Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg vil anbefale garn fra Hillesvåg ullvarefabrikk. Villsaugarnet deres er utelukkende Norsk garn. Norsk garn er mangelvare og vi bør støtte opp om de som fortsatt lager Norsk ull. 

Anonymkode: 0105b...261

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil anbefale garn fra Hillesvåg ullvarefabrikk. Villsaugarnet deres er utelukkende Norsk garn. Norsk garn er mangelvare og vi bør støtte opp om de som fortsatt lager Norsk ull. 

Anonymkode: 0105b...261

Når jeg skal begynne å kjøpe garn igjen, skal jeg bli mye mer bevisst hva jeg kjøper. Norsk ull skal bli førsteprioritet for meg. 👍🏻

Enn så lenge har jeg mye rart å bruke opp. Nå går det i Pickles Organic Cotton som jeg mener er fra før de fikk butikken i Markveien. 🙈 har 150 gram å bruke opp. Har til nå strikket to kluter. Nå har jeg gått lei og strikker gjenbrukbare sminkepads. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skulle være så flink og bruke opp alt garnet jeg hadde på lager...
Så ramla jeg utpå og kjøpte garn til tre nye gensere! Ooops...

Anonymkode: ed766...1cc

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å gå på en garnsmell. :fnise:

Jeg har endelig fått strikket ferdig lotusblomstgenser til lillesøster. Jeg manglet garn til det siste halve ermet og måtte vente halvannen uke for at butikken skulle få det inn. I mellomtiden fikk jeg laget om mønsteret på speidergenseren og begynt på den. Jeg ble veldig fornøyd om jeg så skal si det selv! Jeg likte ingen av appene jeg prøvde, så endte med å bare brukte Paint rett og slett. Det fungerte utmerket faktisk. Den blir fin i alle fall. :) Håper storebror liker den og håper at lillebror (som også er speider) vil ha samme i en annen farge. Jeg prøver allerede å tenke litt på hva jeg skal strikke etter speidergenseren. Har ikke noen planer foreløpig, så får se hva det blir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Sorbus

Jeg har gått på en ordentlig garnsmell. Fikk Lothestrikk til jul og forelsket meg i Sandhaug. Jeg har kjøpt strikkepakka. Jeg har aldri strikket en genser før. Jeg er ærlig talt livredd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.2.2019 den 10.42, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle være så flink og bruke opp alt garnet jeg hadde på lager...
Så ramla jeg utpå og kjøpte garn til tre nye gensere! Ooops...

Anonymkode: ed766...1cc

Uhell skjer i de beste hjem. :)

Anonymkode: 0105b...261

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller, aller beste hjem, vil jeg påstå. :nigo: Jeg har nå i forbindelse med vårrydding høyt og lavt, bestemt meg
for å gi bort det garnet som har forfulgt meg i veldig mange år, som jeg bare har liggende og ikke kommer til å
bruke i nær fremtid. Jeg kunne tatt noen få hundrelapper for det, men...denne uka vil jeg glede et annet menneske
og velger å gi det bort.

 :klo: Går ut fra at man ikke kan gi slike ting i fretex-containere? 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
7 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

 

 :klo: Går ut fra at man ikke kan gi slike ting i fretex-containere? 

Jo det kan du absolutt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg det ut som gis bort i en salgsgruppe på facebook, det er helt sikkert noen som vil ha det! Evt gi det bort til en barnehage som kan bruke det til aktiviteter. :)

Anonymkode: ed766...1cc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 8.10, Hoppetaujenta skrev:

De aller, aller beste hjem, vil jeg påstå. :nigo: Jeg har nå i forbindelse med vårrydding høyt og lavt, bestemt meg
for å gi bort det garnet som har forfulgt meg i veldig mange år, som jeg bare har liggende og ikke kommer til å
bruke i nær fremtid. Jeg kunne tatt noen få hundrelapper for det, men...denne uka vil jeg glede et annet menneske
og velger å gi det bort.

 :klo: Går ut fra at man ikke kan gi slike ting i fretex-containere? 

Fretex både tar i mot og selger garnrester. 

Jeg har hatt en raptus og strikket en mengde sokker med restegarn av denntypen som har overlevd mange ryddinger. Der det ikke har vært nok til to like sokker har fantasien løpt og det har blitt en sokk med innslag av den andre sokkens garn. Noe ala han med 24 sokkar.... de sokkene er blitt uhyre populære før siste tråd er festet. 

