Jump to content
Hoppetaujenta

Hvordan er ditt forhold til garn?

Recommended Posts

Diamant20

Tror punkt 1 er å ta inspirerende bilder, og strikke plagg i farger som «ingen» liker. Jeg legger sjeldent ut bilder på Instagram (46 innlegg på 1,5år) men har likevel nesten 250 følgere. Hva er det du strikker? Jeg strikker mye i fra petiteknit og det er jo populært, også bruker jeg mange #. Prøv å kommenter under andres bilder, og når det er sånn «send et hjerte også deler jeg mitt favorittbilde i fra din profil» kan det være en god ide å delta. Hvis du har mulighet kan det være en ide å prøve å være gjest på en av strikkesnappene? Evt ta kontakt med @instastrikkerne de prøver jo å løfte frem er som er mindre. 

Fortsetter under...

Fortunatus

Jeg strikker mest plagg til meg selv og til ungene mine..strikker i "instavennlig" garn, men jeg ser jeg får mest likes på bildene hvor jeg strikker i mange farger og restegarn i masse farger, og der jeg får gubben til å ta bilder av meg. Strikker petiteknit, strikkezilla, norske plagg og diverse. 

Ja, får prøve å kommentere og være mer aktiv, men igjen føler jeg det blir veldig ensidig. Har prøvd å dempe terskelen veldig i forhold til å ta kontakt med folk, men vil ikke virke helt desperat heller 😅

Har det siste året prøvd å være litt mer personlig slik at folk kan bli litt bedre kjent med meg.

Kan nok finne flere større hashtags. Har nesten 300 innlegg (siden 2012) så føler jeg er sånn passe aktiv.

Diamant20

Ja, det vil nok variere litt også i forhold til hvilke følgere du har. Lykke til!

Hoppetaujenta

Jeg har 22 følgere helt uten å legge ut en eneste ting. Det er godt gjort syns jeg. Noen av dem er nesten
avkledde damer da og dem har jeg aldri visst om før. Rare greier den insta`en. Tror det kan lønne seg
å være kreativ med "tægsene" og på flere språk. Da når en ut til ganske mange flere. 

P.s.
jeg ryddet i de fire bortgjemte digre kassene med hjul og lokk ....du verden så mye garn jeg har...der også. :rodmer: ( :sjokkbla: )

^^Belle^^

Jeg har også en instagramkonto, og når det gjelder følgere har det gått veldig i rykk og napp. Nå har jeg 730isj følgere, der de 100 siste kom på et uke. Helt sykt! Husker jeg sleit veldig med å komme til 500,som liksom var mitt mål for å kunne bli sponsa. Svogeren min var nr 500.:fnise:

Vet ikke helt hva jeg har gjort, men er litt aktiv med å kommentere og gi respons på slike storyer hvor man skal dele bilder fra kontoen din. Tester mye for mange store, som også gir meg god "cred". Har instaen på engelsk da, siden jeg stort sett hekler. For min del er heklemarkedet ekstremt mye større i USA og andre engelsktalende land enn Norge. 

Arkana

Man må være aktiv, ta gode bilder, strikke/hekle ting andre faller for, tagge mye og ikke minst være aktive på andres kontoer (kommentere, like osv). Jeg har en Instagramkonto, men har ikke lagt ut bilder der på sikkert to år. Her såvidt over 200 følgere. Har tenkt jeg burde starte igjen, jeg følger jo med på andre og synes det er fint, men har ikke helt motivasjonen lenger. 

Annonse

Fortunatus
20 timer siden, Arkana skrev:

Man må være aktiv, ta gode bilder, strikke/hekle ting andre faller for, tagge mye og ikke minst være aktive på andres kontoer (kommentere, like osv). Jeg har en Instagramkonto, men har ikke lagt ut bilder der på sikkert to år. Her såvidt over 200 følgere. Har tenkt jeg burde starte igjen, jeg følger jo med på andre og synes det er fint, men har ikke helt motivasjonen lenger. 

Ja, det stemmer nok. Jeg ser via instastrikkere at det er veldig mange med rundt 200 følgere, og de blir jo ganske like.. 😅  inkludert min. 

Jeg ser også ei venninne med et par tusen følgere, og hun er veldig ivrig ift å være aktiv på andres kontoer. Hun liker alle mine bilder blant annet, så hun liker nok sikkert opp mot 100 bilder om dagen. Kommenterer mye. Jeg liker kanskje 10.

Så jeg må vurdere om det er verdt innsatsen... 🤔

Vil heller ikke eksponere barna mine.. Men ser uansett at jeg får mest likes og kommentarer på klærne til meg selv. 

AnonymBruker

Hvordan fungerer instagram og sponsing, evt. å tjene litt på det egentlig? 

Anonymkode: e1beb...e64

Diamant20
1 time siden, Fortunatus skrev:

Ja, det stemmer nok. Jeg ser via instastrikkere at det er veldig mange med rundt 200 følgere, og de blir jo ganske like.. 😅  inkludert min. 

