Gå til innhold

Har noen klart å få det til å vare som særboere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Vil gjerne høre andres erfaringer som særboere. Jeg er kjæreste med en helt fantastisk mann. Han respekter alltid meningene mine, han er ærlig, han får meg til å føle meg trygg, verdsatt og elsket og vi har det helt fantastisk bra sammen når vi er sammen. Han er super pappa som alltid stiller opp for barna sine. Han har veldig mange bra egenskaper og jeg elsker han. Eneste problemet er at vi må være særboere til barna flytter ut av redet. Vi bor et stykke unna hverandre og det er uaktuelt å flytte barna ut av sine skolekretser. Det går ofte 1-2 uker mellom hver gang vi er sammen og da har vi gjerne bare 1-2 dager sammen! I sommer bodde vi nærmest sammen i flere uker og det var helt fantastisk! Savnet etter han når vi ikke er sammen er helt forferdelig. Og dette er virkelig mannen jeg vil bli gammel med. Vil gjerne høre andres erfaringer! Er det i det hele tatt mulig å være særboere i minst 9 år?

Anonymkode: b7b7c...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke forferdelig deilig med savn? Det er spennende og dere får sett på hvor dypt det hele stikker.

Anonymkode: cef92...66c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer helt an på innstillingen deres, ønsker dere det sterkt nok, så kan det gå fint.

Jeg har vært i lignende situasjon 2 ganger faktisk, ene mannen dumpet meg etter 3 mnd, da han ikke så noe framtid grunnet at vi måtte være særboere i 10 år. Med andre mann ble jeg dumpet etter litt over 1 år, da vi ikke kunne være særboere før om 6 år. Jeg er veldig positivt innstilt til å være særboere da det er dine og mine barn, eller i det minste bruke veldig god tid. Så om jeg så skulle blitt sammen med naboen, ville jeg ikke bodd sammen med han på minst 3 år.

Anonymkode: ff4e2...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært særboere i 7 år- og blir det noen år til. Trives godt med det- men bor nærme hverandre så ses ofte. 

Men vi slipper hverdagslige krangler- om oppvask og vasking. Jeg er like forelsket eller mer nå enn i starten. Elsker å tilbringe tid med han og vi har det veldig fint sammen. Tror vi har bygd opp et trygt forhold på denne måten- som gjør at begge  har d bra! 

Anonymkode: e47f5...534

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke forferdelig deilig med savn? Det er spennende og dere får sett på hvor dypt det hele stikker.

Anonymkode: cef92...66c

Det er veldig deilig når vi først ses! Men tiden da går alltid så fordømt fort og det er vondt å si hade! Vi har hatt det sånn i over ett år nå! Begge har lyst til å flytte sammen, men det er jo dessverre ikke mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i 4,5 år og er enige om å være særboere til barna er ute av redet.

For oss som foreldre og for barna er det trygt og godt.

Vi har det fantastisk som kjærester og benytter tiden vi har sammen optimalt. Dersom en av oss ikke har barna er vi med den andre og barna der.

Når begge har barna er vi skjelden sammen pga ulik alder og interesser hos barna. Barna kjenner og liker hverandre, men passer ikke i hverandres hverdag.

Likevel er savnet stadig tilstede. Det er godt med egentid og savn, men ikke for mye.

Nå er det over 1 uke siden vi så hverandre og det blir minimalt de neste to ukene også. Må innrømme at det er litt tungt.

Jeg er delt. Barna er lykkelige, vi er jo også lykkelige. Kjæresten er en fantastisk mann, likevel er savn alltid tilstedeværende.

Jeg savnet kjæresten når jeg ikke er med han og barna når jeg ikke er med dem.

Tror uansett at vi skal få det til å fungere. Barna blir stadig eldre og vår kjærlighet sterkere.

Anonymkode: 22690...745

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selvfølgelig er ikke særboer noe hinder! selv om det virker som folk elsker å skrive at alt er utfordrende med det ene og det andre. 
For meg er det mest utfordrende å bo med noen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er særboer på fjerde året, og har ingen planer om å endre på det. Kjæresten er en fantastisk mann, men vi har begge bodd for lenge alene til at et samboerskap vil fungere. Men vi sees ofte, og så får jeg i tillegg alenetid (og slipper tiiiiimesvis med fotball og annen sport på TV).

Anonymkode: 60dc2...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er særboer på fjerde året, og har ingen planer om å endre på det. Kjæresten er en fantastisk mann, men vi har begge bodd for lenge alene til at et samboerskap vil fungere. Men vi sees ofte, og så får jeg i tillegg alenetid (og slipper tiiiiimesvis med fotball og annen sport på TV).

Anonymkode: 60dc2...4eb

Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner tror de må se på fotball hvis mannen gjør det. Har dere ettroms leilighet? Det er ingen menn som ønsker å se sammen med dere heller.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FrodeF skrev:

Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner tror de må se på fotball hvis mannen gjør det. Har dere ettroms leilighet? Det er ingen menn som ønsker å se sammen med dere heller.. 