 

Anonymkode: 0105b...261

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. Hadde faktisk ikke tenkt meg muligheten med alt-mulig-sokker. :biggrin: Det vil jeg teste ut først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Takk for innspill. Hadde faktisk ikke tenkt meg muligheten med alt-mulig-sokker. :biggrin: Det vil jeg teste ut først.

Fint.  :)

Lite tips, for å unngå å feste tusenmillioner tråder etterpå, så la jeg ettervert ny trådende dobbelt med resten sv siste tråd. Strikket 7 - 8 masker med dobbelt tråd. Vips, to trådender mindre å feste.  :klappe:

Hysj, fordrar ikke feste tråder!

Anonymkode: 0105b...261

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en "garnhoarder". Akkurat nå har jeg liggende garn til 4 barnegensere i skapet. Og på mandag kommer ei pakke med garn til tre gensere til meg selv. 😅 

I tilegg har jeg for vane å kjøpe ett ekstra nøste i bunnfargen når jeg strikker gensere, livredd for å gå tom. Derfor har jeg mye enkeltnøster. 😅 liker best å strikke gensere, så de enkeltnøstene blir liggende. Men de er kjekke å ha når det plutselig blir behov for pannebånd, hals eller votter.  

Men jeg strikker daglig, flere timer. Så planlagte prosjekter blir gjennomført stort sett. 😊

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2019 den 1.55, Orchideae skrev:

Jeg er en "garnhoarder". Akkurat nå har jeg liggende garn til 4 barnegensere i skapet. Og på mandag kommer ei pakke med garn til tre gensere til meg selv. 😅 

I tilegg har jeg for vane å kjøpe ett ekstra nøste i bunnfargen når jeg strikker gensere, livredd for å gå tom. Derfor har jeg mye enkeltnøster. 😅 liker best å strikke gensere, så de enkeltnøstene blir liggende. Men de er kjekke å ha når det plutselig blir behov for pannebånd, hals eller votter.  

Men jeg strikker daglig, flere timer. Så planlagte prosjekter blir gjennomført stort sett. 😊

Du tror du er alene om dette, kanskje? :hoho:

Anonymkode: 0105b...261

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror du er alene om dette, kanskje? :hoho:

Anonymkode: 0105b...261

Apsolutt ikke. 😂

Problemet er at jeg er redd for å gå tom, så må liksom ha nok til å starte på noe nytt med en gang. Men er slik "med alt". Har alltid ei pakke uåpnet vaskemiddel, dopapir, oppvasktabletter o.l. i ett skap. Det blir alltid brukt da. Det går ikke ut på dato liksom. 😂 og handler alltid på tilbud, så alt i alt sparer jeg penger på å gjøre det sånn. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HappyWaffle

Har 20 nøster av mohair garn som jeg spontan kjøpte på grunn av tilbud 😂 det er supertynt og litt fluffy, hva i alle dager skal jeg lage med det?  🙈 ber samboer være glad for at garn er min eneste avhengighet når det faller noe nytt ned i postkassa 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, HappyWaffle skrev:

Har 20 nøster av mohair garn som jeg spontan kjøpte på grunn av tilbud 😂 det er supertynt og litt fluffy, hva i alle dager skal jeg lage med det?  🙈 ber samboer være glad for at garn er min eneste avhengighet når det faller noe nytt ned i postkassa 😂

Kan du kombinere det med grovere garn? Jeg syns Finull (eller annet tynt garn av ren ull) + mohair blir veldig pent! 

Men du skal strikke en del for å bruke opp alle 20 nøstene da 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
18 minutter siden, PecanPie skrev:

Kan du kombinere det med grovere garn? Jeg syns Finull (eller annet tynt garn av ren ull) + mohair blir veldig pent! 

Men du skal strikke en del for å bruke opp alle 20 nøstene da 🙈

Ja det kan jeg kanskje gjøre 🤔 kanskje jeg har nok til å lage en litt lang jakke? Det er en del meter på et nøste så 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt 19 nøster til en stor strikkejakke til kjæresten, det er eneste planlagte garnkjøpet sålangt i år :) vært flink og bruker det jeg har, og har to gensere til meg selv som skal strikkes snart og jeg har garn liggende til! 

Etter det må jeg bli kreativ og lage masse småting :ler:

Anonymkode: 07c72...61a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...