Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Monstrum skrev:

"Hei, jeg heter Monstrum og jeg er garnoholiker"! :sjenert:

Pr nå er 8 hyller i Kallax-reolen min fulle av garn :rodme: Jeg har garnkjøpestopp, og har hatt det en stund nå. Har "bare" brutt det to ganger, og krangler fortsatt med meg selv om det må brytes igjen eller ikke.  Salg på to av garntypene jeg faktisk bruker en del  på den lokale butikken:bond:

😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Leo skrev:

Veldig glad du nevnte det. Jeg kom på at jeg har hauger og lass med forholdsvis dyrt garn som MÅ ryddes i og gis bort før det blir vinter fordi jeg dessverre har en ødelagt arm/hånd og ikke klarer å verken strikke eller hekle mer... :(

 

Kan toving og veving (og evt bruk av strikkemaskin) utføres med en hånd, om du hadde hatt lyst til å ha andre prosjekter med garn enn strikking/ hekling? Jeg håper at du blir bra i hånden og armen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter igjen med konsekvenser av tidligere hamstring. Tynn ull i forholdsvis nøytrale farger er nå en ting, men hva med det grønne sokkegarnet som mest minner om snørr, eller garn i «spennende» farger og fiberinnhold? 

Jeg har ryddet en del og gitt bort til SFO, men har fortsatt MASSE igjen. Alle «restesamstrikk» og «lagerstrikk» har gått dunken etter få uker. Alle gode intensjoner om at «NÅ skal jeg ikke kjøpe mer» har forsvunnet i det øyeblikket jeg fant ut at jeg skulle strikke ei kofte med to farger, og jeg verken har nok bunnfarge ELLER mønstefarge. For jeg har jo bare Max 200 gram av hver type garn og farge. Håpløst!

strikkebøker har jeg faktisk klart å styre meg for. Joda, den hylla er størst nå etter at jeg har sortert ut 2/3 av bøkene mine, men den er likevel oversiktlig. 

Pinner derimot..... de skal være dyre, og jeg har minst 3-4 av hvert sett, fordi jeg stadig har flere prosjekter liggende. Selv om jeg nettopp har hatt opprekksfest. 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo å legge til at jeg liker aller best håndfarget og håndmalt garn i ren ull. Billig? Nope. Snobbete? Så absolutt. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av dere som har strikket disse søte sokkene? Oppskriften skal finnes i "Den store sokkeboka" (forf. Jorid Linvik) Kanskje noe for deg @Perelandra?  Om jeg ikke husker feil sa du at er du glad i kattemønster i en tråd  om klær og mote :ninuskapus:
26068529_770903969776511_706163486127816704_n.jpg 

Denne boken fikk jeg lyst til å kjøpe https://www.adlibris.com/no/bok/den-store-sokkeboka-9788282114981

Endret av An0nymBruker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler posene mine for mannen når jeg har kjøpt mer garn.... Og ler godt av noe jeg leste på nett: "mitt verste mareritt er at jeg skal dø, og at mannen min selger hobbytingene mine for det jeg har sagt de kostet!" 

Garnoholiker her, kjøper alt fra dyrt kvalitetsgarn, til Billig garn på rema, europris... Elsker garn! 😄 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mest garn fra Adlibris og på Nille :tekola:   (Nille selger av og  til ut garn i utgående farger til halv  pris).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere bomullsgarn til, bortsett fra kluter?

Hilsen en som kjøpte på salg hos Nille, og nå ser at det bare kan vaskes på 40 grader -.-

Anonymkode: c4462...550

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva bruker dere bomullsgarn til, bortsett fra kluter?

Hilsen en som kjøpte på salg hos Nille, og nå ser at det bare kan vaskes på 40 grader -.-

Anonymkode: c4462...550

Jeg har ikke strikket noe av bomull på lange tider. Men jeg ville prøvd å strikke en liten klut, og deretter vasket den på 60 grader for å teste om den er like fin etter vask. Er garnet i 100% bomull?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Jeg har ikke strikket noe av bomull på lange tider. Men jeg ville prøvd å strikke en liten klut, og deretter vasket den på 60 grader for å teste om den er like fin etter vask. Er garnet i 100% bomull?

