårlig andre er. Hun baksnakker både medkollegaer, andre som har jobbet her og kunder. Hun slenger dokumenter på bordet vårt, ler av oss og hever stemmen når hun blir sur. Snoker i alle andres liv, forså å komme med frekke kommentarer. Ingen tar tilbake på henne, men jeg har tatt henne noen ganger med å svare frekt tilbake. Da smiler hun og bort forklarer det. 

Jeg skal slutte snart da arbeidsplassen er veldig dårlig, men nå rett før helgen rant begeret mitt over da jeg overhørte at hun slang dritt om meg og en annen kollega. 

Hvordan skal jeg på best mulig måte forholde meg til en slik dame? Hadde dere sagt i fra? (Nytter ikke å si noe til sjefen).  Jar så lyst å bare rope hold kjeft neste gang jeg hører noe, men kanskje ikke så lurt. 

Anonymkode: 21a86...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener at hun er like frekk som det du er mot henne nå? Det hjelper ikke at hun er frekk når du går å baksnakker henne på et forum. I tillegg til at du blir sur og får et behov til å legge ut om hvor frekk du mener hun er.

Det du burde gjøre er å kjøpe deg et speil, se dypt inn i speilet og erkjenn at du ikke er noe bedre enn kollegaen din med dette frekke innlegg om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en sak for en fagforening? Har ikke erfaring med sånt, så bare spør. 

Anonymkode: ddd84...6a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kamper er ikke verdt å ta. Du får spørre deg selv hva det vil gi deg å ta akkurat denne. Kanskje har du mer igjen for å heve deg over det og overse henne? Du skal jo tross alt slutte.

Jeg skjønner det hvis du ønsker rettferdighet, men det vil du mest sannsynlig aldri få uansett. 

Anonymkode: 17d50...5e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri baksnakket hverken noen på jobb eller kunder. Ingen her vet hvem det er, så bedre for meg å rådføre meg her enn hos andre kollegaer. Ikke hevet stemmen eller vært frekk mot de andre.

Men på et tidspunkt har det rent over og er dritt lei. Vet flere har sluttet pga hun og hun ene er nå sykemeldt pga press fra denne dama. 

Takler rett og slett ikke nok en uke med dette. Da smeller det til slutt er jeg redd for. 

Anonymkode: 21a86...077

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dårlige kolleger, er det som oftest bare en av to ting å gjøre, enten å unngå vesenet så mye som mulig eller bytte arbeidsplass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en sak for en fagforening? Har ikke erfaring med sånt, så bare spør. 

Anonymkode: ddd84...6a9

Har ikke meldt meg inn i noen fagforening desverre. 

Ts 

Anonymkode: 21a86...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Når det gjelder dårlige kolleger, er det som oftest bare en av to ting å gjøre, enten å unngå vesenet så mye som mulig eller bytte arbeidsplass.

Ja, skal bytte arbeidsplass, men må få en annen jobb først, så vet ikke hvor lenge jeg må jobbe der. Skal i 2 intervjuer denne uken, så krysser fingrene. 

Desverre må jeg ha veldig mye å gjøre med henne fremover, og får ikke unngått det. 

Ts 

Anonymkode: 21a86...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Når det gjelder dårlige kolleger, er det som oftest bare en av to ting å gjøre, enten å unngå vesenet så mye som mulig eller bytte arbeidsplass.

Men jeg og 2 til tar ikke lunsj lengre for å slippe unna hun. Men vi jobber på en liten plass, så vanskelig å unngå henne helst ellers også. 

Ts 

Anonymkode: 21a86...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sportsbabe skrev:

Så du mener at hun er like frekk som det du er mot henne nå? Det hjelper ikke at hun er frekk når du går å baksnakker henne på et forum. I tillegg til at du blir sur og får et behov til å legge ut om hvor frekk du mener hun er.

Det du burde gjøre er å kjøpe deg et speil, se dypt inn i speilet og erkjenn at du ikke er noe bedre enn kollegaen din med dette frekke innlegg om henne.

Tror du troller. Men om ikke så var dette et meget lite hjelpende svar!

TS, det er voldsomt frustrerende med slike negative mennesker som skaper et dårlig og rett og slett giftig arbeidsmiljø. Dessverre evner hun nok ikke selv å se sin væremåte og hvordan den påvirker andre. Derfor tror jeg ikke du vil nå inn til henne om du tar det opp, i stedet vil hun typisk gå i forsvar, føle seg tråkket på og baksnakke deg enda mer. Godt du skal videre til ny jobb. Dessverre har jeg ikke et eneste råd.

