Gå til innhold

Sykemeldt gravid, Nav trenger mer dokumentasjon men lege er sløv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg , når Nav trenger mer dokumentasjon av min lege men legen følger ikke fristen og tar ting skremmende med ro ? Fristen går snart ut of jeg er redd nav stopper sykepengene mine , da jeg har fått varsel om dette . 

Fysioterapeuten min har sendt dokumentasjon til min lege om alle plagene mine , dette vil nav se , men min lege får ikke ut fingeren til å sende det videre !! Utrolig surt om jeg skal sitte uten penger en lang periode pga han ikke kan gjøre det innen fristen...

 

bytte lege er en mulighet men nå er det denne legen som kjenner til mitt svangerskap og min situasjon... blir bare rot å bytte nå midt i..

Anonymkode: ba78e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å kontakte legekontoret i morgen og fortelle at det haster? 

Om du bytter nå får du ikke ny fastlege før neste måned uansett.

 

Anonymkode: 63352...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å kontakte legekontoret i morgen og fortelle at det haster? 

Om du bytter nå får du ikke ny fastlege før neste måned uansett.

 

Anonymkode: 63352...03e

Helt håpløst.. ringt og sendt mail men de sier det skal gjøres men ingenting blie gjort ..:(

Anonymkode: ba78e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg , når Nav trenger mer dokumentasjon av min lege men legen følger ikke fristen og tar ting skremmende med ro ? Fristen går snart ut of jeg er redd nav stopper sykepengene mine , da jeg har fått varsel om dette . 

Fysioterapeuten min har sendt dokumentasjon til min lege om alle plagene mine , dette vil nav se , men min lege får ikke ut fingeren til å sende det videre !! Utrolig surt om jeg skal sitte uten penger en lang periode pga han ikke kan gjøre det innen fristen...

 

bytte lege er en mulighet men nå er det denne legen som kjenner til mitt svangerskap og min situasjon... blir bare rot å bytte nå midt i..

Anonymkode: ba78e...63d

Really? Ber NAV om utvidet info når du er gravid, og legen har sykmeldt deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar situasjonen for nav, så vil kanskje de purre direkte på legen

Anonymkode: 14c2c...4c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, cerruti skrev:

Really? Ber NAV om utvidet info når du er gravid, og legen har sykmeldt deg?

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forklar situasjonen for nav, så vil kanskje de purre direkte på legen

Anonymkode: 14c2c...4c0

 

8 minutter siden, cerruti skrev:

Really? Ber NAV om utvidet info når du er gravid, og legen har sykmeldt deg?

Ja , har snakket med Nav flere ganger . Nav vil ha mer informasjon om grunnlag til sykemeldingen selv om jeg sliter med bekkenet og sliter med å bevege meg generelt , legen har skrevet dette men de ønsker mer . Min arb giver har også bekreftet to ganger at det ikke er mulig for tilrettelegging og jeg ikke kan utføre noen arb oppgaver ....

 

Tviler nav tar seg tid til å hjelpe ved å kontakte legen, de mener det er min jobb

Anonymkode: ba78e...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør jeg , når Nav trenger mer dokumentasjon av min lege men legen følger ikke fristen og tar ting skremmende med ro ? Fristen går snart ut of jeg er redd nav stopper sykepengene mine , da jeg har fått varsel om dette . 

Fysioterapeuten min har sendt dokumentasjon til min lege om alle plagene mine , dette vil nav se , men min lege får ikke ut fingeren til å sende det videre !! Utrolig surt om jeg skal sitte uten penger en lang periode pga han ikke kan gjøre det innen fristen...

 

bytte lege er en mulighet men nå er det denne legen som kjenner til mitt svangerskap og min situasjon... blir bare rot å bytte nå midt i..

Anonymkode: ba78e...63d

Opplevde det samme, nav begynte å mase om at jeg måtte si opp min 100% faste jobb for å gå "kurs" hos de siden jeg ikke klarte jobben min. Kun pga manglende oppfølging av lege. Han legen hadde lite erfaring med graviditet og forholdsvis nyutdannet. Måtte hele veien minne han på hvilke tester jeg var der for selv om dette var min første graviditet.

Ei veldig hyggelig dame fra nav ringte meg da en dag med mye spørsmål. Jeg var helt ærlig at jeg lå rett ut, var så dårlig at jeg ikke er i stand til å bevege meg. Lå i et mørkt rom døgnet rundt, lyssky, lydsky. Kvalm av lukter som ikke finnes, klarer ikke lage egen mat heller. Forklarte hvordan jeg opplever legen min, fantes ikke andre ledige leger i byen så jeg var veldig låst. Heldigvis for meg så både så og kjente sjefen min til formen min og hvordan den var. Så han hjalp meg med å skrive utfyllende til nav. Damen sluttet å mase etter skriv fra sjefen og etter samtalen med meg. 

Byttet lege så fort jeg fikk mulighet og satser på at alt er lettere neste runde. Jeg jobbet forresten som renholder så det var umulig for meg å vaske når jeg var så dårlig.

Anonymkode: 821e9...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevde det samme, nav begynte å mase om at jeg måtte si opp min 100% faste jobb for å gå "kurs" hos de siden jeg ikke klarte jobben min. Kun pga manglende oppfølging av lege. Han legen hadde lite erfaring med graviditet og forholdsvis nyutdannet. Måtte hele veien minne han på hvilke tester jeg var der for selv om dette var min første graviditet.

Ei veldig hyggelig dame fra nav ringte meg da en dag med mye spørsmål. Jeg var helt ærlig at jeg lå rett ut, var så dårlig at jeg ikke er i stand til å bevege meg. Lå i et mørkt rom døgnet rundt, lyssky, lydsky. Kvalm av lukter som ikke finnes, klarer ikke lage egen mat heller. Forklarte hvordan jeg opplever legen min, fantes ikke andre ledige leger i byen så jeg var veldig låst. Heldigvis for meg så både så og kjente sjefen min til formen min og hvordan den var. Så han hjalp meg med å skrive utfyllende til nav. Damen sluttet å mase etter skriv fra sjefen og etter samtalen med meg. 

Byttet lege så fort jeg fikk mulighet og satser på at alt er lettere neste runde. Jeg jobbet forresten som renholder så det var umulig for meg å vaske når jeg var så dårlig.

Anonymkode: 821e9...3e4

Arb giver har sendt to dokumentasjoner på at jeg ikke kan jobbe sånn formen min er nå.. Men Nav krever mer ellers stopper de pengene mine.. Blir så stressa !! Legen min bryr seg ikke om fristen ..

Anonymkode: ba78e...63d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Ja , har snakket med Nav flere ganger . Nav vil ha mer informasjon om grunnlag til sykemeldingen selv om jeg sliter med bekkenet og sliter med å bevege meg generelt , legen har skrevet dette men de ønsker mer . Min arb giver har også bekreftet to ganger at det ikke er mulig for tilrettelegging og jeg ikke kan utføre noen arb oppgaver ....

 

Tviler nav tar seg tid til å hjelpe ved å kontakte legen, de mener det er min jobb

Anonymkode: ba78e...63d

Uff, håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tropp opp på legekontoret i morgen og vær vanskelig.
Ikke gå derfra før du har SETT at legen eller helsesekretæren har sendt epost eller pakket papirene i en konvolutt, som DU KREVER å sende personlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nav lite å gjøre for tiden? Du er gravid og sykemeldt av legen. 

Anonymkode: 5e6bd...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du får papirer fra fysioterapeuten din og sender de selv til NAV? det er kanskje bedre enn ingenting?

Anonymkode: 7c7d8...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Minya skrev:

Tropp opp på legekontoret i morgen og vær vanskelig.
Ikke gå derfra før du har SETT at legen eller helsesekretæren har sendt epost eller pakket papirene i en konvolutt, som DU KREVER å sende personlig.

Ok, så TS skal troppe opp på legekontoret og være sint på helsesekretær som sikkert har purret på lege opptil flere ganger. Så skal TS benke seg på kontoret og sørge for at alle andre pasienter kommer forsinket inn til lege. 

Det er faktisk mer konstruktivt å kontakte legekontoret og gi beskjed om at hun kommer til å melde lege inn til fylkeslegen om ikke NAV får svar på det de ber om.

Forøvrig blir erklæringer sent på EDI til NAV.  Altså hverken per e-post eller papirpost. Ikke gidd å gi råd som er helt bak mål.

Anonymkode: e8f74...95f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så TS skal troppe opp på legekontoret og være sint på helsesekretær som sikkert har purret på lege opptil flere ganger. Så skal TS benke seg på kontoret og sørge for at alle andre pasienter kommer forsinket inn til lege. 

Det er faktisk mer konstruktivt å kontakte legekontoret og gi beskjed om at hun kommer til å melde lege inn til fylkeslegen om ikke NAV får svar på det de ber om.

Forøvrig blir erklæringer sent på EDI til NAV.  Altså hverken per e-post eller papirpost. Ikke gidd å gi råd som er helt bak mål.

Anonymkode: e8f74...95f

Hva er EDI? 

Takk for tips 

Anonymkode: ba78e...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestilt en time hos legen jeg. Da vet du vedkommende har tid til å sende papirene.

Anonymkode: d3205...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, så TS skal troppe opp på legekontoret og være sint på helsesekretær som sikkert har purret på lege opptil flere ganger. Så skal TS benke seg på kontoret og sørge for at alle andre pasienter kommer forsinket inn til lege. 

Det er faktisk mer konstruktivt å kontakte legekontoret og gi beskjed om at hun kommer til å melde lege inn til fylkeslegen om ikke NAV får svar på det de ber om.

Forøvrig blir erklæringer sent på EDI til NAV.  Altså hverken per e-post eller papirpost. Ikke gidd å gi råd som er helt bak mål.

Anonymkode: e8f74...95f

Alt hår ikke over EDI. Fikk avslag fra nav pga postgang senest i våres. Erklæringen kom noen dager etter avslaget.

Anonymkode: 08468...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.8.2018 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Hva er EDI? 

Takk for tips 

Anonymkode: ba78e...63d

EDI er en elektronisk meldingsentral som gjør at legen kan sende direktemeldinger til feks. NAV.

Hvordan gikk det i dag?

Anonymkode: e8f74...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...