100% bomull ja, ser ut som det er dårlig farge, at den blir blassere. Kjipt å gi en rød klut i gave, også er den rosa etter et par mnd : p

Anonymkode: c4462...550

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet inn masse ullgarn i ganske nøytrale og/eller mørke farger på salg nå til diverse julegaver. Bruker det til både hekling og strikking. Pakken som kommer er på 25 nøster og habdlet nettopp 6 nøster på Europris 😜 så nå har jeg utover høsten!

Er hjemme i mammaperm så har litt dødtid i blant.

Anonymkode: dc795...d22

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Noen av dere som har strikket disse søte sokkene? Oppskriften skal finnes i "Den store sokkeboka" (forf. Jorid Linvik) Kanskje noe for deg @Perelandra?  Om jeg ikke husker feil sa du at er du glad i kattemønster i en tråd  om klær og mote :ninuskapus:
26068529_770903969776511_706163486127816704_n.jpg 

Denne boken fikk jeg lyst til å kjøpe https://www.adlibris.com/no/bok/den-store-sokkeboka-9788282114981

Så fine! Ja, det stemmer at jeg liker kattemønster. :)

Jeg har mange sokkerpar med kattemønster. Har også en strikkegenser og ei lue med katter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100% bomull ja, ser ut som det er dårlig farge, at den blir blassere. Kjipt å gi en rød klut i gave, også er den rosa etter et par mnd : p

Anonymkode: c4462...550

Jeg forstår. Da har du forsøkt å vaske det på 60 grader, eller forsvinner fargen også på 40 grader? Om du legger nyvasket plagg i kaldt vann med edikk i noen timer, så skal fargen fikseres og vare lengre.  Kan du evt hekle slike av det garnet og gi i julegaver? De trenger jo ikke å vaskes
heklede-hjerter-til-jul.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Perelandra skrev:

Så fine! Ja, det stemmer at jeg liker kattemønster. :)

Jeg har mange sokkerpar med kattemønster. Har også en strikkegenser og ei lue med katter. 

Takk for hyggelig tilbakemelding :) Jeg er sikker på at den genseren og lua er veldig fine :ninuskapus:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, hind skrev:

Hvis du ikke kjenner meg godt og tar en titt i bokhyllen min ser det nok ut som jeg er dreven og behersker alt fra sokkestrikk til flotte kofter. Sannheten er at jeg bare kan lage kluter og de blir ikke direkte nydelige de heller 

Vurderer å faktisk lese de bøkene....

Pfft....jeg syns at det å se på bilder og å kjøpe bøker er en fin del av håndarbeidspuslespillet. Akkurat det samme med å ha mye garn liggende så jeg kan se på det; jeg blir rett og slett glad av det. Her skal ingen fordømmes om de ikke lager bakoversveisvakre ting av alle slag på samlebånd. Litt håndarbeid er håndarbeid det også og jeg anbefaler deg å ta frem en bok allerede i dag og begynne å se på bilder. Det gjør godt og jeg tror at garnnøster kan inngå som det nye i vitaminoppkvikkingsmedisin: "FEM om dagen"... :nigo: Minst!

52 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg elsker å kikke på garn!

...og snart skal også du lære deg å hekle. :lur: 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  "Jeg er så absolutt ikke avhengig...MEN JEG MÅ BARE HA DET! "   :bond: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FornuftigMonstrum: Garnshoppestopp! Du drukner jo i garn snart! :tekola:

GarnoholikerMonstrum: Okei da .... :sukk:

FornuftigMonstrum: Flink! :blomst:

GarnoholikerMonstrum: Ohhhhhh, se der! Utgående, halv pris!:nori:

FornuftigMonstrum: Neeei... :glare:

GarnoholikerMonstrum: Men seee da, se så fin farge! Og kjenn, SÅ MYKT!:alice:

FornuftigMonstrum: Garnshoppestopp! :kjefte:

GarnoholikerMonstrum: Jeg skal bruke det med en gang, jeg lover! :plystre:

FornuftigMonstrum: Du har en hel bunke med strikkeprosjekter du ikke har begynt på enda, du er alenemor, du er jobbsøker og du er ryddefreak. Når skal du få tid? Og du prøver å spare penger! :opplyser:

GarnoholikerMonstrum: Men, men... Myyyyykt. Fiiiint. Salg? :grine:

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...