Men nå står jo TV'en ofte i stua, så da blir stua gjerne "beslaglagt" av mannen som skal se fotball og sport. Løsningen er selvsagt å gå til anskaffelse av en ekstra TV og plassere den i et annet rom. Ideelt sett, hvis man skal bo sammen, så bør mannen ha en "mancave" og kvinnen ha sin "lady lounge" :) I alle fall hvis man er to personer med behov for en viss grad av alenetid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på innstilling og mulighet til å tilrettelegge for tid sammen tenker jeg. Selv om dere ikke kan flytte sammen kan det vel kanskje være mulig å få litt mer tid sammen etter hvert? jeg vet ikke hvor lenge dere har vært sammen, men jeg er i alle fall der at siden jeg har barn så er det ikke aktuelt å flytte sammen før man har vært sammen i minst 2-3 år uansett, det er viktig å se at alle fungerer godt sammen før man tar det steget. Og da er det kanskje ikke så stor sak om det blir noen flere år? Men man må kjenne på det selv. hva er ritkig, hvor ofte trenger DU/DERE å møer for at forholdet skal være bra. Jeg må innrømme at jeg hadde slitt stort om det hadde gått så lenge som 2 uker mellom hver gang jeg så kjæresten. Men det er meg.

Anonymkode: 4fa5b...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har det så bra med kjæresten akkurat fordi dere er særboere. Selv om du skriver at det var deilig å bo sammen i flere uker så var det sånn da dere visste at dette tar slutt, og er ikke en fast løsning. Man setter pris på hverandre og finner ting man kan gjøre sammen og være sammen, og ikke «ved siden av» hverandre. Man henger seg ikke over hverdagslige ting som ofte ikke fungerer når man bor sammen da det ikke er verdt å bruke energi på det.

Jeg var særboer først og så ble vi samboere. NÅ etter 2 år må vi innse at de ikke fungerer.  Hovedsakelig på grunn av sønnen hans. Uansett så blir vi særboere igjen. 

Nyt særboerskap, det blir ikke så idyllisk når dere flyttet sammen.

 

Anonymkode: cb01e...571

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært særboer i over 10 år. Pga barn og jobb. Passer meg utmerket.  Men faren er at du blir så vant til det at dere ikke vil flytte sammen. Blir ikke helt naturlig å feire jul hele familien hans og din osv.  Dere blir aldri en hel familie sånn sett.  Men det er faktisk litt deilig å slippe det ansvaret.  Har nok med mine unger iblant.

Anonymkode: 9ecd1...7f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, FrodeF skrev:

Jeg har alltid lurt på hvorfor kvinner tror de må se på fotball hvis mannen gjør det. Har dere ettroms leilighet? Det er ingen menn som ønsker å se sammen med dere heller.. 

Nei, har toroms og en TV. Jeg kan sikkert lese bok når det er fotball, men på den annen side er det fotball så godt som hele tiden, og det er faktisk en del ting jeg kunne ha tenkt meg å sett også. 

Derfor er det greit å være særboere. Han får sett det han vil, og jeg får sett det jeg vil. Win-win. 

Anonymkode: 60dc2...4eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er særboere på 14.året. ses halve uka og halve uka fra hverandre til å gjøre egne ting. Fungerer veldig bra. 30 årene. 

Anonymkode: 7db59...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er særboere på 14.året. ses halve uka og halve uka fra hverandre til å gjøre egne ting. Fungerer veldig bra. 30 årene. 

Anonymkode: 7db59...20d

Dere er delvis samboere, altså... Høres veldig greit ut om begge har behov for egentid.

Hvordan gjør dere det med klær og ting?

Jeg bor hos kjæresten i helgene, og kjenner jeg blir gal av å bo i en koffert-å dra halve garderoben min frem og tilbake med dette været vi har her.

Kunne godt tenke meg å bli samboer, men samtidig er det godt med litt egentid, det samme synes han.

Ikke TS

Anonymkode: 7d8bb...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere er delvis samboere, altså... Høres veldig greit ut om begge har behov for egentid.

Hvordan gjør dere det med klær og ting?

Jeg bor hos kjæresten i helgene, og kjenner jeg blir gal av å bo i en koffert-å dra halve garderoben min frem og tilbake med dette været vi har her.

Kunne godt tenke meg å bli samboer, men samtidig er det godt med litt egentid, det samme synes han.

Ikke TS

Anonymkode: 7d8bb...14b

Jeg er ikke den du  spurte   men  kan svare for meg. 10 særboer. Har mitt skap hos han og skap på bad . Han har det samme her.  Tar med en bag når det er lengre tid sammen.  Går egentlig ganske greit.

Anonymkode: 9ecd1...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å lese om andres erfaringer! Er selv særboer på 5. året, og kommer til å være det en god del år fremover.Vet at dette er mannen jeg vil være sammen med resten av livet, men pga barna er det ikke aktuelt å flytte sammen på lenge ennå.

Anonymkode: 35d9d...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...