Gå til innhold

Føler meg ensom på folkehøgskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, sitter nå på folkehøgskolen første dagen. Jeg deler hybel med 3 andre, jeg føler at de har blitt så godt kjent allerede og jeg har ikke det. Jeg føler meg veldig ensom da jeg hører de le osv. Jeg har vært med på alt av samtaler men føler jeg ikke blir sett på en måte.. akkurat nå syns jeg ting er jævlig sårt. Så Hadet til mamma som var vondt osv. Og føler meg ensom. Håper det bedrer seg selv om det er første skoledag. Tror dere det? 

Anonymkode: 3c247...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt naturlig å føle seg litt ensom i begynnelsen, siden man ikke kjenner noen. Men jeg kan forsikre deg om at det blir bedre. :) Jeg har gått på folkehøgskole selv, og kjenner meg godt igjen i det du skriver. Senere så ble jeg kjent med veldig mange og fikk nære venner. Så bare vær med på ulike aktiviteter slik at du blir kjent med noen, og dette er spesielt viktig nå i begynnelsen. Det kommer til å gå helt fint, og dersom du ikke trives så kan du avslutte oppholdet. Lykke til! :)

Anonymkode: 8469b...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det tre uker, så har du sannsynligvis en venn eller venninne som det føles som du har kjent i ti år.

I starten går det litt trått, du prøver å finne egne bein å stå på, og ikke minst finne ut av hvem du selv er, men plutselig så virker det som om dere har vært der i årevis og det er ikke engang jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen automatikk i at de du ble plassert på hybel med er de du "ender" opp med. Ha øynene åpne og vær åpen for at det kanskje er noen andre som kommer til å bli nærmere. Forstår godt at det føles kjipt om du føler deg litt på utsiden. Hvis du er en forsiktig og litt sjenert person så blir det veldig tydelig i starten. Etterhvert senker folk skuldrene og er ikke så krampeaktig opptatt av å være "på". Lykke til, dette er en unik mulighet til å stifte vennskap for livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, du må ville det selv. Jeg gikk på folkehøgskole for et årtusen siden, og noen av medelevene trakk seg unna alt. De hadde enerom og gikk på rommet ved enhver anledning, de oppsøkte ikke kontakt utenom i "skoletiden". Da blir det vanskelig, for på et tidspunkt slutter de andre å prøve på å få deg med. 

Så, vær der de andre er, svar når noen snakker til deg, og prøv å si "ja" så ofte du kan. Så ordner det seg av seg selv. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...