Anonymkode: aa5cf...47c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sportsbabe said:

Så du mener at hun er like frekk som det du er mot henne nå? Det hjelper ikke at hun er frekk når du går å baksnakker henne på et forum. I tillegg til at du blir sur og får et behov til å legge ut om hvor frekk du mener hun er.

Det du burde gjøre er å kjøpe deg et speil, se dypt inn i speilet og erkjenn at du ikke er noe bedre enn kollegaen din med dette frekke innlegg om henne.

FYI: Det er ikke baksnakking når personen ikke er identifiserbar. TS nevner hverken navn på person, arbeidsplass eller stilling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du troller. Men om ikke så var dette et meget lite hjelpende svar!

TS, det er voldsomt frustrerende med slike negative mennesker som skaper et dårlig og rett og slett giftig arbeidsmiljø. Dessverre evner hun nok ikke selv å se sin væremåte og hvordan den påvirker andre. Derfor tror jeg ikke du vil nå inn til henne om du tar det opp, i stedet vil hun typisk gå i forsvar, føle seg tråkket på og baksnakke deg enda mer. Godt du skal videre til ny jobb. Dessverre har jeg ikke et eneste råd.

Anonymkode: aa5cf...47c

Ja, desverre er det nok en fare for at hun blir verre, men kanskje hun trenger å høre det også? Bare kjenner at jeg ikke orker en dag til med hun, hun ødelegger så mye. 

Ts 

Anonymkode: 21a86...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si "Slutt å vær så frekk/Gå et annet sted hvis du skal være frekk, du kaster bort tiden min" hver gang hun sier noe du ikke liker. Da er du ærlig og signaliserer at du ikke bare tar imot bullshit uten videre. Hvis alle vet at hun er slik som hun er, skal ikke dette påvirke referansen din.

Anonymkode: e8037...e2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi beskjed til øverste leder.  Folk burde ikke slutte pga henne, HUN burde slutte i jobben!

Anonymkode: 43171...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi beskjed til øverste leder.  Folk burde ikke slutte pga henne, HUN burde slutte i jobben!

Anonymkode: 43171...516

Helt enig. Det hjelper desverre ikke, sjefen gjør ikke noe med det. 

Ts 

Anonymkode: 21a86...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en sak for en fagforening? Har ikke erfaring med sånt, så bare spør. 

Anonymkode: ddd84...6a9

Dette er verneombudet sitt ansvar, ikke fagforeningen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi beskjed til øverste leder.  Folk burde ikke slutte pga henne, HUN burde slutte i jobben!

Anonymkode: 43171...516

Det hjelper ikke alltiddet, med de svake lederne som styrer idag. De har ingen problemer med å kommandere folk og 'styre, men livredd for å ta tak i varme konflikter.

Har jobber med en sånn kjerring jeg og. Når hun ble tatt så var hun et offer og begynte å gråte. Skulle sykemelde seg for trakassering (jeg var mellomleder på den tiden).

Jeg ga henne klær beskjed om at det ikke hjalp å leke offer. Jeg har selv hørt hva hun sier og flere ansatte har kommet med ting. Hun sykemeldte seg ikke( hadde hun gjort det hadde hun fått sparken ved første ledige anledning), men lærte seg å oppføre seg som et voksent menneske. Denne dama var da i slutten av 40-årene.

Anonymkode: 2170d...f23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sportsbabe skrev:

Så du mener at hun er like frekk som det du er mot henne nå? Det hjelper ikke at hun er frekk når du går å baksnakker henne på et forum. I tillegg til at du blir sur og får et behov til å legge ut om hvor frekk du mener hun er.

Det du burde gjøre er å kjøpe deg et speil, se dypt inn i speilet og erkjenn at du ikke er noe bedre enn kollegaen din med dette frekke innlegg om henne.

O M G 

Anonymkode: a212e...0ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pianojenta skrev:

Dette er verneombudet sitt ansvar, ikke fagforeningen..!

Delvis ja. VO skal ikke stå i dette alene. VO kan notere og gi tilbakemelding til leder men det er leders ansvar å gå til handling.

Anonymkode: 2170d...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Delvis ja. VO skal ikke stå i dette alene. VO kan notere og gi tilbakemelding til leder men det er leders ansvar å gå til handling.

Anonymkode: 2170d...f23

Og hvis leder er selve problemet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...