Jeg ser også ei venninne med et par tusen følgere, og hun er veldig ivrig ift å være aktiv på andres kontoer. Hun liker alle mine bilder blant annet, så hun liker nok sikkert opp mot 100 bilder om dagen. Kommenterer mye. Jeg liker kanskje 10.

Så jeg må vurdere om det er verdt innsatsen... 🤔

Vil heller ikke eksponere barna mine.. Men ser uansett at jeg får mest likes og kommentarer på klærne til meg selv. 

Jeg liker også skikkelig mange bilder, elsker å få «du har sett alle inneleggene for de siste 2 dagene»😅 Er dog dårlig på å kommentere, men prøver å bli flinkere på det. 

AnonymBruker
On 5/22/2020 at 12:27 PM, Fortunatus said:

Kjempefin Belle! 

Hvordan er deres forhold til strikkeinsta? Altså, strikking på instagram.

Jeg har en instagram-konto jeg deler strikkehverdagen min på, men jeg føler meg veldig "utenfor". Hadde som mål i 2019 å få 500 følgere, men jeg er fremdeles flere hundre unna, og jeg får sjeldent nye følgere. 

Jeg meldte meg på blant annet Raumas test-strikk, men fikk ingen respons og da jeg så de 12 utvalgte, hadde de fleste over 10 000 følgere. Og jeg skjønner jo at de blir valgt. Så bestemte jeg meg for å melde meg på andres test-strikk, og valgte da en størrelse jeg visste få kom til å velge (barneklær), men ingen av mine bilder har fått reposts eller nevnelser i story. 

Er det noen som er gode på det, hva gjør dere? 

jeg driver og prøver å få meg noen venninner, og ser at instagram er en fin kanal å nå folk på. Har blitt kjent med noen der, så jeg er absolutt fornøyd :) Jeg bare føler jeg stanger veldig i veggen, og vet ikke helt hvilken "retning" jeg skal ta. 

Engasjer deg hos andre, kommenter og svar på stories, bruk 30 hashtags, anbefaler grundermamma sitt gratiskurs om hashtags. Der ligger nøkkelen. Så fremt du tar fine bilder da 😊

Anonymkode: ff0cc...f53

Fortunatus
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Engasjer deg hos andre, kommenter og svar på stories, bruk 30 hashtags, anbefaler grundermamma sitt gratiskurs om hashtags. Der ligger nøkkelen. Så fremt du tar fine bilder da 😊

Ok! Takk. Det skal jeg teste ut 😁

I forhold til å vise frem strikketøy så synes jeg at jeg tar gode bilder.. Men de blir jo selvfølgelig mye likt det som er der ute. 

Fint med litt guider, da vet man hva som kreves og forslag til å gå frem. 

Det er jo primært en hobby, men jeg har blitt kjent med en del personer der også, så det synes jeg er fint 😊

AnonymBruker
9 minutter siden, Fortunatus said:

Ok! Takk. Det skal jeg teste ut 😁

I forhold til å vise frem strikketøy så synes jeg at jeg tar gode bilder.. Men de blir jo selvfølgelig mye likt det som er der ute. 

Fint med litt guider, da vet man hva som kreves og forslag til å gå frem. 

Det er jo primært en hobby, men jeg har blitt kjent med en del personer der også, så det synes jeg er fint 😊

Jeg kan litt om instagram, med trykk på LITT der altså 😅 og det sies at en person bruker ca ett sekund på å bestemme seg for om en vil følge brukeren eller ikke, så da handler det mye om det estetiske mtp bilder. Når det kommer til det med teststrikk så er det dessverre ofte sånn at de velger utifra følgertall heller enn om man er flinke til å strikke osv. Sånn er det bare blitt, og du er langt i fra den eneste som reagerer på det heldigvis! 

Det er hobby for meg og, en veldig veldig kjekk hobby, men nå elsker jeg å bruke tid på bildene også. Men utrolig kjekt å ha blitt kjent med mange gjennom strikkeinsta 👏🏼

Fortunatus
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan litt om instagram, med trykk på LITT der altså 😅 og det sies at en person bruker ca ett sekund på å bestemme seg for om en vil følge brukeren eller ikke, så da handler det mye om det estetiske mtp bilder. Når det kommer til det med teststrikk så er det dessverre ofte sånn at de velger utifra følgertall heller enn om man er flinke til å strikke osv. Sånn er det bare blitt, og du er langt i fra den eneste som reagerer på det heldigvis! 

Det er hobby for meg og, en veldig veldig kjekk hobby, men nå elsker jeg å bruke tid på bildene også. Men utrolig kjekt å ha blitt kjent med mange gjennom strikkeinsta 👏🏼

Takk for innspill 😁 ja, teststrikk er tydeligvis noe man gjør når man har fått flere følgere. Selv om jeg synes det blir litt rovdrift å kreve masse følgere og null betaling. De fleste må man jo holde garn selv også... 

Annonse