AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #1 Skrevet 19. august 2018 Hei hvordan liker barnet ditt å sove?? Må det være stille mens barnet sover?eller klarer de å sove selvom det er en del støy..? Dattera til min søster som er 2.5 år gammel har fra dag en likt å sove i stillhet. Fordi det var kun min søster og hennes mann som pleide å være hjemme...de hadde ikke tv den tiden så det var nesten stille hele tiden hos dem. Derfor ble niesen min vant til å sove i stillhet. Hvis hun er på besøk hos oss og skal sove så må vi dempe ned lyden på tv, ingen får lov til å snakke høyt, ingen kan ta oppvask for hånd, ingen kan støvsuge...fordi barnet hennes ikke klarer å sove hvis det er støy. Jeg syns det er helt latterlig at man må gå rundt å hysje på andre bare for at ungen hennes sover. Jeg venter også mitt første barn i november og jeg vil ikke at barnet mitt skal ha slike vaner. Jeg vil lære barnet mitt til å sove i all slags "situasjon". Det kommer til å være stille hjemne hos meg også. Siden mannen min kommer til å være på jobb 8-10 timer hverdag. Og det er ingen andre som skal være hjemme utenom meg og babyen. Så jeg vil ikke at han skal like å ha det stille rundt seg fordi det er ikke alltid man kan få andre til å være stille. Hvordan kan man lære opp barnet? Hvordan gjorde dere det med barna deres? Anonymkode: 36533...c2b
Million Skrevet 19. august 2018 #2 Skrevet 19. august 2018 (endret) Ha tv'n på og gjør alt det du skal gjøre selv om barnet sover fra starten av. Slamre med oppvasken, lag mat, støvsug, se på tv.... lev som normalt mens ungen sover. Har en venninne som aldri tok noe hensyn til unger som skulle sove. Hun (moren) drev med oppussing og sto faktisk å slo i veggene med hammer i rommet utenfor ungens, men ungen sov som en stein gjennom spikring og hamring. Helt utrolig. Hun fikk flere unger som var likedan. De ble vant til å sove uansett lyder rundt seg, og våknet aldri av noe lyder. Min egen unge hadde dårlig sovehjerte de første to årene av sitt liv, men når han først begynte å sove skikkelig to år gammel, sov han gjennom alt. Vi kunne snu han opp ned om vi ville, han sov som en stein. Endret 19. august 2018 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #3 Skrevet 19. august 2018 Ha på TV, støvsug eller sett på musikk når babyen skal sove. Vi gjorde det med vår første og han sover selv om en bombe går av ved siden av han. Med vår andre glemte vi det litt, for jeg hørte mye på podcast da jeg var hjemme med henne. Hun er mye mer var enn broren sin. Det er digg å ha unger som sover selv om det er bråkete, så sett inn litt energi i det Anonymkode: fdd51...4c6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #4 Skrevet 19. august 2018 Lev normalt uten å overdrive. Anonymkode: c29b6...a97
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #5 Skrevet 19. august 2018 Det er ikke gitt at barnet vil sove gjennom alt av lyd bare fordi de er vant med det, altså. Virker som mange glemmer det. Man kan ikke bare bestemme at barnet skal være sånn og sånn i forhold til søvn, dessverre. Vi har alltid hatt lyd rundt og min eldste har hatt perioder hvor han sov lettere enn andre perioder. Da tok vi hensyn til det, slik at han fikk søvnen sin. Nå som snart 4-åring sover han gjennom alt. Minste er veldig fersk enda, men merker hun foreløpig er mye mer var for lyd enn hva storebror var som spedbarn. Enda vi ikke på noen måte har noe stille hjem Anonymkode: 1ca1a...4d1 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #6 Skrevet 19. august 2018 Det er forskjell på støy og, vi bor like ved en hovedvei med mye støy fra biler, tuting, motorsykkler osv det takler de fint. Men slåing med dører, høylytt snakking osv våkner de av. Sover barnet dårlig gjør man det man kan for å få barnet til å sove, om det så betyr å skru ned tvn og ikke ta oppvasken. 4 åringen sover stort sett gjennom alt nå. Mens 1 åringen våkner bare vi snur oss i sengen. Anonymkode: b0023...950 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #7 Skrevet 19. august 2018 Eldste sov gjennom alt av støy uten problemer. Andremann er en annen type. Han må ha det stille i innsovningsfasen. Etter det tåler han mer lyd. Men fortsatt litt var. Barn er forskjellig. Handler ikke alltid om hva man prøver å vende de til og ikke. Synes egentlig det er tull å forvente at små barn skal tåle all støy når de skal sove. Da tenker jeg på høylytt latter, tramping, smelling av dører og høy lyd på TV med f.eks skyting osv. Hvor mange voksne trives å legge seg til sånt støy? Anonymkode: bbf9b...398 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #8 Skrevet 19. august 2018 Dette er nok ikke noe du kan styre ved å utsette babyen for støy, men ganske typisk at du som barnløs tror du har løsningen og dermed urettmessig kritiserer din venninne som faktisk har barn. Dette er en av de mange tingene du ikke kan kontrollere, men det finner du fort nok ut når du faktisk har blitt mor og forhåpentligvis ikke lenger tror du er ekspert. Anonymkode: 15807...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2018 #9 Skrevet 19. august 2018 Alle barn er forskjellig. Uansett hva du tenker du skal gjøre og ikke. Så vet du ikke det før du står i det selv. Si at du får en med kolikk eller andre ting.Sover dårlig. natt etter natt. og sliten hver dag. får du 5min når barnet sover. går.du på bomull nesten. Tro meg. Man MÅ ha søvn.hehe Anonymkode: 17b99...664 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå